X
Αγώνες

F1: Ενθαρρυντική η κατάσταση του Kubica

Θετικές είναι οι ειδήσεις που έρχονται από την Ιταλία, όσον αφορά τη δεύτερη ημέρα νοσηλείας του Robert Kubica έπειτα από το ατύχημα που είχε στο ράλλυ Ronda di Andora.

Θετικές είναι οι ειδήσεις που έρχονται από την Ιταλία, όσον αφορά τη δεύτερη ημέρα νοσηλείας του Robert Kubica έπειτα από το ατύχημα που είχε στο ράλλυ Ronda di Andora. Ένα μεταλλικό κιγκλίδωμα διαπέρασε το εμπρός μέρος του Skoda Fabia S2000 που οδηγούσε και παραλίγο να του τραυμάτισε σοβαρά το δεξί χέρι. Ο Kubica υπέστη πολλαπλά κατάγματα και στο δεξί πόδι του.
Οι γιατροί ξύπνησαν τον Kubica από το τεχνητό κόμμα σήμερα και είχε πλήρη συναίσθηση του περιβάλλοντος, καθώς και πλήρη εγκεφαλική λειτουργία. Ο Kubica ενημερώθηκε για την κατάστασή του και δέχθηκε επισκέψεις από συγγενείς και φίλους, με μερικούς από τους οποίους αστειεύτηκε κιόλας. Ωστόσο, το πρώτο πράγμα που ρώτησε μόλις ξύπνησε, ήταν αν είναι καλά ο συνοδηγός του, Jakub Gerber, ο οποίος δεν τραυματίστηκε. Επίσης, ο Kubica κατάφερε να κάνει μερικές βασικές κινήσεις με τα δάχτυλα του εγχειρισμένου χεριού, κάτι που αποτελεί θετικό, αν και αναμενόμενο, σημάδι.
Θα περάσουν αρκετές ημέρες 5-6 μέχρι οι γιατροί να διαβεβαιωθούν ότι η εγχείρηση ήταν επιτυχής, χωρίς επιπλοκές. Ο Kubica θα παραμείνει για τα επόμενα 1-2 εικοσιτετράωρα στην εντατική μονάδα του νοσοκομείου και θα βρίσκεται υπό ελαφρά νάρκωση για να κοιμηθεί 24 ώρες, μέχρι αύριο. Ο 26χρονος θα χρειαστεί να υποβληθεί σε περαιτέρω επεμβάσεις για να διορθωθούν οι τραυματισμοί στο δεξί πόδι και τον ώμο του, αλλά αυτές θα πρέπει να περιμένουν μερικές ημέρες, μέχρι να ανακάμψει ο οργανισμός από την εγχείριση της Κυριακής. Ο Kubica είχε διασωληνωθεί μέχρι σήμερα το πρωί, που οι γιατροί αφαίρεσαν τα αναπνευστικά μηχανήματα και αναπνέει πλέον μόνος του, αν και υπάρχει ο κίνδυνος επιπλοκών σε αυτό τον τομέα. Προφανώς, ο Kubica υποφέρει από έντονους πόνους.
Ο χειρούργος που ανέλαβε την επέμβαση, ο δρ. Mario Igor Rossetto (που έχει εγχειρίσει βιολιστές έπειτα από παρόμοια ατυχήματα), δήλωσε ότι το χέρι του Kubica ανταποκρίνεται σε ερεθίσματα, φαίνεται να έχει κανονική αγγειακή κυκλοφορία και δεν παρουσιάζει πρήξιμο. Oι γιατροί είναι αρκετά αισιόδοξοι, γιατί ο Kubica αντιδρά καλά στη θεραπεία, αλλά βρίσκεται ακόμα στη διαδικασία σταθεροποίησης της κατάστασης του οργανισμού του.
Το ατύχημα στο ράλλυ Ronda di Andora συνέβη μετά από ένα γρήγορο S, στο οποίο οι οδηγοί αγγίζουν τα 150 χ.α.ώ. Ο δρόμος ήταν κατηφορικός και βρεγμένος μέχρι 100 μ. πριν το ατύχημα. Λίγο πριν από μια κλειστή δεξιά στροφή, σε μια ανομοιομορφία της ασφάλτου, που έχει φουσκώσει από τις ρίζες ενός δέντρου, ο Kubica έχασε τον έλεγχο του Skoda, το οποίο χτύπησε αριστερά στις μπαριέρες και σύρθηκε επάνω τους για μερικά μέτρα. Εντούτοις, υπήρχαν δυο ξεχωριστά χαλύβδινα κιγκλιδώματα. Το Skoda σύρθηκε καθ’ όλο το μήκος του πρώτου και έπειτα καρφώθηκε στο δεύτερο, το οποίο διαπέρασε την καμπίνα των επιβατών και τραυμάτισε τον Kubica, ο οποίος λιποθύμησε μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα.
Το ασθενοφόρο κατέφθασε αμέσως και έπειτα οι πρώτοι πυροσβέστες, οι οποίοι όμως δεν είχαν μαζί τους τον κατάλληλο κοπτικό εξοπλισμό για να απεγκλωβίσουν τον Kubica και έπρεπε να περιμένουν τη δεύτερη ομάδα συναδέλφων τους. Στη συνέχεια, το ελικόπτερο δε μπορούσε να προσγειωθεί στο συγκεκριμένο σημείο, οπότε ο Kubica έπρεπε να μεταφερθεί με το ασθενοφόρο μέχρι το ελικόπτερο.
Ο Kubica κατέφθασε στο νοσοκομείο σε κρίσιμη κατάσταση μέγιστου αιμορραγικού σοκ, λόγω της μεγάλης ποσότητας αίματος που είχε χάσει. Η κατάστασή του απαγόρευε την άμεση εισαγωγή του στο χειρουργείο και απαιτήθηκαν αρκετές μεταγγίσεις αίματος για να σταθεροποιηθούν τα ζωτικά του σημάδια πριν, αλλά και κατά τη διάρκεια της 7ωρης επέμβασης.
Ο Kubica είχε υποστεί μερικό ακρωτηριασμό κάτω από τον δεξιό ώμο, με διπλά κατάγματα στα δυο οστά, την κερκίδα και την ωλένη, ολικό κάταγμα στον αγκώνα και των ώμο και πιθανότατα ένα καινούργιο κάταγμα στο αριστερό του χέρι, το οποίο είχε τραυματίσει σε προηγούμενο ατύχημα (το 2003). Η επέμβαση ξεκίνησε με την ανακατασκευή των οστών και έπειτα ακολούθησε η ανακατασκευή της ανατομίας του άκρου, καθώς αμφότεροι οι τένοντες είχαν κοπεί. Ακολούθησε η διόρθωση των δυο βασικών νεύρων του χεριού, που επίσης είχαν κοπεί.
Οι γιατροί ασχολήθηκαν με τα πιο σοβαρά τραύματα και δεν έχουν επέμβει στον αγκώνα, τον ώμο και το βραχίονα. Στο δεξί πόδι, ο Kubica έχει υποστεί πολλαπλά κατάγματα στο κνημιαίο οστό και την περόνη, ενώ κόπηκε και ο τένοντας της επιγονατίδας. Στο πόδι του έχει τοποθετηθεί ένας εξωτερικός νάρθηκας, καθώς οι γιατροί δε μπορούσαν να διακινδυνεύσουν τις αναπνευστικές επιπλοκές που θα μπορούσε να επιφέρει μια επιπλέον επέμβαση. Όλα αυτά θα χρειαστούν τουλάχιστον άλλη μια χειρουργική επέμβαση.
Ο παλαίμαχος οδηγός της F1, David Coulthard, περιέγραψε μερικές από τις ικανότητες που θα πρέπει να ανακτήσει ο Kubica για να καταφέρει να οδηγήσει ξανά μονοθέσιο. Η ικανότητα να σφίγγει το τιμόνι και αρκετή μυϊκή δύναμη στο κάτω μέρος του χεριού είναι απαραίτητες. Οι αντιδράσεις του χεριού πρέπει να παραμείνουν τάχιστες και ακριβείς και να έχουν παράλληλα αρκετή δύναμη, λόγω των επιταχύνσεων 5 g που αναπτύσσονται στο cockpit και πενταπλασιάζουν την προσπάθεια που πρέπει να καταβληθεί για οποιαδήποτε κίνηση. Η αίσθηση πιέσεων (βάρους) στα χέρια είναι επίσης κρίσιμη, καθώς μέσω των κινήσεων του τιμονιού, τα άνω άκρα στέλνουν πληροφορίες στον εγκέφαλο για τον τρόπο με τον οποίο συμπεριφέρεται το μονοθέσιο. Η κινητικότητα των δακτύλων είναι αρκετά σημαντική, για τη διαχείριση διάφορων ελέγχων στο τιμόνι και κυρίως των αλλαγών ταχυτήτων. Ωστόσο, αυτές οι λειτουργίες μπορούν να προσαρμοστούν στις ανάγκες του οδηγού και να βρεθούν τρόποι παράκαμψης κάποιας δυσκινησίας στα δάχτυλα.
Το δεδομένο είναι ότι ο Kubica θα χάσει μεγάλο μέρος της φετινής σεζόν, αν όχι ολόκληρη. Η Renault έχει ήδη μπει στη διαδικασία ανεύρεσης αντικαταστάτη. Ωστόσο, πριν πάρει την απόφασή της, θα πρέπει να έχει μια αρχική εκτίμηση όσον αφορά το πότε θα έχει τη δυνατότητα να επιστρέψει στις πίστες ο Kubica. O διευθυντής της Renault, Eric Boullier, πιστεύει ότι ο Πολωνός θα ανακτήσει την απαιτούμενη φυσική κατάσταση πριν παρέλθει ένας χρόνος, που είναι το χρονικό διάστημα το οποίο ανέφεραν οι γιατροί.
Ο Boullier δήλωσε ότι αν ο αντικαταστάτης θα παραμείνει στο cockpit του Kubica για λίγους αγώνες, η Renault θα επιλέξει κάποιον από τους δοκιμαστές της (Bruno Senna, Romain Grosjean). Aν η αναμονή είναι μεγαλύτερη, τότε ίσως απευθυνθεί σε πιο έμπειρα χέρια. Η προσωπική μας εκτίμηση, είναι ότι οι δυο πιθανότερες εκλογές είναι οι ακόλουθες: ο Nick Heidfeld (πρώην Sauber), που θα έχει και την εμπειρία να εξελίξει την R31, και ο δοκιμαστής της Force India, Nico Hulkenberg. Όσον αφορά το συγκεκριμένο ζήτημα, αναμένεται θύελλα φημών…
Φ.Λ.
fab@4troxoi.gr
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!