X
Αγώνες

F1: GP Γερμανίας-Προεπισκόπηση

Ο 11ος γύρος του Πρωταθλήματος, το Γερμανικό GP, στην πίστα του Hockenheim, αναμένεται να παράγει έναν ενδιαφέροντα αγώνα, καθώς παρουσιάζει ευκαιρίες για προσπεράσματα και τα ελαστικά θα παίξουν το ρόλο τους. Αν δε βρέξει!

Ο 11ος γύρος του φετινού Πρωταθλήματος είναι το Γερμανικό GP, το οποίο φέτος θα διεξαχθεί στην πίστα του Hockenheim. Θα καταφέρει η McLaren να αγωνιστεί με το καινούργιο σύστημα εξατμίσεων/διαχύτη και να πλησιάσει τη Red Bull; Θα καταφέρει η Ferrari να κάνει έναν καθαρό αγώνα; Πως θα λειτουργήσει η ακραία επιλογή ελαστικών της Bridgestone; Αυτά και πολλά ερωτήματα υπάρχουν αυτό το σαββατοκύριακο, το οποίο αναμένεται να παράγει έναν ενδιαφέροντα αγώνα, καθώς το Hockenheim παρουσιάζει ευκαιρίες για προσπεράσματα και τα ελαστικά θα παίξουν το ρόλο τους. Αν δε βρέξει!
Πίστα: Ηοckenheim
Φέτος, το Hockenheim γιορτάζει 40 χρόνια από την πρώτη φορά που φιλοξένησε Grand Prix της Formula 1, το 1970. Οι Γερμανοί πάντοτε δημιουργούσαν μια ξεχωριστή ατμόσφαιρα σε αυτή την πίστα που παρουσιάζει τη μοναδικότητα ενός τμήματος που μοιάζει με κανονικό στάδιο, γεμάτο με συνήθως κατάμεστες κερκίδες. Φέτος, θα υποστηρίζουν 6 οδηγούς! Η Formula 1 επιστρέφει στο Hockenheim έπειτα από 2 χρόνια, καθώς η διεξαγωγή του Γερμανικού GP εναλλάσσεται μεταξύ αυτής της πίστας και του Nurburgring. To Hockenheim δεν είναι μια ιδιαίτερα δύσκολη πίστα όσον αφορά την οδηγική πρόκληση, ωστόσο είναι πολύ δύσκολο να βρεθεί το κατάλληλο στήσιμο για το μονοθέσιο. Διαθέτει μια αρκετά μεγάλη ευθεία, στο τέλος της οποίας τα μονοθέσια χρειάζονται υψηλή τελική ταχύτητα, καθώς ακολουθεί μια αργή φουρκέτα, η οποία αποτελεί το καλύτερο σημείο για προσπεράσματα. Ωστόσο, αν οι ομάδες στήσουν τα μονοθέσιά τους με γνώμονα αποκλειστικά αυτή την ευθεία, θα χάσουν στο εσωτερικό κομμάτι του σταδίου, με τις αργές στροφές. Σε μερικές εισόδους στροφών απαιτείται υψηλή τελική ταχύτητα, ωστόσο και η σταθερότητα στο φρενάρισμα είναι σημαντική. Η χάραξη της πίστας καταπονεί τα ελαστικά, ιδιαίτερα αυτά του πίσω άξονα, κατά την επιτάχυνση από τις αργές στροφές. Υπάρχουν δυο γρήγορες στροφές, η 1η και η 12η, με τις υπόλοιπες να είναι είτα μέσης ταχύτητας, είτε αργές. Το μήκος της πίστας είναι μικρότερο από τις περισσότερες του Πρωταθλήματος, οπότε οι διαφορές στις κατατακτήριες δοκιμές θα είναι μικρότερες από το σύνηθες. Ο Adrian Sutil πιστεύει ότι αν κάποιος οδηγός είναι πιο έμπειρος σε αυτή την πίστα, μπορεί να κερδίσει λίγο χρόνο στην πολύ δύσκολη τελευταία στροφή. Εξαιρετικά σημαντική είναι η επίτευξη μηχανικής σταθερότητας, χωρίς να ρυθμιστούν οι αναρτήσεις ώστε να είναι πολύ σκληρές.
Ακραία επιλογή ελαστικών
Η Bridgestone θα πραγματοποιήσει ένα πείραμα στο Hockenheim, φέρνοντας την πιο μαλακή και την πιο σκληρή γόμα που διαθέτει, έτσι ώστε να αυξήσει το ενδιαφέρον, όπως συνέβη στον Καναδά, όπου όλες οι ομάδες αντιμετώπισαν δυσκολίες με τα ελαστικά τους και ο αγώνας ήταν θεαματικός, με πολλές διαφορετικές στρατηγικές. Υπάρχει το ενδεχόμενο να υιοθετηθούν στρατηγικές δυο pit stop και στη Γερμανία, ή μερικοί οδηγοί να επιλέξουν να εκκινήσουν με τα σκληρά ελαστικά. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, η μαλακή γόμα θα είναι πολύ μαλακή για τις απαιτήσεις της πίστας και η σκληρή, πολύ σκληρή. Τα μαλακά ελαστικά θα έχουν προβλήματα να διαρκέσουν αρκετούς γύρους σε υψηλές θερμοκρασίες και θα είναι πολύ δύσκολο να τα φέρουν οι οδηγοί στην ιδανική θερμοκρασία λειτουργίας τους εάν κάνει κρύο. Ο καιρός ενδέχεται να διαδραματίσει το ρόλο του και με άλλο τρόπο, ξεπλένοντας από λάστιχο τον ασφαλτοτάπητα εφόσον βρέξει κάποιο από τα βράδια του σαββατοκύριακου. Επίσης, αν εκδηλωθεί βροχή στις κατατακτήριες δοκιμές ή τον αγώνα, όλα τα προαναφερθέντα αναιρούνται!
Αγωνοδίκης: Danny Sullivan
O 60χρονος Αμερικανός παλαίμαχος οδηγός Danny Sullivan θα αποτελέσει τον σύμβουλο των αγωνοδικών για το Γερμανικό GP. O Sullivan έχει κατακτήσει τον τίτλο του IndyCar το 1988, έχει νικήσει τα 500 μίλια της Ινδιανάπολης το 1985 και έχει κάνει μια σεζόν στη Formula 1, με την Tyrrell το 1983, με καλύτερο αποτέλεσμα μια 5η θέση στο GP του Μονακό εκείνης της χρονιάς.
Ελεύθερες επικοινωνίες
Πιθανότατα λόγω της διάστασης απόψεων μεταξύ του pit wall της Ferrari και του αλυτάρχη των αγώνων, Charlie Whiting, από το Γερμανικό GP, οι ηχογραφήσεις από τις ασύρματες επικοινωνίες των ομάδων θα είναι ελεύθερες και δε θα υπόκεινται σε «λογοκρισία» από τη διεύθυνση του αγώνα. Το τηλεοπτικό κοινό ορισμένων χωρών θα έχει την ευκαιρία να ακούει, αν επιθυμεί, σε ολόκληρο τον αγώνα τον ασύρματο μια συγκεκριμένης ομάδας μέσω επιλογών στο ψηφιακό πρόγραμμα συγκεκριμένων τηλεοπτικών σταθμών. Η μετάδοση των ηχογραφήσεων του ασυρμάτου θα έρχεται με μερικά δευτερόλεπτα καθυστέρηση, έτσι ώστε να μπορεί να την σαρώσει ένα ηλεκτρονικό πρόγραμμα και να αφαιρέσει τις ακατάλληλες λέξεις που ενδέχεται να ειπωθούν.
Ομάδες
McLaren-Mercedes
Τεστ καινούργιου διαχύτη
H βρετανική ομάδα θα προσπαθήσει στη Γερμανία να κάνει το ντεμπούτο της σε αγώνα με το σύστημα χαμηλών εξατμίσεων που τροφοδοτούν το διαχύτη με καυσαέρια θερμοκρασίας 600 βαθμών Κελσίου, αυξάνοντας την απόδοσή του, το οποίο δε χρησιμοποίησε στον αγώνα της έδρας της. Η McLaren έχει πραγματοποιήσει βελτιώσεις στο σχεδιασμό του συνόλου εξατμίσεων/διαχύτη και θα κάνει «συγκριτικό τεστ» μεταξύ των δυο τελευταίων εκδόσεων του πατώματος της MP4-25. O διευθυντής της βρετανικής ομάδας, Martin Whitmarsh, παραδέχθηκε ότι είναι αδύνατο να αφαιρέσουν και να προσθέσουν το σύστημα στο μονοθέσιο κατά τη διάρκεια μιας περιόδου ελεύθερων δοκιμών. Κάτι τέτοιο είναι δύσκολο να πραγματοποιηθεί ακόμα και στο κενό μεταξύ των δυο 90λεπτων της Παρασκευής! Η ομάδα ενδέχεται να μεταφέρει εξαρτήματα από το ένα μονοθέσιο στο άλλο. Ωστόσο, η McLaren δε θέλει να επικεντρωθεί υπερβολικά στον καινούργιο διαχύτη της, για να δώσει την ευκαιρία στους οδηγούς της να εξοικειωθούν με την πίστα, την οποία δεν έχουν δει από το 2008 και να βρουν το καλύτερο δυνατό στήσιμο για τα μονοθέσιά τους. Έπειτα από τη συλλογή και την αξιολόγηση των δεδομένων από τις δοκιμές της Παρασκευής, η McLaren θα αποφασίσει αν θα χρησιμοποιήσει το καινούργιο σύνολο εξατμίσεων/διαχύτη και στον αγώνα. Ο Whitmarsh δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο το ένα μονοθέσιο της McLaren να χρησιμοποιήσει στον αγώνα τον καινούργιο σχεδιασμό και το άλλο τον παλιό, εφόσον υπάρχει διάσταση προτιμήσεων μεταξύ των δυο πλευρών του γκαράζ της ομάδας. Παρά τα πλεονεκτήματα που προσφέρει μια τέτοια τακτική, όσον αφορά τη συλλογή δεδομένων για τη λειτουργία του συστήματος, ο Whitmarsh θα προσπαθήσει να την αποφύγει, για να μην κατηγορηθεί για… ευνοϊκή μεταχείριση ενός εκ των οδηγών της ομάδας! Ο Lewis Hamilton τόνισε πόσο σημαντικό θα είναι για τη McLaren να διεξαχθούν οι ελεύθερες δοκιμές Παρασκευής σε στεγνή πίστα, διότι δεν είναι δυνατό να συλλεχθούν χρήσιμα δεδομένα σε βρεγμένο ασφαλτοτάπητα.
Υπερφόρτωση;
Ενδιαφέρον παρουσιάζουν πάντως τα σχόλια του πρώην τεχνικού διευθυντή της Jordan και της Stewart/Jaguar, Gary Anderson, o οποίος έγραψε ότι αν και ο καινούργιος σχεδιασμός της McLaren MP4-25 είναι αρκετά δέκατα του δευτερολέπτου ταχύτερος στο γύρο, η ομάδα ενδέχεται να αντιμετωπίζει πολύ μεγαλύτερες δυσκολίες απ΄ ό,τι φάνηκε με μια ματιά στο Silverstone, όπου έπειτα από μερικούς γύρους το πάτωμα παραμορφωνόταν από την υπερθέρμανση που προκαλούσαν οι υψηλές θερμοκρασίες που παρήγαγαν οι χαμηλές εξατμίσεις. Το φετινό μονοθέσιο της McLaren ήταν πάντοτε υπερβολικά ευαίσθητο σε ότι αφορά την απόστασή του από το έδαφος και αντιμετωπίζει δυσκολίες όταν ο ασφαλτοτάπητας έχει πολλές ανομοιομορφίες. Στο Silverstone, η ΜΡ4-25, ακόμα και σε μέρη της πίστας που δεν είχαν μεγάλες ανομοιομορφίες, όπως η στροφή Brooklands, παρουσίαζε περίεργη συμπεριφορά μόλις διένυε τις μικρές ανομοιομορφίες, σύμφωνα με τις παρατηρήσεις του Anderson. Όπως έχουμε αναφέρει στον απόηχο του Βρεατνικού GP, η McLaren παρουσίαζε απότομες αυξομειώσεις των τιμών αρνητικής άντωσης που παρήγαγε, δυσκολεύοντας τους οδηγούς, οι οποίοι λόγω αυτού του φαινομένου, είναι αναγκασμένοι να υιοθετούν πιο σκληρές ρυθμίσεις στα μονοθέσιά τους από αυτές που θα ήθελαν. Ο Anderson υποπτεύεται ότι οι δυσκολίες της McLaren προέρχονται από τον τρόπο λειτουργίας του διαχύτη δυο επιπέδων. Ο Bρετανός τεχνικός υποστηρίζει ότι η McLaren λειτουργεί στο όριό του τον διαχύτη της ΜΡ4-25, σε μια προσπάθεια αύξησης της συνολικής αρνητικής άντωσης που παράγει το μονοθέσιο. Όταν συμβαίνει αυτό, είναι πολύ εύκολο να δημιουργηθεί αποκόλληση της ροής του αέρα όταν η απόσταση από το έδαφος είναι μικρή. Αν συμβαίνει αυτό, ο διαχύτης δε λειτουργεί όσο καλά θα έπρεπε ή θα μπορούσε. Και με την προσθήκη των καυσαερίων από τις εξατμίσεις στη ροή αέρα του διαχύτη, η McLaren ζητάει ακόμα περισσότερα από το συγκεκριμένο εξάρτημα, το οποίο ήδη λειτουργεί ίσως και επάνω από το όριο των δυνατοτήτων του, με αποτέλεσμα η MP4-25 να παρουσιάζει ασταθή οδηγική συμπεριφορά, κάτι που οι οδηγοί δε συμπαθούν ποτέ, αφού δεν τους επιτρέπει να έχουν αρκετή αυτοπεποίθηση για να πιέσουν στο όριο. Ο Anderson υποπτεύεται επίσης ότι οι ανώτερες τιμές αρνητικής άντωσης που παράγει η Red Bull RB6 είναι χαμηλότερες από τις αντίστοιχες της McLaren ΜΡ4-25, ωστόσο, ο μέσος όρος κάθετης δύναμης που παράγει το μονοθέσιο της αυστριακής ομάδας είναι υψηλότερος, επιτρέποντας στους οδηγούς της να έχουν περισσότερη αυτοπεποίθηση.
Mercedes
Παραδέχεται ευθύνες ο Brawn
Η Mercedes, που θα συμμετάσχει σε αγώνα της έδρας της, Γερμανίας ως ομάδα για πρώτη φορά από το 1954 και με δυο Γερμανούς οδηγούς, ένας εκ των οποίων τυγχάνει να είναι και ο πιο επιτυχημένος όλων των εποχών, σίγουρα θέλει να κάνει κάτι καλό και να συνεχίσει με τη φόρα που πήρε από το βάθρο που σημείωσε ο Nico Rosberg στο Silverstone. H επιστροφή του Michael Schumacher –και με τα χρώματα της Mercedes- άλλωστε, αύξησε την προσέλευση των θεατών! H Mercedes θα παρουσιάσει στο Hockenheim εξελίξεις στο σύστημα stalling πίσω αεροτομής, καθώς και στο διαχύτη της MGP W01, που τροφοδοτείται από τις εξατμίσεις. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχαν μερικές δηλώσεις του Ross Brawn έπειτα από το Silverstone, όπου ο Βρετανός διευθυντής της Mercedes παραδέχεται τα λάθη του και εξηγεί τους λόγους για τους οποίους η ομάδα του αντιμετώπισε δυσκολίες στην υιοθέτηση του σχεδιασμού εξατμίσεων που τροφοδοτούν το διαχύτη με καυσαέρια, αυξάνοντας την απόδοσή του: «Eίχαμε αρκετά προβλήματα που αποτέλεσαν πολύ μεγάλο περισπασμό για εμάς κατά τη διάρκεια του σαββατοκύριακου. Είχαμε κάποια ζητήματα με τις θερμοκρασίες… Και δεν κάναμε τα βασικά. Και όταν δεν κάνεις τα βασικά πέφτεις πίσω μερικά δέκατα, και αυτό είναι. Όπως είδαμε με τη McLaren, δεν αποτελεί εύκολη στην κατάκτησή της τεχνολογία. Νομίζω ότι αυτό το σαββατοκύριακο έχουμε μάθει πολλά περισσότερα για αυτήν και θα κάνουμε ακόμα ένα βήμα με αυτήν στο Hockenheim. Nομίζω ότι τα πήγαμε καλύτερα επειδή κάναμε ουσιώδη δουλειά με τα εξαρτήματα που είχαμε, ενώ στη Βαλένθια χάσαμε τον έλεγχο της κατάστασης. Εγώ έχασα τον έλεγχο της κατάστασης, όσον αφορά την άντληση του καλύτερου από αυτό που είχαμε. Εάν πάμε ένα βήμα πίσω, στον Καναδά, υπήρχαν μερικά ζητήματα με τα ελαστικά, αλλά ο Nico ήταν το ταχύτερο μονοθέσιο στον αγώνα για μερικές περιόδους του. Οπότε δεν είμαστε απελπιστικά μακριά. Αλλά είναι τόσο ανταγωνιστικά, που εάν έχεις ένα κακό σαββατοκύριακο σε ότι αφορά την προετοιμασία του στησίματος του μονοθεσίου, είσαι εκτός μάχης. Υπάρχουν πάρα πολλά να κατανοήσεις για το σύστημα αυτό, αλλά τώρα έχουμε καταφέρει να λειτουργούν τα πάντα σωστά, οπότε δεν τυλίγουμε ψαλίδια αναρτήσεων σε μονωτικό υλικό όπως αναγκαστήκαμε να κάνουμε στη Βαλένθια. Λύσαμε αυτά τα προβλήματα και είμαστε ικανοί να επικεντρωθούμε απλά στην άντληση της διαθέσιμης απόδοσης που υπάρχει στο μονοθέσιο. Δεν είναι το ταχύτερο μονοθέσιο στην πίστα, αλλά είναι ένα αρκετά γρήγορο μονοθέσιο». Ο Brawn πιστεύει ότι αυτό το σαββατοκύριακο η Mercedes θα έχει τη δυνατότητα να επιδείξει βελτιωμένη εικόνα, λόγω των αναβαθμίσεων, ενώ τόνισε ότι ο ίδιος και ο αντιπρόεδρος του αγωνιστικού τμήματος της γερμανικής εταιρίας, Norbert Haug, αναλαμβάνουν την ευθύνη, όταν τα πράγματα δεν πάνε καλά, προσθέτοντας ότι οι μηχανικοί του γκαράζ της ομάδας κάνουν άψογη δουλειά. Ο Βρετανός αποδίδει την κακή εικόνα της Βαλένθια στο γεγονός ότι η ομάδα προσπάθησε να κάνει περισσότερα από όσα μπορούσε, ξεχνώντας τα βασικά. Ο γενικός διευθυντής της ομάδας, Nick Fry, δήλωσε ότι η MGP W01 θα δεχθεί αρκετές εξελίξεις μέχρι το τέλος της σεζόν. Ο Fry υποστηρίζει ότι η Μercedes έχει κατανοήσει πλήρως τα βασικά σχεδιαστηκά προβλήματα του φετινού μονοθεσίου της και θα τα εξαλείψει σε αυτό του 2011. Πάντως, ο Michael Schumacher δηλώνει ότι μεγάλο πρόβλημα για την Mercedes αποτελεί η έλλειψη συνοχής στην οδηγική συμπεριφορά του μονοθεσίου με την ίδια γόμα ελαστικών. Ο Γερμανός δήλωσε ότι υπάρχουν παραδείγματα, όπου με την ίδια γόμα και χωρίς να έχει αλλάξει κάτι στις ρυθμίσεις, είναι μισό δευτερόλεπτο ταχύτερος στο γύρο. Ο Schumacher υποστηρίζει ότι αυτό το δύσκολο στην κατανόησή του φαινόμενο, έχει εκδηλωθεί και σε άλλες ομάδες.
Red Bull-Renault
Εντός έδρας για τον Vettel
Πριν την έναρξη της σεζόν, οι προβλέψεις έλεγαν ότι οι δυο οδηγοί της Red Bull ήταν οι λιγότερο επίφοβο να παρουσιάσει ρήγματα στις σχέσεις μεταξύ τους, ωστόσο στο μέσο της σεζόν, η πραγματικότητα διαψεύδει την εικασία αυτή. Ο Sebastian Vettel θα θέλει να πάρει εκδίκηση για το γεγονός ότι πέρυσι ο Mark Webber κατάφερε να νικήσει στην πατρίδα του. Ο 23χρονος Γερμανός δηλώνει ότι το να αγωνίζεται στην πατρίδα του δεν αυξάνει το άγχος για τον ίδιο, αλλά ίσως είναι ταχύτερος λόγω του κίνητρου της υποστήριξης από τους συμπατριώτες του. Ο Vettel κούτσαινε λίγο στα paddock του Hockenheim, έχοντας υποστεί ένα τράβηγμα στο πόδι του έπειτα από μια πτώση ενόσω έτρεχε, ωστόσο ο ίδιος δηλώνει ότι δεν είναι κάτι σοβαρό.
Webber: «Δε μετανιώνω»
Ο Mark Webber από την πλευρά του δήλωσε ότι δε μετανιώνει για το σχόλιο που έκανε μετά την πτώση της καρό σημαίας στο Βρετανικό GP, το οποίο νίκησε, στον ασύρματο της Red Bull, απευθυνόμενος προς το pit wall της ομάδας, λέγοντας «Όχι άσχημα για Νο. 2 οδηγό». Ο Aυαστραλός εξήγησε ότι στη ζέστη της στιγμής αυτά τα πράγματα μπορεί να ειπωθούν, εντούτοις δήλωσε ότι ίσως θα μπορούσε να είχε πλαισιώσει το προαναφερθέν σχόλιο με ακατάλληλες λέξεις, έτσι ώστε να μη μεταδοθεί στην τηλεόραση. «Ωστόσο, ήμουν ευγενικός και μεταδόθηκε, οπότε μερικοί επιπλέον άνθρωποι άκουσαν αυτό που είχα να πω». Αμφότεροι οι οδηγοί εξέφρασαν την άποψη ότι ο Τύπος μεγέθυνε τα γεγονότα που εκτυλίχθηκαν στο Silverstone εντός της Red Bull, σε μια προσπάθεια να δημιουργήσει εντυπώσεις…
Νέα στοιχεία
Σε μια συνέντευξη Τύπου ενός σπόνσορα της Red Bull, ο διευθυντής της, Christian Horner, αποκάλυψε νέα στοιχεία για τα γεγονότα του Σαββάτου στο Silverstone. H Red Bull πίστευε μετά το τέλος των ελεύθερων δοκιμών του Σαββάτου ότι αμφότερα τα δείγματα καινούργιας εμπρός αεροτομής που διέθετε είχαν υποστεί ζημιές και ήταν έτοιμη να συμμετάσχει στις κατατακτήριες δοκιμές με την παλιά αεροτομή σε αμφότερα τα μονοθέσια. Ωστόσο, μόλις μισή ώρα πριν τις κατατακτήριες δοκιμές διαπιστώθηκε ότι η καινούργια εμπρός αεροτομή στο μονοθέσιο του Webber ήταν εντάξει, δημιουργώντας το δίλημμα σε ποιο μονοθέσιο θα έπρεπε να χρησιμοποιηθεί. Με αυτές τις δηλώσεις, ο Horner αρνήθηκε ουσιαστικά ότι η ομάδα ξεβίδωσε την αεροτομή από το μονοθέσιο του Webber και την τοποθέτησε σε αυτό του Vettel.
Απολύθηκε ο Hartley
O 20χρονος Νεοζηλανδός Brendon Hartley δεν αποτελεί πλέον μέλος του προγράμματος νέων οδηγών της Red Bull (και κατά συνέπεια δοκιμαστής των δυο ομάδων της στην F1). O Hartley, που αγωνιζόταν φέτος με την Tech 1 στο World Series by Renault, τώρα ψάχνει για άλλη ομάδα, αλλά τόνισε ότι η Red Bull έχει κάνει πάρα πολλά για αυτόν και δε θα βρισκόταν εκεί που είναι αν δεν είχε την υποστήριξή της.
Ferrari
Kρίσιμοι αγώνες
Στο στρατόπεδο της Ferrari, ο Fernando Alonso τονίζει ότι οι δυο αγώνες πριν το αυγουστιάτικες διακοπές της F1 είναι πολύ σημαντικοί και σε αυτούς θα πρέπει να συγκεντρώσει ικανοποιητικό αριθμό βαθμών για να παραμείνει στο κυνήγι του τίτλου. Από την πλευρά του, ο Felipe Massa εύχεται απλά να έχει έναν φυσιολογικό αγώνα, αυτούς στα τελευταία τρία Grand Prix αντιμετώπισε πολλές δύσκολες καταστάσεις, για τις οποίες δεν ευθυνόταν ο ίδιος. Η Ferrari θα διαθέτει στο Hockenheim μια εξελιγμένη έκδοση του διαχύτη της (για να βελτιώσει την αξιοποίηση της τροφοδότησής του από τις εξατμίσεις), την οποία θα δοκιμάσει την Παρασκευή και θα αποφασίσει έπειτα από τη συλλογή και την αξιολόγηση των δεδομένων από τις ελεύθερες δοκιμές, αν θα τον χρησιμοποιήσει και στον αγώνα. Σύμφωνα με τις πληροφορίες στον ιταλικό Τύπο, η Ferrari θα παρουσιάσει στο GP Βελγίου, το τελευταίο σαββατοκύριακο του Αυγούστου, μια μεγάλη αναβάθμιση στην F10, με τροποποιήσεις στο κάλυμμα του κιβωτίου και τη γεωμετρία της πίσω ανάρτησης, για να βελτιωθεί η ροή αέρα στο πίσω μέρος του μονοθεσίου. Υπενθυμίζουμε, ότι υπό τους ισχύοντες κανονισμούς, εφόσον κάποιος οδηγός δεν έχει εγκαταλείψει στον αγώνα, μπορεί να αλλάξει κιβώτιο, χωρίς ποινή, μονάχα αφότου η μονάδα που χρησιμοποιεί έχει συμπληρώσει τέσσερα αγωνιστικά σαββατοκύριακα. Αν όλα πάνε καλά στους επόμενους δυο αγώνες για τους Alonso και Massa, θα έχουν τη δυνατότητα να αντικαταστήσουν τα κιβώτιά τους στο GP Βελγίου.
O Briatore επισκέφθηκε το Maranello
H είδηση που τράβηξε αρκετό ενδιαφέρον σχετικά με τη Ferrari ήταν το γεγονός ότι ο Flavio Briatore επισκέφθηκε την έδρα της στο Maranello και συναντήθηκε με τον πρόεδρό της, Luca di Montezemolo και τον αγωνιστικό διευθυντή της, Stefano Domenicali. O Briatore, ο οποίος δε μπορεί να εργαστεί σε ομάδα της Formula 1 μέχρι το 2013, λόγω του crashgate (του σκανδάλου με το GP Σιγκαπούρης του 2008), είναι ιδιοκτήτης της εταιρίας μάνατζμεντ οδηγών FFBB, η οποία, έπειτα από την απόφαση των γαλλικών δικαστηρίων εναντίον των τιμωριών που είχε επιβάλει η FIA στον Ιταλό, εξακολουθεί να διαχειρίζεται τις καριέρες των Fernando Alonso και Mark Webber. Η επίσκεψη αυτή δημιούργησε θύελλα φημών, σχετικά με το λόγο για τον οποίο πραγματοποιήθηκε. Ο Briatore έχει παρευρεθεί σε τρία φετινά GP ως προσκεκλημένος του Bernie Ecclestone και κυκλοφορεί η φήμη ότι ο Βρετανός θέλει να βρει στον πρώην συνέταιρό του (στην ποδοσφαιρική ομάδα της QPR) μια θέση εντός της FOM, της εταιρίας που διαχειρίζεται την επιχείρηση της F1.
Williams-Cosworth
Εξελίξεις και πρόοδος
Η ομάδα του Grove θα παρουσιάσει για το Γερμανικό GP μερικές τροποποιήσεις στον καινούργιο διαχύτη της και το σύστημα stalling πίσω αεροτομής. Ο Rubens Barrichello, πιστεύει ότι η βελτίωση της απόδοσης της ομάδας προήλθε από το γεγονός ότι ο ίδιος καθοδήγησε το τεχνικό της τμήμα προς μια καινούργια κατεύθυνση: «Η αεροδυναμική σήραγγα μας έδινε Α και παίρναμε Α και στην πίστα, αλλά αυτό δεν αποτελούσε απαραίτητα το καλύτερο πράγμα. Ήταν αυτό που έπρεπε να νιώσω από το μονοθέσιο, το οποίο έπρεπε να εξελίξουμε από την αεροδυναμική σήραγγα. Η σήραγγα μπορεί να βρει αεροδυναμική απόδοση σε ευθεία, αλλά στις μέρες μας, είναι σημαντικό να την έχεις και στις στροφές επίσης. Οπότε, μέσω μιας καλύτερης μετάφρασης των πληροφοριών που είχαμε, γίναμε καλύτεροι. Και αυτός ήταν ένας καλός τρόπος, διότι τώρα οι ενδείξεις της αεροδυναμικής σήραγγας πλησιάζουν περισσότερο με τα λεγόμενα των οδηγών, για αυτό και έχουμε μερικές βελτιώσεις από την Κωνσταντινούπολη», δήλωσε ο Βραζιλιάνος. O τεχνικός διευθυντής της Williams, Sam Michael, δήλωσε ότι η ανανέωση του συμβολαίου του Barrichello για το 2011 είναι μια απλή τυπικότητα, ενώ και ο πρωτοεμφανιζόμενος φέτος, Nico Hulkenberg αναμένεται να διατηρήσει τη θέση του την επόμενη σεζόν.
Επιστροφή του Stanford
O πρώην μάνατζερ της ομάδας της Williams, Dickie Stanford θα αναλάβει ξανά τα παλιά του καθήκοντα τον επόμενο μήνα, καθώς ο κάτοχος της θέσης τα τελευταία πέντε χρόνια, Tim Newton θα επιστρέψει σε ρόλο εντός του εργοστασίου του Grove και δε θα ταξιδεύει στους αγώνες. Ο Stanford βρίσκεται στο Hockenheim και θα συνεργαστεί με τον Newton, όπως θα συμβεί και στο GP Ουγγαρίας την επόμενη εβδομάδα, πριν η ευθύνη περάσει ξανά στον Stanford, ο οποίος ήταν μάνατζερ της ομάδας της Williams από το 1994 έως το 2005, που επέστρεψε σε θέση στο εργοστάσιο του Grove για να γίνει έπειτα διευθυντής του τμήματος δοκιμών.
Renault
Δυσκολίες προβλέπει ο Kubica
O Robert Kubica προβλέπει ότι ενδέχεται το Γερμανικό GP να αποδειχθεί αρκετά δύσκολο για τη Renault, καθώς όλες υπόλοιπες ομάδες με τις οποίες μάχεται, διαθέτουν σύστημα stalling πίσω αεροτομής (το οποίο η R30 θα φέρει στο Βέλγιο, στα τέλη Αυγούστου), που θα τους προσδίδει πλεονέκτημα τελικής ταχύτητας στη μεγάλη ευθεία, πριν τη φουρκέτα. Συνεπώς, όπως αναφέρει ο Πολωνός, οι οδηγοί της Renault ίσως αναγκαστούν να μειώσουν τις τιμές αρνητικής άντωσης που θα παράγει το μονοθέσιό τους για να έχουν καλύτερη τελική ταχύτητα στην ευθεία, γεγονός που θα μειώσει την απόδοση της R30 στις στροφές.
Force India-Mercedes
Mικρές εξελίξεις εν αναμονή…
Η Force India θα παρουσιάσει στο Hockenheim μικρές τροποποιήσεις στην πίσω αεροτομή και την πίσω ανάρτηση. Η ινδική ομάδα ελπίζει να παρουσιάσει τη δική της έκδοση χαμηλών εξατμίσεων που τροφοδοτούν το διαχύτη, πριν το τέλος των ευρωπαϊκών αγώνων της σεζόν, δηλαδή μέχρι τα μέσα Σεπτεμβρίου.
Lotus-Cosworth
Κι άλλη πρόσληψη τεχνικού
H Lotus θα παρουσιάσει ένα ελαφρύτερο μονοθέσιο στο Γερμανικό GP, εξοικονομώντας βάρος από τις αναρτήσεις, γεγονός που θα της δώσει τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσει περισσότερο έρμα για να βελτιώσει το ζύγισμα της Τ127. Η Lotus θα δώσει την ευκαιρία στον Μαλαισιανό δοκιμαστή της, Fairuz Fauzy να συμμετάσχει στην πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών, αντικαθιστώντας τον Heikki Kovalainen. H ομάδα αναμένεται να διατηρήσει τον Jarno Trulli και το 2011, ενώ έγινε γνωστό ότι η Lotus ενίσχυσε το τεχνικό της τμήμα προσλαμβάνοντας τον Peter Elleray, τον 52χρονο Βρετανό σχεδιαστή της Bentley Speed 8 που κέρδισε τις 24 Ώρες του Le Mans το 2003. Επίσης, ο Elleray έχει σχεδιάσει τα πρωτότυπα τύπου La Mans Embassy Racing WF01 (2007), Radical SR9 (2009) και Audi R8C (1999) ενώ έχει εργαστεί και σε ομάδες της Formula 1, όπως η Tyrrell και η Arrows. Υπενθυμίζουμε ότι η Lotus έχει προσλάβει και τον τεχνικό διευθυντή της Force India, Mark Smith, ο οποίος αναμένεται να αναλάβει καθήκοντα στη μαλαισιανή ομάδα τον Απρίλιο του 2011.
Sauber-Ferrari
40 χρόνια…
Η ελβετική ομάδα γιορτάζει αυτό το σαββατοκύριακο τα 40 της χρόνια και για το Γερμανικό GP θα διαθέτει έναν εξελιγμένο διαχύτη στο πίσω μέρος της C29. Σύμφωνα με τις πληροφορίες, η Sauber, όπως και η Toro Rosso, εργάζονται επάνω στη δική τους έκδοση εξατμίσεων που τροφοδοτούν το διαχύτη, με σκοπό να παρουσιάσουν το σχεδιασμό αυτό εντός των επόμενων τεσσάρων αγώνων. Η Toro Rosso μάλιστα ενδέχεται να παρουσιάσει το καινούργιο σύνολο εξατμίσεων/διαχύτη στο Ουγγρικό GP, το επόμενο σαββατοκύριακο.
HRT-Cosworth
Συνεργασία με την Toyota;
Όπως έχουμε αναφέρει, στο Γερμανικό GP ο Sakon Yamamoto θα πάρει τη θέση του Karun Chandhok, ενώ ο Bruno Senna θα επιστρέψει στη δική του. Ωστόσο, δεν ήταν αυτή η πιο ενδιαφέρουσα πρόσφατη είδηση που αφορά την ομάδα. Σύμφωνα με μερίδα του ιταλικού Τύπου, η HRT βρίσκεται πολύ κοντά στην υπογραφή συμφωνίας με την Τoyota, για να χρησιμοποιηθούν οι εγκαταστάσεις που διαθέτει η ιαπωνική εταιρία στην Κολωνία από την ομάδα της F1. Έπειτα από τη διακοπή της συνεργασίας της με την Dallara, που σχεδίασε και κατασκεύασε το φετινό μονοθέσιό της, η Hispania έψαχνε για καινούργιο τεχνολογικό συνέταιρο για τη δημιουργία του μονοθεσίου του 2011. Οι άνθρωποι που εργάζονται ακόμα στις εγκαταστάσεις της Toyota στην Κολωνία θα επικεντρωθούν στην κατασκευή του μονοθεσίου της HRT, ωστόσο η ιαπωνική εταιρία έχει ήδη βάλει αγγελίες σε περιοδικά μηχανοκίνητου αθλητισμού, ψάχνοντας επιπλέον άτομα για να υλοποιήσει τα σχέδιά της. Η Toyota αρνήθηκε να διαψεύσει ή να επιβεβαιώσει τις αναφορές αυτές.
Φ.Λ.
fab@4troxoi.gr
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!