O Fernando Alonso επικράτησε με τη Ferrari σε αμφότερες τις περιόδους ελεύθερων δοκιμών Παρασκευής στο Spa-Francorchamps, η πλειονότητα των οποίων διεξήχθη σε βρεγμένη πίστα.
O Fernando Alonso επικράτησε με τη Ferrari σε αμφότερες τις περιόδους ελεύθερων δοκιμών Παρασκευής στο Spa-Francorchamps, η πλειονότητα των οποίων διεξήχθη σε βρεγμένη πίστα.
Ο τυπικός καιρός του Spa έκανε αισθητή την παρουσία του στο πρωινό 90λεπτο, το οποίο διεξήχθη εξ’ ολοκλήρου σε βρεγμένη πίστα, αναγκάζοντας τους οδηγούς να χρησιμοποιήσουν είτε τα ελαστικά βροχής είτε τα ενδιάμεσα, αλλά όχι τα σλικ. Στο μέσο της διαδικασίας, ο Fernando Alonso σημείωσε χρόνο στο 2:01.223, τον οποίο, ακόμα και αν δεν τον είχε βελτιώσει στα τελευταία λεπτά, θα του απέφερε την πρώτη θέση.
Ο Ισπανός ήταν ταχύτερος από άλλους δυο διεκδικητές του τίτλου, τους LewisHamilton (McLaren) και SebastianVettel (RedBull) στο 45λεπτο και μόλις σημείωσε τον προαναφερθέντα χρόνο, ανέφερε στον ασύρματο της Ferrari ότι η βροχή εντάθηκε στο κομμάτι μεταξύ της Stavelot και της Blanchimont. Μερικά λεπτά αργότερα, η πίστα… πλημμύρισε και όλοι επέστρεψαν στα pits.
Mερικοί από τους οδηγούς επέστρεψαν στην πίστα τα τελευταία 10 λεπτά, που η βροχή είχε σταματήσει. Ωστόσο, το οδόστρωμα ήταν ακόμα αρκετά βρεγμένο, όπως απέδειξε η έξοδος του FelipeMassa στην Pouhon. Oteammate του Βραζιλιάνου στη Ferrari όμως, FernandoAlonso δεν έδειξε να πτοείται και κατάφερε να γίνει ο μοναδικός οδηγός που κατέβηκε κάτω από το 2:01 το πρωί.
Ο Hamilton δε βγήκε στην πίστα τα τελευταία λεπτά, αλλά ο χρόνος που είχε σημειώσει πριν τη βροχή ήταν αρκετός για να τον διατηρήσει στη δεύτερη θέση. Αντιθέτως, ο Vettel έχασε στα τελευταία λεπτά την τρίτη θέση από τον RobertKubica, ο οποίος είχε σήμερα στη διάθεσή του για πρώτη φορά το σύστημα stalling πίσω αεροτομής της Renault. O πάντα καλός στο βρεγμένο ΑdrianSutil, με την εξοπλισμένη με καινούργιο σύνολο εξατμίσεων/διαχύτη ForceIndia σημείωσε την 5η επίδοση, εμπρός από τους άλλους δυο διεκδικητές του τίτλου, JensonButton και MarkWebber. Οι ΚamuiKobayashi (Sauber), RubensBarrichello (Williams) και MichaelSchumacher (Mercedes) συμπλήρωσαν την πρώτη δεκάδα.
Παρά τις κακές καιρικές συνθήκες και τις πολυάριθμες εξόδους από την πίστα, κανένας οδηγός δεν προκάλεσε ζημιές στο μονοθέσιό του.
Στην απογευματινή διαδικασία, ο Fernando Alonso σημείωσε έναν πολύ καλό γύρο στα τελευταία λεπτά, για να αρνηθεί στον Adrian Sutil την πρώτη θέση, έπειτα από ένα περίεργο φινάλε. Η διαδικασία διακόπηκε για περισσότερο από 10 λεπτά στο τελευταίο τέταρτο του 90λεπτου, επειδή μερικοί θεατές είχαν εισβάλει σε επικίνδυνη περιοχή και αυτό σίγουρα απογοήτευσε τους οδηγούς που περίμεναν όλη την ημέρα να δουν την πίστα στεγνή.
Η απογευματινή διαδικασία ξεκίνησε με βρεγμένη πίστα και τους οδηγούς να χρησιμοποιούν ενδιάμεσα ελαστικά, ωστόσο στο μέσο της έγινε εμφανές ότι τα σλικ ήταν πλέον ταχύτερα. Οι χρόνοι βελτιώνονταν συνεχώς μέχρι την προαναφερθείσα διακοπή, έπειτα από την οποία μια μεγάλη ουρά σχηματίστηκε στην έξοδο του pit lane, καθώς οι οδηγοί περίμεναν υπομονετικά τον πράσινο σηματοδότη για να επιτρέψουν στην πίστα.
Οι δυο πιλότοι της Ferrari είχαν καταφέρει να τοποθετηθούν πρώτοι στην έξοδο του pit lane, κάτι που έδωσε την ευκαιρία στον Alonso να είναι από τους λίγους οδηγούς που κατάφεραν να κάνουν τον τελευταίο γρήγορο γύρο τους -καθώς απέμεναν λιγότερα από τρία λεπτά για την καρό σημαία- με καθαρή πίστα μπροστά τους.
Ο Ισπανός οδηγός της Ferrari κατάφερε στην τελική του προσπάθεια να καταρρίψει το χρόνο του Adrian Sutil που καλά κρατούσε πριν την κόκκινη σημαία. Στην τρίτη θέση κατετάγη ο Lewis Hamilton, εμπρός από τον Robert Kubica -ξανά-, τον οποίο ακολούθησαν οι Felipe Massa και Sebastian Vettel. O Jenson Button, ο οποίος ήταν ο πρώτος που δοκίμασε τη μαλακή γόμα σλικ ελαστικών ήταν 7ος, ακολουθούμενος από τους Pedro de la Rosa, Rubens Barrichello και Kamui Kobayashi, οι οποίοι συμπλήρωσαν την πρώτη δεκάδα.
Ο Mark Webber βρέθηκε στη 18η μόλις θέση, με το pit wall της Red Bull να ανησυχεί για την κατάσταση του κινητήρα του 30 λεπτά πριν τη λήξη της διαδικασίας, υπαγορεύοντάς του να πάει πολύ αργά. Ωστόσο, το πρόβλημα φαίνεται ότι υποχώρησε στη συνέχεια και, ο Αυστραλός τελείωσε κανονικά το πρόγραμμά του.
Στο πρώτο μισό της διαδικασίας, ο Timo Glock είχε ένα ατύχημα χτυπώντας τη Virgin του στα προστατευτικά ελαστικά της 9ης στροφής, έχοντας προλάβει να συμπληρώσει μονάχα 3 γύρους, ενώ ταυτοχρόνως, ο Vitantonio Liuzzi προκάλεσε ζημιές στην εμπρός αεροτομή της Force India του με μια έξοδο στη Rivage, αλλά κατάφερε να επιστρέψει στα pits και να την αντικαταστήσει.
Ο κυρίαρχος της ημέρας, Fernando Alonso δήλωσε ότι θα χρειαστεί και αρκετός τζόγος στις κατατακτήριες δοκιμές και στον αγώνα, καθώς η σωστή απόφαση τη σωστή στιγμή μπορεί να αποφέρει 2-3 δλ. στο γύρο. Το μεγάλο μήκος της πίστας (7 χλμ.) κάνει ακόμα πιο δύσκολη την πρόσκληση αυτή, και ο Ισπανός πιστεύει ότι και η τύχη θα παίξει το ρόλο της. Ο Alonso ανέφερε επίσης ότι αισθάνθηκε την F10 λίγο πιο νευρική στο στεγνό απ’ ότι στο βρεγμένο.
Ο Nico Hulkenberg δήλωσε ότι το χαρακτηριστικό της ημέρας ήταν πως τα ελαστικά βροχής, καθώς και τα ενδιάμεσα, είναι πολύ μαλακά για αυτή την πίστα, για αυτό και φθείρονταν εύκολα. Λόγω αυτού, οι ομάδες έκαναν οικονομία στα ελαστικά τους, μήπως χρειαστούν στον αγώνα, αφού κάθε οδηγός διαθέτει 3 σετ βρόχινων και 4 ενδιάμεσων για όλο το σαββατοκύριακο.
Στο στρατόπεδο της Renault, αμφότεροι οι οδηγοί παραπονέθηκαν για υποστροφή, με τον Vitaly Petrov να αντιμετωπίζει τις μεγαλύτερες δυσκολίες, ωστόσο η ομάδα είναι ευχαριστημένη από την απόδοση του συστήματος stalling πίσω αεροτομής που δοκίμασε σήμερα για πρώτη φορά στην R30. Παρά το γεγονός ότι οι βροχερές συνθήκες δεν επέτρεψαν στη Renault να διεξάγει τις δοκιμές του συστήματος όπως θα ήθελε, ο Kubica δήλωσε ότι η γαλλική ομάδα σκοπεύει να αγωνιστεί με το f-duct την Κυριακή.
Προβλήματα υποστροφής αντιμετώπισε και ο Nico Rosberg με τη Mercedes, της οποίας το ζύγισμα με τα ελαστικά βροχής του προκάλεσε δυσκολίες.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Red Bull πέρασε επιτυχώς το καινούργιο, πιο αυστηρό τεστ στατικού φορτίου της FIA για τη διαπίστωση της ακαμψίας της εμπρός αεροτομής, παρά το ότι σύμφωνα με τον διευθυντή της ομάδας, Christian Horner δεν πραγματοποιήθηκε καμία τροποποίηση στο μονοθέσιο. Το μονοθέσιο της Ferrari, που επίσης κατηγορείται ότι χρησιμοποιεί εύκαμπτη εμπρός αεροτομή, δεν κλήθηκε να διεξάγει το τεστ στο σημερινό τεχνικό έλεγχο, αλλά αυτό ενδέχεται να συμβεί τις επόμενες ημέρες.
Φ.Λ.
fab@4troxoi.gr
fab@4troxoi.gr
GPBελγίου: Ελεύθερες δοκιμές Παρασκευής, πρωινή περίοδος | |||||||
Α/A | No | Οδηγός | Ομάδα-Κινητήρας | Χρόνος | Διαφορά | Μ.Ω.Τ. | Γύροι |
1 | 8 | Fernando Alonso | Ferrari | 2:00.797 | | 208.734 | 17 |
2 | 2 | Lewis Hamilton | McLaren-Mercedes | 2:01.567 | 0.770 | 207.412 | 7 |
3 | 11 | Robert Kubica | Renault | 2:02.081 | 1.284 | 206.538 | 14 |
4 | 5 | Sebastian Vettel | Red Bull-Renault | 2:02.450 | 1.653 | 205.916 | 11 |
5 | 14 | Adrian Sutil | Force India-Mercedes | 2:02.646 | 1.849 | 205.587 | 14 |
6 | 1 | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 2:02.913 | 2.116 | 205.140 | 6 |
7 | 6 | Mark Webber | Red Bull-Renault | 2:02.926 | 2.129 | 205.119 | 11 |
8 | 23 | Kamui Kobayashi | BMW Sauber-Ferrari | 2:03.401 | 2.604 | 204.329 | 17 |
9 | 9 | Rubens Barrichello | Williams-Cosworth | 2:03.424 | 2.627 | 204.291 | 7 |
10 | 3 | Michael Schumacher | Mercedes | 2:03.489 | 2.692 | 204.183 | 9 |
11 | 7 | Felipe Massa | Ferrari | 2:03.601 | 2.804 | 203.998 | 17 |
12 | 10 | Nico Hulkenberg | Williams-Cosworth | 2:03.649 | 2.852 | 203.919 | 17 |
13 | 4 | Nico Rosberg | Mercedes | 2:03.654 | 2.857 | 203.911 | 6 |
14 | 22 | Pedro de la Rosa | BMW Sauber-Ferrari | 2:03.851 | 3.054 | 203.587 | 17 |
15 | 15 | Vitantonio Liuzzi | Force India-Mercedes | 2:04.145 | 3.348 | 203.104 | 12 |
16 | 17 | Jaime Alguersuari | Toro Rosso-Ferrari | 2:04.250 | 3.453 | 202.933 | 16 |
17 | 12 | Vitaly Petrov | Renault | 2:04.690 | 3.893 | 202.217 | 15 |
18 | 16 | Sebastien Buemi | Toro Rosso-Ferrari | 2:05.680 | 4.883 | 200.624 | 6 |
19 | 24 | Timo Glock | Virgin-Cosworth | 2:05.697 | 4.900 | 200.597 | 18 |
20 | 25 | Lucas Di Grassi | Virgin-Cosworth | 2:06.695 | 5.898 | 199.017 | 14 |
21 | 18 | Jarno Trulli | Lotus-Cosworth | 2:07.189 | 6.392 | 198.244 | 15 |
22 | 21 | Bruno Senna | HRT-Cosworth | 2:07.737 | 6.940 | 197.393 | 13 |
23 | 19 | Heikki Kovalainen | Lotus-Cosworth | 2:07.955 | 7.158 | 197.057 | 15 |
24 | 20 | Sakon Yamamoto | HRT-Cosworth | 2:10.507 | 9.710 | 193.203 | 18 |
GPBελγίου: Ελεύθερες δοκιμές Παρασκευής, απογευματινή περίοδος | |||||||
Α/A | No | Οδηγός | Ομάδα-Κινητήρας | Χρόνος | Διαφορά | Μ.Ω.Τ. | Γύροι |
1 | 8 | Fernando Alonso | Ferrari | 1:49.032 | | 231.257 | 25 |
2 | 14 | Adrian Sutil | Force India-Mercedes | 1:49.157 | 0.125 | 230.992 | 17 |
3 | 2 | Lewis Hamilton | McLaren-Mercedes | 1:49.248 | 0.216 | 230.800 | 14 |
4 | 11 | Robert Kubica | Renault | 1:49.282 | 0.250 | 230.728 | 20 |
5 | 7 | Felipe Massa | Ferrari | 1:49.588 | 0.556 | 230.084 | 23 |
6 | 5 | Sebastian Vettel | Red Bull-Renault | 1:49.689 | 0.657 | 229.872 | 19 |
7 | 1 | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 1:49.755 | 0.723 | 229.733 | 20 |
8 | 22 | Pedro de la Rosa | BMW Sauber-Ferrari | 1:50.081 | 1.049 | 229.053 | 27 |
9 | 9 | Rubens Barrichello | Williams-Cosworth | 1:50.128 | 1.096 | 228.955 | 22 |
10 | 23 | Kamui Kobayashi | BMW Sauber-Ferrari | 1:50.200 | 1.168 | 228.806 | 24 |
11 | 12 | Vitaly Petrov | Renault | 1:50.251 | 1.219 | 228.700 | 24 |
12 | 3 | Michael Schumacher | Mercedes | 1:50.341 | 1.309 | 228.513 | 23 |
13 | 4 | Nico Rosberg | Mercedes | 1:50.382 | 1.350 | 228.429 | 21 |
14 | 17 | Jaime Alguersuari | Toro Rosso-Ferrari | 1:50.682 | 1.650 | 227.809 | 25 |
15 | 10 | Nico Hulkenberg | Williams-Cosworth | 1:50.831 | 1.799 | 227.503 | 20 |
16 | 15 | Vitantonio Liuzzi | Force India-Mercedes | 1:51.520 | 2.488 | 226.098 | 17 |
17 | 16 | Sebastien Buemi | Toro Rosso-Ferrari | 1:51.523 | 2.491 | 226.091 | 25 |
18 | 6 | Mark Webber | Red Bull-Renault | 1:51.636 | 2.604 | 225.863 | 19 |
19 | 19 | Heikki Kovalainen | Lotus-Cosworth | 1:53.480 | 4.448 | 222.192 | 15 |
20 | 18 | Jarno Trulli | Lotus-Cosworth | 1:53.639 | 4.607 | 221.882 | 21 |
21 | 25 | Lucas Di Grassi | Virgin-Cosworth | 1:54.325 | 5.293 | 220.550 | 17 |
22 | 21 | Bruno Senna | HRT-Cosworth | 1:55.751 | 6.719 | 217.833 | 24 |
23 | 20 | Sakon Yamamoto | HRT-Cosworth | 1:56.039 | 7.007 | 217.292 | 21 |
24 | 24 | Timo Glock | Virgin-Cosworth | 2:03.179 | 14.147 | 204.697 | 3 |