Μπορεί οι δυο McLaren να κυριάρχησαν στην πρωινή περίοδο, ωστόσο η Red Bull έκανε το 1-2 στο απογευματινό 90λεπτο με τον Sebastian Vettel να κατεβαίνει κάτω από το 1:20.
Μπορεί οι δυο McLaren να κυριάρχησαν στην πρωινή περίοδο ελεύθερων δοκιμών, ωστόσο η Red Bull έκανε το 1-2 στο απογευματινό 90λεπτο με τον Sebastian Vettel να αποτελεί τον μοναδικό οδηγό που κατάφερε να κατέβει σήμερα κάτω από το 1:20. Εντυπωσιακός ήταν και ο Michael Schumacher, ο οποίος ολοκλήρωσε αμφότερες τις περιόδους έχοντας σημειώσει τον τρίτο καλύτερο χρόνο της διαδικασίας. Ο Γερμανός φαινόταν να οδηγεί πολύ πιο άνετα το αναβαθμισμένο μονοθέσιο της Mercedes και μένει να αποδειχθεί αν θα καταφέρει να συνεχίσει να επιδεικνύει την καλή αυτή εικόνα και τις επόμενες δυο -κρίσιμες- ημέρες, στις κατατακτήριες δοκιμές και τον αγώνα. Η Ferrari διατήρησε τη συνήθη τακτική της να μην αποκαλύψει το πλήρες δυναμικό της στις ελεύθερες δοκιμές, ωστόσο ο Fernando Alonso σημείωσε την 4η επίδοση του απογευματινού 90λεπτου.
Οι δυο McLaren σημείωσαν τους ταχύτερους χρόνους της πρωινής περιόδου με τον Lewis Hamilton να κινείται μισό δευτερόλεπτο ταχύτερα από τον team mate του, Jenson Button. Oι Red Bull έκαναν την αρχή, όντας οι πρώτες που σημείωσαν ανταγωνιστικούς χρόνους και για λίγο φαινόταν ότι δε θα έχουν αντίπαλο στη διαδικασία, ωστόσο, πρώτα ο Michael Schumacher με τη Mercedes και έπειτα αμφότερες οι McLaren, κατάφεραν να κατέβουν κάτω από το 1:22 που είχαν σημειώσει τα μονοθέσια της ομάδας του Milton Keynes. O Schumacher κινήθηκε στο 1:21.7, ο Button στο 1:21.6, ωστόσο ο Hamilton κατάφερε να κατεβάσει την ταχύτερη επίδοση της ημέρας στο 1:21.1. Έπειτα από αυτό, οι πρώτες θέσεις δεν άλλαξαν καθόλου, καθώς οι ομάδες επικεντρώθηκαν σε εργασία με βαρύτερα φορτία καυσίμου. Ο Button, περίπου 25 λεπτά πριν από το τέλος της διαδικασίας, πάτησε ένα κομμάτι αμαξώματος που βρισκόταν στην πίστα.
Ο Nico Rosberg με την άλλη Mercedes συμπλήρωσε την πρώτη εξάδα, ενώ ανάμεσα στις δυο Renault που βρέθηκαν πίσω από τον Γερμανό (με τον Robert Kubica να είναι ταχύτερος του Vitaly Petrov), κατετάγη ο Fernando Alonso με τη Ferrari. Την πρώτη 10άδα συμπλήρωσε ο Kamui Kobayashi με Sauber, ωστόσο ο team mate του, Pedro de la Rosa δεν κατάφερε να συμπληρώσει περισσότερους από τρεις αναγνωριστικούς γύρους (χωρίς χρόνο), πριν αναγκαστεί να σταματήσει με προβλήματα στο κιβώτιο της C29. O Felipe Massa με την άλλη Ferrari κατετάγη 12ος (πίσω από την Toro Rosso του Sebastien Buemi), ενώ την 13η θέση κατέλαβε ο δοκιμαστής της Force India, Paul Di Resta (ο οποίος σήμερα το πρωί αντικαθιστούσε τον Adrian Sutil), για να βρεθεί δυο θέσεις εμπρός από τον Vitantonio Liuzzi. O άλλος δοκιμαστής του συμμετείχε στη διαδικασία, ο Christian Klien, στο ντεμπούτο του με την HRT, αποδείχθηκε μισό δευτερόλεπτο ταχύτερος από τον Bruno Senna και κατέλαβε την 22η θέση.
Οι δυο Williams κινήθηκαν ταχύτερα μονάχα από τις καινούργιες ομάδες, με τον Rubens Barrichello να αντιμετωπίζει προβλήματα με το σύστημα λαδιού της αναβαθμισμένης FW32. Στη μάχη των καινούργιων ομάδων, ταχύτερη ήταν η Lotus, με τον Heikki Kovalainen να γυρίζει την πίστα της Καταλονίας ένα δευτερόλεπτο πιο γρήγορα από τον team mate του, Jarno Trulli. O Kovalainen αντιμετώπισε ένα πρόβλημα με τον αισθητήρα του γκαζιού στην αρχή της διαδικασίας και η Lotus αποφάσισε να αντικαταστήσει ολόκληρο το σχετικό σύστημα στο μονοθέσιό του.
Στο απογευματινό 90λεπτο, οι Red Bull έδειξαν τα δόντια τους, καθώς οι οδηγοί της σημείωσαν τους ταχύτερους χρόνους με αμφότερες τις διαθέσιμες γόμες ελαστικών (σκληρή και μαλακή). Ο Mark Webber βρισκόταν στην κορυφή των χρόνων για το μεγαλύτερο μέρος της διαδικασίας, έχοντας σημειώσει έναν πολύ καλό χρόνο στους πρώτους του γύρους με τη σκληρή γόμα, τον οποίο βελτίωσε περαιτέρω λίγο μετά το μέσο του 90λεπτου με τα μαλακά ελαστικά. Ωστόσο, ο team mate του, Sebastian Vettel, κατάφερε να κινηθεί 2 δέκατα του δευτερολέπτου ταχύτερα, έπειτα από ένα τέταρτο της ώρας περίπου, εκμεταλλευόμενος και το γεγονός ότι η αγωνιστική γραμμή είχε στρωθεί με αρκετά περισσότερο λάστιχο. Οι Red Bull βρέθηκαν, αντίστοιχα, 8 και 6 δέκατα του δευτερολέπτου εμπρός από τον Michael Schumacher και έμοιαζαν βιδωμένες στο έδαφος σε σύγκριση με οποιοδήποτε άλλο μονοθέσιο του grid στην αεροδυναμικά απαιτητική πίστα της Καταλονίας. Για αυτό και ο μεγαλύτερος φόβος του Vettel αυτό το σαββατοκύριακο είναι ο… καιρός!
Καθ’ οδόν προς την τρίτη θέση για δεύτερη φορά μέσα σε μια ημέρα, ο Schumacher κινήθηκε μισό δευτερόλεπτο ταχύτερος από τον team mate του στη Mercedes, Nico Rosberg. O Schumacher έδειχνε να αρέσκεται στην οδηγική συμπεριφορά του αναβαθμισμένου γερμανικού μονοθεσίου με το μακρύτερο μεταξόνιο και τον φουτουριστικό αεραγωγό κινητήρα και ίσως η Ισπανία αποτελέσει το GP που θα κάνει την αντεπίθεσή του, έπειτα από μερικές απογοητευτικές εμφανίσεις. Αλλά θα πρέπει να διατηρήσει τον ίδιο ρυθμό με σήμερα και τις επόμενες δυο ημέρες.
Ο Fernando Alonso βελτίωσε θεαματικά τους χρόνους του με τη μαλακή γόμα για να καταταγεί 4ος. Ο Ισπανός, πατώντας εκτός των ορίων της πίστας στη στροφή 9 έχασε κάποια μέρη του πατώματος του μονοθεσίου του, όπως συνέβη και με τον Mark Webber λίγο αργότερα. Ο Lewis Hamilton που κατετάγη 5ος, ήταν αρχικά δεύτερος -παρά τα προβλήματα που αντιμετώπισε όταν πήγε να βγει από τα pits στα αρχικά λεπτά και τους έσβησε ο κινητήρας πριν καν προλάβουν να κυλήσουν τα ελαστικά του-, ωστόσο δεν κατάφερε να κατεβάσει το χρόνο του παρά μονάχα 2 δέκατα του δευτερολέπτου με τη μαλακή γόμα (ενώ οι υπόλοιποι έκαναν σημαντικές βελτιώσεις), ενώ και ο άλλος οδηγός της McLaren, o Jenson Button, κατετάγη μόλις 9ος. Ο Robert Kubica σημείωσε την 6η επίδοση με τη Renault, εμπρός από τον Rosberg και τον Felipe Massa. O Βραζιλιάνος, όπως και ο team mate του, αντιμετώπιζε μερικές δυσκολίες με μια κατά τα φαινόμενα νευρική Ferrari F10, ωστόσο αυτό ενδέχεται να οφειλόταν και σε βαρύ φορτίο καυσίμου. Ο Adrian Sutil συμπλήρωσε την πρώτη 10άδα με τη Force India.
H διαδικασία διακόπηκε έπειτα από το ατύχημα του Nico Hulkeberg στο 22ο λεπτό, όταν ο Γερμανός υπερέβαλε στην έξοδο της 8ης στροφής, πάτησε στο γρασίδι και η απώλεια πρόσφυσης έστειλε τη Williams του ακυβέρνητη προς τα απέναντι προστατευτικά ελαστικά μετωπιαία, με αρκετή ορμή. Ο καθαρισμός της πίστας από τα θραύσματα απαίτησε αρκετή ώρα. Μια μικρή έξοδο από την πίστα είχε και ο Sutil στα πρώτα λεπτά, ενώ ο Vitaly Petrov είχε ένα θεαματικό ταξίδι στην αμμοπαγίδα (την οποία κατάφερε να ξεπεράσει χωρίς να τον ακινητοποιήσει) στο 70ό λεπτό, ενώ τρία λεπτά πριν από τη λήξη της διαδικασίας, ο Jaime Alguersuari αναγκάστηκε να παρκάρει την Toro Rosso του, αφότου ένα σύννεφο καπνού εξήλθε από το πίσω μέρος του ιταλικού μονοθεσίου.
Εκτός πίστας, ο Rubens Barrichello παραδέχθηκε για πρώτη φορά σε δηλώσεις του ότι μέρος της υστέρησης της Williams οφείλεται στο πλαίσιο στροφών που αποδίδει καλύτερα ο κινητήρας της Cosworth, ο οποίος σύμφωνα με το Βραζιλιάνο λειτουργεί καλά με μερικές ρυθμίσεις σχέσεων στο κιβώτιο και να μην αποδίδει σωστά με άλλες. O εμπειρότερος οδηγός της Formula 1 αποκάλυψε ότι η Cosworth θα παρουσιάσει μερικές αναβαθμίσεις στον κινητήρα της στην Τουρκία. Επίσης, ο Barrichello δήλωσε ότι η Williams υστερεί σε πρόσφυση στα αργά κομμάτια, ωστόσο χάνει χρόνο και στα γρήγορα. Οι οδηγοί της μπορούν να διανύσουν τις γρήγορες στροφές με τέρμα γκάζι, ωστόσο ο Βarrichello εκτιμάει ότι οι Red Bull παράγουν μικρότερες τιμές αεροδυναμικής αντίστασης, γεγονός που τους επιτρέπει να αναπτύσσουν υψηλότερες τελικές ταχύτητες στις ευθείες.
Ευχάριστα νέα υπήρχαν στο στρατόπεδο της Sauber, καθώς θα διαθέτει σπόνσορας -την αλυσίδα fast food Burger King- για τα δυο Grand Prix που διεξάγονται στην Ισπανία (αυτό στην πίστα της Καταλονίας και το Ευρωπαϊκό στη Βαλένθια), χάρις στην εθνικότητα του Καταλανού Pedro de la Rosa.
Φ.Λ.
fab@4troxoi.gr
GP Ισπανίας: Eλεύθερες δοκιμές Παρασκευής, πρωινή περίοδος | |||||||
Α/Α | Νο | Οδηγός | Ομάδα-Κινητήρας | Χρόνος | Διαφ. | Μ.Ω.Τ. | Γύροι |
1 | 2 | Lewis Hamilton | McLaren-Mercedes | 1:21.134 | | 206.547 | 21 |
2 | 1 | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 1:21.672 | 0.538 | 205.187 | 14 |
3 | 3 | Michael Schumacher | Mercedes | 1:21.716 | 0.582 | 205.076 | 12 |
4 | 6 | Mark Webber | Red Bull-Renault | 1:22.011 | 0.877 | 204.338 | 27 |
5 | 5 | Sebastian Vettel | Red Bull-Renault | 1:22.026 | 0.892 | 204.301 | 22 |
6 | 4 | Nico Rosberg | Mercedes | 1:22.070 | 0.936 | 204.192 | 19 |
7 | 11 | Robert Kubica | Renault | 1:22.202 | 1.068 | 203.864 | 22 |
8 | 8 | Fernando Alonso | Ferrari | 1:22.258 | 1.124 | 203.725 | 19 |
9 | 12 | Vitaly Petrov | Renault | 1:22.397 | 1.263 | 203.381 | 23 |
10 | 23 | Kamui Kobayashi | BMW Sauber-Ferrari | 1:22.492 | 1.358 | 203.147 | 26 |
11 | 16 | Sebastien Buemi | Toro Rosso-Ferrari | 1:22.588 | 1.454 | 202.911 | 24 |
12 | 7 | Felipe Massa | Ferrari | 1:22.975 | 1.841 | 201.964 | 22 |
13 | 14 | Paul di Resta | Force India-Mercedes | 1:23.030 | 1.896 | 201.831 | 21 |
14 | 17 | Jaime Alguersuari | Toro Rosso-Ferrari | 1:23.110 | 1.976 | 201.636 | 31 |
15 | 15 | Vitantonio Liuzzi | Force India-Mercedes | 1:23.284 | 2.150 | 201.215 | 19 |
16 | 9 | Rubens Barrichello | Williams-Cosworth | 1:23.312 | 2.178 | 201.147 | 22 |
17 | 10 | Nico Hulkenberg | Williams-Cosworth | 1:23.471 | 2.337 | 200.764 | 20 |
18 | 19 | Heikki Kovalainen | Lotus-Cosworth | 1:25.329 | 4.195 | 196.393 | 17 |
19 | 18 | Jarno Trulli | Lotus-Cosworth | 1:26.244 | 5.110 | 194.309 | 20 |
20 | 24 | Timo Glock | Virgin-Cosworth | 1:26.340 | 5.206 | 194.093 | 23 |
21 | 25 | Lucas Di Grassi | Virgin-Cosworth | 1:26.694 | 5.560 | 193.301 | 24 |
22 | 20 | Christian Klien | HRT-Cosworth | 1:27.250 | 6.116 | 192.069 | 26 |
23 | 21 | Bruno Senna | HRT-Cosworth | 1:27.752 | 6.618 | 190.970 | 27 |
24 | 22 | Pedro de la Rosa | BMW Sauber-Ferrari | χωρίς χρόνο | | | 3 |
GP Ισπανίας: Eλεύθερες δοκιμές Παρασκευής, απογευματινή περίοδος | |||||||
Α/Α | Νο | Οδηγός | Ομάδα-Κινητήρας | Χρόνος | Διαφ. | Μ.Ω.Τ. | Γύροι |
1 | 5 | Sebastian Vettel | Red Bull-Renault | 1:19.965 | | 209.567 | 24 |
2 | 6 | Mark Webber | Red Bull-Renault | 1:20.175 | 0.210 | 209.018 | 35 |
3 | 3 | Michael Schumacher | Mercedes | 1:20.757 | 0.792 | 207.511 | 28 |
4 | 8 | Fernando Alonso | Ferrari | 1:20.819 | 0.854 | 207.352 | 30 |
5 | 2 | Lewis Hamilton | McLaren-Mercedes | 1:21.191 | 1.226 | 206.402 | 23 |
6 | 11 | Robert Kubica | Renault | 1:21.202 | 1.237 | 206.374 | 36 |
7 | 4 | Nico Rosberg | Mercedes | 1:21.271 | 1.306 | 206.199 | 27 |
8 | 7 | Felipe Massa | Ferrari | 1:21.302 | 1.337 | 206.120 | 25 |
9 | 1 | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 1:21.364 | 1.399 | 205.963 | 26 |
10 | 14 | Adrian Sutil | Force India-Mercedes | 1:21.518 | 1.553 | 205.574 | 32 |
11 | 22 | Pedro de la Rosa | BMW Sauber-Ferrari | 1:21.672 | 1.707 | 205.187 | 37 |
12 | 15 | Vitantonio Liuzzi | Force India-Mercedes | 1:21.904 | 1.939 | 204.605 | 32 |
13 | 23 | Kamui Kobayashi | BMW Sauber-Ferrari | 1:21.931 | 1.966 | 204.538 | 29 |
14 | 16 | Sebastien Buemi | Toro Rosso-Ferrari | 1:22.184 | 2.219 | 203.908 | 37 |
15 | 9 | Rubens Barrichello | Williams-Cosworth | 1:22.192 | 2.227 | 203.888 | 33 |
16 | 12 | Vitaly Petrov | Renault | 1:22.435 | 2.470 | 203.287 | 35 |
17 | 17 | Jaime Alguersuari | Toro Rosso-Ferrari | 1:22.449 | 2.484 | 203.253 | 34 |
18 | 10 | Nico Hulkenberg | Williams-Cosworth | 1:23.765 | 3.800 | 200.060 | 7 |
19 | 18 | Jarno Trulli | Lotus-Cosworth | 1:24.209 | 4.244 | 199.005 | 26 |
20 | 19 | Heikki Kovalainen | Lotus-Cosworth | 1:24.894 | 4.929 | 197.399 | 22 |
21 | 25 | Lucas Di Grassi | Virgin-Cosworth | 1:25.066 | 5.101 | 197.000 | 30 |
22 | 20 | Karun Chandhok | HRT-Cosworth | 1:25.972 | 6.007 | 194.924 | 23 |
23 | 21 | Bruno Senna | HRT-Cosworth | 1:26.152 | 6.187 | 194.517 | 25 |
24 | 24 | Timo Glock | Virgin-Cosworth | 1:26.596 | 6.631 | 193.519 | 21 |