Το όνομα της Cooper Avon προέκυψε ξαφνικά στο χάρτη της Formula 1, με τη βρετανική εταιρία ελαστικών να αποτελεί την εναλλακτική λύση στους όρους που θέτει η Michelin για να επιστρέψει στην F1 το 2011.
Το όνομα του κατασκευαστή ελαστικών Cooper Avon προέκυψε ξαφνικά στο χάρτη της Formula 1, με τη βρετανική εταιρία να αποτελεί την εναλλακτική λύση του Bernie Ecclestone στους όρους που θέτει η Michelin για να επιστρέψει στη Formula 1 το 2011, αντικαθιστώντας την Bridgestone, η οποία έχει αποκλείσει το ενδεχόμενο να παραμείνει στο σπορ.
Έπειτα από εβδομάδες συνομιλιών των ομάδων με τη Michelin γύρω από το ενδεχόμενο επιστροφής της γαλλικής εταιρίας κατασκευής ελαστικών στη Formula 1 του χρόνου, σύμφωνα με πηγές, μια επίσημη προσφορά προτάθηκε εγγράφως στο σύνδεσμο των ομάδων (FOTA).
H πρόταση της Michelin εκτιμάται ότι χαίρει την υποστήριξη όλων των ομάδων, ωστόσο για να επιστρέψει η γαλλική εταιρία στη Formula 1, απαιτείται η έγκριση της FIA και του διαχειριστή των εμπορικών δικαιωμάτων του σπορ, Bernie Ecclestone.
Παρά το γεγονός ότι οι ομάδες υποστηρίζουν την πρόταση της Michelin στους όρους της οποίας συμπεριλαμβάνεται η μετάβαση σε ζάντες 18″ και σε συνδυασμό με ελαστικά χαμηλού προφίλ, πηγές αναφέρουν ότι ο Ecclestone δεν υποστηρίζει την οδό αυτή και προτιμάει να χρησιμοποιηθούν τα προϊόντα ενός άλλου κατασκευαστή ελαστικών.
Ωστόσο, δεν έχει ενημερώσει τις ομάδες για τις απόψεις του επί του συγκεκριμένου ζητήματος, για αυτό και η FOTA απαίτησε μια συνάντηση μεταξύ εκπροσώπων της και του ιδίου στην Κίνα, η οποία θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η Michelin έχει θέσει προθεσμία μέχρι το Ισπανικό GP (που θα διεξαχθεί σε τρεις εβδομάδες) για να λάβει την απάντησή της από τους ιθύνοντες της Formula 1, έτσι ώστε να προχωρήσει στην παραγωγή ελαστικών, ενώ και οι ομάδες πιέζονται να μάθουν τον τύπο ελαστικών που θα χρησιμοποιείται του χρόνου, καθώς αυτό τον καιρό καθορίζουν τα βασικά χαρακτηριστικά των μονοθεσίων τους για το 2011.
Σύμφωνα με πηγές, ο Ecclestone θέλει να επιτευχθεί συμφωνία με τη βρετανική εταιρία κατασκευής ελαστικών Avon που είναι θυγατρική της αμερικάνικης Cooper. Η Avon παρέχει ελαστικά στο Πρωτάθλημα Formula 2, για αγώνες GT, για μονοθέσια Formula 3, για ιστορικά μονοθέσια Formula 1, ενώ στο παρελθόν αποτελούσε τον επίσημο προμηθευτή του Πρωταθλήματος A1GP.
H Αvon έχει περάσει από τη Formula 1 δυο φορές. Το 1958, με κάποια μονοθέσια της Connaught να χρησιμοποιούν τα ελαστικά της (μεταξύ αυτών και αυτό του Ecclestone, στη μοναδική προσπάθεια συμμετοχής του Βρετανού σε ένα GP -στο Μονακό- που προσμετρούσε στο Πρωτάθλημα) και τη διετία 1981-1982, όταν ο Bernie, ιδιοκτήτης τότε της Brabham και πρόεδρος της FOCA, προσκάλεσε τη βρετανική εταιρία να καλύψει το κενό που δημιούργησε η Michelin με τη διακοπή της συμφωνίας της με πολλές ομάδες και εμπορευόταν τα ελαστικά της Avon σε αυτές.
Το προτέρημα της πρότασης του Ecclestone είναι ότι οι ομάδες δε θα αναγκαστούν να αλλάξουν τις βασικές αρχές σχεδιασμού των μονοθεσίων τους, καθώς τα ελαστικά θα παραμείνουν φετινών προδιαγραφών, με το προφίλ τους να αποτελεί το 65% της πλευρικής τους επιφάνειας. Μάλιστα, σύμφωνα με κάποιες φήμες, η Avon απλά θα πάρει τα ελαστικά της Bridgestone, “βαφτίζοντάς τα” με το λογότυπό της, προσλαμβάνοντας παράλληλα και μέρος του προσωπικού της ιαπωνικής εταιρίας για να λειτουργεί σύμφωνα με τα στάνταρ της Formula 1, ικανοποιώντας τις ομάδες.
Ωστόσο, τα ελαστικά της Michelin υπερτερούν στο γεγονός ότι με το χαμηλό προφίλ τους, μπορούν να συμβάλουν στην εξέλιξη των προϊόντων ευρείας κατανάλωσης που χρησιμοποιούνται από το αγοραστικό κοινό για τα συμβατικά αυτοκίνητα.