X
Αγώνες

F1: GP Γερμανίας-Ο Vettel poleman στην πατρίδα του για 2 χλστ.

Μια εκπληκτική μονομαχία για την pole position στο Hockenheim έδωσαν οι Sebastian Vettel και Fernando Alonso, με τελικό νικητή τον Γερμανό, για μόλις 2 χιλιοστά του δευτερολέπτου.

Μια εκπληκτική μονομαχία για την poleposition στο Hockenheim έδωσαν οι Sebastian Vettel και Fernando Alonso, με τελικό νικητή τον Γερμανό, για μόλις 2 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Ο Vettel, παρά το ότι παραδέχθηκε ότι δεν έκανε τον καλύτερο δυνατό γύρο, θα εκκινήσει από την πρώτη θέση για 6η φορά φέτος, ωστόσο αυτή θα είναι ίσως η πιο γλυκιά, εμπρός στους συμπατριώτες του.

Ο Ferando Alonso, που θα εκκινήσει για πρώτη φορά από την πρώτη σειρά με τα χρώματα της Ferrari, παρά το γεγονός ότι έχασε την poleposition με σχεδόν την πιο μικρή μετρήσιμη διαφορά, ήταν ικανοποιημένος από το γεγονός ότι είχε τη δυνατότητα να τη διεκδικήσει. 

Το γεγονός ότι οι Ferrari είναι πολύ δυνατές στο Hockenheim επιβεβαίωσε με την επίδοσή του και ο Felipe Massa που θα εκκινήσει τον αυριανό αγώνα από την τρίτη θέση. Με αυτό τον τρόπο, η ιταλική ομάδα σημείωσε την καλύτερη εμφάνισή της σε κατατακτήριες δοκιμές φέτος από την πρεμιέρα της σεζόν, στο GP του Μπαχρέιν. 

Την 4η θέση κατέλαβε ο Mark Webber, ο οποίος δεν κατάφερε να βελτιώσει την επίδοσή του στη δεύτερη προσπάθειά του στο τρίτο σκέλος της διαδικασίας. Πίσω από τον Αυστραλό θα εκκινήσουν οι δυο McLaren, με τον Jenson Button να αποδεικνύεται για πρώτη φορά από το GP Κίνας ταχύτερος του team mate του, Lewis Hamilton, ο οποίος ωστόσο είχε περιορισμένο χρόνο στη διάθεσή του να συνηθίσει το καινούργιο μονοθέσιο της ομάδας, με τις χαμηλές εξατμίσεις που τροφοδοτούν το διαχύτη, λόγω του χθεσινού ατυχήματός του που τον άφησε εκτός δράσης ουσιαστικά, στη δεύτερη περίοδο ελεύθερων δοκιμών. 

Ο RobertKubica με τη Renault κατέλαβε την 7η θέση, εμπρός από τον Rubens Barrichello, με τη Williams, η οποία δείχνει ότι συνεχίζει να επιδεικνύει την καλή εικόνα των τελευταίων δυο αγώνων, αφού αμφότερα τα μονοθέσιά της συμμετείχαν στο τρίτο σκέλος, με τον Nico Hulkenberg να συμπληρώνει την πρώτη δεκάδα. 

Ο Nico Rosberg θα εκκινήσει μεταξύ των δυο Williams, από την 9η θέση, με τον team mate του στη Mercedes, Michael Schumacher να αποτελεί τη μεγάλη απογοήτευση του Q2, αφού κατάφερε να φτάσει μονάχα έως την 11η θέση και δεν προκρίθηκε στο τελικό σκέλος της διαδικασίας. 

Ο Kamui Kobayashi συνέχισε τις καλές εμφανίσεις, με μια 12η θέση, εμπρός από τον Vitaly Petrov, ενώ ο Adrian Sutil σημείωσε την 14η επίδοση της ημέρας, αλλά θα εκκινήσει 19ος, αφού δέχθηκε ποινή 5 θέσεων στη σειρά εκκίνησης, λόγω αντικατάστασης του κιβωτίου του μονοθεσίου του. Η Force India αντικατέστησε την 7τάχυτη μονάδα, επειδή είχαν προκληθεί ζημιές σε αυτήν από την αστοχία του ημιαξονίου που είχε ο Γερμανός στις πρωινές ελεύθερες δοκιμές. 

Εκτός από αυτό, οι μηχανικοί στην άλλη πλευρά του γκαράζ της Force India θα έχουν ένα γεμάτο πρωινό αύριο, που θα επισκευάσουν το μονοθέσιο του Vitantonio Liuzzi. Ο Ιταλός, μόλις πέντε λεπτά μετά την έναρξη του πρώτου σκέλους, άνοιξε πολύ τη γραμμή του στην έξοδο της τελευταίας στροφής, πάτησε στο βρεγμένο τάπητα στο εξωτερικό του kerb και το μονοθέσιό του γλίστρησε, γυρίζοντας απότομα και απροειδοποίητα, για να προσκρούσει στο pit wall με αρκετή ορμή… 

Ήταν η πρώτη φορά φέτος που η Red Bull αναγκάστηκε να παλέψει για να κατακτήσει την pole position (στον Καναδά η McLaren χρησιμοποιούσε διαφορετική γόμα ελαστικών) και η μάχη ήταν η πιο συναρπαστική που έχουμε δει εδώ και πολύ καιρό, αφού κρίθηκε στα 2 χιλιοστά του δευτερολέπτου (ή 15 εκατοστά απόσταση, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Ferrari). Ο Vettel δήλωσε ότι βρισκόταν στο όριο της απόδοσης των ελαστικών, εκεί όπου σε μερικά σημεία αισθανόταν ότι έχανε χρόνο. Ο Γερμανός παραδέχθηκε επίσης ότι υπερέβη το όριο σε μερικά σημεία του γύρου του, ωστόσο κατάφερε να σημειώσει την τρίτη συνεχόμενη pole position του.
Ο Alonso δήλωσε ότι αποτέλεσε έκπληξη για τη Ferrari το πόσο ανταγωνιστική ήταν η F10 στο Hockenheim. O Ισπανός ήταν ταχύτερος στο Q1, στο Q2 και στην πρώτη προσπάθεια του Q3, ωστόσο στο τέλος, ο Vettel κατάφερε να κερδίσει την επιπλέον διαφορά στο τελευταίο κομμάτι της πίστας, με τις αργές στροφές, όπου η Red Bull υπερισχύει. Αντίθετα, η Ferrari κερδίζει στο δεύτερο τμήμα του Hockenheim, το οποίο περιέχει τη μεγάλη ευθεία. Εκεί, το ιταλικό μονοθέσιο επιτυγχάνει υψηλότερες τελικές ταχύτητες από τη Red Bull, της οποίας ο κινητήρας της Renault υστερεί σε ιπποδύναμη. Ο Alonso δήλωσε ότι παρά το πλεονέκτημά του στα προηγούμενα σκέλη, δεν ένιωθε ότι του ανήκει η pole position, καθώς οι Red Bull πάντοτε ανοίγουν όλα τα χαρτιά τους μονάχα στο Q3, με την επιλογή στην ηλεκτρονική διαχείριση του κινητήρα της Renault, που διατηρεί σταθερή την πίεση των καυσαερίων που διοχετεύονται στη ροή αέρα του διαχύτη, βελτιώνοντας την απόδοσή του, ακόμα και όταν ο οδηγός σηκώνει το πόδι του από το γκάζι.

Άλλο ένα ενδιαφέρον χαρακτηριστικό είναι η επιλογή ελαστικών της Bridgestone για αυτή την πίστα, με την πιο μαλακή και την πιο σκληρή γόμα να είναι διαθέσιμες στις ομάδες. Παρά τους φόβους μερικών ότι η μαλακή γόμα θα ήταν υπερβολικά ευαίσθητη στο Hockenheim, λόγω των χαμηλών θερμοκρασιών που επικρατούν αυτό το τριήμερο, είναι ιδανική. Είναι γνωστό επίσης ότι η Ferrari F10 λειτουργεί καλύτερα με τα πιο μαλακά ελαστικά της Bridgestone και ίσως αυτό συνέβαλε στην ανταγωνιστικότητα που επέδειξε σήμερα το ιταλικό μονοθέσιο.
Ο Felipe Massa δήλωσε ότι δεν κατάφερε να συνθέσει τον ιδανικό γύρο, βάζοντας όλους τους καλούς τομείς σε μια προσπάθεια, για αυτό και βρέθηκε μισό δευτερόλεπτο πίσω από τους δυο επικεφαλής. Από την πλευρά του, ο Mark Webber, παραδέχθηκε ότι έφταιγε ένα δικό του λάθος στην τελική του προσπάθεια στο Q3, για την αποτυχία βελτίωσης της πρώτης επίδοσης που είχε σημειώσει στο τρίτο σκέλος. Ο Αυστραλός άνοιξε υπερβολικά τη γραμμή του στην είσοδο της πρώτης στροφής στον τελευταίου του γρήγορο γύρο, και αναγκάστηκε να εγκαταλείψει την προσπάθειά του.
Ο Lewis Hamilton από την πλευρά του παραδέχθηκε ότι δεν έκανε τον καλύτερο δυνατό γύρο (για αυτό και βρίσκεται πίσω από τον team mate του) και έσπευσε να τονίσει πως το σημερινό αποτέλεσμα απεικονίζει αυτό το οποίο ο ίδιος αναφέρει εδώ και καιρό, αλλά… κανείς δεν τον πιστεύει: ότι η McLaren είναι η τρίτη ταχύτερη ομάδα. Ο Βρετανός δήλωσε ότι η MP4-25 μπορεί να είναι η ταχύτερη στις ευθείες, αλλά δεν παράγει αρκετή αρνητική άντωση, με τον διευθυντή της ομάδας, Martin Whitmarsh να προσθέτει ότι η ομάδα έχει ρυθμίσει τα μονοθέσιά της με γνώμονα την τελική ταχύτητα στο τέλος της ευθείας και πιστεύει ότι αυτό θα αποδειχθεί εξαιρετικά σημαντικό στον αγώνα, αν και δεν παρείχε αρκετή πρόσφυση στις κατατακτήριες δοκιμές.
Η Ferrari, με περαιτέρω αναβαθμίσεις στο διαχύτη της στο αγωνιστικό της σαββατοκύριακο με τον καινούργιο σχεδιασμό εξατμίσεων, έχει βελτιώσει την απόδοση της F10 στις κατατακτήριες δοκιμές, ενώ η McLaren δεν έχει καταφέρει ακόμα να αντλήσει το μέγιστο από το δικό της μονοθέσιο με τις αντίστοιχες αναβαθμίσεις. 

Στο Γερμανικό GP, η McLaren θα κάνει το ντεμπούτο της σε αγώνα με τον καινούργιο σχεδιασμό εξατμίσεων/διαχύτη. Ωστόσο, η βρετανική ομάδα δεν κατάφερε να δοκιμάσει εκτενώς την αναβαθμισμένη έκδοση του σχεδιασμού αυτού, λόγω των άστατων καιρικών συνθηκών και του ατυχήματος του Hamilton εχθές. Δε συνέλλεξε όσα δεδομένα θα ήθελε για τον τρόπο λειτουργίας του καινούργιου μονοθεσίου και ο Button ανέφερε ότι του πήρε περισσότερο χρόνο να συνηθίσει το ζύγισμα της ΜΡ4-25 αυτό το σαββατοκύριακο. Ωστόσο, το ανησυχητικό γεγονός για τον Button, είναι ότι θεώρησε το γύρο του καλό, ότι δηλαδή άντλησε το μέγιστο από το μονοθέσιό του, αλλά βρέθηκε 6 δέκατα μακριά από την επίδοση της pole position. Παρ’ όλα αυτά, ο 30χρονος περυσινός Πρωταθλητής δηλώνει ότι το καινούργιο σύνολο διαχύτη/κινητήρα αποτελεί βήμα προόδου το οποίο ίσως δε λειτουργεί ακόμα ιδανικά για τις κατατακτήριες δοκιμές, αλλά ευελπιστεί ότι στον αγώνα θα αποδώσει περισσότερα.
Ο Robert Kubica δήλωσε ευχαριστημένος από την 7η θέση, καθώς το μονοθέσιο της Renault δεν είχε τη δυνατότητα να παράγει κάτι καλύτερο σήμερα. Παρά το γεγονός ότι τον καθυστέρησε μια Red Bull στο γρήγορο γύρο του, ο Πολωνός δεν πιστεύει ότι θα μπορούσε να έχει βελτιώσει τη θέση του. Ο Kubica ανέφερε ότι η ομάδα έχει αντιμετωπίσει μερικά θέματα με το μονοθέσιο στο Silverstone και το Hockenheim και ο ίδιος δεν έχει αισθανθεί άνετα με την R30. O Πολωνός ελπίζει ότι ο ρυθμός αγώνα της Renault θα είναι καλός, αλλά επειδή η διαφορά με τους προπορευόμενους είναι πολύ μεγάλη, προβλέπει μια σκληρή Κυριακή για τον εαυτό του. 

Από την πλευρά του, ο Nico Rosberg ήταν απογοητευμένος, δηλώνοντας ότι η Mercedes, για κάποιο λόγο, δε μπορεί να κάνει τις αναβαθμίσεις που παρουσιάζει στο μονοθέσιό της να λειτουργήσουν σωστά, με τον διευθυντή της ομάδας, Ross Brawn να συμφωνεί, εξηγώντας ότι οι τεχνικοί της δεν έχουν κατανοήσει ακόμα πώς να αντλήσουν το μέγιστο από τις αεροδυναμικές της αναβαθμίσεις που παρουσίασαν. Ο Γερμανός αντιμετώπισε υπερστροφή στο μονοθέσιό του και την καταπολέμησε αφαιρώντας φτερό από την εμπρός αεροτομή, για να βελτιώσει το ζύγισμα, ωστόσο αυτό δεν ήταν ιδανικό για το συνολικό στήσιμο της MGP W01.
O Michael Schumacher δήλωσε ότι η 11η θέση ήταν το καλύτερο αποτέλεσμα που μπορούσε να πετύχει με τo μονοθέσιο της Mercedes σήμερα, ωστόσο η ομάδα ευελπιστούσε ότι θα μπορούσε να διεκδικήσει τις θέσεις 5-6. Εντούτοις, ο Γερμανός οδηγός είναι ο πρώτος εξ’ αυτών που θα επιλέξουν με ποιο σετ ελαστικών θα εκκινήσουν τον αγώνα.
Η Williams ήταν ευχαριστημένη που είδε αμφότερους τους οδηγούς της στο Q3, ωστόσο και οι δυο δεν ήταν ευχαριστημένοι με το γύρο τους. Το μονοθέσιο του Rubens Barrichello παρουσίασε υποστροφή στο Q3, η οποία ουσιαστικά του απαγόρευσε να παλέψει για την 7η θέση με τον Kubica.

Ο Kamui Kobasyashi δεν ήταν ικανοποιημένος από την επίδοσή του, καθώς στη δεύτερη προσπάθειά του στο Q2 υπήρχε κυκλοφοριακό πρόβλημα, που τον ανάγκασε να κόψει ταχύτητα. Αυτό έκανε τις θερμοκρασίες των ελαστικών του να πέσουν, και έπειτα από αυτό παρουσιάστηκε απώλεια πρόσφυσης.
Ο Lucas di Grassi δεν κατάφερε να σημειώσει καν χρόνο, αφού η Virgin του παρουσίασε πρόβλημα στο κιβώτιο.
Φ.Λ.
fab@4troxoi.gr
GP Γερμανίας: Αποτελέσματα κατατακτήριων δοκιμών
Α/Α
Νο
Οδηγός
Ομάδα-Κινητήρας
Σκέλος 1
Σκέλος 2
Σκέλος 3
Διαφ.
1
5
Sebastian Vettel
Red Bull-Renault
1:15.152
1:14.249
1:13.791
2
8
Fernando Alonso
Ferrari
1:14.808
1:14.081
1:13.793
0.002
3
7
Felipe Massa
Ferrari
1:15.216
1:14.478
1:14.290
0.499
4
6
Mark Webber
Red Bull-Renault
1:15.334
1:14.340
1:14.347
0.556
5
1
Jenson Button
McLaren-Mercedes
1:15.823
1:14.716
1:14.427
0.636
6
2
Lewis Hamilton
McLaren-Mercedes
1:15.505
1:14.488
1:14.566
0.775
7
11
Robert Kubica
Renault
1:15.736
1:14.835
1:15.079
1.288
8
9
Rubens Barrichello
Williams-Cosworth
1:16.398
1:14.698
1:15.109
1.318
9
4
Nico Rosberg
Mercedes
1:16.178
1:15.018
1:15.179
1.388
10
10
Nico Hulkenberg
Williams-Cosworth
1:16.387
1:14.943
1:15.339
1.548
11
3
Michael Schumacher
Mercedes
1:16.084
1:15.026
1.235
12
23
Kamui Kobayashi
BMW Sauber-Ferrari
1:15.951
1:15.084
1.293
13
12
Vitaly Petrov
Renault
1:16.521
1:15.307
1.516
14
14
Adrian Sutil *
Force India-Mercedes
1:16.220
1:15.467
1.676
15
22
Pedro de la Rosa
BMW Sauber-Ferrari
1:16.450
1:15.550
1.759
16
17
Jaime Alguersuari
Toro Rosso-Ferrari
1:16.664
1:15.588
1.797
17
16
Sebastien Buemi
Toro Rosso-Ferrari
1:16.029
1:15.974
2.183
18
18
Jarno Trulli
Lotus-Cosworth
1:17.583
3.792
19
19
Heikki Kovalainen
Lotus-Cosworth
1:18.300
4.509
20
24
Timo Glock #
Virgin-Cosworth
1:18.343
4.552
21
21
Bruno Senna
HRT-Cosworth
1:18.592
4.801
22
15
Vitantonio Liuzzi
Force India-Mercedes
1:18.952
5.161
23
20
Sakon Yamamoto
HRT-Cosworth
1:19.844
6.053
24
25
Lucas Di Grassi
Virgin-Cosworth
χωρίς χρόνο
* Ποινή 5 θέσεων λόγω αντικατάστασης κιβωτίου.
# Ποινή 10 θέσεων λόγω αβντικατάστασης κιβωτίου.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!