O Sebastian Vettel θα εκκινήσει από την πρώτη θέση για πρώτη φορά από το GP Κίνας, με τη Red Bull να αξιοποιεί πλήρως το σύστημα stalling πίσω αεροτομής για να «κλειδώσει» την πρώτη σειρά εκκίνησης.
O Sebastian Vettel θα εκκινήσει από την πρώτη θέση για πρώτη φορά από το GP Κίνας, με τη Red Bull να αξιοποιεί πλήρως το σύστημα stalling πίσω αεροτομής (το οποίο θα χρησιμοποιεί για πρώτη φορά σε κατατακτήριες δοκιμές και αγώνα), για να «κλειδώσει» την πρώτη σειρά εκκίνησης, με τον Mark Webber να παρατάσσεται δίπλα από τον team mate του, μόλις 8 εκατοστά του δευτερολέπτου πιο αργός, παρά το γεγονός ότι οι προβλέψεις έλεγαν ότι τα χαρακτηριστικά της πίστας της Βαλένθια δεν ευνοούν το μονοθέσιο της ομάδας, την RB6. Η Red Bull δεν ήταν απολύτως ευχαριστημένη από την απόδοση του συστήματος stalling πίσω αεροτομής εχθές, ωστόσο έπειτα από αρκετή εργασία και ανάλυση των συλλεγμένων από τις ελεύθερες δοκιμές δεδομένων, τόσο στην πίστα όσο και στο εργοστάσιό της, στο Milton Keynes της Αγγλίας, η ομάδας βελτίωσε περαιτέρω τη λειτουργία του εν λόγω συστήματος, που συνέβαλε στη σημερινή επικράτησή της.
Στην τρίτη θέση θα παραταχθεί ο Lewis Hamilton (4 δέκατα πιο αργός από τον poleman Vettel), ο οποίος έκανε ένα λάθος, μπλοκάροντας τα φρένα του πίσω άξονα στη 12η στροφή, και δεν κατάφερε να βελτιώσει την επίδοσή του στην τελική προσπάθειά του, ωστόσο δεν έχασε θέσεις και ήταν ιδιαίτερα ευχαριστημένος με το αποτέλεσμα, δηλώνοντας ότι είναι καλύτερο από αυτό που περίμενε, δεδομένου ότι πολλές ομάδες (Ferrari, Renault, Mercedes) έχουν παρουσιάσει σε αυτό τον αγώνα αναβαθμίσεις (καινούργιο σχεδιασμό εξατμίσεων, με τις απολήξεις να καταλήγουν στη ροή αέρα του διαχύτη, βελτιώνοντας την απόδοσή του), τις οποίες η McLaren θα διαθέτει από το επόμενο Grand Prix, στο Silverstone.
Ούτε ο Fernando Alonso κατάφερε να κάνει την έκπληξη στην πατρίδα του, καθώς θα εκκινήσει από την 4η θέση, με τη Ferrari, παρά τις αναβαθμίσεις της, να μην καταφέρνει να απειλήσει τις Red Bull και πιθανότατα, αν οι οδηγοί της McLaren δεν είχαν διαπράξει λάθη στις τελικές τους προσπάθειες να βρισκόταν πίσω και από αμφότερα τα μονοθέσια της βρετανικής ομάδας.
Πίσω από τον Alonso θα εκκινήσει ο team mate του στη Ferrari, Felipe Massa, ο οποίος δεν ήταν φανερό ότι δεν είχε την ταχύτητα του Ισπανού σήμερα. Ο Robert Kubica με τη Renault θα εκκινήσει από την 6η θέση, όντας μόλις 1 εκατοστό του δευτερολέπτου πιο αργός από τον Massa. O Πολωνός δήλωσε ότι η Renault ήταν ταχύτερη με τα πιο σκληρά ελαστικά και όχι με τα μαλακά με τα οποία σημείωσε την καλύτερη επίδοσή του ο ίδιος, ωστόσο η μαλακή γόμα είναι η καλύτερη για το πρώτο stint του αγώνα, παρά το γεγονός ότι δεν παρείχε το ιδανικό ζύγισμα, με την R30 να γλιστράει αρκετά.
Ο Jenson Button βρέθηκε στην 7η θέση, καθώς στην τελική του προσπάθεια μπλόκαρε τα φρένα του στην τελευταία στροφή και έχασε 2 δέκατα του δευτερολέπτου σύμφωνα με τις προσωπικές του εκτιμήσεις και ενώ ο γύρος του πήγαινε πολύ καλά μέχρι εκείνη τη στιγμή. Το λάθος αυτό του κόστισε πιθανότατα την 4η θέση. Ο Βρετανός αποκάλυψε ότι χρησιμοποιεί διαφορετικές ρυθμίσεις όσον αφορά τα επίπεδα παραγωγής αρνητικής άντωσης στο μονοθέσιό του απ’ ότι ο team mate του στη McLaren, Lewis Hamilton. To γεγονός ότι ο Button βρίσκεται υψηλότερα από τον Hamilton, μας κάνει να υποθέσουμε ότι ο Βρετανός περυσινός Πρωταθλητής χρησιμοποιεί ρυθμίσεις που παράγουν χαμηλότερα επίπεδα αρνητικής άντωσης.
Στην 8η και 9η θέση, βρέθηκαν οι δυο αισθητά βελτιωμένες Williams, σημειώνοντας τον ίδιο ακριβώς χρόνο, μέχρι και το τελευταίο χιλιοστό και παρά το γεγονός ότι ο Rubens Barrichello χρησιμοποιεί σύστημα stalling πίσω αεροτομής στο μονοθέσιό του, σε αντίθεση με τον team mate του, Nico Hulkenberg. Ωστόσο, ο νεαρός Γερμανός θα εκκινήσει εμπρός από τον πολύπειρο team mate του, καθώς σημείωσε πρώτος το 1:38.428. O Barrichello δήλωσε μετά τις κατατακτήριες δοκιμές ότι θα μπορούσε να βρεθεί στην πρώτη εξάδα, αν δεν είχε αντιμετωπίσει ένα πρόβλημα στην προθέρμανση των φρένων του, που έκανε το μονοθέσιό του να «τραβάει» προς τα αριστερά σε κάθε διαδικασία πέδησης.
Την πρώτη 10άδα συμπλήρωσε ο Vitaly Petrov με μια εξαιρετική επίδοση που τονίζει τη βελτίωση της Renault με τον καινούργιο σχεδιασμό εξατμίσεων. Εντυπωσιακή ήταν και η επίδοση του Sebastien Buemi, που τον έφερε στην 11η θέση, την καλύτερη που έχει πετύχει μέχρι στιγμής φέτος ο Ελεβετός οδηγός της Toro Rosso, o οποίος όμως ήταν απογοητευμένος από το γεγονός ότι βρήκε τον Barrichello (που επέστρεφε στα pits) στην τελευταία στροφή της τελικής του προσπάθειας στο Q2 και έχασε δυο δέκατα του δευτερολέπτου, τα οποία θα τον είχαν προάγει στο τρίτο σκέλος της διαδικασίας.
Τη χειρότερη φετινή της εμφάνιση σε κατατακτήριες δοκιμές έκανε η Mercedes, καθώς κανένας εκ των δυο οδηγών της δεν κατάφερε να φτάσει στο Q3 και η ομάδα έμεινε απογοητευμένη, καθώς περίμενε περισσότερα πράγματα από την αναβαθμισμένη MGP W01 με τις ανασχεδιασμένες εξατμίσεις. Ωστόσο, το γερμανικό μονοθέσιο αντιμετώπισε -όπως και στον Καναδά- δυσκολίες στην εξόρυξη της μέγιστης απόδοσης από τα ελαστικά στον ένα γρήγορο γύρο των κατατακτήριων δοκιμών. Συνεπώς, ο Nico Rosberg θα εκκινήσει από τη 12η θέση και ο Michael Schumacher, στη χειρότερη φετινή του εμφάνιση, μόλις από την 15η. Ο Γερμανός 7 φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής αντιμετώπισε κάποια προβλήματα με την υποβοήθηση του τιμονιού του μονοθεσίου του στο Q1, όπως ακούστηκε από τις συνομιλίες στον ασύρματό του που ακούστηκαν στην τηλεοπτική μετάδοση, ενώ δήλωσε μετά το τέλος της διαδικασίας ότι ο εμπρός αριστερός τροχός του μπλόκαρε σε κάθε φρενάρισμα.
Απογοητευτική ήταν η απόδοση και των Force India, που βρέθηκαν στην 7η σειρά εκκίνησης. Όσον αφορά τις καινούργιες ομάδες, ο Lucas di Grassi κατάφερε να βρεθεί εμπρός από τον team mate του στη Virgin, Timo Glock για πρώτη φορά στην καριέρα του στη Formula 1.
Φ.Λ.
GP Ευρώπης: Aποτελέσματα κατατακτήριων δοκιμών
|
|||||||
A/A
|
No
|
Οδηγός
|
Ομάδα-Κινητήρας
|
Σκέλος 1
|
Σκέλος 2
|
Σκέλος 3
|
Διαφ.
|
1
|
5
|
Sebastian Vettel
|
Red Bull-Renault
|
1:38.324
|
1:38.015
|
1:37.587
|
|
2
|
6
|
Mark Webber
|
Red Bull-Renault
|
1:38.549
|
1:38.041
|
1:37.662
|
0.075
|
3
|
2
|
Lewis Hamilton
|
McLaren-Mercedes
|
1:38.697
|
1:38.158
|
1:37.969
|
0.382
|
4
|
8
|
Fernando Alonso
|
Ferrari
|
1:38.472
|
1:38.179
|
1:38.075
|
0.488
|
5
|
7
|
Felipe Massa
|
Ferrari
|
1:38.657
|
1:38.046
|
1:38.127
|
0.540
|
6
|
11
|
Robert Kubica
|
Renault
|
1:38.132
|
1:38.062
|
1:38.137
|
0.550
|
7
|
1
|
Jenson Button
|
McLaren-Mercedes
|
1:38.360
|
1:38.399
|
1:38.210
|
0.623
|
8
|
10
|
Nico Hulkenberg
|
Williams-Cosworth
|
1:38.843
|
1:38.523
|
1:38.428
|
0.841
|
9
|
9
|
Rubens Barrichello
|
Williams-Cosworth
|
1:38.449
|
1:38.326
|
1:38.428
|
0.841
|
10
|
12
|
Vitaly Petrov
|
Renault
|
1:39.004
|
1:38.552
|
1:38.523
|
0.936
|
11
|
16
|
Sebastien Buemi
|
Toro Rosso-Ferrari
|
1:39.096
|
1:38.586
|
|
0.999
|
12
|
4
|
Nico Rosberg
|
Mercedes
|
1:38.752
|
1:38.627
|
|
1.040
|
13
|
14
|
Adrian Sutil
|
Force India-Mercedes
|
1:39.021
|
1:38.851
|
|
1.264
|
14
|
15
|
Vitantonio Liuzzi
|
Force India-Mercedes
|
1:38.969
|
1:38.884
|
|
1.297
|
15
|
3
|
Michael Schumacher
|
Mercedes
|
1:38.994
|
1:39.234
|
|
1.647
|
16
|
22
|
Pedro de la Rosa
|
BMW Sauber-Ferrari
|
1:39.003
|
1:39.264
|
|
1.677
|
17
|
17
|
Jaime Alguersuari
|
Toro Rosso-Ferrari
|
1:39.128
|
1:39.458
|
|
1.871
|
18
|
23
|
Kamui Kobayashi
|
BMW Sauber-Ferrari
|
1:39.343
|
|
|
1.756
|
19
|
18
|
Jarno Trulli
|
Lotus-Cosworth
|
1:40.658
|
|
|
3.071
|
20
|
19
|
Heikki Kovalainen
|
Lotus-Cosworth
|
1:40.882
|
|
|
3.295
|
21
|
25
|
Lucas Di Grassi
|
Virgin-Cosworth
|
1:42.086
|
|
|
4.499
|
22
|
24
|
Timo Glock
|
Virgin-Cosworth
|
1:42.140
|
|
|
4.553
|
23
|
20
|
Karun Chandhok
|
HRT-Cosworth
|
1:42.600
|
|
|
5.013
|
24
|
21
|
Bruno Senna
|
HRT-Cosworth
|
1:42.851
|
|
|
5.264
|