O Fernando Alonso νίκησε το Γερμανικό GP κατόπιν εντολής της Ferrari, που υπέδειξε στον άλλο οδηγό της, τον επικεφαλής μέχρι τον 48ο γύρο, Felipe Massa, να αφήσει τον team mate του να τον περάσει, για να διαφυλάξει τη νίκη.
Παρά την μεγάλη επιτυχία, καθώς η Ferrari κατάφερε να νικήσει και να σημειώσει το μέγιστο αριθμό βαθμών για πρώτη φορά από την πρεμιέρα της σεζόν στο Μπαχρέιν, το κλίμα δεν ήταν ιδιαίτερα εύθυμο εντός της ομάδας, επειδή αναγκάστηκε να δώσει εντολή στον Massa να αφήσει τον Alonso να νικήσει. Στη συνέντευξη Τύπου ο Βραζιλιάνος δε σχολίασε το συμβάν, το οποίο του στέρησε τη νίκη στην πρώτη επέτειο από το περυσινό ατύχημά του στην Ουγγαρία, την ημέρα που σημείωσε την καλύτερη εμφάνισή του από τότε, ωστόσο ανέφερε ότι το καλό της ομάδας υπερβαίνει τα προσωπικά συμφέροντα των οδηγών. Ήταν εμφανές ότι ο Βραζιλιάνος δεν ήταν ευχαριστημένος με την έκβαση του αγώνα και πίστευε ότι του άξιζε η νίκη.
Ο διευθυντής της Red Bull, Christian Horner έκανε λόγω για ξεκάθαρες εντολές ομάδας, οι οποίες απαγορεύονται από τους κανονισμούς, λόγω των αντίστοιχων πράξεων της Ferrari στο GP Αυστρίας το 2002. Οι αγωνοδίκες κάλεσαν στο γραφείο τους τον αγωνιστικό διευθυντή της Ferrari, Stefano Domenicali και τον μάνατζερ της ιταλικής ομάδας, Massimo Rivola, να παρουσιάσουν τη δικιά τους πλευρά των πράξεων του pit wall της Scuderia. Aντίθετα με τη Red Bull και τη McLaren, που έχουν αφήσει τους οδηγούς της να μονομαχήσουν μεταξύ τους στην πίστα -με αρνητικά αποτελέσματα για την αυστριακή ομάδα- η Ferrari προτίμησε να διαρρυθμίσει το αποτέλεσμα έτσι ώστε να εξασφαλίσει τη νίκη. Εντέλει, οι αγωνοδίκες αποφάσισαν να επιβάλουν πρόστιμο 100.000 δολαρίων στη Ferrari και να προωθήσουν το ζήτημα στο Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού, το οποίο θα αποφασίσει αν πρέπει να επιβάλει περαιτέρω τιμωρίες στην ιταλική ομάδα.
Ο poleman Vettel, ο μόνος Γερμανός που θα μπορούσε να έχει κερδίσει το σημερινό αγώνα, τον έχασε στην εκκίνηση, όπου, όταν άφησε το συμπλέκτη, οι στροφές του κινητήρα έπεσαν υπερβολικά και έχασε τη φόρα του. Ο 23χρονος οδηγός της Red Bull προσπάθησε να κλείσει τον Alonso πριν την πρώτη στροφή, αφήνοντας καθαρό το δρόμο για τον Massa να τεθεί επικεφαλής, προς έκπληξη του Γερμανού. Ο Vettel έσπρωξε τον Alonso στην άκρη της πίστας, ωστόσο ο Ισπανός διατηρήθηκε στην εσωτερική, και στην πρώτη στροφή του πήρε και τη δεύτερη θέση.
H Red Bull προσπάθησε να κερδίσει κάποια θέση, καλώντας τον Vettel στα pits στο τέλος του 12ου γύρου (έχοντας εξασφαλίσει αρκετή διαφορά από τον Kubica για να επιστρέψει σε καθαρή πίστα εμπρός από τη Renault) και οι οδηγοί της Ferrari αντέδρασαν άμεσα, με τον Alonso να μπαίνει στα pits στον επόμενο γύρο και τον Massa στο μεθεπόμενο. Η κατάταξη έμεινε απαράλλακτη, ωστόσο, ο Βραζιλιάνος αντιμετώπισε τις γνωστές δυσκολίες του με το ζέσταμα των σκληρών ελαστικών στους γύρους που ακολούθησαν το pit stop του. Ο Alonso πίεσε, ενώ ο προπορευόμενος team mate του μπλόκαρε τα φρένα του σε πολλά σημεία της πίστας, αλλά δεν είχε τη δυνατότητα να προσπεράσει.
Η μεγάλη ευκαιρία του Alonso να προσπεράσει τον team mate του, ήρθε όταν οι δυο τους συνάντησαν πληθώρα πιο αργών συνδυασμών που βρίσκονταν ένα γύρο πίσω. Οι δυο Ferrari βρέθηκαν πλάι-πλάι στην προσέγγιση της φουρκέτας στον 21ο γύρο, με τον Massa να διατηρεί την εσωτερική. Όσο και αν ανοίχτηκε ο Alonso, δεν κατάφερε να πάρει την πρωτοπορία και ξέσπασε στον ασύρματο της Ferrari, λέγοντας: «Αυτό είναι γελοίο», καθώς ήταν εμφανές ότι ήταν ταχύτερος από τον Massa.
Ο Massa, όταν συνήθισε τα καινούργια ελαστικά, απομακρύνθηκε 3 δλ. από τον Alonso που άρχισε να απαντάει άμεσα. Οι δυο τους απομακρύνθηκαν από τον Vettel, με τη Ferrari να επιδεικνύει καλύτερο ρυθμό αγώνα από τη Red Bull, χτίζοντας μια διαφορά ασφαλείας. Ωστόσο, από τον 40ό περίπου γύρο, ο Vettel αύξησε το ρυθμό του και άρχισε να μειώνει τη διαφορά που είχαν αναπτύξει οι Ferrari. Ο Alonso βρισκόταν και πάλι, σταθερά στο 1 δευτερόλεπτο πίσω από τον Massa, και ήταν εμφανές ότι ήταν ταχύτερος, αλλά δεν είχε την δυνατότητα να προσπεράσει.
Τότε, στον ασύρματο του Massa, ακούστηκε ο αρχιμηχανικός του, Rob Smedley να του λέει: «Ο Fernando είναι ταχύτερος από εσένα. Μπορείς να επιβεβαιώσεις ότι κατάλαβες αυτό το μήνυμα;». Αυτό που εννοούσε, όταν έκανε λόγο για επιβεβαίωση του μηνύματος ο Smedley, ήταν ουσιαστικά ότι ο Massa θα έπρεπε να αφήσει τον Alonso να τον προσπεράσει, πράγμα που συνέβη, στην επιτάχυνση από τη φουρκέτα, όπου ο Βραζιλιάνος άλλαξε δυο ταχύτητες πολύ πριν το όριο των 18.000 σ.α.λ, κόβοντας τη φόρα του μονοθεσίου του και επιτρέποντας στον team mate του να περάσει μπροστά… Ο Smedley ακούστηκε λίγο αργότερα στον ασύρματο να απολογείται στον οδηγό του.
Ο Alonso απομακρύνθηκε ταχύτατα, αποδεικνύοντας ότι όντως ήταν ταχύτερος του team mate του, ενώ ο Vettel πλησίαζε επικίνδυνα τον Massa. O Γερμανός έφτασε σε απόσταση ενός δευτερολέπτου από τη Ferrari του Βραζιλιάνου 6 γύρους πριν την καρό σημαία, αλλά δεν κατάφερε να πλησιάσει περαιτέρω και συμβιβάστηκε με την 3η θέση.
Πίσω από τους οδηγούς που ανέβηκαν στο βάθρο, τερμάτισαν οι δυο McLaren. O Lewis Hamilton, έπειτα από μια καλή εκκίνηση, είχε τοποθετηθεί στην 4η θέση από τον πρώτο γύρο. Όπως και σχεδόν όλοι οι επικεφαλής, αντέδρασε άμεσα στο pit stop του Vettel, πραγματοποιώντας το δικό του pit stop στο 14ο γύρο. Ωστόσο, o Βρετανός δεν κατάφερε να επιστρέψει στην πίστα εμπρός από τη Renault του Robert Kubica. Διανύοντας τους επόμενους τρεις γύρους πίσω της, έχασε 8 δευτερόλεπτα σε σχέση με τον Vettel και μαζί με αυτά, οποιαδήποτε ελπίδα να του επιτεθεί.
Αντίθετα, ο Jenson Button είχε κάνει καλή εκκίνηση, αλλά αιφνιδιάστηκε όταν φρέναρε απότομα μπροστά του ο Vettel και αναγκάστηκε να επιβραδύνει σημαντικά, χάνοντας πολλές θέσεις, για να πέσει 8ος, πριν περάσει ξανά τον Kubica. Από την 7η θέση, ο Βρετανός έχανε αρκετό χρόνο σε σχέση με τους προπορευόμενούς του στους πρώτους γύρους, για αυτό και η McLaren αποφάσισε να μην ακολουθήσει την ίδια στρατηγική με του Hamilton με τον συμπατριώτη του. Ο Button παρέμεινε στην πίστα, επικεφαλής, μέχρι τον 22ο γύρο, καταφέρνοντας έτσι να κερδίσει μια θέση από τον Mark Webber και να βρεθεί πίσω από τον team mate του.
Ο Webber από την πλευρά του, βρέθηκε στην 6η θέση στον πρώτο γύρο (από την 4η που είχε εκκινήσει), πραγματοποίησε το pit stop του ένα γύρο μετά τον team mate του –σε μια προσπάθεια να βρεθεί εμπρός από τον Hamilton-, αλλά κατέληξε πίσω από τη Mercedes του Rosberg όταν επέστρεψε στην πίστα και έχασε αρκετό χρόνο για να επιτρέψει στον Button να βρεθεί μπροστά του, μετά την ολοκλήρωση του δικού του pit stop. Στη συνέχεια, η Red Bull του Αυστραλού παρουσίασε υπερβολική κατανάλωση λαδιού, γεγονός που αυξάνει τις θερμοκρασίες του μονοθεσίου. Η ομάδα του συνέστησε να φρενάρει αργά και απότομα και να αφήσει περιθώριο τουλάχιστον 4 δευτερολέπτων από την προπορευόμενη McLaren, για να μην επιβαρύνονται επιπλέον οι θερμοκρασίες λειτουργίας του μονοθεσίου του. Με τον Robert Kubica να βρίσκεται πολύ πιο πίσω του, ο Webber δεν είχε πρόβλημα να κόψει το ρυθμό του αρκετά, χωρίς να χάσει τη θέση του.
Ο Kubica έκανε έναν μαχητικό αγώνα, υπερασπιζόμενος συνεχώς τη θέση του, καθώς ήταν προφανές ότι η Renault δεν ευνοούνταν από τα χαρακτηριστικά της πίστας του Hockenheim. Ο Πολωνός έκανε εξαιρετική δουλειά (ιδίως στη μονομαχία με τον Michael Schumacher κατά την επιστροφή του στην πίστα έπειτα από το pit stop) και διατηρήθηκε στη θέση από την οποία εκκίνησε, μέχρι την καρό σημαία, εμπρός από τον Nico Rosberg. O Γερμανός από την πλευρά του δεν είχε καλή εκκίνηση και βρέθηκε πίσω από τον team mate του στη Mercedes, Michael Schumacher στις πρώτες στροφές. Ωστόσο, επεκτείνοντας το πρώτο του stint, ο Rosberg κατάφερε να επιστρέψει στην πίστα εμπρός από τον 7 φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή, όπου και τερμάτισε. Ο Vitaly Petrov συμπλήρωσε την πρώτη δεκάδα, έχοντας καθυστερήσει και αυτός μέχρι τον 22ο γύρο το pit stop του. Ο Ρώσος έδωσε μεγάλη μάχη με τον Kamui Kobayashi κατά την επιστροφή του στην πίστα από τα pit,s και η επικράτησή του σε αυτήν, του έδωσε τον τελικό βαθμό. Ο Petrov προσπάθησε να πιέσει και τον Schumacher στους τελευταίους γύρους, αλλά δεν κατάφερε να τον απειλήσει.
GP Γερμανίας: Aποτελέσματα αγώνα
|
|||||||
A/A
|
No
|
Οδηγός
|
Ομάδα-Κινητήρας
|
Γύροι
|
Χρό./Διαφ.
|
Μ.Ω.Τ.
|
Θ. Εκ.
|
1
|
8
|
Fernando Alonso
|
Ferrari
|
67
|
1:27:38.864
|
209.788
|
2
|
2
|
7
|
Felipe Massa
|
Ferrari
|
67
|
4.196
|
209.621
|
3
|
3
|
5
|
Sebastian Vettel
|
Red Bull-Renault
|
67
|
5.121
|
209.584
|
1
|
4
|
2
|
Lewis Hamilton
|
McLaren-Mercedes
|
67
|
26.896
|
208.721
|
6
|
5
|
1
|
Jenson Button
|
McLaren-Mercedes
|
67
|
29.482
|
208.619
|
5
|
6
|
6
|
Mark Webber
|
Red Bull-Renault
|
67
|
43.606
|
208.063
|
4
|
7
|
11
|
Robert Kubica
|
Renault
|
66
|
1 γύρος
|
206.577
|
7
|
8
|
4
|
Nico Rosberg
|
Mercedes
|
66
|
1 γύρος
|
206.317
|
9
|
9
|
3
|
Michael Schumacher
|
Mercedes
|
66
|
1 γύρος
|
206.192
|
11
|
10
|
12
|
Vitaly Petrov
|
Renault
|
66
|
1 γύρος
|
206.021
|
13
|
11
|
23
|
Kamui Kobayashi
|
BMW Sauber-Ferrari
|
66
|
1 γύρος
|
205.971
|
12
|
12
|
9
|
Rubens Barrichello
|
Williams-Cosworth
|
66
|
1 γύρος
|
205.907
|
8
|
13
|
10
|
Nico Hulkenberg
|
Williams-Cosworth
|
66
|
1 γύρος
|
205.882
|
10
|
14
|
22
|
Pedro de la Rosa
|
BMW Sauber-Ferrari
|
66
|
1 γύρος
|
204.938
|
14
|
15
|
17
|
Jaime Alguersuari
|
Toro Rosso-Ferrari
|
66
|
1 γύρος
|
204.265
|
15
|
16
|
15
|
Vitantonio Liuzzi
|
Force India-Mercedes
|
65
|
2 γύροι
|
203.018
|
21
|
17
|
14
|
Adrian Sutil
|
Force India-Mercedes
|
65
|
2 γύροι
|
202.622
|
19
|
18
|
24
|
Timo Glock
|
Virgin-Cosworth
|
64
|
3 γύροι
|
198.732
|
23
|
19
|
21
|
Bruno Senna
|
HRT-Cosworth
|
63
|
4 γύροι
|
196.075
|
20
|
Εγκαταλείψεις
|
|||||||
–
|
19
|
Heikki Kovalainen
|
Lotus-Cosworth
|
56
|
Σύγκρουση
|
193.929
|
18
|
–
|
25
|
Lucas Di Grassi
|
Virgin-Cosworth
|
50
|
Ανάρτηση
|
194.306
|
24
|
–
|
20
|
Sakon Yamamoto
|
HRT-Cosworth
|
19
|
Εγκατάληψη
|
189.967
|
22
|
–
|
18
|
Jarno Trulli
|
Lotus-Cosworth
|
3
|
Κιβώτιο
|
83.990
|
17
|
–
|
16
|
Sebastien Buemi
|
Toro Rosso-Ferrari
|
1
|
Σύγκρουση
|
155.898
|
16
|
Ταχύτερος γύρος
|
|||||||
–
|
5
|
Sebastian Vettel
|
Red Bull-Renault
|
67
|
1:15.824
|
|
|
Πρωτάθλημα Οδηγών
|
|||||||||||||||||||||
A/A
|
Oδηγός
|
Βαθ.
|
BA
|
AU
|
MA
|
CH
|
ES
|
MO
|
TU
|
CA
|
EU
|
GB
|
GE
|
HU
|
BE
|
IT
|
SI
|
JA
|
KO
|
BR
|
AD
|
1
|
Hamilton
|
157
|
15
|
8
|
8
|
18
|
|
10
|
25
|
25
|
18
|
18
|
12
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2
|
Button
|
143
|
6
|
25
|
4
|
25
|
10
|
|
18
|
18
|
15
|
12
|
10
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3
|
Webber
|
136
|
4
|
2
|
18
|
4
|
25
|
25
|
15
|
10
|
|
25
|
8
|
|
|
|
|
|
|
|
|
–
|
Vettel
|
136
|
12
|
|
25
|
8
|
15
|
18
|
|
12
|
25
|
6
|
15
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5
|
Alonso
|
123
|
25
|
12
|
|
12
|
18
|
8
|
4
|
15
|
4
|
|
25
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6
|
Rosberg
|
94
|
10
|
10
|
15
|
15
|
|
6
|
10
|
8
|
1
|
15
|
4
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7
|
Kubica
|
89
|
|
18
|
12
|
10
|
4
|
15
|
8
|
6
|
10
|
|
6
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8
|
Massa
|
85
|
18
|
15
|
6
|
2
|
8
|
12
|
6
|
|
|
|
18
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9
|
Schumacher
|
38
|
8
|
1
|
|
1
|
12
|
|
12
|
|
|
2
|
2
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10
|
Sutil
|
35
|
|
|
10
|
|
6
|
4
|
2
|
1
|
8
|
4
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
11
|
Barrichello
|
29
|
1
|
4
|
|
|
2
|
|
|
|
12
|
10
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
12
|
Kobayashi
|
15
|
|
|
|
|
|
|
1
|
|
6
|
8
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
13
|
Liuzzi
|
12
|
2
|
6
|
|
|
|
2
|
|
2
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
14
|
Petrov
|
7
|
|
|
|
6
|
|
|
|
|
|
|
1
|
|
|
|
|
|
|
|
|
–
|
Buemi
|
7
|
|
|
|
|
|
1
|
|
4
|
2
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
16
|
Alguersuari
|
3
|
|
|
2
|
|
1
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
17
|
Hulkenberg
|
2
|
|
|
1
|
|
|
|
|
|
|
1
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Πρωτάθλημα Κατασκευαστών
|
|||||||||||||||||||||
A/A
|
Ομάδα
|
Βαθ.
|
BA
|
AU
|
MA
|
CH
|
ES
|
MO
|
TU
|
CA
|
EU
|
GB
|
GE
|
HU
|
BE
|
IT
|
SI
|
JA
|
KO
|
BR
|
AD
|
1
|
McLaren
|
300
|
21
|
33
|
12
|
43
|
10
|
10
|
43
|
43
|
33
|
30
|
22
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2
|
Red Bull
|
272
|
16
|
2
|
43
|
12
|
40
|
43
|
15
|
22
|
25
|
31
|
23
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3
|
Ferrari
|
208
|
43
|
27
|
6
|
14
|
26
|
20
|
10
|
15
|
4
|
|
43
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4
|
Mercedes
|
132
|
18
|
11
|
15
|
16
|
12
|
6
|
22
|
8
|
1
|
17
|
6
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5
|
Renault
|
96
|
|
18
|
12
|
16
|
4
|
15
|
8
|
6
|
10
|
|
7
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6
|
Force India
|
47
|
2
|
6
|
10
|
|
6
|
6
|
2
|
3
|
8
|
4
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7
|
Williams
|
31
|
1
|
4
|
1
|
|
2
|
|
|
|
12
|
11
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8
|
Sauber
|
16
|
|
|
|
|
|
|
1
|
|
7
|
8
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9
|
Toro Rosso
|
10
|
|
|
2
|
|
1
|
1
|
|
4
|
2
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|