X
Αγώνες

F1: Επί ευρωπαϊκού εδάφους

Έπειτα από την κυριαρχία της Mercedes στους πρώτους τέσσερις αγώνες της φετινής σεζόν, αυτό το σαββατοκύριακο ξεκινάει το ευρωπαϊκό κομμάτι της χρονιάς με την Formula 1 να επισκέπτεται την Ισπανία.

Έπειτα από την κυριαρχία της Mercedes στους πρώτους τέσσερις αγώνες της φετινής σεζόν, αυτό το σαββατοκύριακο ξεκινάει το ευρωπαϊκό κομμάτι της χρονιάς με την Formula 1 να επισκέπτεται την Ισπανία. Παραδοσιακά, η πίστα της Βαρκελώνης αποτελεί πεδίο δοκιμών και κατά συνέπεια, όλες οι ομάδες γνωρίζουν πολύ καλά την πίστα. Για αυτό το λόγο αποτελεί την ιδανική πίστα για να παρουσιάσουν οι ομάδες σημαντικές αναβαθμίσεις στα μονοθέσιά τους, με τη δυνατότητα άμεσης εξακρίβωσης της αποτελεσματικότητάς τους. Επιπλέον, βοήθησαν και οι τρεις εβδομάδες ανάπαυλας που παρεμβλήθηκαν από το GP Κίνας.
Μπορεί κάποιος να απειλήσει την Mercedes. Δυστυχώς, με τα μέχρι στιγμής δεδομένα κάτι τέτοιο θα είναι εξαιρετικά δύσκολο… Το καλό είναι ότι επειδή οι κατασκευαστές κινητήρων δεν έχουν αντλήσει το μέγιστο από τις μονάδες τους, μπορούν να κάνουν μεγάλα βήματα προόδου αναβαθμίζοντας π.χ. το λογισμικό. Επιπλέον, οι ομάδες που βρίσκονται πίσω, έχουν μεγαλύτερο περιθώριο εξέλιξης. Ωστόσο και η Mercedes δεν παραμένει στάσιμη.

Η Red Bull έχει δείξει μέχρι στιγμής να διαθέτει το καλύτερο πλαίσιο του grid και αναμένεται να παρουσιαστούν πολυάριθμες αναβαθμRB10. O Sebastian Vettel θα έχει στη διάθεσή του ένα καινούργιο πλαίσιο, ενώ η Renault θα έχει αναβαθμισμένο λογισμικό, αν και προβλέπει ότι θα καταφέρει αντλήσει το 100% από τη μονάδα της αργότερα στη σεζόν και συγκεκριμένα, στο ιδιαίτερα απαιτητικό GP Καναδά. Τα επόμενα GP (Ισπανίας, Μονακό) δεν αποτελούν πίστες όπου η υπεροχή της κινητήριας μονάδας της Mercedes θα τονιστεί και οι αντίπαλοι ευελπιστούν να εκμεταλλευτούν το γεγονός αυτό και να παλέψουν με τα ασημί βέλη. Ίσως οι αναβαθμίσεις βοηθήσουν τον Vettel να αποδώσει καλύτερα.
Περιμένουμε να δούμε μάχη μεταξύ των δυο οδηγών της Mercedes, αν και ο Nico Rosberg θα πρέπει να βελτιώσει τις επιδόσεις του, κυρίως στις κατατακτήριες δοκιμές, αλλά και στον αγώνα, αν θέλει να διατηρήσει την πρωτοπορία στη βαθμολογία και να σταματήσει το σερί νικών του team mate του, Lewis Hamilton. Η ψυχολογική μάχη μεταξύ των δυο οδηγών θα είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα και ευελπιστούμε ότι θα μεταφραστεί σε μονομαχία και εντός πίστας, όπως συνέβη στο GP Μπαχρέιν. Ο Hamilton δήλωσε ότι έχει επικεντρωθεί στις πίστες στις οποίες ο Rosberg ήταν ταχύτερος πέρυσι, όπως ήταν η Ισπανία (στις κατατακτήριες δοκιμές) και το Μονακό.

Στο στρατόπεδο της Ferrari επίσης αναμένονται αναβαθμίσεις, ωστόσο ο ιταλικός Τύπος αναφέρει ότι η Scuderia θα παρουσιάσει ένα καινούργιο πλαίσιο στο GP του Μονακό. Η Ferrari θα έχει σίγουρα αναβαθμίσεις στον τομέα του λογισμικού και επίσης αναμένονται ένα καινούργιο ρύγχος και τροποποιήσεις στην περιοχή των ψυγείων, η οποία σύμφωνα με ιταλικά δημοσιεύματα είναι πολύ “στενή” στο πίσω μέρος, επηρεάζοντας αρνητικά την αεροδυναμική απόδοση. Ο τεχνικός διευθυντής James Allison δεν έχει αμφιβολίες ότι θα δούμε σύντομα από τον γνώριμο, καλό εαυτό του Kimi Raikkonen. Ο καινούργιος διευθυντής, Marco Mattiacci, μαθαίνει ακόμα τους ανθρώπους της ομάδας και τον τρόπο λειτουργίας της. Από τα μέσα καλοκαιριού και έπειτα θα δούμε τις επιλογές και τις αποφάσεις του.
Από τις ομάδες της Mercedes, αυτή που μέχρι στιγμής έχει επικρατήσει ως η καλύτερη -πέραν της εργοστασιακής- είναι η Force India, για την οποία το Ισπανικό GP θα είναι ένας πολύ καλός γνώμονας απόδοσης. Η Williams δεν έχει καταφέρει να πετύχει τα αποτελέσματα που θα ήθελε ή που πιστεύει ότι είναι ικανό το μονοθέσιο να φέρει. Η McLaren έχει δείξει απογοητευτική πορεία στους τέσσερις αγώνες που έχουν διεξαχθεί. Κάποιοι το αποδίδουν στα καύσιμα και λιπαντικά της Mobil που χρησιμοποιεί η βρετανική ομάδα σε αντίθεση με όλους τους υπόλοιπους πελάτες της Mercedes, που χρησιμοποιούν προϊόντα της Petronas, τα οποία έχουν εξελιχθεί σε συνεργασία με τη γερμανική εταιρεία. Ωστόσο τα προβλήματα σίγουρα επεκτείνονται και σε άλλους τομείς, όπως είναι η αεροδυναμική. Η McLaren ενίσχυσε το αεροδυναμικό της τμήμα με τις προσλήψεις των Tony Salter από την Sauber και τον Guillaume Cattelani από τη Lotus. Ο αγωνιστικός διευθυντής Eric Boullier προσπαθεί να βελτιώσει τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί η ομάδα, ωστόσο οι καρποί της δουλειάς του θα κάνουν αρκετό καιρό να φανούν. Ο Jenson Button δηλώνει ότι το μονοθέσιο χρειάζεται αεροδυναμικές αναβαθμίσεις.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!