H βροχή ήταν το κυρίαρχο χαρακτηριστικό της πρώτης ημέρας του αγωνιστικού τριημέρου του Γερμανικού GP στο Hockenheim. O Γερμανός Adrian Sutil με τη Force India ήταν ταχύτερος το πρωί, και ο Fernando Alonso με τη Ferrari το απόγευμα.
H βροχή ήταν το κυρίαρχο χαρακτηριστικό της πρώτης ημέρας του αγωνιστικού τριημέρου του Γερμανικού GP στο Hockenheim. O Γερμανός Adrian Sutil με τη Force India σημείωσε τον καλύτερο χρόνο στην πρωινή περίοδο ελεύθερων δοκιμών, όπου η πίστα ήταν αρκετά βρεγμένη για να μην επιτρέψει σε κανέναν οδηγό να χρησιμοποιήσει σλικ ελαστικά. Στο απογευματινό 90λεπτο, υπήρχαν ακόμα πολλά βρεγμένα μέρη στην πίστα, η οποία δε στέγνωσε ποτέ πλήρως λόγω και μερικών ψιχάλων. Ωστόσο, χρησιμοποιήθηκαν αποκλειστικά σλικ ελαστικά. Ο Fernando Alonso με τη Ferrari σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο της ημέρας το απόγευμα, με μόλις 29 χιλιοστά του δευτερολέπτου διαφορά από τον Sebastian Vettel, ο οποίος είχε μια προγραμματισμένη αλλαγή κινητήρα μεταξύ των δυο 90λεπτων διαδικασιών.
Από τις χειρότερες που θα μπορούσε να έχει φανταστεί, ήταν η ημέρα της McLaren. H βρεγμένη πίστα στην πρωινή περίοδο σήμαινε ότι η ομάδα δε μπορούσε να συλλέξει όσα δεδομένα θα ήθελε για τη βελτιωμένη έκδοση του συνόλου εξατμίσεων/διαχύτη της MP4-25. Η βροχή προκάλεσε επίσης και το ατύχημα του Lewis Hamilton, ο οποίος κατέστρεψε την πίσω αριστερή ανάρτηση του μονοθεσίου του, έχοντας χάσει τον έλεγχό του σε μια υδρολίσθηση. Οι μηχανικοί έκαναν αγώνα δρόμου για να επισκευάσουν το μονοθέσιο του Βρετανού, και πρόλαβε τα 12 τελευταία λεπτά της απογευματινής περιόδου. Πέραν του ότι το ατύχημα σήμαινε πως η συλλογή δεδομένων για τον καινούργιο σχεδιασμό του μονοθεσίου σε κάπως στεγνή πίστα περιορίστηκε σε αυτό του Jenson Button, ο Hamilton δεν πρόλαβε να δουλέψει ουσιαστικά στο στήσιμο του μονοθεσίου του.
Εντούτοις, η McLaren θα διατηρήσει το καινούργιο σύνολο εξατμίσεων/διαχύτη και το υπόλοιπο σαββατοκύριακο, για να αγωνιστεί με αυτό για πρώτη φορά. Το σύνολο έχει δεχθεί τροποποιήσεις στις εξατμίσεις και βελτιώσεις στη θερμομόνωση από τον προηγούμενο αγώνα, ενώ και το αμάξωμα είναι διαφορετικό από αυτό που χρησιμοποιήθηκε στο Silverstone. Η βρετανική ομάδα, βάσισε την απόφαση να το χρησιμοποιήσει στα δεδομένα που συνέλλεξε από τις ελεύθερες δοκιμές, καθώς οι εναλλασσόμενες συνθήκες δεν επέτρεψαν στους οδηγούς να επιβεβαιώσουν ότι πράγματι λειτουργεί σωστά. Τα δεδομένα δείχνουν ότι όλα (η βασική ανώτερη ροή αέρα, η ροή καυσαερίων από τις εξατμίσεις, οι θερμοκρασίες, κτλ.) λειτουργούσαν κατά το προβλεπόμενο.
Πρωινή περίοδος
Ο Adrian Sutil, που γνωρίζει την πίστα αυτή πολύ καλά και φημίζεται για τις ικανότητές του στο βρεγμένο, κατάφερε το πρωί να κινηθεί πάνω από 1 δευτερόλεπτο ταχύτερα από οποιονδήποτε άλλο οδηγό. Η πίστα ήταν βρεγμένη και στην αρχή οι οδηγοί ήταν αναγκασμένοι να χρησιμοποιήσουν τα ελαστικά βροχής, ωστόσο στη συνέχεια ο ασφαλτοτάπητας στέγνωσε αρκετά για να επιτρέψει τη χρήση ενδιάμεσων ελαστικών. Οι οδηγοί δυσκολεύτηκαν στις γλιστερές συνθήκες και οι έξοδοι από την πίστα ήταν πολυάριθμες.
Το μεγαλύτερο συμβάν ήταν το ατύχημα του Hamilton στην 4η στροφή, 20 λεπτά πριν τη λήξη της πρωινής διαδικασίας. Σε στεγνές συνθήκες, αυτή η αριστερή στροφή διανύεται με 200 χ.α.ώ. και ο Hamilton χτύπησε κόφτη σε εκείνο το σημείο. Όταν άλλαξε ταχύτητα, οι πίσω τροχοί σπινάρισαν. Η McLaren του παρουσίασε υπερστροφή, την οποία ο Βρετανός προσπάθησε να διορθώσει με ανάποδο τιμόνι, αλλά το μονοθέσιο βρήκε ξανά πρόσφυση απότομα, για να τον στείλει απροειδοποίητα στην αντίθετη κατεύθυνση, προς την εξωτερική πλευρά της στροφής. Σαν απλός επιβάτης στη συνέχεια, έχοντας χάσει οποιοδήποτε έλεγχο του μονοθεσίου του, ο Hamilton προσέκρουσε στα προστατευτικά ελαστικά, καταστρέφοντας την πίσω αριστερή ανάρτηση, το διαχύτη και το ρύγχος της ΜΡ4-25. Ωστόσο, ζημιές προκλήθηκαν και στους τέσσερις τροχούς, οπότε η ομάδα αναγκάστηκε να αντικαταστήσει όλες τις αναρτήσεις του μονοθεσίου. Ο Hamilton είναι τυχερός που δεν προκάλεσε ζημιές στο κιβώτιο, η αντικατάσταση του οποίου θα ενεργοποιούσε ποινή 5 θέσεων στη σειρά εκκίνησης.
O Felipe Massa (ο οποίος βγήκε εκτός πίστας 5 φορές το πρωί) σημείωσε τη δεύτερη ταχύτερη επίδοση της ημέρας, εμπρός από τον Jenson Button. H βροχή δημιούργησε μια ασυνήθιστη κατάταξη, με τον Rubens Barrichello, άλλον ένα πολύ καλό οδηγό στο βρεγμένο, να κατατάσσεται 4ος, εμπρός από τον Vitaly Petrov με τη Renault, που επίσης έχει επιδείξει σε αρκετές περιπτώσεις το ταλέντο του σε τέτοιες συνθήκες.
Ο Sebastian Vettel βρέθηκε στην 11η θέση, αλλά θα μπορούσε να έχει καταταγεί υψηλότερα, αν δεν είχε παρεμποδιστεί από τη Lotus του Jarno Trulli (που αντιμετώπιζε πρόβλημα με την αντλία καυσίμου και πήγαινε πολύ αργά) στο γρήγορο γύρο του. Ο team mate του, Mark Webber κατέλαβε τη 14η θέση, ο Hamilton ήταν 17ος, ο Fernando Alonso μόλις 19ος, ενώ ο Michael Schumacher κατάφερε να κινηθεί ταχύτερα μονάχα από τον Sakon Yamamoto, ο οποίος διανύει το δεύτερο φετινό του αγωνιστικό σαββατοκύριακο με την HRT. Ο Fairuz Fauzy βρισκόταν στο τιμόνι της Lotus του Ηeikki Kovalainen το πρωί. Ο Μαλαισιανός οδηγός κατετάγη 21ος.
Απογευματινή περίοδος
Μεταξύ των δυο περιόδων, οι μηχανικοί της Red Bull πραγματοποίησαν μια προγραμματισμένη αλλαγή κινητήρα στο μονοθέσιο του Sebastian Vettel, ο οποίος παρ’ όλα αυτά δεν έχασε χρόνο στην απογευματινή διαδικασία, στην οποία επικράτησε ο Fernando Alonso.
O Iσπανός οδηγός της Ferrari μονομάχησε με τον team mate του, Felipe Massa και τον έτερο οδηγό της Red Bull, Mark Webber (όλοι με τη μαλακή σλικ γόμα) στο μέσο περίπου της διαδικασίας, όταν η πίστα ήταν στην καλύτερη κατάστασή της, δηλαδή σχεδόν στεγνή. Ο Massa κατετάγη εντέλει στην τρίτη θέση, εμπρός από τον Mark Webber, με τη Ferrari να είναι ιδιαίτερα γρήγορη στο τελευταίο τμήμα της πίστας, το στάδιο, όπου απαιτείται καλή πρόσφυση στην έξοδο από τις αργές στροφές, χαρακτηριστικό το οποίο η F10 διαθέτει σε υψηλό βαθμό.
Στη δεύτερη θέση κατετάγη ο Vettel, παρά το γεγονός ότι είχε μια έξοδο με πολλά χιλιόμετρα στην ταχύτατη στροφή 12 (Mobil 1 Kurve), αποφεύγοντας ωστόσο την επαφή με τα προστατευτικά ελαστικά, για να συνεχίσει ακάθεκτος. Έκανε πολλές προσπάθειες να καταρρίψει το χρόνο του Alonso, αλλά κατάφερε να πλησιάσει μονάχα μέχρι τα 3 εκατοστά του δευτερολέπτου. Αμφότεροι οι οδηγοί της Red Bull ανέφεραν στις δηλώσεις τους την απειλή της Ferrari.
Oι άνθρωποι της Ferrari όμως, τόνισαν ότι πολλές φορές στους τελευταίους αγώνες ήταν γρήγοροι την Παρασκευή, μονάχα για να αποδειχθεί καταστροφικό το υπόλοιπο σαββατοκύριακο! Τόνισαν επίσης ότι οι σημερινοί χρόνοι είναι ακόμα λιγότερο ενδεικτικοί απ’ ό,τι συνήθως, λόγω των εναλλασσόμενων καιρικών συνθηκών. Οι αναβαθμίσεις της Ferrari στο σύνολο εξατμίσεων/διαχύτη φαίνεται να λειτουργούν σωστά. Λόγω της ακραίας επιλογής ελαστικών της Bridgestone, ο ρυθμός φθοράς της μαλακής γόμας ίσως αποδειχθεί καθοριστικής σημασίας. Η Ferrari F10 είναι ιδιαίτερα ευγενική με τα ελαστικά της και ο Massa τόνισε ότι η μαλακή γόμα φαίνεται να είναι εντάξει για αυτή την πίστα, ενώ η σκληρή είναι σίγουρα ακατάλληλη, όντας πολύ σκληρή. Είναι γνωστές οι δυσκολίες που αντιμετωπίζει ο Βραζιλιάνος φέτος με τα πιο σκληρά ελαστικά της Bridgestone, καθώς -όπως και ο Schumacher- απαιτεί από τον εμπρός άξονα να είναι «βιδωμένος» στο έδαφος. Μάλιστα, ο Massa έχει προσπαθήσει να τροποποιήσει το οδηγικό του στιλ, αλλά εξακολουθεί να του είναι πολύ δύσκολο να κάνει τα σκληρά ελαστικά να λειτουργήσουν σωστά.
Στην 5η και την 6η θέση βρέθηκαν τα μονοθέσια της Μercedes, παρά το γεγονός ότι αμφότεροι οι οδηγοί προκάλεσαν ζημιές σε αυτά. Ο Nico Rosberg τραυμάτισε την εμπρός αεροτομή του στις κορύνες της εσωτερικής της 1ης στροφής (Nordkurve), ενώ ο Michael Schumacher, σε μια έξοδό του από την πίστα, προκάλεσε ζημιές στο πάτωμα της δικιάς του Mercedes, γεγονός που τον οδήγησε σε δεύτερη έξοδο και τον ανάγκασε να ολοκληρώσει την ημέρα του πριν τη λήξη της διαδικασίας. Ο Rosberg δήλωσε ότι δεν ήταν ευχαριστημένος από το ζύγισμα του μονοθεσίου του και θα εξετάσει μαζί με τους μηχανικούς του τα δεδομένα, για να κάνουν αλλαγές στο στήσιμο, χωρίς να λάβουν ρίσκα.
Έπειτα από εκπληκτική επίδοση στα 12 τελευταία λεπτά της διαδικασίας που πρόλαβε ο Hamilton, κατετάγη 7ος, έχοντας κάνει μονάχα 10 γύρους, για να διαπιστώσει αν όλα είναι εντάξει μετά τις επισκευές από το πρωινό ατύχημα, καθώς δεν πρόλαβε σε αυτό το περιορισμένο χρονικό διάστημα να εργαστεί επάνω στο στήσιμο της McLaren. Έχει όμως μια μικρή γεύση και ευελπιστεί ότι μπορεί να κάνει μερικές θετικές αλλαγές στο στήσιμο του μονοθεσίου του το βράδυ. Ο Hamilton δήλωσε ότι το καινούργιο σύνολο εξατμίσεων/διαχύτη (με ασύμμετρο αμάξωμα στο πίσω μέρος) δεν είναι τέλειο ακόμα, καθώς απαιτεί αλλαγές στο ζύγισμα που χρησιμοποιούνταν μέχρι τώρα, όπως επίσης και στο οδηγικό στιλ. Ο Jenson Button, που επικεντρώθηκε σε προσομοιώσεις αγώνα (καθώς η ομάδα θα κάνει αύριο την προετοιμασία της για τις κατατακτήριες δοκιμές) και κατετάγη 15ος, δήλωσε ότι δεν υπάρχει τίποτα το αρνητικό με το αναβαθμισμένο σύνολο εξατμίσεων/διαχύτη.
Ο Robert Kubica βρέθηκε στην 8η θέση της απογευματινής περιόδου και σχολίασε ότι οι κρύες συνθήκες ευνόησαν τη μαλακή γόμα, η οποία λειτούργησε αρκετά καλά, προκαλώντας του έκπληξη. Η Williams, της οποίας οι δυο οδηγοί συμπλήρωσαν την πρώτη 10άδα, ενέκρινε τις αναβαθμίσεις που είχε φέρει για αυτό το GP και θα τις χρησιμοποιήσει και στον αγώνα, με τον Rubens Barrichello να χρησιμοποιεί και έναν περαιτέρω εξελιγμένο διαχύτη.
Φ.Λ.
GP Γερμανίας: Ελεύθερες δοκιμές Παρασκευής, πρωινή περίοδος
|
|||||||
Α/Α
|
Νο
|
Οδηγός
|
Ομάδα-Κινητήρας
|
Χρόνος
|
Διαφ.
|
Μ.Ω.Τ.
|
Γύροι
|
1
|
14
|
Adrian Sutil
|
Force India-Mercedes
|
1:25.701
|
|
192.138
|
20
|
2
|
7
|
Felipe Massa
|
Ferrari
|
1:26.850
|
1.149
|
189.596
|
27
|
3
|
1
|
Jenson Button
|
McLaren-Mercedes
|
1:26.936
|
1.235
|
189.408
|
16
|
4
|
9
|
Rubens Barrichello
|
Williams-Cosworth
|
1:26.947
|
1.246
|
189.384
|
21
|
5
|
12
|
Vitaly Petrov
|
Renault
|
1:26.948
|
1.247
|
189.382
|
21
|
6
|
4
|
Nico Rosberg
|
Mercedes
|
1:27.448
|
1.747
|
188.299
|
20
|
7
|
16
|
Sebastien Buemi
|
Toro Rosso-Ferrari
|
1:28.114
|
2.413
|
186.876
|
31
|
8
|
10
|
Nico Hulkenberg
|
Williams-Cosworth
|
1:28.193
|
2.492
|
186.709
|
24
|
9
|
15
|
Vitantonio Liuzzi
|
Force India-Mercedes
|
1:28.300
|
2.599
|
186.482
|
19
|
10
|
22
|
Pedro de la Rosa
|
BMW Sauber-Ferrari
|
1:28.486
|
2.785
|
186.090
|
23
|
11
|
5
|
Sebastian Vettel
|
Red Bull-Renault
|
1:28.735
|
3.034
|
185.568
|
21
|
12
|
24
|
Timo Glock
|
Virgin-Cosworth
|
1:28.735
|
3.034
|
185.568
|
21
|
13
|
11
|
Robert Kubica
|
Renault
|
1:28.903
|
3.202
|
185.218
|
20
|
14
|
6
|
Mark Webber
|
Red Bull-Renault
|
1:29.048
|
3.347
|
184.916
|
13
|
15
|
18
|
Jarno Trulli
|
Lotus-Cosworth
|
1:29.280
|
3.579
|
184.435
|
17
|
16
|
17
|
Jaime Alguersuari
|
Toro Rosso-Ferrari
|
1:29.366
|
3.665
|
184.258
|
34
|
17
|
2
|
Lewis Hamilton
|
McLaren-Mercedes
|
1:29.429
|
3.728
|
184.128
|
8
|
18
|
25
|
Lucas Di Grassi
|
Virgin-Cosworth
|
1:29.500
|
3.799
|
183.982
|
19
|
19
|
8
|
Fernando Alonso
|
Ferrari
|
1:29.684
|
3.983
|
183.605
|
15
|
20
|
23
|
Kamui Kobayashi
|
BMW Sauber-Ferrari
|
1:29.690
|
3.989
|
183.592
|
17
|
21
|
19
|
Fairuz Fauzy
|
Lotus-Cosworth
|
1:30.935
|
5.234
|
181.079
|
27
|
22
|
21
|
Bruno Senna
|
HRT-Cosworth
|
1:31.720
|
6.019
|
179.529
|
23
|
23
|
3
|
Michael Schumacher
|
Mercedes
|
1:32.450
|
6.749
|
178.111
|
13
|
24
|
20
|
Sakon Yamamoto
|
HRT-Cosworth
|
1:32.791
|
7.090
|
177.457
|
26
|
GP Γερμανίας: Ελεύθερες δοκιμές Παρασκευής, απογευματινή περίοδος
|
|||||||
Α/Α
|
Νο
|
Οδηγός
|
Ομάδα-Κινητήρας
|
Χρόνος
|
Διαφ.
|
Μ.Ω.Τ.
|
Γύροι
|
1
|
8
|
Fernando Alonso
|
Ferrari
|
1:16.265
|
|
215.910
|
35
|
2
|
5
|
Sebastian Vettel
|
Red Bull-Renault
|
1:16.294
|
0.029
|
215.828
|
26
|
3
|
7
|
Felipe Massa
|
Ferrari
|
1:16.438
|
0.173
|
215.422
|
37
|
4
|
6
|
Mark Webber
|
Red Bull-Renault
|
1:16.585
|
0.320
|
215.008
|
40
|
5
|
4
|
Nico Rosberg
|
Mercedes
|
1:16.827
|
0.562
|
214.331
|
32
|
6
|
3
|
Michael Schumacher
|
Mercedes
|
1:16.971
|
0.706
|
213.930
|
20
|
7
|
2
|
Lewis Hamilton
|
McLaren-Mercedes
|
1:17.004
|
0.739
|
213.838
|
10
|
8
|
11
|
Robert Kubica
|
Renault
|
1:17.009
|
0.744
|
213.824
|
37
|
9
|
9
|
Rubens Barrichello
|
Williams-Cosworth
|
1:17.056
|
0.791
|
213.694
|
37
|
10
|
10
|
Nico Hulkenberg
|
Williams-Cosworth
|
1:17.204
|
0.939
|
213.284
|
44
|
11
|
23
|
Kamui Kobayashi
|
BMW Sauber-Ferrari
|
1:17.336
|
1.071
|
212.920
|
44
|
12
|
12
|
Vitaly Petrov
|
Renault
|
1:17.547
|
1.282
|
212.341
|
35
|
13
|
22
|
Pedro de la Rosa
|
BMW Sauber-Ferrari
|
1:17.573
|
1.308
|
212.270
|
39
|
14
|
14
|
Adrian Sutil
|
Force India-Mercedes
|
1:17.701
|
1.436
|
211.920
|
38
|
15
|
1
|
Jenson Button
|
McLaren-Mercedes
|
1:17.739
|
1.474
|
211.816
|
36
|
16
|
15
|
Vitantonio Liuzzi
|
Force India-Mercedes
|
1:17.871
|
1.606
|
211.457
|
33
|
17
|
16
|
Sebastien Buemi
|
Toro Rosso-Ferrari
|
1:18.147
|
1.882
|
210.711
|
45
|
18
|
17
|
Jaime Alguersuari
|
Toro Rosso-Ferrari
|
1:19.327
|
3.062
|
207.576
|
48
|
19
|
24
|
Timo Glock
|
Virgin-Cosworth
|
1:19.553
|
3.288
|
206.987
|
30
|
20
|
18
|
Jarno Trulli
|
Lotus-Cosworth
|
1:20.008
|
3.743
|
205.809
|
34
|
21
|
25
|
Lucas Di Grassi
|
Virgin-Cosworth
|
1:20.106
|
3.841
|
205.558
|
31
|
22
|
19
|
Heikki Kovalainen
|
Lotus-Cosworth
|
1:20.377
|
4.112
|
204.865
|
37
|
23
|
21
|
Bruno Senna
|
HRT-Cosworth
|
1:21.988
|
5.723
|
200.839
|
37
|
24
|
20
|
Sakon Yamamoto
|
HRT-Cosworth
|
1:23.066
|
6.801
|
198.233
|
37
|