top icon
Αγώνες

F1-GP Ιαπωνίας: Ο Vettel poleman στο 1-2 της RBR

O Sebastian Vettel κατέκτησε την 8η φετινή του pole position για λιγότερο από 1/10 του δευτερολέπτου από τον team mate του, Mark Webber, καθώς οι δυο Red Bull «κλείδωσαν» την πρώτη σειρά εκκίνησης.

O Sebastian Vettel κατέκτησε την 8η φετινή του pole position για λιγότερο από 1/10 του δευτερολέπτου από τον team mate του, Mark Webber, καθώς οι δυο Red Bull «κλείδωσαν» την πρώτη σειρά εκκίνησης του Ιαπωνικού GP.
 
O Lewis Hamilton σημείωσε τον τρίτο χρόνο της διαδικασίας, εντούτοις, λόγω της αντικατάστασης του κιβωτίου της McLaren του εχθές, θα εκκινήσει από την 8η θέση. Ο Robert Kubica, ο οποίος έκανε έναν καταπληκτικό γύρο θα εκκινήσει αύριο από την 3η θέση με τη Renault, εμπρός από τον Fernando Alonso με τη Ferrari.
 
O Jenson Button με την άλλη McLaren, ακολούθησε εντελώς διαφορετική στρατηγική από όλους του υπόλοιπους συμμετέχοντες στο Q3, χρησιμοποιώντας τη σκληρή γόμα της Bridgestone, η οποία θα αντέξει περισσότερους γύρους στο πρώτο stint. O Βρετανός θα παραταχθεί στην 5η θέση της σειράς εκκίνησης.
 
Ο Nico Rosberg με τη Mercedes θα εκκινήσει εμπρός από τον Rubens Barrichello (Williams), στην 6η και 7η θέση αντίστοιχα. Πίσω τους θα βρεθεί ο Hamilton και την πρώτη δεκάδα συμπληρώνουν οι Nico Hulkenberg και Michael Schumacher, ο οποίος κατάφερε την τελευταία στιγμή του Q2 να προαχθεί στο τελικό 10λεπτο, καταρρίπτοντας το χρόνο του Nick Heidfeld, που θα εκκινήσει 11ος.
 
Απογοητευτική ήταν η επίδοση του Felipe Massa, ο οποίος συνάντησε κυκλοφοριακό στον καλό του γύρο με τα μαλακά ελαστικά στο Q2 και δεν κατάφερε κάτι καλύτερο από τη 12η θέση, εμπρός από τους Petrov, Kobayashi και Sutil.
 
Έπειτα από τη χθεσινή καταρρακτώδη βροχή που ανάγκασε την αναβολή των κατατακτήριων δοκιμών για σήμερα, η πρωινή λιακάδα ήταν ευπρόσδεκτη στην πίστα της Suzuka.
 
Είχε αρχίσει να φαίνεται από την Παρασκευή ότι οι Red Bull είναι πολύ γρήγορες στη Suzuka και σήμερα έγινε προφανές ότι καμία άλλη ομάδα δεν είχε τη δυνατότητα να αποσπάσει την pole position. Συνεπώς, η 1η θέση θα κρινόταν σε μια αποκλειστική μονομαχία για τους δυο οδηγούς της Red Bull.
 
O Vettel φαινόταν από την Παρασκευή πιο γρήγορος από τον Webber και εντέλει κατάφερε να επιβληθεί του team mate του, ωστόσο η διαφορά μεταξύ τους ήταν πολύ μικρότερη απ’ όσο ήταν όλο το υπόλοιπο τριήμερο, συνεπώς ο Αυστραλός κατάφερε να κάνει κάτι ξεχωριστό στο Q3, αλλά απλά δεν ήταν αρκετό.
 
Ο Hamilton δήλωσε στη συνέντευξη Τύπου μετά τη διαδικασία ότι δεδομένης της ταχύτητας των Red Bull, η 3η θέση ήταν το καλύτερο στο οποίο θα μπορούσε να ελπίζει για να περιορίσει τις απώλειες ενόψει του αγώνα, δεδομένης της ποινής 5 θέσεων στη σειρά εκκίνησης. Ο Hamilton δήλωσε ότι ήταν δύσκολο για αυτόν να πιέσει στο όριο έχοντας κάνει μόλις 5-6 γύρους στις ελεύθερες δοκιμές. Επιπλέον, ο Βρετανός δεν κατάφερε να χρησιμοποιήσει μια από τις αναβαθμίσεις που είχε για την Ιαπωνία η McLaren, αφού η ομάδα αποφάσισε να μη χρησιμοποιήσει στον αγώνα την καινούργια έκδοση του συστήματος stalling πίσω αεροτομής.

 

Εντούτοις, η Williams κατηγορεί τον Hamilton ότι παρεμπόδισε τον Hulkenberg στα τελευταία λεπτά του Q3 και διαμαρτυρήθηκε στους αγωνοδίκες για το συμβάν. Ο Hulkenberg δήλωσε ότι ο Hamilton προσπαθούσε να αφήσει χώρο μπροστά του για το γρήγορο γύρο του και τον καθυστέρησε στο τελευταίο τμήμα της πίστας. «Δεν υπήρχε νόημα, δεν καταλαβαίνω γιατί προσπαθούσε να φτιάξει τόσο μεγάλο κενό, γιατί δεν υπήρχε κανένα μονοθέσιο μπροστά του, όσο μπορούσα να δω» δήλωσε ο νεαρός Γερμανός, ο οποίος προσέθεσε ότι η μεγαλύτερη ζημιά που έπαθε από το συμβάν, ήταν το γεγονός ότι δεν είχε τη δυνατότητα να κάνει ένα δεύτερο γρήγορο γύρο, καθώς βρισκόταν μόλις 1 δλ. πίσω από τη McLaren του Hamilton και αυτό θα διατάρασσε την αεροδυναμική συμπεριφορά της Williams. Εντέλει, οι αγωνοδίκες αποφάσισαν να μην τιμωρήσουν τον Hamilton, καθώς έκριναν ότι δεν έκανε τίποτα το μεμπτό.
 
Στην άλλη πλευρά του γκαράζ της McLaren, o Button πήρε ένα ρίσκο επιλέγοντας τα σκληρά ελαστικά. Στο Q1 και το Q2 υπήρχαν μερικοί οδηγοί που έλεγαν ότι η σκληρή γόμα είναι ταχύτερη, καθώς δεν είχε στρωθεί ακόμα λάστιχο στην αγωνιστική γραμμή. Ο Button ήταν προφανώς ένας από αυτούς και προτίμησε τη σκληρή γόμα γιατί το πέλμα μετατοπιζόταν λιγότερο εντός του πλαισίου του σκελετού στις γρήγορες στροφές, σε αντίθεση με τη μαλακή γόμα που «κουνιόταν» πολύ. Ο Βρετανός δήλωσε επίσης ότι η McLaren αντιμετώπισε αρκετές δυσκολίες με τη μαλακή γόμα την Παρασκευή.
 
Το μόνο παράπονο του Button ήταν ότι η απόδοση των ελαστικών του είχε πέσει αρκετά γρήγορα, γεγονός που δεν του επέτρεψε να κάνει μια τρίτη γρήγορη προσπάθεια στο Q3, όπως είχε προγραμματίσει. Εάν το γνώριζε αυτό από την αρχή, θα είχε επιλέξει να κάνει μονάχα έναν γρήγορο γύρο (κάτι εξαιρετικά ριψοκίνδυνο σύμφωνα με τον διευθυντή της McLaren, Martin Whitmarsh) και θα διέθετε στο ρεζερβουάρ του περίπου 6 κιλά λιγότερα καύσιμα, ποσότητα που αντιστοιχεί σε 2/10 του δλ. ταχύτερο ρυθμό στο γύρο. Τόση ήταν μάλιστα η διαφορά που τον χώριζε από τον team mate του. Ωστόσο, η διαφορετική στρατηγική στον αγώνα, ίσως αποφέρει καρπούς για τον περυσινό Πρωταθλητή, καθώς οι άνθρωποι της McLaren προβλέπουν ότι η μαλακή γόμα θα αντιμετωπίσει προβλήματα, αφού η πίστα δεν έχει στρωθεί με επαρκές λάστιχο ακόμα.
 
O Alonso δήλωσε ότι η Ferrari είχε προβλέψει ότι θα αντιμετώπιζε δυσκολίες σε αυτή την πίστα και πιστεύει ότι με την 4η θέση εκκίνησης περιόρισε στο ελάχιστο τις ζημιές. Ο Ισπανός στοχεύει στο βάθρο για τον αγώνα, αλλά πρώτος στόχος του είναι να προσπεράσει τον Kubica όσο το δυνατό ταχύτερα μπορεί.
 
H Williams πραγματοποίησε μια πολύ καλή εμφάνιση, καθώς αμφότεροι οι οδηγοί της βρέθηκαν στην πρώτη δεκάδα, ωστόσο ο Hulkenberg θα μπορούσε να έχει κάνει κάτι παραπάνω αν δεν είχε βρει στο δρόμο του τον Hamilton.
 
Στο στρατόπεδο της Mercedes πιστεύουν ότι οι δυο οδηγοί άντλησαν το μέγιστο από τα μονοθέσιά τους. Ο Schumacher κατάφερε μόλις την τελευταία στιγμή να αποσπάσει τη 10η θέση στο Q2 από το Nick Heidfeld, ο οποίος παραδέχθηκε ότι μαθαίνει ακόμα τη συμπεριφορά των μαλακών ελαστικών, προσαρμόζοντας το στιλ οδήγησής τους σε αυτήν. Πολύ κοντά στην είσοδο στη δεκάδα βρέθηκε και ο έτερος πιλότος της Sauber, Kamui Kobayashi, αλλά ένα λάθος του στο chicane τον περιόρισε στη 14η θέση. 
Φ.Λ.
[email protected]
GP Ιαπωνίας: Αποτελέσματα κατατακτήριων δοκιμών
Α/A
No
Οδηγός
Ομάδα-Κινητήρας
Σκέλος 1
Σκέλος 2
Σκέλος 3
Διαφ.
1
5
Sebastian Vettel
Red Bull-Renault
1:32.035
1:31.184
1:30.785
 
2
6
Mark Webber
Red Bull-Renault
1:32.476
1:31.241
1:30.853
0.068
3
2
Lewis Hamilton *
McLaren-Mercedes
1:32.809
1:31.523
1:31.169
0.384
4
11
Robert Kubica
Renault
1:32.808
1:32.042
1:31.231
0.446
5
8
Fernando Alonso
Ferrari
1:32.555
1:31.819
1:31.352
0.567
6
1
Jenson Button
McLaren-Mercedes
1:32.636
1:31.763
1:31.378
0.593
7
4
Nico Rosberg
Mercedes
1:32.238
1:31.886
1:31.494
0.709
8
9
Rubens Barrichello
Williams-Cosworth
1:32.361
1:31.874
1:31.535
0.750
9
10
Nico Hulkenberg
Williams-Cosworth
1:32.211
1:31.926
1:31.559
0.774
10
3
Michael Schumacher
Mercedes
1:32.513
1:32.073
1:31.846
1.061
11
22
Nick Heidfeld
BMW Sauber-Ferrari
1:33.011
1:32.187
 
1.402
12
7
Felipe Massa
Ferrari
1:32.721
1:32.321
 
1.536
13
12
Vitaly Petrov
Renault
1:32.849
1:32.422
 
1.637
14
23
Kamui Kobayashi
BMW Sauber-Ferrari
1:32.783
1:32.427
 
1.642
15
14
Adrian Sutil
Force India-Mercedes
1:33.186
1:32.659
 
1.874
16
17
Jaime Alguersuari
Toro Rosso-Ferrari
1:33.471
1:33.071
 
2.286
17
15
Vitantonio Liuzzi
Force India-Mercedes
1:33.216
1:33.154
 
2.369
18
16
Sebastien Buemi
Toro Rosso-Ferrari
1:33.568
 
 
2.783
19
18
Jarno Trulli
Lotus-Cosworth
1:35.346
 
 
4.561
20
19
Heikki Kovalainen
Lotus-Cosworth
1:35.464
 
 
4.679
21
25
Lucas Di Grassi
Virgin-Cosworth
1:36.265
 
 
5.480
22
24
Timo Glock
Virgin-Cosworth
1:36.332
 
 
5.547
23
21
Bruno Senna
HRT-Cosworth
1:37.270
 
 
6.485
24
20
Sakon Yamamoto
HRT-Cosworth
1:37.365
 
 
6.580
* Ποινή 5 θέσεων λόγω αντικατάστασης κιβωτίου.
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ