top icon
Αγώνες

F1: GP Γερμανίας: 1-2 κατόπιν εντολής για τη Ferrari

O Fernando Alonso νίκησε το Γερμανικό GP κατόπιν εντολής της Ferrari, που υπέδειξε στον άλλο οδηγό της, τον επικεφαλής μέχρι τον 48ο γύρο, Felipe Massa, να αφήσει τον team mate του να τον περάσει, για να διαφυλάξει τη νίκη.

O Fernando Alonso νίκησε το Γερμανικό GP κατόπιν εντολής της Ferrari, που υπέδειξε στον άλλο οδηγό της, τον επικεφαλής μέχρι τον 48ο γύρο (από τους 67), Felipe Massa, να αφήσει τον team mate του να τον περάσει, για να διαφυλάξει τη νίκη, καθώς ο Sebastian Vettel είχε αρχίσει να πιέζει πίσω τους και να τους πλησιάζει. 

Παρά την μεγάλη επιτυχία, καθώς η Ferrari κατάφερε να νικήσει και να σημειώσει το μέγιστο αριθμό βαθμών για πρώτη φορά από την πρεμιέρα της σεζόν στο Μπαχρέιν, το κλίμα δεν ήταν ιδιαίτερα εύθυμο εντός της ομάδας, επειδή αναγκάστηκε να δώσει εντολή στον Massa να αφήσει τον Alonso να νικήσει. Στη συνέντευξη Τύπου ο Βραζιλιάνος δε σχολίασε το συμβάν, το οποίο του στέρησε τη νίκη στην πρώτη επέτειο από το περυσινό ατύχημά του στην Ουγγαρία, την ημέρα που σημείωσε την καλύτερη εμφάνισή του από τότε, ωστόσο ανέφερε ότι το καλό της ομάδας υπερβαίνει τα προσωπικά συμφέροντα των οδηγών. Ήταν εμφανές ότι ο Βραζιλιάνος δεν ήταν ευχαριστημένος με την έκβαση του αγώνα και πίστευε ότι του άξιζε η νίκη. 

Ο διευθυντής της Red Bull, Christian Horner έκανε λόγω για ξεκάθαρες εντολές ομάδας, οι οποίες απαγορεύονται από τους κανονισμούς, λόγω των αντίστοιχων πράξεων της Ferrari στο GP Αυστρίας το 2002. Οι αγωνοδίκες κάλεσαν στο γραφείο τους τον αγωνιστικό διευθυντή της Ferrari, Stefano Domenicali και τον μάνατζερ της ιταλικής ομάδας, Massimo Rivola, να παρουσιάσουν τη δικιά τους πλευρά των πράξεων του pit wall της Scuderia. Aντίθετα με τη Red Bull και τη McLaren, που έχουν αφήσει τους οδηγούς της να μονομαχήσουν μεταξύ τους στην πίστα -με αρνητικά αποτελέσματα για την αυστριακή ομάδα- η Ferrari προτίμησε να διαρρυθμίσει το αποτέλεσμα έτσι ώστε να εξασφαλίσει τη νίκη. Εντέλει, οι αγωνοδίκες αποφάσισαν να επιβάλουν πρόστιμο 100.000 δολαρίων στη Ferrari και να προωθήσουν το ζήτημα στο Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού, το οποίο θα αποφασίσει αν πρέπει να επιβάλει περαιτέρω τιμωρίες στην ιταλική ομάδα.

Ο poleman Vettel, ο μόνος Γερμανός που θα μπορούσε να έχει κερδίσει το σημερινό αγώνα, τον έχασε στην εκκίνηση, όπου, όταν άφησε το συμπλέκτη, οι στροφές του κινητήρα έπεσαν υπερβολικά και έχασε τη φόρα του. Ο 23χρονος οδηγός της Red Bull προσπάθησε να κλείσει τον Alonso πριν την πρώτη στροφή, αφήνοντας καθαρό το δρόμο για τον Massa να τεθεί επικεφαλής, προς έκπληξη του Γερμανού. Ο Vettel έσπρωξε τον Alonso στην άκρη της πίστας, ωστόσο ο Ισπανός διατηρήθηκε στην εσωτερική, και στην πρώτη στροφή του πήρε και τη δεύτερη θέση. 

H Red Bull προσπάθησε να κερδίσει κάποια θέση, καλώντας τον Vettel στα pits στο τέλος του 12ου γύρου (έχοντας εξασφαλίσει αρκετή διαφορά από τον Kubica για να επιστρέψει σε καθαρή πίστα εμπρός από τη Renault) και οι οδηγοί της Ferrari αντέδρασαν άμεσα, με τον Alonso να μπαίνει στα pits στον επόμενο γύρο και τον Massa στο μεθεπόμενο. Η κατάταξη έμεινε απαράλλακτη, ωστόσο, ο Βραζιλιάνος αντιμετώπισε τις γνωστές δυσκολίες του με το ζέσταμα των σκληρών ελαστικών στους γύρους που ακολούθησαν το pit stop του. Ο Alonso πίεσε, ενώ ο προπορευόμενος team mate του μπλόκαρε τα φρένα του σε πολλά σημεία της πίστας, αλλά δεν είχε τη δυνατότητα να προσπεράσει. 

Η μεγάλη ευκαιρία του Alonso να προσπεράσει τον team mate του, ήρθε όταν οι δυο τους συνάντησαν πληθώρα πιο αργών συνδυασμών που βρίσκονταν ένα γύρο πίσω. Οι δυο Ferrari βρέθηκαν πλάι-πλάι στην προσέγγιση της φουρκέτας στον 21ο γύρο, με τον Massa να διατηρεί την εσωτερική. Όσο και αν ανοίχτηκε ο Alonso, δεν κατάφερε να πάρει την πρωτοπορία και ξέσπασε στον ασύρματο της Ferrari, λέγοντας: «Αυτό είναι γελοίο», καθώς ήταν εμφανές ότι ήταν ταχύτερος από τον Massa. 

Ο Massa, όταν συνήθισε τα καινούργια ελαστικά, απομακρύνθηκε 3 δλ. από τον Alonso που άρχισε να απαντάει άμεσα. Οι δυο τους απομακρύνθηκαν από τον Vettel, με τη Ferrari να επιδεικνύει καλύτερο ρυθμό αγώνα από τη Red Bull, χτίζοντας μια διαφορά ασφαλείας. Ωστόσο, από τον 40ό περίπου γύρο, ο Vettel αύξησε το ρυθμό του και άρχισε να μειώνει τη διαφορά που είχαν αναπτύξει οι Ferrari. Ο Alonso βρισκόταν και πάλι, σταθερά στο 1 δευτερόλεπτο πίσω από τον Massa, και ήταν εμφανές ότι ήταν ταχύτερος, αλλά δεν είχε την δυνατότητα να προσπεράσει. 

Τότε, στον ασύρματο του Massa, ακούστηκε ο αρχιμηχανικός του, Rob Smedley να του λέει: «Ο Fernando είναι ταχύτερος από εσένα. Μπορείς να επιβεβαιώσεις ότι κατάλαβες αυτό το μήνυμα;». Αυτό που εννοούσε, όταν έκανε λόγο για επιβεβαίωση του μηνύματος ο Smedley, ήταν ουσιαστικά ότι ο Massa θα έπρεπε να αφήσει τον Alonso να τον προσπεράσει, πράγμα που συνέβη, στην επιτάχυνση από τη φουρκέτα, όπου ο Βραζιλιάνος άλλαξε δυο ταχύτητες πολύ πριν το όριο των 18.000 σ.α.λ, κόβοντας τη φόρα του μονοθεσίου του και επιτρέποντας στον team mate του να περάσει μπροστά… Ο Smedley ακούστηκε λίγο αργότερα στον ασύρματο να απολογείται στον οδηγό του. 

Ο Alonso απομακρύνθηκε ταχύτατα, αποδεικνύοντας ότι όντως ήταν ταχύτερος του team mate του, ενώ ο Vettel πλησίαζε επικίνδυνα τον Massa. O Γερμανός έφτασε σε απόσταση ενός δευτερολέπτου από τη Ferrari του Βραζιλιάνου 6 γύρους πριν την καρό σημαία, αλλά δεν κατάφερε να πλησιάσει περαιτέρω και συμβιβάστηκε με την 3η θέση. 

Πίσω από τους οδηγούς που ανέβηκαν στο βάθρο, τερμάτισαν οι δυο McLaren. O Lewis Hamilton, έπειτα από μια καλή εκκίνηση, είχε τοποθετηθεί στην 4η θέση από τον πρώτο γύρο. Όπως και σχεδόν όλοι οι επικεφαλής, αντέδρασε άμεσα στο pit stop του Vettel, πραγματοποιώντας το δικό του pit stop στο 14ο γύρο. Ωστόσο, o Βρετανός δεν κατάφερε να επιστρέψει στην πίστα εμπρός από τη Renault του Robert Kubica. Διανύοντας τους επόμενους τρεις γύρους πίσω της, έχασε 8 δευτερόλεπτα σε σχέση με τον Vettel και μαζί με αυτά, οποιαδήποτε ελπίδα να του επιτεθεί. 

Αντίθετα, ο Jenson Button είχε κάνει καλή εκκίνηση, αλλά αιφνιδιάστηκε όταν φρέναρε απότομα μπροστά του ο Vettel και αναγκάστηκε να επιβραδύνει σημαντικά, χάνοντας πολλές θέσεις, για να πέσει 8ος, πριν περάσει ξανά τον Kubica. Από την 7η θέση, ο Βρετανός έχανε αρκετό χρόνο σε σχέση με τους προπορευόμενούς του στους πρώτους γύρους, για αυτό και η McLaren αποφάσισε να μην ακολουθήσει την ίδια στρατηγική με του Hamilton με τον συμπατριώτη του. Ο Button παρέμεινε στην πίστα, επικεφαλής, μέχρι τον 22ο γύρο, καταφέρνοντας έτσι να κερδίσει μια θέση από τον Mark Webber και να βρεθεί πίσω από τον team mate του. 

Ο Webber από την πλευρά του, βρέθηκε στην 6η θέση στον πρώτο γύρο (από την 4η που είχε εκκινήσει), πραγματοποίησε το pit stop του ένα γύρο μετά τον team mate του –σε μια προσπάθεια να βρεθεί εμπρός από τον Hamilton-, αλλά κατέληξε πίσω από τη Mercedes του Rosberg όταν επέστρεψε στην πίστα και έχασε αρκετό χρόνο για να επιτρέψει στον Button να βρεθεί μπροστά του, μετά την ολοκλήρωση του δικού του pit stop. Στη συνέχεια, η Red Bull του Αυστραλού παρουσίασε υπερβολική κατανάλωση λαδιού, γεγονός που αυξάνει τις θερμοκρασίες του μονοθεσίου. Η ομάδα του συνέστησε να φρενάρει αργά και απότομα και να αφήσει περιθώριο τουλάχιστον 4 δευτερολέπτων από την προπορευόμενη McLaren, για να μην επιβαρύνονται επιπλέον οι θερμοκρασίες λειτουργίας του μονοθεσίου του. Με τον Robert Kubica να βρίσκεται πολύ πιο πίσω του, ο Webber δεν είχε πρόβλημα να κόψει το ρυθμό του αρκετά, χωρίς να χάσει τη θέση του. 

Ο Kubica έκανε έναν μαχητικό αγώνα, υπερασπιζόμενος συνεχώς τη θέση του, καθώς ήταν προφανές ότι η Renault δεν ευνοούνταν από τα χαρακτηριστικά της πίστας του Hockenheim. Ο Πολωνός έκανε εξαιρετική δουλειά (ιδίως στη μονομαχία με τον Michael Schumacher κατά την επιστροφή του στην πίστα έπειτα από το pit stop) και διατηρήθηκε στη θέση από την οποία εκκίνησε, μέχρι την καρό σημαία, εμπρός από τον Nico Rosberg. O Γερμανός από την πλευρά του δεν είχε καλή εκκίνηση και βρέθηκε πίσω από τον team mate του στη Mercedes, Michael Schumacher στις πρώτες στροφές. Ωστόσο, επεκτείνοντας το πρώτο του stint, ο Rosberg κατάφερε να επιστρέψει στην πίστα εμπρός από τον 7 φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή, όπου και τερμάτισε. Ο Vitaly Petrov συμπλήρωσε την πρώτη δεκάδα, έχοντας καθυστερήσει και αυτός μέχρι τον 22ο γύρο το pit stop του. Ο Ρώσος έδωσε μεγάλη μάχη με τον Kamui Kobayashi κατά την επιστροφή του στην πίστα από τα pit,s και η επικράτησή του σε αυτήν, του έδωσε τον τελικό βαθμό. Ο Petrov προσπάθησε να πιέσει και τον Schumacher στους τελευταίους γύρους, αλλά δεν κατάφερε να τον απειλήσει. 

 
Η Force India είχε μια ιδιαίτερα δύσκολη ημέρα. Οι δυο οδηγοί της εκκινούσαν από τις τελευταίες θέσεις και στον πρώτο γύρο, εφόσον ο Adrian Sutil δεν είχε κερδίσει κάτι στην εκκίνηση, θα έμπαινε στα pits για να βάλει τη σκληρή γόμα, όπως προέβλεπε η στρατηγική του. Εντούτοις, ο team mate του, Vitantonio Liuzzi πιστεύοντας ότι είχε ζημιές στην εμπρός αεροτομή του από μια επαφή, είπε στην ομάδα από τον ασύρματο ότι θα εισέλθει και αυτός στα pits. Οι μηχανικοί προετοιμάστηκαν για τον Liuzzi και όταν ήρθε ο Sutil πρώτος μπερδεύτηκαν και του έδωσαν τα ελαστικά του Ιταλού team mate του, κάτι που απαγορεύεται αυστηρά από τους κανονισμούς. Στη συνέχεια, οι μηχανικοί άλλαξαν το ρύγχος του μονοθεσίου του Liuzzi και του έδωσαν τα ελαστικά του Sutil. Οι οδηγοί κλήθηκαν να επιστρέψουν στα pits για να βάλουν τα σωστά ελαστικά όταν η ομάδα διαπίστωσε τι είχε κάνει… Οι αγωνοδίκες επέπληξαν την ομάδα για το λάθος της.
 
Εξίσου άσχημα πήγαν τα πράγματα και για την Toro Rosso, η οποία είδε τα δυο μονοθέσιά της να συγκρούονται μεταξύ τους στα φρένα για τη φουρκέτα στον πρώτο γύρο. Ο Jaime Alguersuari ισχυρίστηκε ότι οι προπορευόμενοί του φρέναραν πολύ νωρίτερα από το κανονικό, για αυτό και δεν πρόλαβε να κάνει πολλά. Ο Ισπανός αναγκάστηκε να αλλάξει εμπρός αεροτομή, ενώ ο Sebastien Buemi εγκατέλειψε.

 
Eπιπλέον, τη φόρα του Pedro de la Rosa έκοψε στους τελευταίους γύρους ο Heikki Kovalainen, ενώ ο Ισπανός οδηγός της Sauber μαχόταν με τον Rubens Barrichello για τη 12η θέση. Ο Φινλνανδός οδηγός της Lotus που δεχόταν γύρο, άνοιξε την πόρτα στον Barrichello, μονάχα για να την κλείσει επάνω στον de la Rosa, προκαλώντας ζημιές στην εμπρός αεροτομή της Sauber λίγους γύρους πριν τον τερματισμό. Οι αγωνοδίκες επέπληξαν τον Kovalainen για την πράξη του.
Φ.Λ.
 
 
GP Γερμανίας: Aποτελέσματα αγώνα
A/A
No
Οδηγός
Ομάδα-Κινητήρας
Γύροι
Χρό./Διαφ.
Μ.Ω.Τ.
Θ. Εκ.
1
8
Fernando Alonso
Ferrari
67
1:27:38.864
209.788
2
2
7
Felipe Massa
Ferrari
67
4.196
209.621
3
3
5
Sebastian Vettel
Red Bull-Renault
67
5.121
209.584
1
4
2
Lewis Hamilton
McLaren-Mercedes
67
26.896
208.721
6
5
1
Jenson Button
McLaren-Mercedes
67
29.482
208.619
5
6
6
Mark Webber
Red Bull-Renault
67
43.606
208.063
4
7
11
Robert Kubica
Renault
66
1 γύρος
206.577
7
8
4
Nico Rosberg
Mercedes
66
1 γύρος
206.317
9
9
3
Michael Schumacher
Mercedes
66
1 γύρος
206.192
11
10
12
Vitaly Petrov
Renault
66
1 γύρος
206.021
13
11
23
Kamui Kobayashi
BMW Sauber-Ferrari
66
1 γύρος
205.971
12
12
9
Rubens Barrichello
Williams-Cosworth
66
1 γύρος
205.907
8
13
10
Nico Hulkenberg
Williams-Cosworth
66
1 γύρος
205.882
10
14
22
Pedro de la Rosa
BMW Sauber-Ferrari
66
1 γύρος
204.938
14
15
17
Jaime Alguersuari
Toro Rosso-Ferrari
66
1 γύρος
204.265
15
16
15
Vitantonio Liuzzi
Force India-Mercedes
65
2 γύροι
203.018
21
17
14
Adrian Sutil
Force India-Mercedes
65
2 γύροι
202.622
19
18
24
Timo Glock
Virgin-Cosworth
64
3 γύροι
198.732
23
19
21
Bruno Senna
HRT-Cosworth
63
4 γύροι
196.075
20
Εγκαταλείψεις
19
Heikki Kovalainen
Lotus-Cosworth
56
Σύγκρουση
193.929
18
25
Lucas Di Grassi
Virgin-Cosworth
50
Ανάρτηση
194.306
24
20
Sakon Yamamoto
HRT-Cosworth
19
Εγκατάληψη
189.967
22
18
Jarno Trulli
Lotus-Cosworth
3
Κιβώτιο
83.990
17
16
Sebastien Buemi
Toro Rosso-Ferrari
1
Σύγκρουση
155.898
16
Ταχύτερος γύρος
5
Sebastian Vettel
Red Bull-Renault
67
1:15.824
 
 
 
Πρωτάθλημα Οδηγών
A/A
Oδηγός
Βαθ.
BA
AU
MA
CH
ES
MO
TU
CA
EU
GB
GE
HU
BE
IT
SI
JA
KO
BR
AD
1
Hamilton
157
15
8
8
18
 
10
25
25
18
18
12
 
 
 
 
 
 
 
 
2
Button
143
6
25
4
25
10
 
18
18
15
12
10
 
 
 
 
 
 
 
 
3
Webber
136
4
2
18
4
25
25
15
10
 
25
8
 
 
 
 
 
 
 
 
Vettel
136
12
 
25
8
15
18
 
12
25
6
15
 
 
 
 
 
 
 
 
5
Alonso
123
25
12
 
12
18
8
4
15
4
 
25
 
 
 
 
 
 
 
 
6
Rosberg
94
10
10
15
15
 
6
10
8
1
15
4
 
 
 
 
 
 
 
 
7
Kubica
89
 
18
12
10
4
15
8
6
10
 
6
 
 
 
 
 
 
 
 
8
Massa
85
18
15
6
2
8
12
6
 
 
 
18
 
 
 
 
 
 
 
 
9
Schumacher
38
8
1
 
1
12
 
12
 
 
2
2
 
 
 
 
 
 
 
 
10
Sutil
35
 
 
10
 
6
4
2
1
8
4
 
 
 
 
 
 
 
 
 
11
Barrichello
29
1
4
 
 
2
 
 
 
12
10
 
 
 
 
 
 
 
 
 
12
Kobayashi
15
 
 
 
 
 
 
1
 
6
8
 
 
 
 
 
 
 
 
 
13
Liuzzi
12
2
6
 
 
 
2
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
14
Petrov
7
 
 
 
6
 
 
 
 
 
 
1
 
 
 
 
 
 
 
 
Buemi
7
 
 
 
 
 
1
 
4
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
16
Alguersuari
3
 
 
2
 
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
17
Hulkenberg
2
 
 
1
 
 
 
 
 
 
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Πρωτάθλημα Κατασκευαστών
A/A
Ομάδα
Βαθ.
BA
AU
MA
CH
ES
MO
TU
CA
EU
GB
GE
HU
BE
IT
SI
JA
KO
BR
AD
1
McLaren
300
21
33
12
43
10
10
43
43
33
30
22
 
 
 
 
 
 
 
 
2
Red Bull
272
16
2
43
12
40
43
15
22
25
31
23
 
 
 
 
 
 
 
 
3
Ferrari
208
43
27
6
14
26
20
10
15
4
 
43
 
 
 
 
 
 
 
 
4
Mercedes
132
18
11
15
16
12
6
22
8
1
17
6
 
 
 
 
 
 
 
 
5
Renault
96
 
18
12
16
4
15
8
6
10
 
7
 
 
 
 
 
 
 
 
6
Force India
47
2
6
10
 
6
6
2
3
8
4
 
 
 
 
 
 
 
 
 
7
Williams
31
1
4
1
 
2
 
 
 
12
11
 
 
 
 
 
 
 
 
 
8
Sauber
16
 
 
 
 
 
 
1
 
7
8
 
 
 
 
 
 
 
 
 
9
Toro Rosso
10
 
 
2
 
1
1
 
4
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ