X
Αγώνες

F1: GP Iσπανίας-Απλησίαστη η Red Bull

H Red Bull "κλείδωσε" ξανά την πρώτη σειρά εκκίνησης, με τον Mark Webber να κατακτά τη δεύτερη φετινή προσωπική του pole position, όντας 1 δέκατο ταχύτερος από τον Sebastian Vettel.

H Red Bull “κλείδωσε” ξανά την πρώτη σειρά εκκίνησης για το Ισπανικό GP, με τον Mark Webber να κατακτά τη δεύτερη φετινή προσωπική του pole position, όντας 1 δέκατο του δευτερολέπτου ταχύτερος από τον team mate του, Sebastian Vettel. Oι δυο Red Bull κινήθηκαν 7 δέκατα ταχύτερα από οποιοδήποτε άλλο μονοθέσιο, με την ομάδα να συνεχίζει να μονοπωλεί τις pole position. Πίσω από τις Red Bull βρέθηκαν οι τέσσερις Πρωταθλητές του grid.
O Lewis Hamilton θα εκκινήσει από την τρίτη θέση, έχοντας πίσω του τον Fernando Alonso, που με τη Ferrari του βρέθηκε ανάμεσα στις δυο McLaren, καθώς ο Jenson Button θα ξεκινήσει τον αγώνα 5ος. Ο Michael Schumacher επιβεβαίωσε τις καλές χθεσινές ενδείξεις, καταφέρνοντας για πρώτη φορά φέτος να κινηθεί ταχύτερα από τον team mate του στις κατατακτήριες δοκιμές για να βρεθεί στην 6η θέση, εμπρός από τον Robert Kubica που για έφερε ξανά τη Renault πιο ψηλά από τις δυνατότητές της. Ο Nico Rosberg με την άλλη Mercedes θα εκκινήσει πίσω από τον Πολωνό, έχοντας σημειώσει τη χειρότερη φετινή του επίδοση σε κατατακτήριες δοκιμές, ενώ και ο Felipe Massa ήταν απογοητευτικός, αφού θα ξεκινήσει τον αγώνα από την 9η θέση.
Εντυπωσιακή ήταν η δεύτερη για φέτος παρουσία του Kamui Kobayashi στο τρίτο σκέλος της διαδικασίας, στην καλύτερη εμφάνιση του Ιάπωνα οδηγού της Sauber μέχρι στιγμής, καθώς όταν είχε επαναλάβει αυτό το επίτευγμα στη Μαλαισία, οι Ferrari και οι McLaren είχαν αποκλειστεί από το Q1, οπότε η σημερινή του επίδοση λαμβάνει ακόμα μεγαλύτερη αξία, με όλους τους κορυφαίους συνδυασμούς παρόντες μέχρι το τέλος.
Oι Red Bull κυριάρχησαν και στα τρία σκέλη των κατατακτήριων δοκιμών σημειώνοντας το 1-2 σε κάθε περίπτωση, με τον Mark Webber να είναι πάντοτε ταχύτερος του Vettel. Ο Αυστραλός αφιέρωσε την pole position του στην ομάδα, αναφέροντας ότι οι μηχανικοί της κοιμήθηκαν πολύ λίγο εχθές το βράδυ, ξενυχτώντας για να εργαστούν επάνω στα μονοθέσια. Ο Webber κατέρριψε επίσης το ρεκόρ της pole position στην πίστα της Καταλονίας, που κατείχε από πέρυσι -όταν το τρίτο σκέλος της διαδικασίας διεξαγόταν με βαρύ φορτίο καυσίμου- ο Jenson Button, κατά μισό δευτερόλεπτο, αν και δεν κινήθηκε ταχύτερα από τον καλύτερο χρόνο του περυσινού Q2.
O Vettel δήλωσε ότι η pole κρίθηκε στο τελευταίο τμήμα της πίστας, καθώς εκεί, ο team mate του ήταν πάντοτε ταχύτερος, με το Γερμανό να δηλώνει ότι θα πρέπει να εξετάσει τα δεδομένα της τηλεμετρίας για να διαπιστώσει που μπορεί να βελτιωθεί.
Το προβάδισμα της Red Bull ήταν τόσο μεγάλο, που στην πρώτη προσπάθειά τους στο δεύτερο σκέλος, οι δυο οδηγοί της είχαν τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν τη σκληρή γόμα και να είναι και πάλι ταχύτεροι από τους αντιπάλους τους, διαφυλάσσοντας ένα επιπλέον σετ μαλακών ελαστικών για το Q3. Η Red Bull παρουσίασε -όπως σχεδόν όλες οι ομάδες- αναβαθμίσεις στο μονοθέσιό της στην Ισπανία και, είτε αυτές τη βοήθησαν να αυξήσει τη διαφορά της από τις υπόλοιπες ομάδες, είτε η πίστα της Καταλονίας τονίζει το προβάδισμά της.
Ήταν εμφανές ότι κανένα άλλο μονοθέσιο δεν είχε τη δυνατότητα να κινηθεί στο ρυθμό των Red Bull σήμερα, με τον Hamilton να δηλώνει ότι κανένας δεν πίστευε ότι η ομάδα του Milton Keynes θα απολαμβάνει τόσο μεγάλο προβάδισμα στην Ισπανία. Ο Βρετανός βρέθηκε 8 δέκατα του δευτερολέπτου πίσω από τον Webber και τόνισε την ανωτερότητα της Red Bull στις γρήγορες πίστες, επαναλαμβάνοντας τη φράση ότι είναι ‘γελοία’ πιο γρήγορες από τον ανταγωνισμό, παράγοντας υψηλότερες τιμές αρνητικής άντωσης. Ο Hamilton δήλωσε επίσης ότι οι αναβαθμίσεις που έφερε σε αυτό τον αγώνα η McLaren τη βοήθησαν να κάνει ένα βήμα προόδου, γεγονός που αποδεικνύεται από τις καλύτερες φετινές θέσεις εκκίνησης που πέτυχαν τα δυο μονοθέσια της ομάδας, η οποία μέχρι στιγμής αντιμετώπιζε δυσκολίες με την απόδοση της ΜΡ4-25 στις κατατακτήριες δοκιμές. Αμφότεροι οι οδηγοί της McLaren δεν ήταν ευχαριστημένοι με το στήσιμο του μονοθεσίου τους εχθές, ωστόσο η νυχτερινή δουλειά των μηχανικών της βρετανικής ομάδας φαίνεται ότι απέδωσε καρπούς. Ο Button αποκάλυψε ότι στην τελευταία του γρήγορη προσπάθεια πάτησε εκτός ορίων πίστας, στην πράσινη Astroturf, όπου δεν υπήρχε επαρκής πρόσφυση. Το σπινάρισμα που προκλήθηκε, έκανε τον κινητήρα του να χτυπήσει κόφτη και κόστισε στο Βρετανό αρκετό χρόνο. Παρά το γεγονός αυτό, ο Button ήταν ευχαριστημένος με την επίδοσή του. Αμφότερες οι McLaren θα εκκινήσουν από την πλευρά όπου βρίσκεται η αγωνιστική γραμμή που παρέχει περισσότερη πρόσφυση, ενώ οι οδηγοί της ελπίζουν να επωφεληθούν από το σύστημα stalling της πίσω αεροτομής για να προσπεράσουν κάποιο αντίπαλο, καθώς η ευθεία που οδηγεί στην πρώτη στροφή είναι από τις μεγαλύτερες του Πρωταθλήματος.
Η Ferrari ήταν απογοητευτική, παρά το γεγονός ότι ο Alonso θα εκκινήσει τον αγώνα της πατρίδας του από την 4η θέση. Αμφότεροι οι οδηγοί της Scuderia είχαν δηλώσει εχθές ότι η F10 ήταν ασταθής στη συμπεριφορά της και φαίνεται ότι ο Ισπανός αντιμετώπισε με καλύτερο τρόπο τα προβλήματα αυτά από τον Massa, ο οποίος κατέληξε στην 9η θέση εκκίνησης. Ο Ισπανός δήλωσε ότι δεν είχε βρει το ιδανικό στήσιμο της Ferrari σήμερα, αν και στο Q3 επιτεύχθηκε ο κατάλληλος συμβιβασμός για να εξορύξει το μέγιστο της απόδοσης. Σύμφωνα με τον Alonso, η Ferrari υπολείπεται σε πρόσφυση και αρνητική άντωση. O Ισπανός ελπίζει ότι η απόδοση της F10 στον αγώνα θα βρίσκεται πιο κοντά στις Red Bull αν και προβλέπει ότι υπό κανονικές καιρικές συνθήκες θα είναι πολύ δύσκολο να διεκδικήσει τη νίκη. Πιστεύει όμως ότι ένα βάθρο είναι εντός των δυνατοτήτων του. Από την πλευρά του, ο Massa δε βρήκε το κατάλληλο στήσιμο για το μονοθέσιό του, δηλώνοντας: «Είχα μεγάλη δυσκολία να βρω το σωστό επίπεδο πρόσφυσης, ειδικά στο δεύτερο και τρίτο τμήμα της πίστας, που περιλαμβάνουν τις πιο αργές στροφές της πίστας: ένιωθα σα να οδηγώ σε ράλλυ, πάντοτε με υποστροφή».
Ένα παράξενο συμβάν δημιουργήθηκε στο ξεκίνημα του τρίτου σκέλους, όταν ο Alonso βγήκε από τα pits της Ferrari στο διάβα του Nico Rosberg ο οποίος κινούνταν κανονικά στο pit lane. To λάθος ήταν της ιταλικής ομάδας, που δεν είχε έναν άνθρωπο να ελέγχει την κίνηση στο pit lane. O Alonso δήλωσε ότι δεν είδε το Γερμανό και πιστεύει ότι δεν υπάρχει λόγος να δεχθεί κάποια ποινή για το συμβάν. Εντέλει, η Ferrari τιμωρήθηκε με πρόστιμο 20.000 δολαρίων.
Υπήρχαν όμως και θετικά νέα στο ιταλικό στρατόπεδο καθώς το σύστημα stalling της πίσω αεροτομής δούλεψε αρκετά ικανοποιητικά στις χθεσινές ελεύθερες δοκιμές, για να πείσει την ομάδα να το χρησιμοποιήσει και το υπόλοιπο σαββατοκύριακο. Ο τεχνικός διευθυντής της Ferrari, Aldo Costa, δήλωσε ότι υπάρχει άμεση συσχέτιση του συστήματος με τη συμπεριφορά του διαχύτη της F10.
Στη Mercedes, την ομάδα που παρουσίασε στην Ισπανία τις πιο σημαντικές αλλαγές στο μονοθέσιό της, αυξάνοντας το μεταξόνιό του, ο Michael Schumacher κατάφερε μέσω της βελτιωμένης συμπεριφοράς της MGP W01, αφού έχουν καταπολεμηθεί οι υποστροφικές τάσεις που εμφάνιζε μέχρι τώρα, να επιδείξει έναν πολύ καλύτερο εαυτό απ’ ότι στους προηγούμενους αγώνες. Ο Γερμανός 7 φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής, παρά το ότι το μονοθέσιό του δεν ήταν ιδανικό -όπως ανέφερε- στις σημερινές συνθήκες, κατάφερε να εξοικονομήσει ένα σετ ελαστικών στο Q2 και οδηγεί εμφανώς πιο άνετα την αναβαθμισμένη έκδοση της Mercedes, η οποία έχει τη δυνατότητα να κάνει πλέον αυτά που απαιτεί ο ίδιος, ειδικά στις εισόδους των στροφών, και κατάφερε για πρώτη φορά φέτος να βρεθεί εμπρός από τον team mate του, όντας ένα δέκατο ταχύτερος από τον Rosberg, που δε φαίνεται να έχει εξοικειωθεί το ίδιο καλά με τις καινούργιες ιδιότητες του μονοθεσίου. Ο Γερμανός δήλωσε ότι βρήκε το μονοθέσιο δύσκολο στην οδήγηση και ότι δεν είχε το καλύτερο στήσιμο
Mεταξύ των δυο Mercedes θα παραταχθεί αύριο ο Robert Kubica, ο οποίος εκτέλεσε μια ακόμα άψογη εμφάνιση με τη Renault. Ωστόσο, η ημέρα δεν ήταν το ίδιο θετική στην άλλη πλευρά του γκαράζ, αφού οι μηχανικοί του Vitaly Petrov αναγκάστηκαν να δουλέψουν σκληρά για να επισκευάσουν το μονοθέσιο του Ρώσου που, όπως και στην Κίνα, είχε ένα ατύχημα στις πρωινές ελεύθερες δοκιμές, προσκρούοντας με το εμπρός μέρος της R30 στα προστατευτικά ελαστικά της 4ης στροφής, καταστρέφοντάς το. Επιπλέον, η Renault διαπίστωσε ότι έπειτα από το ατύχημα, το κιβώτιο του μονοθεσίου του είχε υποστεί βλάβες και έχριζε αντικατάστασης, ενεργοποιώντας έτσι την προβλεπόμενη ποινή 5 θέσεων στη σειρά εκκίνησης.
Ιδιαίτερη πρόοδο σημείωσε η Sauber, η οποία θα χρησιμοποιήσει στην Ισπανία για πρώτη φορά το σύστημα stalling της πίσω αεροτομής της C29. O Kamui Kobayashi κατάφερε να μπει στην πρώτη 10άδα -ωστόσο δεν του είχε απομείνει κανένα καινούργιο σετ ελαστικών- και αποκάλυψε ότι η ελβετική ομάδα έχει αλλάξει κατεύθυνση ως προς την εξέλιξη του μονοθεσίου της, με τα αποτελέσματα να είναι εμφανή. Ο Pedro de la Rosa είχε σημειώσει τον 6o χρόνο στο Q2 και είναι απογοητευμένος από τη 12η θέση.
Ο Adrian Sutil, από την 11η θέση θα είναι ο πρώτος εκ των οδηγών που μπορούν να επιλέξουν το σετ ελαστικών με το οποίο θα εκκινήσουν τον αγώνα. Ο Γερμανός δεν κατάφερε να προαχθεί στο Q3 και το απέδωσε στο γεγονός ότι συνάντησε μια αργή Renault στο τελευταίο τμήμα της πίστας στο γρήγορο γύρο του στο δεύτερο σκέλος και του κόστισε τα 2 δέκατα που θα του εξασφάλιζαν μια θέση στη 10άδα. Ο Vitantonio Liuzzi είχε αντιμετωπίσει στις ελεύθερες δοκιμές ένα πρόβλημα με το γκάζι της Force India και έχασε πολύτιμο χρόνο και τη δυνατότητα να βελτιώσει το στήσιμο του μονοθεσίου του.
Ο Nico Hulkenberg θα εκκινήσει από τη 13η θέση. Ο Γερμανός ήταν ευχαριστημένος με την επίδοση που πέτυχε, λαμβάνοντας υπ’ όψη και το γεγονός ότι μια έξοδος στο Q1 είχε προκαλέσει μερικές ζημιές στο μονοθέσιό του, τις οποίες οι μηχανικοί του επισκεύασαν άμεσα. Ωστόσο η Williams απέτυχε να εντυπωσιάσει, με τον Rubens Barrichello να αποκλείεται από τη διαδικασία στο πρώτο κιόλας σκέλος, επειδή συνάντησε αργότερους συνδυασμούς στη γρήγορη προσπάθειά του. Ωστόσο, ο Βραζιλιάνος, που διέθετε το αναβαθμισμένο μονοθέσιο, δήλωσε ότι οι τροποποιήσεις της FW32 δε βελτίωσαν τις επιδόσεις της και η ομάδα αναγκάστηκε να τις αφαιρέσει, ανατρέχοντας στις παλιές λύσεις…
Οι άνθρωποι της Toro Rosso θεωρούν ότι τα πήγαν καλύτερα απ ‘ ότι περιμένανε, καθώς, σε αντίθεση με σχεδόν όλες τις υπόλοιπες ομάδες δεν είχαν παρουσιάσει σημαντικές αναβαθμίσεις στην Ισπανία. Ωστόσο, ο Sebastien Buemi ήταν απογοητευμένος από την 15η θέση, πιστεύοντας ότι θα μπορούσε να έχει αντλήσει περισσότερα από την STR5.
Στη μάχη των καινούργιων ομάδων, η Lotus έκανε ένα σαφές βήμα προόδου, πλησιάζοντας στο 1,5 δευτερόλεπτο τις πιο αργές από τις εδραιωμένες ομάδες, ενώ στη σημερινή διαδικασία διέθετε προβάδισμα 8 δεκάτων του δευτερολέπτου έναντι της Virgin, οι οδηγοί της οποίας επιβαρύνθηκαν με ποινή 5 θέσεων στη σειρά εκκίνησης, επειδή η ομάδα δεν ενημέρωσε εγκαίρως (εντός δυο ωρών μετά το πέρας των ελεύθερων δοκιμών Παρασκευής) τη FIA για την πρόθεσή της να αντικαταστήσει τις σχέσεις στα κιβώτια των μονοθεσίων. Ο Κarun Chandhok δέχθηκε την ίδια ποινή επειδή η HRT αναγκάστηκε να αντικαταστήσει το κιβώτιό του μετά τις κατατακτήριες δοκιμές.
Φ.Λ.
fab@4troxoi.gr

GP Ισπανίας: Αποτελέσματα κατατακτήριων δοκιμών
Α/Α
No
Οδηγός
Ομάδα-Κινητήρας
Σκέλος 1
Σκέλος 2
Σκέλος 3
Διαφ.
1
6
Mark Webber
Red Bull-Renault
1:21.412
1:20.655
1:19.995
2
5
Sebastian Vettel
Red Bull-Renault
1:21.680
1:20.772
1:20.101
0.106
3
2
Lewis Hamilton
McLaren-Mercedes
1:21.723
1:21.415
1:20.829
0.834
4
8
Fernando Alonso
Ferrari
1:21.957
1:21.549
1:20.937
0.942
5
1
Jenson Button
McLaren-Mercedes
1:21.915
1:21.168
1:20.991
0.996
6
3
Michael Schumacher
Mercedes
1:22.528
1:21.557
1:21.294
1.299
7
11
Robert Kubica
Renault
1:22.488
1:21.599
1:21.353
1.358
8
4
Nico Rosberg
Mercedes
1:22.419
1:21.867
1:21.408
1.413
9
7
Felipe Massa
Ferrari
1:22.564
1:21.841
1:21.585
1.590
10
23
Kamui Kobayashi
BMW Sauber-Ferrari
1:22.577
1:21.725
1:21.984
1.989
11
14
Adrian Sutil
Force India-Mercedes
1:22.628
1:21.985
1.990
12
22
Pedro de la Rosa
BMW Sauber-Ferrari
1:22.211
1:22.026
2.031
13
10
Nico Hulkenberg
Williams-Cosworth
1:22.857
1:22.131
2.136
14
12
Vitaly Petrov *
Renault
1:22.976
1:22.139
2.144
15
16
Sebastien Buemi
Toro Rosso-Ferrari
1:22.699
1:22.191
2.196
16
17
Jaime Alguersuari
Toro Rosso-Ferrari
1:22.593
1:22.207
2.212
17
15
Vitantonio Liuzzi
Force India-Mercedes
1:23.084
1:22.854
2.859
18
9
Rubens Barrichello
Williams-Cosworth
1:23.125
3.130
19
18
Jarno Trulli
Lotus-Cosworth
1:24.674
4.679
20
19
Heikki Kovalainen
Lotus-Cosworth
1:24.748
4.753
21
24
Timo Glock *
Virgin-Cosworth
1:25.475
5.480
22
25
Lucas Di Grassi *
Virgin-Cosworth
1:25.556
5.561
23
20
Karun Chandhok *
HRT-Cosworth
1:26.750
6.755
24
21
Bruno Senna
HRT-Cosworth
1:27.122
7.127
* Ποινή 5 θέσεων στη σειρά εκκίνησης, λόγω αντικατάστασης κιβωτίου

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!