Μέχρι το Ισπανικό GP, αναμένεται να γνωρίζουμε τον κατασκευαστή ελαστικών με τον οποίο θα συνεργάζονται το 2011 οι ομάδες, που συζητάνε και το ενδεχόμενο επιστροφής του KERS.
Μέχρι το Ισπανικό GP, αναμένεται να γνωρίζουμε τον κατασκευαστή ελαστικών (και κατά συνέπεια τις προδιαγραφές των προϊόντων του) με τον οποίο θα συνεργάζονται το 2011 οι ομάδες, που αυτή την περίοδο συζητάνε και το ενδεχόμενο επιστροφής των συστημάτων KERS από την επόμενη σεζόν.
Η αμετάβλητη στάση της Bridgestone να αποχωρήσει από τη Formula 1 στο τέλος της τρέχουσας σεζόν, έχει οδηγήσει το σπορ στην προσπάθεια εύρεσης ενός άλλου κατασκευαστή ελαστικών. Όπως έχουμε ήδη αναφέρει, η Michelin έχει παραδεχθεί ότι ενδιαφέρεται να επιστρέψει στη Formula 1, ωστόσο οι όροι της περιλαμβάνουν μια αρκετά υψηλή τιμή (εκτιμάται στα 50 εκατομμύρια ευρώ) για την παραχώρηση των προϊόντων της, καθώς και σημαντικές αλλαγές στις προδιαγραφές τους, με πολύ χαμηλό προφίλ και ζάντες 18″.
H πρόταση της Cooper Avon από την άλλη, κοστίζει πολύ λιγότερο, προσφέροντας παράλληλα τη δυνατότητα στις ομάδες να εξοικονομήσουν ακόμα περισσότερα χρήματα, καθώς οι προτεινόμενες προδιαγραφές των αγγλικών ελαστικών είναι πανομοιότυπες με αυτές των Bridgestone που χρησιμοποιούνται φέτος. Αυτό σημαίνει ότι οι ομάδες δε θα χρειαστεί να τροποποιήσουν δραστικά τα μονοθέσιά τους για να τα προσαρμόσουν στις καινούργιες αεροδυναμικές συνθήκες που δημιουργεί η υιοθέτηση χαμηλού προφίλ και οι ζάντες 18″, ανασχεδιάζοντας παράλληλα και τις αναρτήσεις τους σύμφωνα με τα καινούργια δεδομένα. Ωστόσο, η Cooper Avon δεν προσφέρει την ίδια σιγουριά, εμπειρία και τεχνογνωσία με τη Michelin και αν κληθεί να παρέχει τα προϊόντα της στις ομάδες της Formula 1, είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα αποσπάσει από τη Bridgestone προσωπικό καθώς και τεχνικές προδιαγραφές κατασκευής των ελαστικών.
Παρά τις δηλώσεις του τεχνικού διευθυντή της Williams, Sam Michael, ότι οι επιλογές των ομάδων για το 2011 όσον αφορά τα ελαστικά έχουν περιοριστεί μεταξύ των Michelin και Cooper Avon, η Pirelli εξέδωσε ανακοίνωση, στην οποία αναφέρει ότι έπειτα από την εξέταση του ενδεχομένου να επιστρέψει στη Formula 1 έπειτα από 20 χρόνια απουσίας, θα καταθέσει την επίσημη προσφορά της για προμήθεια των ελαστικών της σε όλο το grid για το 2011 στη FIA και τη FOA μέχρι τις 9 Μαΐου, ημερομηνία διεξαγωγής του Ισπανικού GP.
Παράλληλα, οι ομάδες συζητάνε μεταξύ τους την περίπτωση επιστροφής του KERS (σύστημα ανάκτησης κινητικής ενέργειας) το 2011. Η FOTA συζητάει επίσης και τις προδιαγραφές των καινούργιων κινητήρων που αναμένεται να χρησιμοποιούνται από το 2013 (με τις πληροφορίες να αναφέρουν ότι πιθανότερη κατάληξη θα είναι 4κύλινδροι εν σειρά turbo 1.500-1.600 κ. εκ. με ιπποδύναμη 670 ίππων, τεχνολογία ανακύκλωσης της παραγόμενης από τη λειτουργία τους θερμότητας, με περιορισμούς στην κατανάλωση μέσω μέγιστου ορίου καυσίμων), οι οποίοι αναμένεται να πλαισιωθούν από KERS.
Oι ομάδες συμφωνούν ότι θα πρέπει να αυξήσουν τις δυνατότητες του KERS σε σύγκριση με το 2009 για να έχει το σύστημα το επιθυμητό αντίκτυπο στους αγώνες, βοηθώντας τα προσπεράσματα, ωστόσο, συμφωνούν επίσης ότι δεν πρέπει να παρουσιαστεί ένας τύπος συστήματος για το 2011 και να υιοθετηθούν διαφορετικές προδιαγραφές ενόψει του 2013, καθώς κάτι τέτοιο θα αποτελούσε άσκοπη σπατάλη εξόδων.
Το κόστος του συστήματος αποτελεί μια από τις βασικότερες ανησυχίες των ομάδων και έχουν υπάρξει συζητήσεις για την υιοθέτηση ενός ορίου στα έξοδα εξέλιξης και χρήσης των συστημάτων KERS για να αποφευχθεί η αλόγιστη σπατάλη.
Εντούτοις, Ferrari και Renault κατέθεσαν μια πρόταση στη FOTA, στην οποία ισχυρίζονται ότι μπορούν να επαναφέρουν το KERS στα μονοθέσιά τους το 2011 με κόστος μικρότερο του ενός εκατομμυρίου ευρώ. Στην προετοιμασία τους για το 2009 και κατά τη διάρκειά του, μερικές ομάδες ξόδεψαν 10, 20 ακόμα και περισσότερα εκατομμύρια ευρώ στην εξέλιξη του KERS. Ωστόσο, η πρόταση των Ferrari και Renault είναι ιδιαίτερα οικονομική, γεγονός που έχει ανάγει και τη Williams σε ένθερμο υποστηρικτή της.