X
Αγώνες

F1: Εξετάζοντας βελτιώσεις στα αγωνιστικά σαββατοκύριακα…

Οι ομάδες της Formula 1 εξετάζουν τρόπους για να κάνουν πιο ελκυστικά προς τους θεατές τα αγωνιστικά σαββατοκύριακα, αλλάζοντας το πρόγραμμά τους, με την πρόταση να μειωθεί η δράση σε μονάχα δυο ημέρες να έχει συζητηθεί, χωρίς όμως να χαίρει ιδιαίτερης υποστήριξης.

Οι ομάδες της Formula 1 εξετάζουν τρόπους για να κάνουν πιο ελκυστικά προς τους θεατές τα αγωνιστικά σαββατοκύριακα, αλλάζοντας το πρόγραμμά τους, με την πρόταση να μειωθεί η δράση σε μονάχα δυο ημέρες να έχει συζητηθεί, χωρίς όμως να χαίρει ιδιαίτερης υποστήριξης.
Κατά τη διάρκεια μιας μακροσκελούς συνεδρίασης του συνδέσμου των ομάδων, της FOTA, στα paddock της Suzuka το περασμένο σαββατοκύριακο, μεταξύ των θεμάτων συζήτησης ήταν και οι πιθανοί τρόποι με τους οποίους μπορεί να βελτιωθεί το σπορ στο μέλλον.
Στο φετινό Ιαπωνικό Grand Prix, όπως είχε συμβεί και σε αυτό του 2004, λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών, οι κατατακτήριες δοκιμές διεξήχθησαν την Κυριακή του αγώνα, μειώνοντας την ουσιαστική δράση στην πίστα σε δυο ημέρες (Παρασκευή και Κυριακή). Το γεγονός αυτό έδωσε την ευκαιρία στους ιθύνοντες των ομάδων να επανεξετάσουν, για λίγο, το ενδεχόμενο συρρίκνωσης των διαδικασιών στα Grand Prix σε δυο ημέρες, δεδομένων των προσπαθειών μείωσης των εξόδων και του γεγονότος ότι ο αριθμός αγώνων ανά σεζόν αυξάνεται συνεχώς.
Ωστόσο, λίγοι ήταν υπέρ αυτής της αλλαγής, ιδιαίτερα εφόσον οι εταιρίες που διαχειρίζονται τις πίστες χρειάζονται τα επιπλέον χρήματα που αποφέρουν οι τριήμερες διαδικασίες. Εντούτοις, οι ομάδες πιστεύουν ότι μπορούν να γίνουν βελτιώσεις στο πρόγραμμα των αγωνιστικών σαββατοκύριακων και να μειωθούν οι ημέρες που το προσωπικό τους βρίσκεται στην πίστα ενώ δεν υπάρχει δράση στην άσφαλτο.
Ο διευθυντής της ομάδας της Red Bull, Christian Horner, δήλωσε: «Για εμένα, θα ήταν ωραίο να απολαύσουμε την pole position για λίγο περισσότερο από τρεις ώρες. Νομίζω ότι (το διήμερο πρόγραμμα) λειτούργησε καλά στις δύσκολες συνθήκες στην Ιαπωνία, αλλά αυτό που μπορούμε να εξετάσουμε είναι να ίσως η συμπύκνωση της Παρασκευής. Ίσως αν μεταφέρουμε τον τεχνικό έλεγχο για την Παρασκευή και το πως διεξάγουμε την Παρασκευή. Εγώ προσωπικά προτιμάω τις κατατακτήριες δοκιμές το Σάββατο και τον αγώνα την Κυριακή. Αλλά με τις Παρασκευές, υπάρχουν περισσότερα πράγματα που μπορούμε να κάνουμε με αυτές, σίγουρα. Το να έρχονται οι ομάδες στους αγώνες από την Τετάρτη δεν έχει νόημα. Οπότε, ίσως αν κάνουμε τον τεχνικό έλεγχο την Παρασκευή, ή να δώσουμε κίνητρα για τους νεαρούς οδηγούς την Παρασκευή. Είναι όλα πράγματα που πρέπει να κοιτάξουμε μαζί με τον κάτοχο των εμπορικών δικαιωμάτων και τη FIA».
Η διευθύνουσα σύμβουλος της Sauber, Monisha Kaltenborn προσέθεσε: «Οι μάνατζερ των ομάδων είχαν μια συζήτηση όσον αφορά τα σαββατοκύριακα δυο ημερών και δεν το βλέπουν να συμβαίνει. Δε θέλουμε να αυξήσουμε τους αγώνες πέραν των 20, διότι έχει αντίκτυπο στο προσωπικό. Μειώνουμε το προσωπικό και έχουμε περιορισμούς, αλλά πρέπει να κάνουμε κάτι με τα αγωνιστικά σαββατοκύριακα για να τα κάνουμε πιο ελκυστικά».
Ο αγωνιστικός διευθυντής της Ferrari, Stefano Domenicali, ανέφερε: «Θα ήταν ενδιαφέρον να δούμε ποια είναι η αντίδραση του κόσμου ή του τηλεοπτικού κοινού. Μπορώ να καταλάβω ότι για έναν Ευρωπαίο τηλεθεατή, οι κατατακτήριες δοκιμές ήταν καλές ίσως για τους νέους, που μόλις επιστρέφουν από την προηγούμενη νύχτα! Αλλά νομίζω ότι από την οπτική γωνία των ομάδων, είναι πολύ βαρύ, γιατί υπάρχουν πολλές δουλειές να γίνουν , πολλή αδρεναλίνη, πολλή πίεση για οδηγούς και ομάδες. Και έπειτα, αν έχεις πρόβλημα με το μονοθέσιο, ή αν έχεις ένα ατύχημα, τότε είναι πραγματικά δύσκολο να διασφαλίσεις ότι είσαι σε θέση να εκκινήσεις τον αγώνα. Τουλάχιστον όπως το βλέπω εγώ, ήταν έντονο από την πλευρά μας. Θα ήταν ενδιαφέρον πως εσείς (ο Τύπος) και το κοινό σκέπτεστε για αυτού του είδους την κατάσταση».
Υπάρχουν φόβοι ότι με τη μεταφορά των κατατακτήριων δοκιμών την ημέρα του αγώνα, η Formula 1 θα χάσει μεγάλο μέρος κάλυψης από τον Τύπο που δημιουργείται με την διεξαγωγή τους το Σάββατο. Με μονάχα 4 ώρες να μεσολαβούν μεταξύ του τέλους των κατατακτήριων δοκιμών και του αγώνα στην Ιαπωνία, η κάλυψή τους από τον Τύπο, που υπό κανονικές συνθήκες θα διαρκούσε 24 ώρες, πέρασε «στα ψιλά».
Ο αντιπρόεδρος του αγωνιστικού τμήματος της Mercedes, Norbert Haug, δήλωσε επί αυτού: «Το “χτίσιμο” μέχρι τον αγώνα είναι πολύ σημαντικό. Οι αλλαγές είναι πιθανές, αλλά πρέπει να εξεταστούν προσεκτικά μαζί με όλες τις επιπτώσεις».
Η πλειονότητα των οδηγών προτιμάει τη διεξαγωγή των κατατακτήριων δοκιμών το Σάββατο, όπως αναφέρει χαρακτηριστικά ο Vitantonio Liuzzi: «Θα προτιμούσα την τριήμερη έκδοση. Την Παρασκευή επικεντρώνεσαι στις ελεύθερες δοκιμές, το Σάββατο είναι οι κατατακτήριες, και την Κυριακή έχεις τον αγώνα. Αν και όλα πήγαν καλά στη Suzuka, ακόμα προτιμάω το κανονικό πρόγραμμα».
Αντίθετος όμως στην άποψη του Ιταλού οδηγού της Force India ήταν ο περυσινός Παγκόσμιος Πρωταθλητής, Jenson Button, ο οποίος δήλωσε ο Σάββατο: «Το να έχεις τις κατατακτήριες δοκιμές και τον αγώνα την ίδια ημέρα, νομίζω ότι προσθέτει κάτι και είναι λίγο διαφορετικό απ’ ότι έχουμε κανονικά. Πιστεύω ότι μπορεί να είναι καλό πράγμα. Είναι εύκολο να προσαρμοστείς σε αυτό. Απλά πρέπει να σηκωνόμαστε πολύ νωρίς. Είναι πολύ μεγαλύτερη ημέρα για εμάς. Αλλά το απόλαυσα αρκετά όταν το κάναμε εδώ πριν από έξι χρόνια. Απόλαυσα αρκετά να έχουμε τις κατατακτήριες δοκιμές το πρωί. Βρίσκεσαι σε πραγματική ευφορία μετά τις κατατακτήριες δοκιμές, ό,τι κι αν συμβεί, και είναι καλό να πηγαίνεις στον αγώνα με καλή διάθεση».
Φ.Λ.
fab@4troxoi.gr
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!