top icon
Αγώνες

F1-GP Ιαπωνίας: Νίκη για τον Vettel στο δεύτερο σημερινό 1-2 της RBR

Ο Sebastian Vettel μετέτρεψε την πρωινή pole position του σε νίκη, με τον Mark Webber να τον ακολουθεί στην καρό σημαία, για να κάνουν μαζί το δεύτερο 1-2 της Red Bull!

Ο Sebastian Vettel μετέτρεψε την πρωινή pole position του σε νίκη, με τον Mark Webber να τον ακολουθεί στην καρό σημαία, για να κάνουν μαζί το δεύτερο 1-2 της Red Bull σήμερα! Ο Αυστραλός απαγόρευσε στον team mate του να σημειώσει το hat trick, κλέβοντας στο τελευταίο πέρασμα τον ταχύτερο γύρο! Ο Vettel σημείωσε την τρίτη φετινή νίκη του δηλώνοντας χαρακτηριστικά «καιρός ήταν…», αφού είχε να ανέβει στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου από το Ευρωπαϊκό GP στα τέλη Ιουνίου, ενώ ο Mark Webber επέκτεινε την πρωτοπορία του στη βαθμολογία του Πρωταθλήματος. Οι Red Bull ήταν καθαρά ανώτερες του ανταγωνισμού και έλεγχαν το ρυθμό τους κατά το μεγαλύτερο μέρος του αγώνα, για να φτάσουν σε μια εύκολη επικράτηση.
 
Ο Fernandο Alonso ανέβηκε στο τρίτο σκαλί του βάθρου, δηλώνοντας ότι η Ferrari γνώριζε πως αυτό θα ήταν για την ίδια το πιο δύσκολο από τα εναπομείναντα φετινά Grand Prix και ισχυρίστηκε πως η 3η θέση ήταν το καλύτερο αποτέλεσμα που θα μπορούσε να έχει πετύχει, περιορίζοντας τις ζημιές του. Ο Jenson Button τερμάτισε 4ος, καθώς η εναλλακτική στρατηγική του δε λειτούργησε όσο καλά θα ήθελε ο ίδιος. Ωστόσο, ακόμα πιο άτυχος ήταν ο team mate του στη McLaren, Lewis Hamilton, ο οποίος παρά το ότι διέθετε ένα καινούργιο κιβώτιο στο μονοθέσιό του σήμερα, έχασε την 3η σχέση 15 γύρους πριν τον τερματισμό, γεγονός που του κόστισε -παραδόξως- μονάχα μια θέση, σε έναν αγώνα που οι πέντε διεκδικητές του τίτλου μάχονταν καθ’ όλη σχεδόν τη διάρκειά του για τις 5 πρώτες θέσεις.
 
Ο Michael Schumacher έκανε έναν καλό αγώνα, για να τερματίσει στην 6η θέση, παρά το γεγονός ότι το σύστημα stalling της πίσω αεροτομής της Mercedes δε λειτουργούσε σωστά, επωφελούμενος και από την εγκατάλειψη του team mate του, Nico Rosberg ο οποίος προπορευόταν, και μόλις 5 γύρους πριν τον τερματισμό ο πίσω αριστερός τροχός του 25χρονου Γερμανού έφυγε από το μονοθέσιο… 


To ατύχημα του Petrov στην εκκίνηση.

 
Εντούτοις, ίσως το μόνο που θα θυμούνται οι Ιάπωνες από το σημερινό αγώνα ήταν τα καταπληκτικά -και πολυάριθμα- προσπεράσματα που πραγματοποίησε ο συμπατριώτης τους, Kamui Kobayashi με τη Sauber, φρενάροντας… έναν αιώνα πιο αργά από τους αντιπάλους του στη φουρκέτα, καθ’ οδόν προς την 7η θέση, ακολουθώντας πανομοιότυπη στρατηγική με του Button, που είδε αμφότερους να εκκινούν με τη σκληρή γόμα και να κάνουν μονάχα τους τελευταίους 16 γύρους με τη μαλακή.

 

Ο Nick Heidfeld συμπλήρωσε μια πολύ καλή ημέρα για τη Sauber, τερματίζοντας πίσω από τον team mate του, έπειτα από έναν πολύ σταθερό αγώνα, ενώ ο Rubens Barrichello τερμάτισε στην 9η θέση, χωρίς ποτέ να έχει αναπτύξει ικανοποιητικό ρυθμό. Τη βαθμολογούμενη δεκάδα συμπλήρωσε ο Sebastien Buemi, παρά το γεγονός ότι είχε σημειώσει τη χειρότερη φετινή εμφάνισή του στις κατατακτήριες δοκιμές, εκκινώντας από τη 17η θέση, λόγω ενός προβλήματος με το πάτωμα του μονοθεσίου του.
 
Ο team mate του Ελβετού στην Toro Rosso, Jaime Alguersuari τερμάτισε ακριβώς πίσω του, έχοντας πραγματοποιήσει ένα επιπλέον pit stop έπειτα από μια επαφή του με τον Kobayashi, ενώ ο Heikki Kovalainen τερμάτισε στη 12η θέση, προκαλώντας ξέφρενα πανηγύρια στα pits της Lotus, διότι αυτό το αποτέλεσμα πιθανότατα θα χαρίσει στην ομάδα τη 10η θέση στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, η οποία συνεπάγεται πολλά περισσότερα χρήματα από την 11η!
 

Η σύγκρουση Massa-Liuzzi στην πρώτη στροφή.
Στη χαοτική εκκίνηση υπήρξαν τέσσερις απώλειες, με τον Vitaly Petrov να κλείνει το δρόμο του Nico Hulkenberg στην ευθεία, προκαλώντας ένα σφοδρό ατύχημα, στο οποίο η Renault χτύπησε με ορμή τις μπαριέρες. Στην πρώτη στροφή, ο Felipe Massa δεν υπολόγισε σωστά το φρενάρισμά του, ωθήθηκε στο γρασίδι της εσωτερικής και καθώς διέσχιζε την πίστα περισυνέλλεξε τον Vitantonio Liuzzi για να τερματιστεί εκεί ο αγώνας αμφότερων έπειτα από μια ισχυρή σύγκρουση… Ιδιαίτερα άτυχος ήταν ο Robert Kubica, ο οποίος έπειτα από μια πολύ καλή εκκίνηση βρισκόταν στη δεύτερη θέση, αλλά αναγκάστηκε να εγκαταλείψει υπό το καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας όταν το πίσω δεξί ελαστικό του αποσυνδέθηκε από το μονοθέσιό του στον 3ο γύρο… Εξίσου άτυχος ήταν και ο Lucas di Grassi, ο οποίος είχε ατύχημα πριν καν εκκινήσει, αφού στο δρόμο του για να παραταχθεί στο grid είχε ένα σφοδρό ατύχημα στην έξοδο της 130R και κατέστρεψε τη Virgin του.
 
Στην εκκίνηση, ο Vettel διατήρησε με ευκολία την πρωτοπορία, εμπρός από τον Kubica που προσπέρασε τον Webber. O Alonso έκανε πραγματοποίησε κακό ξεκίνημα (είχε δηλώσει πριν από τον αγώνα ότι στις δοκιμαστικές εκκινήσεις που έκανε στους γύρους προς το grid αντιμετώπισε δυσκολίες στη διαδικασία, οι οποίες παρουσιάστηκαν και στον αγώνα), αλλά κατάφερε να ανακτήσει τη θέση που είχε χάσει από τον Button στην πρώτη στροφή. Πίσω από τον Βρετανό κατάφερε να βρεθεί ο team mate του, Lewis Hamilton έπειτα από μια καταπληκτική εκκίνηση από την 8η θέση. Ο Rosberg, έχοντας πέσει στην 11η θέση στην εκκίνηση (από την 6η που κατείχε στο grid) λόγω ενός προβλήματος με το συμπλέκτη του, επέλεξε να βουτήξει στα pits στο τέλος του πρώτου γύρου για να βάλει τα σκληρά ελαστικά. 


Ο Kubica χωρίς πίσω δεξί τροχό.

  
Κατά τη διάρκεια της παρέμβασης του αυτοκινήτου ασφαλείας έπειτα από τα ατυχήματα της εκκίνησης εγκατέλειψε ο Kubica, αφήνοντας τους πέντε διεκδικητές του τίτλου στις πέντε πρώτες θέσεις. O Webber δήλωσε πως ήταν πολύ τυχερός που δεν υπέστη το δικό του μονοθέσιο ζημιές, διότι έβλεπε τον πίσω δεξί τροχό της Renault του Πολωνού να κουνιέται σε ολόκληρο τον προηγούμενο γύρο και πέταξαν και μερικά κομμάτια της R30 προς τη Red Bull. O Webber ζήτησε άδεια από τον αλυτάρχη Charlie Whiting να προσπεράσει υπό το καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας, λόγω της κατάστασης, ωστόσο ο Kubica έκανε στην άκρη εντέλει, όταν ο τροχός του αποσυνδέθηκε. Στην επανεκκίνηση του αγώνα, ο Schumacher προσπέρασε αποφασιστικά τον Barrichello στο chicane.
 
Οι Red Bull άρχισαν να απομακρύνονται από τον Alonso με τον Vettel να χτίζει μια μικρή διαφορά ασφαλείας από τον team mate του, ενώ ο Button κρατούσε καλό ρυθμό με τα σκληρά ελαστικά, διατηρούμενος σε επαφή με τους πρωτοπόρους του. Ωστόσο, περιόριζε το ρυθμό του Hamilton που τον ακολουθούσε όντας ταχύτερος με τη μαλακή γόμα της Bridgestone, χωρίς να έχει όμως τη δυνατότητα να προσπεράσει.
 
Πιο πίσω, ο Kamui Kobayashi ξεκινούσε την επίθεσή του, πραγματοποιώντας ένα καμικάζι προσπέρασμα για την 11η θέση επί του Alguersuari στη φουρκέτα στο 13ο γύρο, με τα δυο μονοθέσια να έρχονται σε επαφή. Τέσσερα περάσματα αργότερα, επανέλαβε επιτυχώς, με καλύτερη εκτέλεση, την ίδια κίνηση επί του Adrian Sutil με τη Force India. Στο τέλος αυτού (17ου) του περάσματος, ο Sutil ξεκίνησε το χορό των pit stop και επειδή στον πρώτο του γύρο με τη σκληρή γόμα έκανε τον ταχύτερο χρόνο μέχρι εκείνη τη στιγμή στο μεσαίο τμήμα της πίστας, σχεδόν όλοι οι προπορευόμενοί του μιμήθηκαν το παράδειγμά του διαδοχικά, ανεβαίνοντας στην κατάταξη, εκτός από τους Button και Kobayashi.


Οι Red Bull ήταν ανίκητες στη Suzuka.

 
Ο Hamilton, έπειτα από το pit stop του, επέστρεψε στην πίστα πίσω από τον Kobayashi, χάνοντας αρκετό χρόνο στους δυο γύρους που προσπαθούσε μανιωδώς να τον προσπεράσει, μέχρι να τα καταφέρει τελικά στην πρώτη στροφή του 25ου. Παράλληλα, ο Schumacher επανήλθε στην πίστα έπειτα από το δικό του pit stop πίσω από τον team mate του, Nico Rosberg και παρά το γεγονός ότι τα καινούργια ελαστικά έδιναν σαφές πλεονέκτημα στον 7 φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή, δεν κατάφερε να προσπεράσει το συμπατριώτη του, που τη μοναδική φορά που βρέθηκε πλάι-πλάι με την άλλη Mercedes στην ευθεία εκκίνησης/τερματισμού, κάλυψε την εσωτερική και απέκρουσε την επίθεση. Η ομάδα δεν έδωσε εντολές, ωστόσο είπε στο Schumacher ότι αν επιχειρούσε ένα καλό προσπέρασμα, ο Rosberg θα συναινούσε. Ωστόσο αυτό δε συνέβη ποτέ…
 
Ο Jenson Button ήταν επικεφαλής του αγώνα (και ο Kobayashi ακριβώς πίσω από τους διεκδικητές του τίτλου), ωστόσο, ακόμα και ο Hamilton είχε μειώσει τη διαφορά που τους χώριζε σε λιγότερο χρόνο από όσο θα κόστιζε το pit stop του περυσινού Πρωταθλητή. Συνεπώς, ο Button βρισκόταν ουσιαστικά ήδη πίσω από τον Hamilton και παρ’ όλα αυτά παρέμεινε στην πίστα με τα φθαρμένα ελαστικά του για πολλούς γύρους. Συνεπώς, οι Red Bull πλησίασαν τη ΜcLaren με το Νο. 1, αλλά όχι πάρα πολύ, διατηρώντας έναν ελεγχόμενο ρυθμό έτσι ώστε να μην επιτρέψουν στον Alonso να τις πλησιάσει επικίνδυνα. Σε αυτό το σημείο του αγώνα, οι Red Bull έλεγχαν τις αποστάσεις τους, χωρίς να πιέζουν, ενώ την ίδια στιγμή, ο Alonso, γνωρίζοντας ότι με τον πιο αργό Button επικεφαλής, αυτή ήταν η μοναδική ευκαιρία του να στριμώξει τα μπλε μονοθέσια, πίεζε στο όριο για να πλησιάσει, χωρίς όμως να τα καταφέρει ποτέ, κάτι που λέει πολλά για τη διαφορά ταχύτητας μεταξύ των RB6 και της Ferrari F10 του Ισπανού στη Suzuka…


O Alonso ισχυρίστηκε ότι πέτυχε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα (3ος) στην Ιαπωνία.
Παραμένοντας στην πίστα με φθαρμένα ελαστικά και επιτρέποντας στους υπόλοιπους διεκδικητές του τίτλου να τον πλησιάσουν, ο Button έχασε κάθε ελπίδα να παλέψει για το βάθρο. Η McLaren καθυστέρησε το pit stop του διότι φοβόταν ότι τα μαλακά ελαστικά δε θα άντεχαν πολλούς γύρους στο τελευταίο stint του και θα τον άφηναν ευάλωτο στα τελικά περάσματα. Tην ίδια ανησυχία είχαν και στο pit wall της Sauber, για αυτό και διατήρησαν τον Kobayashi στην πίστα, παρά το ότι ο Ιάπωνας έχανε χρόνο σε σύγκριση με τους άμεσους αντιπάλους του.
 
Τελικά, στο τέλος του 37ου γύρου, Button και Kobayashi μπήκαν στα pits. O Βρετανός οδηγός της McLaren επέστρεψε στην πίστα βρισκόμενος διψήφιο αριθμό δευτερολέπτων πίσω από τον team mate του, ενώ ο Kobayashi έπεσε -ξανά- στη 12η θέση, και πάλι πίσω από τον Alguersuari, για να ξεκινήσει την αντεπίθεσή του.
 
Τότε, στον 39ο γύρο, ο Hamilton ανέφερε στον ασύρματο ότι έχασε την 3η σχέση στο -καινούργιο- κιβώτιό του. Ας ξετυλίξουμε το κουβάρι αυτής της ιστορίας. Ο Hamilton, δεδομένης της εγκατάλειψής του στη Σιγκαπούρη, είχε το δικαίωμα να χρησιμοποιήσει καινούργιο κιβώτιο στο Ιαπωνικό GP. Ωστόσο, η McLaren επέλεξε να μην προβεί στην αντικατάσταση και να διατηρήσει τη μονάδα, έτσι ώστε να μην αναγκαστεί ο 25χρονος Βρετανός να χρησιμοποιήσει ένα κιβώτιο που θα βρίσκεται στο 4ο αγωνιστικό σαββατοκύριακο της ζωής του στο GP του Αμπού Ντάμπι, το οποίο καταπονεί ιδιαίτερα τις 7τάχυτες μεταδόσεις. Εντούτοις, η σύγκρουση του Hamilton με τον Webber στη Σιγκαπούρη, είχε προκαλέσει ζημιές στο κιβώτιο, τις οποίες ίσως είχαν υποτιμήσει αρχικά οι μηχανικοί της McLaren. Νόμιζαν ότι είχαν λύσει τα προβλήματα, αλλά το Σάββατο, στην αναμονή για τις κατατακτήριες δοκιμές που αναβλήθηκαν, διαπιστώθηκε απώλεια πίεσης λαδιού στο κιβώτιο. Συνεπώς, αναγκάστηκαν να αντικαταστήσουν το κιβώτιο, ενεργοποιώντας την ποινή 5 θέσεων στη σειρά εκκίνησης για τον Hamilton. Ωστόσο, αυτή η καινούργια μονάδα, σε λιγότερα από 300 χιλιόμετρα ζωής, παρουσίασε πρόβλημα, καθώς ο Hamilton δε μπορούσε να επιλέξει την 3η σχέση. Σύμφωνα με τις πρώτες αναλύσεις το πρόβλημα οφείλεται σε ένα από τα δαχτυλίδια των γραναζιών και η ομάδα ευελπιστεί ότι θα έχει τη δυνατότητα να διορθώσει τη βλάβη χωρίς να ενεργοποιήσει δεύτερο συνεχόμενο αγώνα, στο GP Κορέας την ποινή 5 θέσεων στη σειρά εκκίνησης.

Το πρώτο προσπέρασμα του Kobayashi επί του Alguersuari. 
 
Το πρόβλημα του κιβωτίου της MP4-25 κόστιζε στον Hamilton 2 δλ. στο γύρο στον 44ο αναγκάστηκε να παραχωρήσει στον team mate του την 4η θέση, καθώς είχε επικεντρωθεί πλέον στην υπεράσπιση της 5ης (η διαφορά με τον Rosberg ήταν τεράστια), περιορίζοντας τις αλλαγές ταχυτήτων (δεν κατέβαζε κάτω από 4η) και ελέγχοντας το ρυθμό του. Ο Hamilton ήταν ευτυχής έφτασε απλά έως τον τερματισμό, καθώς δεν πίστευε ότι θα τα καταφέρει, αφού άκουγε περίεργους θορύβους από το κιβώτιό του…
 
Στο μεταξύ, ο Vettel, έχοντας ανακτήσει την πρωτοπορία, απομακρύνθηκε και πάλι από τον Webber, ενώ αμφότεροι ξεμάκραιναν από τον Alonso. O Button προσπάθησε να πιέσει για να καλύψει τη διαφορά από τον Ισπανό, αλλά μάταια.
 
Στον 44ο γύρο, ο Kobayashi πραγματοποίησε το καλύτερη σημερινό προσπέρασμά του, πάλι επί του Alguersuari, στη φουρκέτα, αλλά αυτή τη φορά από την εξωτερική! Στην έξοδο από τη στροφή, κατά την επιτάχυνση, ο Alguersuari ανταπέδωσε το «τζαρτζάρισμα» του πρώτου προσπεράσματος, καταστρέφοντας το pod wing της Sauber. Η επαφή ανάγκασε τον Αlguersuari να κατευθυνθεί για δεύτερη φορά στα pits της Toro Rosso, για αλλαγή ρύχους.
 
Ο Kobayashi ξεκίνησε την καταδίωξη του Sutil, αλλά τον πρόλαβε ο 8κύλινδρος Mercedes στην πλάτη του Γερμανού, που παρέδωσε το πνεύμα μέσα σε ένα σύννεφο καπνού στο τέλος του 44ου γύρου, χαρίζοντας ακόμα μια θέση στον 24χρονο οδηγό της Sauber, που αν είχε ξεκινήσει ως ο μοναδικός σοβαρός εκπρόσωπος της Ιαπωνίας στο GP της πατρίδας του, μέχρι τώρα είχε γίνει εθνικός ήρωας! Αλλά ο Kobayashi δεν είχε τελειώσει εκεί. Προσπέρασε και τον Barrichello στον 48ο γύρο, την ίδια στιγμή που η εγκατάλειψη του Rosberg του χάριζε ακόμα μια θέση. Στο επόμενο πέρασμα ήταν η σειρά του καινούργιου team mate του, Nick Heidfeld, να… κάνει πέρα, παραχωρώντας την 7η θέση, προσέχοντας παράλληλα να μη χάσει και την 8η από τον Barrichello που προσπάθησε να επωφεληθεί της κατάστασης.


H μάχη μεταξύ των δύο Mercedes ήταν συναρπαστική.

 
Μόλις δυο γύρους πριν την καρό σημαία, ο Vettel, που όποτε μπορεί, προσπαθεί να σημειώσει τον ταχύτερο γύρο, έκανε ακριβώς αυτό, δυο περάσματα πριν την καρό σημαία. Ωστόσο, ο Webber του αρνήθηκε το hat trick, κλέβοντας το έπαθλο του ταχύτερου γύρου στο τελικό πέρασμα του αγώνα! Αυτή ήταν και η μοναδική μονομαχία που δόθηκε μεταξύ τους στον αγώνα, αφού, έπειτα από την ήττα του Webber στις κατατακτήριες δοκιμές, όπως δήλωσε και ο ίδιος ο Αυστραλός, θα ήταν δύσκολο να πανηγυρίσει τη νίκη. Άλλωστε, όπως είχαμε αναφέρει και στην προεπισκόπηση του Ιαπωνικού GP, το αποτέλεσμα αυτό συμφέρει τον Webber, διότι κατάφερε να αυξήσει περαιτέρω τη διαφορά του στη βαθμολογία του Πρωταθλήματος Οδηγών (κατά τρεις βαθμούς, επί του Alonso, για να την φτάσει στους 14).
 
Στο βάθρο, για να παραλάβει το τρόπαιο του Κατασκευαστή ανέβηκε ο Adrian Newey, επικεφαλής τεχνικό στέλεχος της Red Bull, ο οποίος είχε 12 χρόνια να κάνει το μακρινό ταξίδι μέχρι την Ιαπωνία, από τότε που αποφασίζονταν τίτλοι για τη McLaren στη Suzuka! Aυτή ήταν η πρώτη φορά που ο Vettel έχει κερδίσει έναν αγώνα δυο φορές και με αυτή τη νίκη ισοβαθμεί στη δεύτερη θέση της βαθμολογίας με τον Alonso, 14 βαθμούς πίσω από τον team mate του. Παράλληλα, οι οδηγοί της McLaren βρίσκονται 28 και 31 βαθμούς πίσω από τον Webber και ευελπιστούν στις ευθείες της Κορέας για να ανακάμψουν, καθώς ο Hamilton ήταν ιδιαίτερα απογοητευμένος έπειτα από τον αγώνα. Την ίδια στιγμή, η Red Bull «πήρε ανάσα» 45 βαθμών από τη McLaren στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών.


Αμφότεροι οι οδηγοί της Red Bull βγήκαν κερδισμένοι από το Ιαπωνικό GP.

 
«Καιρός ήταν» -όπως δήλωσε ο ίδιος- να νικήσει ο Vettel, ο οποίος πρόσθεσε ότι «αυτή η πίστα είναι σα να έχει χαραχθεί για εμάς», αναφερόμενος στις γρήγορες στροφές της Suzuka που ευνόησαν τα δυνατά σημεία της Red Bull. O Γερμανός παραδέχθηκε ότι ήταν δύσκολο να συγκεντρωθεί και να είναι άμεσα έτοιμος το πρωί για τις κατατακτήριες δοκιμές και το απόγευμα για τον αγώνα σε αυτό το περίεργο πρόγραμμα που οι καιρικές συνθήκες ανάγκασαν να υιοθετηθεί.
 
Ο Webber από την πλευρά του, δήλωσε ότι ήταν πολύ καλή ημέρα για τον ίδιο και ήταν ευχαριστημένος από τον τρόπο με τον οποίο οδήγησε. Ωστόσο, τόνισε ότι οι δυο Red Bull πήγαιναν σε… σχηματισμό (δηλαδή χωρίς να πιέζει τον team mate του πραγματικά) από τον 9ο γύρο του αγώνα και ύστερα. Ο Αυστραλός δεν ήταν ευχαριστημένος με το στήσιμο του μονοθεσίου του την Παρασκευή, αλλά σήμερα η συμπεριφορά της RB6 είχε βελτιωθεί αισθητά χάρις στις προσπάθειες των μηχανικών της ομάδας. Ο Webber αναγνώρισε επίσης ότι πρέπει να ανέβει ξανά στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου στους εναπομείναντες αγώνες.
 
Ο Alonso δήλωσε ότι διεξήγαγε ένα μοναχικό αγώνα, αφού δεν είχε μεγάλη πίεση από τις McLaren που τον ακολουθούσαν και δεν είχε τη δυνατότητα να πλησιάσει τις Red Bull

To Ιαπωνικό GP δεν ήταν ιδιαίτερα ικανοποιητικός αγώνας για τις McLaren. 
Ο Button δήλωσε ότι η στρατηγική του δεν πέτυχε επειδή η μαλακή γόμα που είχαν επιλέξει οι αντίπαλοί του για το αρχικό stint δε φθειρόταν όσο γρήγορα περίμενε η McLaren και πρόσθεσε ότι ίσως παρέμεινε πολύ ώρα στην πίστα αφότου είδε ότι δε μπορούσε να απομακρυνθεί από τους οδηγούς που είχαν πραγματοποιήσει το pit stop τους. Ωστόσο, ο Βρετανός δεν πιστεύει ότι θα είχε τερματίσει σε υψηλότερη θέση αν είχε ακολουθήσει διαφορετική στρατηγική. Ο Hamilton από την πλευρά του, δήλωσε ευχαριστημένος που τερμάτισε, καθώς «ήταν ο πρώτος μου τερματισμός εδώ και πολύ καιρό». Ο διευθυντής της McLaren, Martin Whitmarsh πιστεύει ότι στη Suzuka η ομάδα του διέθετε το δεύτερο ταχύτερο μονοθέσιο, αλλά αυτό δεν αποδείχθηκε ποτέ, καθώς οι οδηγοί της δε συγκρίθηκαν ποτέ επί ίσοις όροις με τον Alonso.
 
O Michael Schumacher δήλωσε πριν την εκκίνηση ότι στις κατατακτήριες δοκιμές, το σύστημα stalling πίσω αεροτομής της Mercedes του λειτουργούσε σε λάθος σημεία, κοστίζοντας χρόνο και ήταν ένα πρόβλημα που η ομάδα δεν είχε τη δυνατότητα να διορθώσει για τον αγώνα.
 
Δύσκολο αγώνα είχε και ο Barrichello, ο οποίος ανέφερε ότι η Williams του γλίστραγε παντού και επιπλέον παρουσίαζε πολλούς κραδασμούς… Ο Buemi από την άλλη, πιστεύει ότι αν είχε μπει στα pits νωρίτερα, ίσως είχε καταφέρει να προσπεράσει το Βραζιλιάνο, αφού στους τελευταίους γύρους τον πλησιάζει με ρυθμό 1 δλ. ανά γύρο.
 
Το καλύτερό τους φετινό αποτέλεσμα πέτυχαν σήμερα οι ομάδες της Sauber και της Lotus. O Heidfeld, στο δεύτερο μόλις αγώνα της επιστροφής του στη Formula 1 κατάφερε να σημειώσει βαθμούς δικαιολογώντας την επιλογή της Sauber να αντικαταστήσει τον Pedro de la Rosa.
 
Οι αγωνοδίκες αποφάσισαν να τιμωρήσουν με ποινή 5 θέσεων στη σειρά εκκίνησης του GP Κορέας τον Vitaly Petrov, επειδή έκριναν ότι ήταν υπαίτιος της σύγκρουσης με το Nico Hulkenberg στην εκκίνηση. O Ρώσος δήλωσε ότι έκανε την απότομη κίνηση προς τα αριστερά, όπου βρισκόταν η Williams, στην προσπάθειά του να αποφύγει τον Heidfeld.
Φ.Λ.
 
GP Ιαπωνίας: Aποτελέσματα αγώνα
Α/A
No
Οδηγός
Ομάδα-Κινητήρας
Γύροι
Χρόνος/Διαφορά
Μ.Ω.Τ.
Θ. Εκ.
1
5
Sebastian Vettel
Red Bull-Renault
53
1:30:27.323
203.949
1
2
6
Mark Webber
Red Bull-Renault
53
0.905
203.915
2
3
8
Fernando Alonso
Ferrari
53
2.721
203.847
4
4
1
Jenson Button
McLaren-Mercedes
53
13.522
203.442
5
5
2
Lewis Hamilton
McLaren-Mercedes
53
39.595
202.472
8
6
3
Michael Schumacher
Mercedes
53
59.933
201.721
10
7
23
Kamui Kobayashi
BMW Sauber-Ferrari
53
1:04.038
201.570
14
8
22
Nick Heidfeld
BMW Sauber-Ferrari
53
1:09.648
201.365
11
9
9
Rubens Barrichello
Williams-Cosworth
53
1:10.846
201.321
7
10
16
Sebastien Buemi
Toro Rosso-Ferrari
53
1:12.806
201.249
18
11
17
Jaime Alguersuari
Toro Rosso-Ferrari
52
1 γύρος
199.883
16
12
19
Heikki Kovalainen
Lotus-Cosworth
52
1 γύρος
196.462
20
13
18
Jarno Trulli
Lotus-Cosworth
51
2 γύροι
193.984
19
14
24
Timo Glock
Virgin-Cosworth
51
2 γύροι
192.923
22
15
21
Bruno Senna
HRT-Cosworth
51
2 γύροι
192.869
23
16
20
Sakon Yamamoto
HRT-Cosworth
50
3 γύροι
190.886
24
17
4
Nico Rosberg
Mercedes
47
Τροχός
199.778
6
Eγκαταλείψεις
14
Adrian Sutil
Force India-Mercedes
44
Κινητήρας
198.065
15
11
Robert Kubica
Renault
2
Τροχός
141.062
3
10
Nico Hulkenberg
Williams-Cosworth
0
Σύγκρουση
 
9
7
Felipe Massa
Ferrari
0
Σύγκρουση
 
12
12
Vitaly Petrov
Renault
0
Σύγκρουση
 
13
15
Vitantonio Liuzzi
Force India-Mercedes
0
Σύγκρουση
 
17
Δεν εκκίνησαν
25
Lucas Di Grassi
Virgin-Cosworth
 
Aτύχημα
 
21
Ταχύτερος γύρος
6
Mark Webber
Red Bull-Renault
53
1:33.474
 
 
 
Bαθμολογία Πρωταθλήματος Οδηγών
A/A
Oδηγός
Βαθ.
BA
AU
MA
CH
ES
MO
TU
CA
EU
GB
GE
HU
BE
IT
SI
JA
KO
BR
AD
1
Webber
220
4
2
18
4
25
25
15
10
 
25
8
25
18
8
15
18
 
 
 
2
Alonso
206
25
12
 
12
18
8
4
15
4
 
25
18
 
25
25
15
 
 
 
Vettel
206
12
 
25
8
15
18
 
12
25
6
15
15
 
12
18
25
 
 
 
4
Hamilton
192
15
8
8
18
 
10
25
25
18
18
12
 
25
 
 
10
 
 
 
5
Button
189
6
25
4
25
10
 
18
18
15
12
10
4
 
18
12
12
 
 
 
6
Massa
128
18
15
6
2
8
12
6
 
 
 
18
12
12
15
4
 
 
 
 
7
Rosberg
122
10
10
15
15
 
6
10
8
1
15
4
 
8
10
10
 
 
 
 
8
Kubica
114
 
18
12
10
4
15
8
6
10
 
6
 
15
4
6
 
 
 
 
9
Schumacher
54
8
1
 
1
12
 
12
 
 
2
2
 
6
2
 
8
 
 
 
10
Sutil
47
 
 
10
 
6
4
2
1
8
4
 
 
10
 
2
 
 
 
 
11
Barrichello
41
1
4
 
 
2
 
 
 
12
10
 
1
 
1
8
2
 
 
 
12
Kobayashi
27
 
 
 
 
 
 
1
 
6
8
 
2
4
 
 
6
 
 
 
13
Petrov
19
 
 
 
6
 
 
 
 
 
 
1
10
2
 
 
 
 
 
 
14
Hulkenberg
17
 
 
1
 
 
 
 
 
 
1
 
8
 
6
1
 
 
 
 
15
Liuzzi
13
2
6
 
 
 
2
 
2
 
 
 
 
1
 
 
 
 
 
 
16
Buemi
8
 
 
 
 
 
1
 
4
2
 
 
 
 
 
 
1
 
 
 
17
de la Rosa
6
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
6
 
 
 
 
 
 
 
18
Heidfeld
4
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
4
 
 
 
19
Alguersuari
3
 
 
2
 
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Bαθμολογία Πρωταθλήματος Κατασκευαστών
A/A
Ομάδα
Βαθ.
BA
AU
MA
CH
ES
MO
TU
CA
EU
GB
GE
HU
BE
IT
SI
JA
KO
BR
AD
1
Red Bull
426
16
2
43
12
40
43
15
22
25
31
23
40
18
20
33
43
 
 
 
2
McLaren
381
21
33
12
43
10
10
43
43
33
30
22
4
25
18
12
22
 
 
 
3
Ferrari
334
43
27
6
14
26
20
10
15
4
 
43
30
12
40
29
15
 
 
 
4
Mercedes
176
18
11
15
16
12
6
22
8
1
17
6
 
14
12
10
8
 
 
 
5
Renault
133
 
18
12
16
4
15
8
6
10
 
7
10
17
4
6
 
 
 
 
6
Force India
60
2
6
10
 
6
6
2
3
8
4
 
 
11
 
2
 
 
 
 
7
Williams
58
1
4
1
 
2
 
 
 
12
11
 
9
 
7
9
2
 
 
 
8
Sauber
38
 
 
 
 
 
 
1
 
7
8
 
8
4
 
 
10
 
 
 
9
Toro Rosso
11
 
 
2
 
1
1
 
4
2
 
 
 
 
 
 
1
 
 
 


Τρίτη φετινή νίκη για τον Vettel.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ