Οι Nico Rosberg με Mercedes και o Fernando Alonso με Ferrari ήταν οι ταχύτεροι στην πρωινή και απογευματινή περίοδο ελεύθερων δοκιμών Παρασκευής του Ευρωπαϊκού Grand Prix που διεξάγεται στη Βαλένθια της Ισπανίας.
Ο Nico Rosberg εκμεταλλεύτηκε πλήρως το σύστημα stalling της πίσω αεροτομής της Mercedes στην πρωινή 90λεπτη διαδικασία για να νικήσει τις δυο McLaren στον αγώνα για την επίτευξη της καλύτερης επίδοσης στον πίνακα των χρόνων. Ο Γερμανός ανταγωνιζόταν τους δυο οδηγούς της βρετανικής ομάδας για την πρώτη θέση για το μεγαλύτερο μέρος της περιόδου στην ακάθαρτη ισπανική πίστα.
Δεκαπέντε λεπτά πριν τη λήξη της διαδικασίας, η Mercedes ζήτησε από τον οδηγό της να κάνει ένα «συγκριτικό τεστ», διανύοντας ένα γύρο χωρίς να ενεργοποιήσει το σύστημα stalling της πίσω αεροτομής της MGP W01 και τον επόμενο χρησιμοποιώντας το, για να διαπιστωθεί αν αυτό πετυχαίνει το σκοπό του, κατεβάζοντας τους χρόνους. Η αποτελεσματικότητα του συστήματος αποδείχθηκε από το γεγονός ότι στη δεύτερη προσπάθειά του, ο Rosberg κατάφερε να σημειώσει τον ταχύτερο χρόνο της διαδικασίας, 164 χιλιοστά του δευτερολέπτου εμπρός από τον Lewis Hamilton, o οποίος ήταν ο ταχύτερος εκ των δυο McLaren που ακολούθησαν το Γερμανό στην τελική κατάταξη.
Ο Robert Kubica με τη Renault κατετάγη 4ος, μισό δευτερόλεπτο πιο αργός από τον Rosberg, με τον Felipe Massa της Ferrari άλλο μισό δευτερόλεπτο πίσω του. Τον Βραζιλιάνο ακολούθησαν οι δυο Red Bull, με τον Sebastian Vettel να είναι ταχύτερος του team mate του, ενώ την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσαν οι Michael Schumacher (με την άλλη Mercedes), Fernando Alonso (με τη δεύτερη Ferrari) και ο Rubens Barrichello με Williams.
H Ferrari (καθώς και η Mercedes και η Renault) επικεντρώθηκε στις δοκιμές του καινούργιου σχεδιασμού των εξατμίσεων του μονοθεσίου της, με τις απολήξεις τους να διοχετεύουν τα καυσαέρια στη ροή αέρα του διαχύτη, αυξάνοντας την απόδοσή του (σχεδιασμό τον οποίο διαθέτει από την αρχή της σεζόν η Red Bull) με την ιταλική ομάδα να χρησιμοποιεί ειδικά, ευαίσθητα σε υψηλές θερμοκρασίες αυτοκόλλητα στο αμάξωμα της F10 για να διαπιστώσει αν οι αναβαθμίσεις λειτουργούν σωστά, χωρίς κινδύνους υπερθέρμανσης.
Οι οδηγοί αντιμετώπισαν δυσκολίες με το εκτεταμένο graining που παρουσίαζαν τα ελαστικά λόγω του ακάθαρτου ασφαλτοτάπητα και πολλοί από αυτούς οδηγήθηκαν σε στιγμιαίες εξόδους από την πίστα, χωρίς όμως κανείς να προσκρούσει σε τοίχο.
Υπήρξε μια διακοπή της διαδικασίας, με κόκκινες σημαίες, όταν ο καθρέπτης από την HRT του Bruno Senna αποκολλήθηκε και τον παρέσυρε ο Sebastien Buemi με την Toro Rosso. Η διεύθυνση αγώνα διέκοψε την κανονική ροή της περιόδου για να απομακρυνθούν από την πίστα τα θραύσματα. Τα χιλιόμετρα που διένυσε η HRT ήταν λίγα, καθώς αμφότερα τα μονοθέσιά της αντιμετώπισαν προβλήματα ημιαξονίου και κιβωτίου. Ο δοκιμαστής της ομάδας, Christian Klien αντικατέστησε τον Karun Chandhok στην πρωινή περίοδο, όπως συνέβη και στη Force India, με τον Paul Di Resta να οδηγεί το μονοθέσιο του Adrian Sutil, καθώς ο Vitantonio Liuzzi μάθαινε την πίστα στην οποία δεν έχει οδηγήσει ξανά. Οι δυο οδηγοί παρήγαγαν παρόμοιους χρόνους.
Το απόγευμα, ο Fernando Alonso έδωσε ελπίδες στους συμπατριώτες του ότι μπορεί να τον δουν στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου, σημειώνοντας την ταχύτερη επίδοση της ημέρας, αφού βελτίωσε τον πρωινό χρόνο του Rosberg κατά 2 δευτερόλεπτα σχεδόν, καθώς οι συνθήκες του ασφαλτοτάπητα ήταν πολύ καλύτερες και χρησιμοποιήθηκε και η πιο μαλακή γόμα. Ο Iσπανός οδηγός της Ferrari σημείωσε χρόνο μόλις 56 χλστ. του δλ. ταχύτερο από αυτόν του Sebastian Vettel με τη Red Bull, που είδε αμφότερα τα μονοθέσιά της στην πρώτη τριάδα, αφού ο Mark Webber κατετάγη ακριβώς πίσω από τον team mate του.
Ο οδηγός που σημείωσε την ταχύτερη επίδοση στο πρωινό 90λεπτο, ο Nico Rosberg με τη Mercedes, βρισκόταν κοντά στην κορυφή και το απόγευμα, σημειώνοντας την 4ο χρόνο της διαδικασίας, για να καταταγεί εμπρός από τον Lewis Hamilton με τη McLaren. O Rosbert Kubica με τη Renault βρέθηκε στην 6η θέση, εμπρός από τον Felipe Massa, ο οποίος προκάλεσε τη μοναδική κόκκινη σημαία της διαδικασίας, όταν είχε ένα τετ-α-κέ στην έξοδο της στροφής 4 και του έσβησε ο κινητήρας (καθώς δε λειτούργησε σωστά το σύστημα που αποτρέπει κάτι τέτοιο), με τη Ferrari να μένει ακινητοποιημένη κάθετα στην πίστα. Οι άνθρωποι της πίστας απομάκρυναν το μονοθέσιο του Βραζιλιάνου και το επέστρεψαν στα pits της Ferrari, συνεπώς ο Massa είχε τη δυνατότητα να κάνει μερικούς γύρους με την πιο μαλακή γόμα στα τελευταία λεπτά της διαδικασίας.
Οι Adrian Sutil (Force India), Jenson Button (McLaren) και Rubens Barrichello (Williams) συμπλήρωσαν την πρώτη 10άδα, με τον Michael Schumacher να κατατάσσεται μονάχα 11ος. Τα ελαστικά που παρουσίαζαν και πάλι graining, δυσκολεύοντας τους οδηγούς και δεν έλειψαν μερικές στιγμιαίες έξοδοι από την πίστα και τετ-α-κέ, χωρίς όμως περαιτέρω συνέπειες.
Περνώντας στις δηλώσεις, ο Michael Schumacher αντεπιτέθηκε στους επικριτές του, δηλώνοντας ότι δεν πιστεύει πως υπάρχουν πολλοί άνθρωποι 41 ετών που να έχουν τη δυνατότητα να επιστρέψουν σε ένα τόσο ανταγωνιστικό περιβάλλον έπειτα από απουσία 3 ετών και να τα πάνε όσο καλά τα έχει πάει ο ίδιος, τονίζοντας ότι δεν έχει ξεχάσει να οδηγεί. Ο Γερμανός προσέθεσε επίσης ότι η μεγαλύτερη δυσκολία που αντιμετωπίζει φέτος είναι η κατανόηση του τρόπου λειτουργίας των ελαστικών, τα οποία είναι εντελώς διαφορετικά από αυτά που χρησιμοποιούνταν όταν αγωνιζόταν με τη Ferrari, πριν την τριετή αποχώρησή του.
Ο Sebastian Vettel ευελπιστεί ότι η βελτιωμένη έκδοση του συστήματος stalling πίσω αεροτομής της Red Bull θα λειτουργεί αρκετά καλά στη Βαλένθια για να κάνει το ντεμπούτο του και σε αγώνα, καθώς κατά την άποψή του, κανένα άλλο εξάρτημα, εξαιρουμένου του διαχύτη δυο επιπέδων φέρνει τόσο μεγάλα κέρδη όσον αφορά τους χρόνους στο γύρο. Η απόφαση για το αν η Red Bull θα χρησιμοποιήσει το σύστημα και το υπόλοιπο σαββατοκύριακο θα ληφθεί μόλις αναλυθούν τα δεδομένα που συλλέχθηκαν από τις τρεις ώρες ελεύθερων δοκιμών που διεξήχθησαν σήμερα. Η ομάδα παραδέχεται ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα με το σύστημα stalling της πίσω αεροτομής είναι να την κάνει να λειτουργήσει σωστά.
Αμφότεροι οι οδηγοί της Renault δήλωσαν ότι οι διαφορές που προκάλεσαν στη συμπεριφορά του μονοθεσίου ήταν πολύ εύκολα αντιληπτές.
Ο Jenson Button δήλωσε ότι η McLaren συμπεριφέρεται αρκετά καλά στην πίστα της Βαλένθια, ωστόσο εξέφρασε τις ανησυχίες του για την ταχύτητα των αντίπαλων ομάδων, κυρίως αυτών με τις καινούργιες εξατμίσεις. Ο Βρετανός είπε ότι οι Ferrari είναι ταχύτατες στη Βαλένθια, ενώ και οι Renault και οι Mercedes μοιάζουν εξαιρετικά ανταγωνιστικές. Ο Lewis Hamilton συμμερίστηκε την άποψη του team mate του, δηλώνοντας ότι οι αντίπαλες ομάδες βελτίωσαν την απόδοσή τους στο χρόνο στον ένα γύρο, αντί στο ρυθμό αγώνα. Ο Hamilton πιστεύει ότι σε ρυθμό αγώνα η McLaren είναι αρκετά καλή, ωστόσο χάνει χρόνο στα γρήγορα κομμάτια της πίστας.
GPEυρώπης: Ελεύθερες δοκιμές Παρασκευής, πρωινή περίοδος
|
|||||||
A/A
|
No
|
Οδηγός
|
Ομάδα-Κινητήρας
|
Χρόνος
|
Διαφ.
|
M.Ω.Τ.
|
Γύροι
|
1
|
4
|
Nico Rosberg
|
Mercedes
|
1:41.175
|
|
192.818
|
16
|
2
|
2
|
Lewis Hamilton
|
McLaren-Mercedes
|
1:41.339
|
0.164
|
192.506
|
19
|
3
|
1
|
Jenson Button
|
McLaren-Mercedes
|
1:41.383
|
0.208
|
192.423
|
21
|
4
|
11
|
Robert Kubica
|
Renault
|
1:41.715
|
0.540
|
191.795
|
20
|
5
|
7
|
Felipe Massa
|
Ferrari
|
1:42.182
|
1.007
|
190.918
|
21
|
6
|
5
|
Sebastian Vettel
|
Red Bull-Renault
|
1:42.216
|
1.041
|
190.855
|
24
|
7
|
6
|
Mark Webber
|
Red Bull-Renault
|
1:42.275
|
1.100
|
190.745
|
17
|
8
|
3
|
Michael Schumacher
|
Mercedes
|
1:42.312
|
1.137
|
190.676
|
18
|
9
|
8
|
Fernando Alonso
|
Ferrari
|
1:42.421
|
1.246
|
190.473
|
22
|
10
|
9
|
Rubens Barrichello
|
Williams-Cosworth
|
1:42.463
|
1.288
|
190.395
|
21
|
11
|
10
|
Nico Hulkenberg
|
Williams-Cosworth
|
1:42.707
|
1.532
|
189.942
|
23
|
12
|
12
|
Vitaly Petrov
|
Renault
|
1:42.962
|
1.787
|
189.472
|
17
|
13
|
16
|
Sebastien Buemi
|
Toro Rosso-Ferrari
|
1:43.310
|
2.135
|
188.834
|
23
|
14
|
15
|
Vitantonio Liuzzi
|
Force India-Mercedes
|
1:43.380
|
2.205
|
188.706
|
19
|
15
|
22
|
Pedro de la Rosa
|
BMW Sauber-Ferrari
|
1:43.397
|
2.222
|
188.675
|
21
|
16
|
14
|
Paul di Resta
|
Force India-Mercedes
|
1:43.437
|
2.262
|
188.602
|
18
|
17
|
23
|
Kamui Kobayashi
|
BMW Sauber-Ferrari
|
1:43.729
|
2.554
|
188.071
|
21
|
18
|
17
|
Jaime Alguersuari
|
Toro Rosso-Ferrari
|
1:44.183
|
3.008
|
187.251
|
21
|
19
|
19
|
Heikki Kovalainen
|
Lotus-Cosworth
|
1:44.491
|
3.316
|
186.699
|
21
|
20
|
24
|
Timo Glock
|
Virgin-Cosworth
|
1:45.653
|
4.478
|
184.646
|
23
|
21
|
21
|
Bruno Senna
|
HRT-Cosworth
|
1:47.123
|
5.948
|
182.112
|
17
|
22
|
18
|
Jarno Trulli
|
Lotus-Cosworth
|
1:47.285
|
6.110
|
181.837
|
18
|
23
|
20
|
Christian Klien
|
HRT-Cosworth
|
1:47.343
|
6.168
|
181.739
|
14
|
24
|
25
|
Lucas Di Grassi
|
Virgin-Cosworth
|
1:47.356
|
6.181
|
181.717
|
24
|
GPEυρώπης: Ελεύθερες δοκιμές Παρασκευής, απογευματινή περίοδος
|
|||||||
A/A
|
No
|
Οδηγός
|
Ομάδα-Κινητήρας
|
Χρόνος
|
Διαφ.
|
M.Ω.Τ.
|
Γύροι
|
1
|
8
|
Fernando Alonso
|
Ferrari
|
1:39.283
|
|
196.493
|
33
|
2
|
5
|
Sebastian Vettel
|
Red Bull-Renault
|
1:39.339
|
0.056
|
196.382
|
27
|
3
|
6
|
Mark Webber
|
Red Bull-Renault
|
1:39.427
|
0.144
|
196.208
|
29
|
4
|
4
|
Nico Rosberg
|
Mercedes
|
1:39.650
|
0.367
|
195.769
|
22
|
5
|
2
|
Lewis Hamilton
|
McLaren-Mercedes
|
1:39.749
|
0.466
|
195.575
|
24
|
6
|
11
|
Robert Kubica
|
Renault
|
1:39.880
|
0.597
|
195.318
|
28
|
7
|
7
|
Felipe Massa
|
Ferrari
|
1:39.947
|
0.664
|
195.187
|
22
|
8
|
14
|
Adrian Sutil
|
Force India-Mercedes
|
1:40.020
|
0.737
|
195.045
|
30
|
9
|
1
|
Jenson Button
|
McLaren-Mercedes
|
1:40.029
|
0.746
|
195.027
|
27
|
10
|
9
|
Rubens Barrichello
|
Williams-Cosworth
|
1:40.174
|
0.891
|
194.745
|
33
|
11
|
3
|
Michael Schumacher
|
Mercedes
|
1:40.287
|
1.004
|
194.526
|
24
|
12
|
15
|
Vitantonio Liuzzi
|
Force India-Mercedes
|
1:40.387
|
1.104
|
194.332
|
33
|
13
|
12
|
Vitaly Petrov
|
Renault
|
1:40.618
|
1.335
|
193.886
|
29
|
14
|
23
|
Kamui Kobayashi
|
BMW Sauber-Ferrari
|
1:40.906
|
1.623
|
193.332
|
34
|
15
|
22
|
Pedro de la Rosa
|
BMW Sauber-Ferrari
|
1:40.945
|
1.662
|
193.258
|
30
|
16
|
16
|
Sebastien Buemi
|
Toro Rosso-Ferrari
|
1:41.115
|
1.832
|
192.933
|
35
|
17
|
10
|
Nico Hulkenberg
|
Williams-Cosworth
|
1:41.371
|
2.088
|
192.446
|
30
|
18
|
17
|
Jaime Alguersuari
|
Toro Rosso-Ferrari
|
1:41.457
|
2.174
|
192.282
|
36
|
19
|
19
|
Heikki Kovalainen
|
Lotus-Cosworth
|
1:42.467
|
3.184
|
190.387
|
31
|
20
|
18
|
Jarno Trulli
|
Lotus-Cosworth
|
1:42.993
|
3.710
|
189.415
|
30
|
21
|
24
|
Timo Glock
|
Virgin-Cosworth
|
1:43.811
|
4.528
|
187.922
|
14
|
22
|
25
|
Lucas Di Grassi
|
Virgin-Cosworth
|
1:43.854
|
4.571
|
187.844
|
27
|
23
|
21
|
Bruno Senna
|
HRT-Cosworth
|
1:44.095
|
4.812
|
187.410
|
24
|
24
|
20
|
Karun Chandhok
|
HRT-Cosworth
|
1:44.566
|
5.283
|
186.565
|
21
|