Στο Grand Prix Ιαπωνίας πολύς κόσμος περιμένει να βγάλει τα πρώτα του συμπεράσματα για το αν οι ανταγωνιστές της McLaren θα μπορέσουν να βγάλουν αντίδραση στην υπεροχή της.
Πέραν των όσων αφορούν την McLaren και τον ανταγωνισμό της, αυτό το Σαββατοκύριακο ανήκει στον Yuki Tsunoda, που για πρώτη φορά θα αγωνιστεί με τη «μεγάλη» Red Bull ως αντικαταστάτης του Liam Lawson και, μάλιστα, αυτό θα γίνει μπροστά στους ενθουσιασμένους συμπατριώτες του. Η πίστα της Suzuka είναι μία από τις πιο εντυπωσιακές και απαιτητικές του ημερολογίου. Βρίσκεται στη νομαρχία Mie και ανήκει στη Honda, το εργοστάσιο της οποίας στην περιοχή, που χτίστηκε το 1960, είναι μία από τις κύριες εγκαταστάσεις της στην Ιαπωνία. Η πίστα θεωρείται απαιτητική για το μονοθέσιο και για τον οδηγό. Έχει μήκος 5,807 χιλιόμετρα, αποτελείται από 18 στροφές, μερικές από τις οποίες αποτελούν μέρος της ιστορίας των αγώνων αυτοκινήτου, όπως η «Esses» και η θρυλική «130R». Η Suzuka είναι επίσης από τις πιο απαιτητικές πίστες για τα ελαστικά, ειδικά όσον αφορά τις πλευρικές δυνάμεις στις οποίες υπόκεινται. Στην κλίμακα που χρησιμοποιεί η Pirelli για να βαθμολογήσει τις πίστες, η Suzuka, μαζί με τη Βαρκελώνη, το Silverstone, το Spa, το Zandvoort και το Lusail, είναι στο 5 (η υψηλότερη βαθμολογία).
Η C1, η πιο σκληρή γόμα της γκάμας των ελαστικών του 2025, κάνει το ντεμπούτο της σε αυτόν τον τρίτο γύρο της σεζόν, μαζί με τις C2 και C3. Αυτό συμβαίνει επειδή η Suzuka είναι μία από τις πιο δύσκολες πίστες του ημερολογίου όσον αφορά τα ελαστικά και η Pirelli επιλέγει, ως εκ τούτου, πάντα την πιο σκληρή τριάδα. Μεγάλο μέρος της πίστας έχει επαναστρωθεί, από την έξοδο του τελευταίου chicane μέχρι το τέλος του πρώτου τομέα. Αυτό είναι ένα σημαντικό τμήμα, καθώς περιλαμβάνει στροφές μεσαίας και υψηλής ταχύτητας, μερικές από αυτές μεγάλες, όπως οι δύο πρώτες μετά την ευθεία εκκίνησης-τερματισμού, όπου τα ελαστικά καταπονούνται πολύ. Θα έχει ενδιαφέρον να δούμε πώς οι ομάδες θα διαχειριστούν την κατανομή των ελαστικών τους κατά τη διάρκεια των τριών ελεύθερων δοκιμών, καθώς προσπαθούν να καθορίσουν το καλύτερο set up για τα μονοθέσιά τους, με έμφαση στη στρατηγική του αγώνα.
Οι προσομοιώσεις πριν από τον αγώνα, που πραγματοποιήθηκαν με τη χρήση δεδομένων που παρείχαν οι ομάδες, δείχνουν ότι οι χρόνοι γύρου θα μειωθούν χάρη στη συνδυασμένη επίδραση της πρόσθετης πρόσφυσης από τη νέα ασφάλτινη επιφάνεια και της αύξησης της απόδοσης των μονοθεσίων του 2025, η οποία υπολογίζεται ότι θα είναι περίπου ενάμισι δευτερόλεπτο. Αυτό θα ελεγχθεί από την Παρασκευή, κιόλας κατά τη διάρκεια των δύο πρώτων ωρών χρήσης της πίστας. Επίσης, με βάση τα δεδομένα από τις ομάδες, οι μηχανικοί της Pirelli έχουν τροποποιήσει ελαφρά τις απαιτούμενες ελάχιστες πιέσεις εκκίνησης και στους δύο άξονες, με την μπροστινή να μειώνεται κατά μισό psi από 25 σε 24,5 και την πίσω να αυξάνεται από 23 σε 23,5. Όπως πάντα, τα δεδομένα της Παρασκευής θα αναλυθούν άμεσα, για να ελεγχθεί η συσχέτιση μεταξύ της προσομοίωσης και των πραγματικών στοιχείων, πριν γίνουν οι απαραίτητες προσαρμογές. Η Suzuka είναι μία από τις πιο «απασχολημένες» πίστες στο ημερολόγιο, έχοντας ήδη φιλοξενήσει δύο μεγάλες διοργανώσεις μέχρι στιγμής φέτος.
Το 2024, τον αγώνα κέρδισε ο Max Verstappen, ακολουθούμενος από τον ομόσταυλό του της Red Bull, Sergio Perez και τον τότε οδηγό της Ferrari, Carlos Sainz. Η στρατηγική του αγώνα επηρεάστηκε από την κόκκινη σημαία μετά από μια σύγκρουση μεταξύ Albon και Ricciardo. Υπήρξε αρκετή διαφορά στις επιλογές στρατηγικής, τόσο όσον αφορά τον αριθμό των pit stop, με τα δύο να αποδεικνύονται η πιο δημοφιλής επιλογή. Τελικά, η C1 έκανε τους περισσότερους γύρους (61% του συνόλου) μπροστά από τη Medium (31%) και τη Soft.
Η Ιαπωνία έχει φιλοξενήσει μέχρι σήμερα 40 αγώνες του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος της Formula 1. Ο πρώτος διεξήχθη το 1976 και συνολικά τρεις διαφορετικές πίστες έχουν φιλοξενήσει αγώνες. Το 1994 και το 1995, η πίστα Aida φιλοξένησε το λεγόμενο Grand Prix του Ειρηνικού. Έχουν υπάρξει 38 εκδόσεις του Ιαπωνικού Grand Prix, με τις τέσσερις από αυτές (1976, 1977, 2007 και 2008) να διεξάγονται στο Fuji, ενώ οι υπόλοιπες 34 έχουν διεξαχθεί όλες στη Suzuka (η πρώτη από αυτές το 1987). Ο Michael Schumacher κέρδισε έξι νίκες στη Suzuka (μία με τη Benetton, τις υπόλοιπες με τη Ferrari) και κέρδισε επίσης και τους δύο αγώνες στην Aida, πάλι με τη Benetton. Ο Lewis Hamilton, ο οποίος μοιράζεται το ρεκόρ του Schumacher στον αριθμό των παγκόσμιων τίτλων, είναι δεύτερος στη λίστα της Ιαπωνίας, με πέντε νίκες, μία στο Fuji και τέσσερις στη Suzuka. Από τις ομάδες, η McLaren βρίσκεται στην κορυφή του πίνακα με εννέα νίκες, ακολουθούμενη από τη Ferrari και τη Red Bull, ισόβαθμες δεύτερες με επτά. Ο Schumacher είναι επίσης επικεφαλής της λίστας των pole positions με οκτώ και η Ferrari είναι η πιο επιτυχημένη ομάδα σε αυτό το θέμα με δέκα.
Όλη η δράση του αγωνιστικού τριημέρου από το Grand Prix Ιαπωνίας, όπως και όλων των αγώνων του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος της Formula 1, θα μεταδοθεί ζωντανά από τους Τάκη Πουρναράκη και Πάνο Σεϊτανίδη και την ομάδα τους στον συνδρομητικό ANT1+.
GP IAΠΩΝΙΑΣ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΕΣ ΜΕΤΑΔΟΣΕΙΣ
Παρασκευή 4 Απριλίου
05:30 – 06.30 Free Practice 1 ANT1+
09:00 – 10.00 Free Practice 2 ANT+
Σάββατο 5 Απριλίου
05:30 – 06.30 Free Practice 3 ANT+
09:00 – 10.00 Kατατακτήριες αγώνα ANT1+
Κυριακή 6 Απριλίου
08:00 Αγώνας ΑΝΤ1+ 16:30 ANT1
To αγωνιστικό τριήμερο μπορείτε επίσης να το παρακολουθήσετε ζωντανά από τη συνδρομητική τηλεόραση του επίσημου site της F1 – https://f1tv.formula1.com/
Πηγές: www.pirelli.com, https://www.antenna.gr/F1/