Ο αλυτάρχης της F1, Charlie Whiting, εξήγησε τον λόγο για τον οποίο η FIA απαγόρευσε τα winglets που τοποθέτησε η Ferrari στο halo της για το Ισπανικό Grand Prix.
Την Πέμπτη πριν από το τριήμερο στην Βαρκελώνη, η SF71H έφερε αρκετές αλλαγές, αλλά αυτή που τράβηξε αμέσως τα βλέμματα και προκάλεσε αντιδράσεις ήταν η παρουσία winglets στο halo του μονοθέσιου, τα οποία μάλιστα στήριζαν τους καθρέφτες.
Κι ενώ η τοποθέτηση καθρεφτών στο halo δεν αντιβαίνει σε κανέναν κανονισμό, τα πτερύγια ξεπερνούν το όριο, με τον Charlie Whiting να μιλά για «φιλελεύθερη ερμηνεία» των κανονισμών:
«Είναι πολύ φιλελεύθερη ερμηνεία της λέξης ‘τοποθέτηση’, γιατί έτσι γίνονται νόμιμα [τα winglets]. Η ερμηνεία αυτή κρέμεται πάνω στο αν πιστεύουμε πως αυτό είναι μία απλή τοποθέτηση ή όχι. Και εμείς δεν το πιστεύουμε αυτό.
«Πιστεύουν πως συμβάλλουν στην ακαμψία του καθρέφτη. Αμφιβάλλω αν θα βρίσκονταν εκεί χωρίς κάποιο αεροδυναμικό όφελος, αλλά αυτήν την εποχή δεν μετράει τόσο πολύ αυτό.
Και συνέχισε:
«Στείλαμε μία ντιρεκτίβα πριν μερικές εβδομάδες προς απάντηση στις ερωτήσεις ορισμένων ομάδων σχετικά με την τοποθέτηση καθρεφτών στο halo. Απαντήσαμε θετικά, και θέσαμε ορισμένες προϋποθέσεις, μία εξ αυτών ότι πρέπει να είναι καρφωμένοι επάνω στο halo. Είναι θέμα ερμηνείας των κανονισμών και μία τόσο αδύναμη ερμηνεία είναι κάτι για το οποίο δεν χαιρόμαστε»._Δ.Μ.