Στο Azerbaijan, όπου μεταφέρεται το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της F1 αυτή την εβδομάδα, θα δούμε τη συνέχεια του ανταγωνισμού μεταξύ Red Bull και McLaren για τον τίτλο των Κατασκευαστών, που βρίσκεται πλέον σε πλήρη εξέλιξη.
Το Baku, πρωτεύουσα του Azerbaijan, φιλοξενεί GP της F1 από το 2016, με εξαίρεση το 2020. Μόνο την πρώτη χρονιά η διοργάνωση είχε την ονομασία Grand Prix της Ευρώπης, μετά την οποία πήρε το όνομά της από τη χώρα. Φέτος, για πρώτη φορά, ο αγώνας διεξάγεται τον Σεπτέμβριο και όχι τον συνηθισμένο Απρίλιο ή Ιούνιο και αυτό θα συμβεί και του χρόνου, με στόχο την επίτευξη ενός πιο «συνεκτικού» ημερολογίου. Η Pirelli έχει επιλέξει την C3 ως σκληρή, την C4 ως μεσαία και την C5 ως μαλακή. Η πίστα έχει μήκος 6,003 χλμ. και έχει παραμείνει σχεδόν αμετάβλητη από το 2016, διαθέτοντας 20 στροφές. Η πίστα ποικίλλει πολύ σε πλάτος, από μόλις επτά μέτρα στη στροφή 8 έως αρκετά ευρύ ώστε να χωρά τρία μονοθέσια στην κύρια ευθεία.
Συνήθως, ο Σεπτέμβριος στο Azerbaijan είναι αρκετά ζεστός, με θερμοκρασίες υψηλότερες από αυτές που παρατηρήθηκαν όταν ο αγώνας διεξαγόταν τον Απρίλιο. Επιπλέον, η θερμοκρασία του οδοστρώματος μπορεί να διαφέρει σημαντικά, ανάλογα με το ποια σημεία βρίσκονται στο φως του ήλιου ή στη σκιά των γύρω κτιρίων, ειδικά στο τμήμα που διασχίζει την παλιά πόλη. Τέλος, ο άνεμος μπορεί να διαταράξει την οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου και, ερχόμενος από διαφορετικές κατευθύνσεις, μπορεί να αιφνιδιάσει τους οδηγούς, καθώς διοχετεύεται από τα γύρω κτίρια της πόλης.
Η ταχύτερη τελική ταχύτητα που έχει σημειωθεί ποτέ από μονοθέσιο της F1 σε επίσημη διοργάνωση καταγράφηκε στο Μπακού, όταν ο Valtteri Bottas σημείωσε 366,1 χλμ./ώρα με τη Williams κατά τη διάρκεια των κατατακτήριων δοκιμών της εναρκτήριας διοργάνωσης του 2016. Οι υψηλές ταχύτητες που επιτυγχάνονται στην κύρια ευθεία θα θέσουν τα ελαστικά σε δοκιμασία, ειδικά με την κάθετη δύναμη που δημιουργούν τα σημερινά μονοθέσια. Όσον αφορά τη στρατηγική, το Βaku είναι ένας τυπικός αγώνας με ένα pit stop, όπου το σκληρότερο ελαστικό κάνει το μεγαλύτερο μέρος της δουλειάς.
Μια ματιά στη χάραξη της πίστας μπορεί να οδηγήσει κάποιον να πιστέψει ότι το προσπέρασμα είναι σχετικά απλό, όμως αυτό δεν ισχύει καθόλου. Με τις διαφορές απόδοσης των δύο ισχυρότερων ομάδων να είναι ελάχιστες, η αποτελεσματικότητα του DRS θα μπορούσε να παίξει σημαντικό ρόλο, όπως και η ικανότητα μιας ομάδας να αντιδράσει στο απρόοπτο, σε μια πίστα όπου οι πιθανότητες να συμβεί είναι πολύ υψηλές. Το 2023, σχεδόν όλοι οι οδηγοί ξεκίνησαν τον αγώνα με τη μέση γόμα, πριν αλλάξουν στη σκληρή, όταν βγήκε το αυτοκίνητο ασφαλείας στον 11ο γύρο.
Ο Sergio Perez είναι ο μόνος οδηγός που έχει κερδίσει εδώ δύο φορές. Ο Μεξικανός νίκησε το 2021 και το 2023, ενώ την τελευταία φορά κέρδισε και το Sprint, αποδεικνύοντας ότι έχει σαφώς μια έφεση σε αυτόν τον τύπο πίστας, καθώς οι έξι από τις επτά νίκες του στη F1 έχουν έρθει σε circuit πόλης. Ο Charles Leclerc έχει εξασφαλίσει την πρώτη θέση στο grid τα τελευταία τρία χρόνια, από το 2021 έως το 2023, ενώ πέρυσι ήταν επίσης ταχύτερος στο Sprint Shootout. Όσον αφορά τις ομάδες, οι ρόλοι αντιστρέφονται με τη Red Bull να έχει τις περισσότερες νίκες (τέσσερις) αλλά καμία pole position, ενώ η Ferrari έχει τέσσερις pole position, μία εκ των οποίων με τον Sebastian Vettel, αλλά δεν έχει κερδίσει ποτέ εκεί. Η ιταλική ομάδα έχει ανέβει στο βάθρο μόνο τέσσερις φορές, ενώ η Mercedes και η Red Bull το έχουν κάνει η κάθε μία έξι φορές.
Όλη η δράση του αγωνιστικού τριημέρου θα μεταδοθεί ζωντανά από τους Τάκη Πουρναράκη και Πάνο Σεϊτανίδη και την ομάδα τους στον συνδρομητικό ANT1+.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΕΣ ΜΕΤΑΔΟΣΕΙΣ
Παρασκευή 13 Σεπτεμβρίου
12:30 Free Practice 1 ANT1+
16:00 Free Practice 2 ANT+
Σάββατο 14 Σεπτεμβρίου
11:30 Free Practice 3 ANT1+
15:00 Kατατακτήριες αγώνα ANT1+
Κυριακή 15 Σεπτεμβρίου
14:00 Αγώνας ΑΝΤ1+ & 16:30 ANT1
To αγωνιστικό τριήμερο μπορείτε επίσης να το παρακολουθήσετε ζωντανά από τη συνδρομητική τηλεόραση του επίσημου site της F1 – https://f1tv.formula1.com/
Πηγές: www.pirelli.com, https://www.antenna.gr/F1/