Το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού επικύρωσε τις αλλαγές σε οικονομικό, αγωνιστικό και τεχνικό επίπεδο, που θα ισχύσουν αρχής γενομένης από το 2021 και σε βάθος πενταετίας.
Στον οικονομικό τομέα, ορίζεται η μείωση του budget cap από τα 175 εκ. δολάρια στα 145 εκ. δολάρια για το 2021, στα 140 εκ. δολάρια για το 2022 και στα 135 εκ. δολάρια για την περίοδο 2023-2025, με δεδομένο ότι θα γίνονται τουλάχιστον 21 αγώνες ανά χρονιά.
«Η Formula 1 κέρδισε σήμερα,» δήλωσε χαρακτηριστικά ο CEO της McLaren, Zak Brown. «Είναι μία σημαντική στιγμή για το άθλημά μας.»
Σε τεχνικό επίπεδο, «παγώνει» η εξέλιξη μερών των μονοθέσιων για το 2020 και το 2021, εξαιτίας της πανδημίας του κορωνοϊού. Μέσα σε αυτά συμπεριλαμβάνονται το σασί, το κιβώτιο ταχυτήτων, και διάφορα μηχανικά μέρη. Το ίδιο ισχύει και για τους κινητήρες που δεν θα εξελιχθούν για το 2020. Μόνο με tokens θα επιτρέπεται η εξέλιξη συγκεκριμένων μερών.
Έπειτα, θα αυξηθεί το βάρος των μονοθέσιων για το 2021, φτάνοντας τα 749 κιλά, ενώ προκρίνεται η απλοποίηση του πατώματος των μονοθέσιων του 2020 και του 2021.
Στα αγωνιστικά, για το 2020 θα υπάρξουν περιορισμοί στον χρόνο που θα μπορεί να περάσει μία ομάδα σε αεροδυναμικές δοκιμές (σήραγγα και CFD), καθώς και σε δοκιμές των μονάδων ισχύος στο εργοστάσιό της.
Για το 2021, θα τεθούν περαιτέρω περιορισμοί, ενώ θα εγκαθιδρυθεί ένα σύστημα κλιμακούμενων δοκιμών στην αεροδυναμική σήραγγα και το CFD, ανάλογα την κατάταξη της ομάδας στο πρωτάθλημα. Αυτό σημαίνει πως η πρωταθλήτρια θα έχει το 90% των επιτρεπόμενων τεστ (ήτοι 36 test ανά εβδομάδα στη σήραγγα), και θα φτάνει για την 10η στο 112,5%, ήτοι 45 test την εβδομάδα.
Για την τετραετία 2022-2025, ο χρόνος της πρωταθλήτριας θα μειωθεί περαιτέρω.
Ο σχετικός πίνακας εξηγεί την κλιμάκωση:
Θέση της ομάδας την περασμένη σεζόν | % επιτρεπόμενων δοκιμών για το 2021 | % επιτρεπόμενων δοκιμών για τις σεζόν 2022-25 |
---|---|---|
1 | 90% | 70% |
2 | 92.5% | 75% |
3 | 95% | 80% |
4 | 97.5% | 85% |
5 | 100& | 90% |
6 | 102.5% | 95% |
7 | 105% | 100% |
8 | 107.5% | 105% |
9 | 110% | 110% |
10+ ή νέα ομάδα | 112.5% | 115% |
Το σκεπτικό πίσω από αυτόν τον πρωτόγνωρο κανονισμό είναι η μείωση της διαφοράς ανάμεσα στις ομάδες σε βάθος χρόνου, κάτι που εξήγησε και ο επικεφαλής αεροδυναμικής της F1, Jason Sommerville:
«Θα εξισορροπήσει τις δυνάμεις μέσα σε μία χρονιά; Πιθανότατα όχι. Αλλά μέσα σε μερικές σεζόν, είναι απίθανο να μη δούμε μία μείωση των διαφορών στο grid.»_Δ.Μ.