top icon
Αγώνες

F1: GP Ευρώπης-Eλεύθερες δοκιμές Παρασκευής

Οι Nico Rosberg με Mercedes και o Fernando Alonso με Ferrari ήταν οι ταχύτεροι στην πρωινή και απογευματινή περίοδο ελεύθερων δοκιμών Παρασκευής του Ευρωπαϊκού Grand Prix που διεξάγεται στη Βαλένθια της Ισπανίας.

Οι Nico Rosberg με Mercedes και o Fernando Alonso με Ferrari ήταν οι ταχύτεροι στην πρωινή και απογευματινή περίοδο ελεύθερων δοκιμών Παρασκευής του Ευρωπαϊκού Grand Prix που διεξάγεται στη Βαλένθια της Ισπανίας.

Ο Nico Rosberg εκμεταλλεύτηκε πλήρως το σύστημα stalling της πίσω αεροτομής της Mercedes στην πρωινή 90λεπτη διαδικασία για να νικήσει τις δυο McLaren στον αγώνα για την επίτευξη της καλύτερης επίδοσης στον πίνακα των χρόνων. Ο Γερμανός ανταγωνιζόταν τους δυο οδηγούς της βρετανικής ομάδας για την πρώτη θέση για το μεγαλύτερο μέρος της περιόδου στην ακάθαρτη ισπανική πίστα.

Δεκαπέντε λεπτά πριν τη λήξη της διαδικασίας, η Mercedes ζήτησε από τον οδηγό της να κάνει ένα «συγκριτικό τεστ», διανύοντας ένα γύρο χωρίς να ενεργοποιήσει το σύστημα stalling της πίσω αεροτομής της MGP W01 και τον επόμενο χρησιμοποιώντας το, για να διαπιστωθεί αν αυτό πετυχαίνει το σκοπό του, κατεβάζοντας τους χρόνους. Η αποτελεσματικότητα του συστήματος αποδείχθηκε από το γεγονός ότι στη δεύτερη προσπάθειά του, ο Rosberg κατάφερε να σημειώσει τον ταχύτερο χρόνο της διαδικασίας, 164 χιλιοστά του δευτερολέπτου εμπρός από τον Lewis Hamilton, o οποίος ήταν ο ταχύτερος εκ των δυο McLaren που ακολούθησαν το Γερμανό στην τελική κατάταξη.

Ο Robert Kubica με τη Renault κατετάγη 4ος, μισό δευτερόλεπτο πιο αργός από τον Rosberg, με τον Felipe Massa της Ferrari άλλο μισό δευτερόλεπτο πίσω του. Τον Βραζιλιάνο ακολούθησαν οι δυο Red Bull, με τον Sebastian Vettel να είναι ταχύτερος του team mate του, ενώ την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσαν οι Michael Schumacher (με την άλλη Mercedes), Fernando Alonso (με τη δεύτερη Ferrari) και ο Rubens Barrichello με Williams.

H Ferrari (καθώς και η Mercedes και η Renault) επικεντρώθηκε στις δοκιμές του καινούργιου σχεδιασμού των εξατμίσεων του μονοθεσίου της, με τις απολήξεις τους να διοχετεύουν τα καυσαέρια στη ροή αέρα του διαχύτη, αυξάνοντας την απόδοσή του (σχεδιασμό τον οποίο διαθέτει από την αρχή της σεζόν η Red Bull) με την ιταλική ομάδα να χρησιμοποιεί ειδικά, ευαίσθητα σε υψηλές θερμοκρασίες αυτοκόλλητα στο αμάξωμα της F10 για να διαπιστώσει αν οι αναβαθμίσεις λειτουργούν σωστά, χωρίς κινδύνους υπερθέρμανσης.

Οι οδηγοί αντιμετώπισαν δυσκολίες με το εκτεταμένο graining που παρουσίαζαν τα ελαστικά λόγω του ακάθαρτου ασφαλτοτάπητα και πολλοί από αυτούς οδηγήθηκαν σε στιγμιαίες εξόδους από την πίστα, χωρίς όμως κανείς να προσκρούσει σε τοίχο.

Υπήρξε μια διακοπή της διαδικασίας, με κόκκινες σημαίες, όταν ο καθρέπτης από την HRT του Bruno Senna αποκολλήθηκε και τον παρέσυρε ο Sebastien Buemi με την Toro Rosso. Η διεύθυνση αγώνα διέκοψε την κανονική ροή της περιόδου για να απομακρυνθούν από την πίστα τα θραύσματα. Τα χιλιόμετρα που διένυσε η HRT ήταν λίγα, καθώς αμφότερα τα μονοθέσιά της αντιμετώπισαν προβλήματα ημιαξονίου και κιβωτίου. Ο δοκιμαστής της ομάδας, Christian Klien αντικατέστησε τον Karun Chandhok στην πρωινή περίοδο, όπως συνέβη και στη Force India, με τον Paul Di Resta να οδηγεί το μονοθέσιο του Adrian Sutil, καθώς ο Vitantonio Liuzzi μάθαινε την πίστα στην οποία δεν έχει οδηγήσει ξανά. Οι δυο οδηγοί παρήγαγαν παρόμοιους χρόνους.

Το απόγευμα, ο Fernando Alonso έδωσε ελπίδες στους συμπατριώτες του ότι μπορεί να τον δουν στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου, σημειώνοντας την ταχύτερη επίδοση της ημέρας, αφού βελτίωσε τον πρωινό χρόνο του Rosberg κατά 2 δευτερόλεπτα σχεδόν, καθώς οι συνθήκες του ασφαλτοτάπητα ήταν πολύ καλύτερες και χρησιμοποιήθηκε και η πιο μαλακή γόμα. Ο Iσπανός οδηγός της Ferrari σημείωσε χρόνο μόλις 56 χλστ. του δλ. ταχύτερο από αυτόν του Sebastian Vettel με τη Red Bull, που είδε αμφότερα τα μονοθέσιά της στην πρώτη τριάδα, αφού ο Mark Webber κατετάγη ακριβώς πίσω από τον team mate του.

Ο οδηγός που σημείωσε την ταχύτερη επίδοση στο πρωινό 90λεπτο, ο Nico Rosberg με τη Mercedes, βρισκόταν κοντά στην κορυφή και το απόγευμα, σημειώνοντας την 4ο χρόνο της διαδικασίας, για να καταταγεί εμπρός από τον Lewis Hamilton με τη McLaren. O Rosbert Kubica με τη Renault βρέθηκε στην 6η θέση, εμπρός από τον Felipe Massa, ο οποίος προκάλεσε τη μοναδική κόκκινη σημαία της διαδικασίας, όταν είχε ένα τετ-α-κέ στην έξοδο της στροφής 4 και του έσβησε ο κινητήρας (καθώς δε λειτούργησε σωστά το σύστημα που αποτρέπει κάτι τέτοιο), με τη Ferrari να μένει ακινητοποιημένη κάθετα στην πίστα. Οι άνθρωποι της πίστας απομάκρυναν το μονοθέσιο του Βραζιλιάνου και το επέστρεψαν στα pits της Ferrari, συνεπώς ο Massa είχε τη δυνατότητα να κάνει μερικούς γύρους με την πιο μαλακή γόμα στα τελευταία λεπτά της διαδικασίας.

Οι Adrian Sutil (Force India), Jenson Button (McLaren) και Rubens Barrichello (Williams) συμπλήρωσαν την πρώτη 10άδα, με τον Michael Schumacher να κατατάσσεται μονάχα 11ος. Τα ελαστικά που παρουσίαζαν και πάλι graining, δυσκολεύοντας τους οδηγούς και δεν έλειψαν μερικές στιγμιαίες έξοδοι από την πίστα και τετ-α-κέ, χωρίς όμως περαιτέρω συνέπειες.

Περνώντας στις δηλώσεις, ο Michael Schumacher αντεπιτέθηκε στους επικριτές του, δηλώνοντας ότι δεν πιστεύει πως υπάρχουν πολλοί άνθρωποι 41 ετών που να έχουν τη δυνατότητα να επιστρέψουν σε ένα τόσο ανταγωνιστικό περιβάλλον έπειτα από απουσία 3 ετών και να τα πάνε όσο καλά τα έχει πάει ο ίδιος, τονίζοντας ότι δεν έχει ξεχάσει να οδηγεί. Ο Γερμανός προσέθεσε επίσης ότι η μεγαλύτερη δυσκολία που αντιμετωπίζει φέτος είναι η κατανόηση του τρόπου λειτουργίας των ελαστικών, τα οποία είναι εντελώς διαφορετικά από αυτά που χρησιμοποιούνταν όταν αγωνιζόταν με τη Ferrari, πριν την τριετή αποχώρησή του.

Ο Sebastian Vettel ευελπιστεί ότι η βελτιωμένη έκδοση του συστήματος stalling πίσω αεροτομής της Red Bull θα λειτουργεί αρκετά καλά στη Βαλένθια για να κάνει το ντεμπούτο του και σε αγώνα, καθώς κατά την άποψή του, κανένα άλλο εξάρτημα, εξαιρουμένου του διαχύτη δυο επιπέδων φέρνει τόσο μεγάλα κέρδη όσον αφορά τους χρόνους στο γύρο. Η απόφαση για το αν η Red Bull θα χρησιμοποιήσει το σύστημα και το υπόλοιπο σαββατοκύριακο θα ληφθεί μόλις αναλυθούν τα δεδομένα που συλλέχθηκαν από τις τρεις ώρες ελεύθερων δοκιμών που διεξήχθησαν σήμερα. Η ομάδα παραδέχεται ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα με το σύστημα stalling της πίσω αεροτομής είναι να την κάνει να λειτουργήσει σωστά.

Αμφότεροι οι οδηγοί της Renault δήλωσαν ότι οι διαφορές που προκάλεσαν στη συμπεριφορά του μονοθεσίου ήταν πολύ εύκολα αντιληπτές.

Ο Jenson Button δήλωσε ότι η McLaren συμπεριφέρεται αρκετά καλά στην πίστα της Βαλένθια, ωστόσο εξέφρασε τις ανησυχίες του για την ταχύτητα των αντίπαλων ομάδων, κυρίως αυτών με τις καινούργιες εξατμίσεις. Ο Βρετανός είπε ότι οι Ferrari είναι ταχύτατες στη Βαλένθια, ενώ και οι Renault και οι Mercedes μοιάζουν εξαιρετικά ανταγωνιστικές. Ο Lewis Hamilton συμμερίστηκε την άποψη του team mate του, δηλώνοντας ότι οι αντίπαλες ομάδες βελτίωσαν την απόδοσή τους στο χρόνο στον ένα γύρο, αντί στο ρυθμό αγώνα. Ο Hamilton πιστεύει ότι σε ρυθμό αγώνα η McLaren είναι αρκετά καλή, ωστόσο χάνει χρόνο στα γρήγορα κομμάτια της πίστας.

O Nico Rosberg πιστεύει ότι οι αναβαθμίσεις της Mercedes την έκαναν πιο αναταγωνιστική, αν και παραδέχεται ότι πρέπει να επιλυθούν μερικά ζητήματα κατά τη διάρκεια της νύχτας. Ο Γερμανός δήλωσε ότι ο ρυθμός αγώνα της Mercedes είναι καλύτερος από την επίδοσή της στις κατατακτήριες δοκιμές, οπότε θα είναι σημαντικό να κάνει μια καλή εμφάνιση το Σάββατο. Ο team mate του, Michael Schumacher παραδέχθηκε ότι δεν έχει βρει ακόμα τον απόλυτο ρυθμό του όσον αφορά τον ένα γρήγορο γύρο στην πίστα της Βαλένθια, την οποία συναντάει για πρώτη φορά στην καριέρα του.
 
Ο Fernando Alonso δήλωσε ότι είναι δύσκολο να προβλέψει πόσο έχει βελτιωθεί η Ferrari σε σύγκριση με τους αντιπάλους της, ωστόσο προσέθεσε ότι η F10 ήταν πολύ εύκολη στην οδήγησή της και ανταγωνιστική με άδειο ή γεμάτο ρεζερβουάρ.

Φ.Λ.
[email protected]
 

GPEυρώπης: Ελεύθερες δοκιμές Παρασκευής, πρωινή περίοδος
A/A
No
Οδηγός
Ομάδα-Κινητήρας
Χρόνος
Διαφ.
M.Ω.Τ.
Γύροι
1
4
Nico Rosberg
Mercedes
1:41.175
 
192.818
16
2
2
Lewis Hamilton
McLaren-Mercedes
1:41.339
0.164
192.506
19
3
1
Jenson Button
McLaren-Mercedes
1:41.383
0.208
192.423
21
4
11
Robert Kubica
Renault
1:41.715
0.540
191.795
20
5
7
Felipe Massa
Ferrari
1:42.182
1.007
190.918
21
6
5
Sebastian Vettel
Red Bull-Renault
1:42.216
1.041
190.855
24
7
6
Mark Webber
Red Bull-Renault
1:42.275
1.100
190.745
17
8
3
Michael Schumacher
Mercedes
1:42.312
1.137
190.676
18
9
8
Fernando Alonso
Ferrari
1:42.421
1.246
190.473
22
10
9
Rubens Barrichello
Williams-Cosworth
1:42.463
1.288
190.395
21
11
10
Nico Hulkenberg
Williams-Cosworth
1:42.707
1.532
189.942
23
12
12
Vitaly Petrov
Renault
1:42.962
1.787
189.472
17
13
16
Sebastien Buemi
Toro Rosso-Ferrari
1:43.310
2.135
188.834
23
14
15
Vitantonio Liuzzi
Force India-Mercedes
1:43.380
2.205
188.706
19
15
22
Pedro de la Rosa
BMW Sauber-Ferrari
1:43.397
2.222
188.675
21
16
14
Paul di Resta
Force India-Mercedes
1:43.437
2.262
188.602
18
17
23
Kamui Kobayashi
BMW Sauber-Ferrari
1:43.729
2.554
188.071
21
18
17
Jaime Alguersuari
Toro Rosso-Ferrari
1:44.183
3.008
187.251
21
19
19
Heikki Kovalainen
Lotus-Cosworth
1:44.491
3.316
186.699
21
20
24
Timo Glock
Virgin-Cosworth
1:45.653
4.478
184.646
23
21
21
Bruno Senna
HRT-Cosworth
1:47.123
5.948
182.112
17
22
18
Jarno Trulli
Lotus-Cosworth
1:47.285
6.110
181.837
18
23
20
Christian Klien
HRT-Cosworth
1:47.343
6.168
181.739
14
24
25
Lucas Di Grassi
Virgin-Cosworth
1:47.356
6.181
181.717
24
 
GPEυρώπης: Ελεύθερες δοκιμές Παρασκευής, απογευματινή περίοδος
A/A
No
Οδηγός
Ομάδα-Κινητήρας
Χρόνος
Διαφ.
M.Ω.Τ.
Γύροι
1
8
Fernando Alonso
Ferrari
1:39.283
 
196.493
33
2
5
Sebastian Vettel
Red Bull-Renault
1:39.339
0.056
196.382
27
3
6
Mark Webber
Red Bull-Renault
1:39.427
0.144
196.208
29
4
4
Nico Rosberg
Mercedes
1:39.650
0.367
195.769
22
5
2
Lewis Hamilton
McLaren-Mercedes
1:39.749
0.466
195.575
24
6
11
Robert Kubica
Renault
1:39.880
0.597
195.318
28
7
7
Felipe Massa
Ferrari
1:39.947
0.664
195.187
22
8
14
Adrian Sutil
Force India-Mercedes
1:40.020
0.737
195.045
30
9
1
Jenson Button
McLaren-Mercedes
1:40.029
0.746
195.027
27
10
9
Rubens Barrichello
Williams-Cosworth
1:40.174
0.891
194.745
33
11
3
Michael Schumacher
Mercedes
1:40.287
1.004
194.526
24
12
15
Vitantonio Liuzzi
Force India-Mercedes
1:40.387
1.104
194.332
33
13
12
Vitaly Petrov
Renault
1:40.618
1.335
193.886
29
14
23
Kamui Kobayashi
BMW Sauber-Ferrari
1:40.906
1.623
193.332
34
15
22
Pedro de la Rosa
BMW Sauber-Ferrari
1:40.945
1.662
193.258
30
16
16
Sebastien Buemi
Toro Rosso-Ferrari
1:41.115
1.832
192.933
35
17
10
Nico Hulkenberg
Williams-Cosworth
1:41.371
2.088
192.446
30
18
17
Jaime Alguersuari
Toro Rosso-Ferrari
1:41.457
2.174
192.282
36
19
19
Heikki Kovalainen
Lotus-Cosworth
1:42.467
3.184
190.387
31
20
18
Jarno Trulli
Lotus-Cosworth
1:42.993
3.710
189.415
30
21
24
Timo Glock
Virgin-Cosworth
1:43.811
4.528
187.922
14
22
25
Lucas Di Grassi
Virgin-Cosworth
1:43.854
4.571
187.844
27
23
21
Bruno Senna
HRT-Cosworth
1:44.095
4.812
187.410
24
24
20
Karun Chandhok
HRT-Cosworth
1:44.566
5.283
186.565
21
 
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ