top icon
Αγώνες

F1: Ειδήσεις από τα paddock της Suzuka

Παρά την έλλειψη αγωνιστικής δράσης στη Suzuka το Σάββατο, υπήρχαν πάρα πολλές ειδήσεις…

Παρά την έλλειψη αγωνιστικής δράσης στη Suzuka το Σάββατο, υπήρχαν πάρα πολλές ειδήσεις…
 
Συνέχεια στο θρίλερ με τις εύκαμπτες αεροτομές
Παρά το γεγονός ότι τα στατικά τεστ ακαμψίας αμαξώματος της FIA έχουν γίνει πιο αυστηρά, υπάρχουν ακόμα υποψίες ότι μερικές ομάδες χρησιμοποιούν εύκαμπτες εμπρός αεροτομές. Στο GP Βελγίου διπλασιάστηκε το φορτίο του τεστ ακαμψίας της εμπρός αεροτομή, από 50 στα 100 κιλά, ενώ στο Ιταλικό GP, τα 200 κιλά με φορά προς τα επάνω που ασκούνταν μονάχα στο κέντρο του προεξέχοντος εμπρός μέρος του πατώματος, τώρα ασκούνται και 10 εκατοστά ένθεν και ένθεν του κεντρικού άξονα του μονοθεσίου, γεγονός που ανάγκασε όλες τις ομάδες να τροποποιήσουν το συγκεκριμένο εξάρτημα, όπως η Mercedes, που έχει διπλά στηρίγματα πλέον σε αυτή την περιοχή. Επίσης, σύμφωνα με τις τροποποιήσεις των κανονισμών από τη FIA, η ξύλινη σανίδα στο κάτω μέρος του μονοθεσίου πρέπει να έχει μήκος τουλάχιστο 1 μέτρο και να μην αποτελείται από περισσότερα από δυο κομμάτια. Η χρήση σανίδων που αποτελούνται από πολλά μέρη, λέγεται ότι συνέβαλε στο ανασήκωμα του εμπρός μέρους του πατώματος υπό συγκεκριμένες συνθήκες, το οποίο λέγεται ότι με τη σειρά του βοηθάει τη βύθιση της εμπρός αεροτομής. Στις ελεύθερες δοκιμές Παρασκευής του Ιαπωνικού GP, τηλεοπτικά πλάνα του μονοθεσίου της Red Bull δείχνουν την εμπρός αεροτομή της RB6 (η οποία ήταν 3/10 του δλ. ταχύτερη από οποιοδήποτε άλλο μονοθέσιο στο πρώτο τμήμα της Suzuka) να πλησιάζει αρκετά το έδαφος. Κάποιοι μηχανολόγοι εκτιμούν ότι η εμπρός αεροτομή βυθίζεται -ακόμα και υπό τους καινούργιους κανονισμούς- έως και 50 χιλιοστά… Ο διευθυντής της Mercedes, Ross Brawn, παρατήρησε ότι η εμπρός αεροτομή των Red Bull πλησιάζει αρκετά το έδαφος και αυτό το σαββατοκύριακο, αλλά δεν πιστεύει ότι η ομάδα του Milton Keynes παραβαίνει τους κανονισμούς, εφόσον περνάει τα τεστ της FIA επιτυχώς. Σύμφωνα με τον Brawn, εάν εμφανίζονται κάποιες ανωμαλίες στη συμπεριφορά των μονοθεσίων, η λύση για τη FIA είναι να κάνει πιο αυστηρά τα τεστ ακαμψίας. Ο Βρετανός πρόσθεσε ότι η Red Bull «παίζει το παιχνίδι καλύτερα από εμάς». Αξίζει να αναφέρουμε ξανά τη θεωρία του Brawn για τις εύκαμπτες αεροτομές, που είχε δημοσιοποιηθεί πριν το Ιταλικό GP. Σύμφωνα με αυτήν, η RedBull έχει σχεδιάσει με τέτοιο τρόπο την εμπρός αεροτομή της RB6, ώστε υπό το αεροδυναμικό φορτίο που αναπτύσσεται σε υψηλές ταχύτητες, να κάμπτoνται σε πρώτο στάδιο τα flap της προς τα πίσω, ως προς τον οριζόντιο άξονα. Στη συνέχεια, μέσω ειδικού σχεδιασμού των φύλλων ανθρακονημάτων στο κεντρικό πτερύγιο της αεροτομής, αυτό βυθίζεται στα άκρα του μονάχα αφότου έχει πραγματοποιηθεί η προαναφερθείσα παραμόρφωση στα flap. Κάτι τέτοιο, δε μπορεί να προσομοιωθεί στα στατικά τεστ της FIA, καθώς κατά τη διεξαγωγή τους θα έπρεπε να «λυγίσει» προς τα πίσω η αεροτομή και έπειτα να ασκηθεί επάνω της το κάθετο φορτίο για να επαληθευθεί αν ισχύει η θεωρία του Brawn
 
O Εcclestone λέει τώρα ότι το GP Κορέας θα διεξαχθεί κανονικά
Ο Bernie Ecclestone είναι πεπεισμένος ότι το πρώτο GP Κορέας στην ιστορία της F1 θα διεξαχθεί κανονικά, όπως έχει προγραμματιστεί, στις 24 Οκτωβρίου, ανακαλώντας τις αμφιβολίες που είχε εκφράσει για τον αγώνα. H τελική ασφαλτόστρωση της πίστας της Κορέας (που απαίτησε τη μεταφορά χιλιάδων τόνων ασφάλτου και 6 ειδικές μηχανές από τη Γερμανία) πραγματοποιήθηκε πριν το σαββατοκύριακο και ο έφορος ασφάλειας της FIA, Charlie Whiting θα ξεκινήσει τη 48ωρη επιθεώρηση τη Δευτέρα, μόλις 11 ημέρες πριν ξεκινήσουν οι ελεύθερες δοκιμές του GrandPrix, για να δώσει την έγκριση για τη διεξαγωγή του αγώνα. Πάντως, η FIA και η FOM έχουν υποχρεώσει τους διοργανωτές του GP Κορέας να υπογράψουν ότι μπορούν να ανταπεξέλθουν στις πιέσεις ενός Grand Prix. Αυτό σημαίνει ότι ενδέχεται να υπάρξουν ποινές για τους διοργανωτές αν ο αγώνας αναβληθεί, όπως συνέβη με την πίστα του Spa την άνοιξη του 1985, όταν στις ελεύθερες δοκιμές άρχισαν να αποκολλούνται κομμάτια της ασφάλτου και ο αγώνας αναβλήθηκε για το φθινόπωρο. Ο παλαίμαχος πιλότος που θα αποτελεί έναν από τους τέσσερις αγωνοδίκες του GP Κορέας, θα είναι ο 63χρονος Αυστραλός Alan Jones, Πρωταθλητής F1 του 1980 και νικητής 12 Grand Prix στην καριέρα του.
 
Με ίδιους οδηγούς (και κινητήρες) το 2011 Force India και Toro Rosso;
O υποδιευθυντής της Force India, Bob Fernley, απάντησε καταφατικά όταν ρωτήθηκε αν η ομάδα θα διατηρήσει το ίδιο οδηγικό δίδυμο (Adrian Sutil/Vitantonio Liuzzi) και το 2011, απομακρύνοντας έτσι το ενδεχόμενο να κάνει το ντεμπούτο του στην F1 με τα χρώματά της ο δοκιμαστής της, Paul Di Resta. H Force India θα συνεχίσει να χρησιμοποιεί κινητήρες Mercedes και κιβώτια McLaren το 2011. Αυτή η πολυετής συμφωνία λέγεται ότι κοστίζει 20 εκατομμύρια ευρώ ετησίως στην ομάδα και το ποσό φαίνεται ότι θα αυξηθεί κατά 5 εκατομμύρια ευρώ του χρόνου, καθώς τόσα ζητάει η Mercedes για την προμήθεια του KERS της (και όχι 1 εκατομμύριο όπως είχε συμφωνήσει η FOTA). Η αρχική τιμή ήταν έξι εκατομμύρια, αλλά κατέβηκε έπειτα από διαπραγματεύσεις, αφού συμφωνήθηκε ότι η Mercedes θα μειώσει την τεχνική υποστήριξη που παρέχει στη Force India.
Παράλληλα, ο διευθυντής της Toro Rosso, Franz Tost δήλωσε ότι η ομάδα της Faenza θα διατηρήσει το ίδιο οδηγικό δίδυμο (Sebastien Buemi/Jaime Alguersuari) και το 2011. Ο Tost δήλωσε επίσης ότι η Toro Rosso θα συνεχίσει τη συνεργασία της με τον προμηθευτή κινητήρων της, τη Ferrari και το 2011 και θα χρησιμοποιεί το KERS του Maranello. Σύμφωνα με τις φήμες, Toro Rosso και Ferrari ανανεώνουν τη συνεργασία τους κάθε χρόνο.
 
Η Porsche στην F1 το 2013 με δική της ομάδα;
Aφότου ο καινούργιος πρόεδρος της Porsche, Matthias Muller αποκάλυψε ότι η Porsche εξετάζει το ενδεχόμενο να επιστρέψει στη Formula 1 το 2013, ο επικεφαλής έρευνας και εξέλιξης της γερμανικής εταιρίας, Wolfgang Durheimer δήλωσε ότι αν αυτό συμβεί, θα γίνει με μια πλήρη ομάδα! «Εάν προμηθεύεις μονάχα τον κινητήρα, ελέγχεις μονάχα το 20% όσων χρειάζεσαι. Για να κατακτήσεις το Πρωτάθλημα χρειάζεσαι το καλύτερο μονοθέσιο και τους καλύτερους οδηγούς, όπως και τον καλύτερο κινητήρα. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να έχεις τον απόλυτο έλεγχο», δήλωσε ο Durheimer ο οποίος πρόσθεσε ότι αν η Porsche εισερχόταν στην F1 θα το έκανε αγοράζοντας μια ήδη υπάρχουσα ομάδα. Σύμφωνα με τον Durheimer, η προμήθεια κινητήρων ίσως να αποτελέσει «το πρώτο βήμα» στην αγορά μιας ομάδας. Ο Γερμανός δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο συνεργασίας με την Audi (που επίσης ανήκει στο Group VW) για μια κοινή εφόρμηση στην F1. O Durheimer δήλωσε ότι η Porsche θα διαθέτει αγωνιστικό πρόγραμμα σε ένα μεγάλο θεσμό του μηχανοκίνητου αθλητισμού, ωστόσο δεν είναι σίγουρο ακόμα αν αυτός θα είναι η Formula 1. Πάντως ο Bernie Ecclestone δήλωσε επί του θέματος: «Ό,τι μπορώ να κάνω για να το κάνω να συμβεί, θα το κάνω».
 
Παράταση ζωής για τους V8 ζητάνε οι κατασκευαστές, η FIA όμως αρνείται…
Διαφωνία έχει ξεσπάσει μεταξύ των κατασκευαστών κινητήρων της F1 και της FIA. H Διεθνής Ομοσπονδία θέλει να παρουσιάσει τον καινούργιο «Παγκόσμιο Κινητήρα» (4κύλινδρος εν σειρά 1.600 κ. εκ. με ιπποδύναμη 650 ίππων στις 10.000 σ.α.λ. με διπλό turbo ανώτατης πίεσης 3 bar), ο οποίος θα συσχετίζεται με την αυτοκινητική αγορά και θα είναι λιγότερο ενεργοβόρος από τους ατμοσφαιρικούς V8 που χρησιμοποιούνται από το 2006. Ωστόσο, οι κατασκευαστές κινητήρων θέλουν να καθυστερήσουν την παρουσίαση των καινούργιων κινητήρων για το 2015, καθώς η εξέλιξή τους θα τους κοστίσει 100 εκατομμύρια ευρώ και θέλουν να μοιράσουν το κόστος αυτό σε περισσότερα έτη. Η Cosworth ανέφερε ότι μπορεί να εξελίξει έναν 4κύλινδρο κινητήρα με 20 εκατομμύρια ευρώ, ωστόσο το επιπλέον κόστος θα επιβαρύνει τους πελάτες της, κάτι που δεν πρόκειται να χαροποιήσει ιδιαίτερα τις ομάδες που έχουν μικρό budget. Επιπλέον, οι κατασκευαστές αναφέρουν ότι η μείωση στην κατανάλωση μπορεί να επιτευχθεί και με τροποποιήσεις (μείωση ανώτατου ορίου σ.α.λ. και ιπποδύναμης) στους V8 που χρησιμοποιούνται αυτή τη στιγμή. Με αυτό τον τρόπο, θα είναι δυνατό να μειωθεί και ο αριθμός μονάδων που χρησιμοποιούνται ανά μονοθέσιο κατά τη διάρκεια της σεζόν, από τις 8 που είναι τώρα, στις 5, κάτι που η FIA ήθελε να έχει συμβεί από φέτος. Ο πρόεδρος της FIA όμως, Jean Todt, είναι ανυποχώρητος. Οι κανονισμοί σχετικά με τους κινητήρες για το 2013 θα τελειοποιηθούν το Δεκέμβριο.
 
Μεταγραφές τεχνικών
Έχουμε ήδη αναφέρει από τον Ιούνιο ότι ο διευθυντής σχεδιασμού της Force India, Mark Smith θα μεταβεί στη Lotus. Η μεταγραφή αυτή αναμένονταν να ολοκληρωθεί τον Απρίλιο το 2011, δεδομένων των δεσμεύσεων του συμβολαίου του Smith με τη Force India. Ωστόσο, ο γενικός διευθυντής της ομάδας του Silverstone δήλωσε ότι η μεταγραφή του Smith ενδέχεται να πραγματοποιηθεί νωρίτερα (τέλη 2010/αρχές 2011), αφού η Force India πραγματοποιεί αναδιάρθρωση του δικού της τεχνικού τμήματος. Η ομάδα του Silverstone θα προσλάβει από τη Virgin τον Andrew Green, για να αναπληρώσει το κενό του πρώην τεχνικού διευθυντή, Jame Key, ο οποίος μετέβη στη Sauber τον Απρίλιο. Ο 45χρονος Andrew Green ξεκίνησε την καριέρα του στο μηχανοκίνητο αθλητισμό το 1987 ως σχεδιαστής της Reynard για μονοθέσια της Formula 3000, πριν εισέλθει με την Jordan στην F1 τη χρονιά που η ομάδα έκανε το ντεμπούτο της στο θεσμό, το 1991. Διατηρούσε θέση σχεδιαστή έως το 1994 και τα επόμενα δυο χρόνια έγινε μηχανικός πίστας, για να μεταβεί το 1998 στην Tyrrell ως επικεφαλής σχεδιαστής. Mε την αγορά της Tyrrell από την BAR, ανέλαβε τον ίδιο ρόλο στην ομάδα του Brackley, αλλά το 2002 μετέβη στη Jaguar. Παρέμεινε εκεί έως το 2008 (που είχε αγοραστεί ήδη από την Red Bull), έχοντας εργαστεί ως μηχανολόγος, επικεφαλής του τμήματος έρευνας και εξέλιξης, δυναμικής οχήματος και στατικών δοκιμών. Ο Green εργαζόταν φέτος στη Virgin.
 
Ο Fernandes έχασε την υποστήριξη της οικογένειας Chapman;
Σύμφωνα με αναφορές στο γαλλικό τύπο, ο ιδιοκτήτης της Lotus Racing (μέλλουσα Team Lotus), Τony Fernandes δεν έχει πια την υποστήριξη του Clive Chapman, γιού του ιδρυτή της Lotus, Colin Chapman, στη νομική μάχη με το Group Lotus για την ονομασία της ομάδας του. Σύμφωνα με τις πληροφορίες, ο Clive Chapman έστειλε μια επιστολή αναφέροντας τα παραπάνω στον Bernie Ecclestone και υπάρχει περίπτωση να εκδώσει επίσημη ανακοίνωση για να δημοσιοποιήσει τη στάση του.
 
Πένθος στη Ferrari
Οι Ferrari θα αγωνιστούν με μαύρο ρύγχος στο Ιαπωνικό GP, ως ένδειξη πένθους για τους τέσσερις Ιταλούς στρατιώτες που έχασαν τη ζωή τους το Σάββατο στο Αφγανιστάν. Οι οδηγοί της Ferrari καθώς και όλο το προσωπικό της ομάδας στην πίστα θα φοράνε μαύρα περιβραχιόνια.
 
Δημοσιογράφος ζητάει συγνώμη από τον Massa
O δημοσιογράφος της γερμανικής Sport Bild που έγραψε ότι ο Felipe Massa δήλωσε πως «Σίγουρα δεν είμαι ο δεύτερος RubensBarrichello της Ferrari», απολογήθηκε στον Βραζιλιάνο οδηγό της Scuderia στα paddock της Suzuka, επειδή διαστρέβλωσε τις δηλώσεις του.
 
Νέες δαγκάνες φρένων για τη Red Bull
To τεχνικό τμήμα της Red Bull αποφάσισε να αλλάξει την τοποθέτηση της δαγκάνας των εμπρός δισκόφρενων της RB6, έπειτα από αρκετά προβλήματα αξιοπιστίας σε αυτό τον τομέα. Μέχρι πρότινος, η δαγκάνα των φρένων της RB6 βρισκόταν ήταν οριζόντια τοποθετημένη στο κάτω μέρος, ώστε να μειώνει το κέντρο βάρος της πλήμνης του τροχού, ωστόσο ο σχεδιασμός δημιουργούσε αρκετά αξιοπιστίας λόγω της μεγαλύτερης κίνησης στα έμβολα των φρένων και τα τακάκια. Τώρα, οι δαγκάνες φρένων των εμπρός τροχών βρίσκονται σε πιο παραδοσιακή, κάθετη τοποθέτηση, στο πίσω μέρος της πλήμνης.
 
Πολύ κοντά το GP Ρωσίας;
Ο Bernie Ecclestone δήλωσε ότι απλά περιμένει τους αρμόδιους να υπογράψουν τα σχετικά έγγραφα για να διεξαχθεί Grand Prix στο Sochi το 2014. Σύμφωνα με τις πληροφορίες, ο μόνος λόγος καθυστέρησης της υπογραφής της συμφωνίας φέρεται ότι είναι τα χρήματα που ζητάει ετησίως η FOM για τη διεξαγωγή του Grand Prix στη Ρωσία, τα οποία αναφέρεται ότι ανέρχονται περίπου στα 29 εκατομμύρια ευρώ.
 
Νέα προσπάθεια αναβίωσης του GP Νότιας Αφρικής
Επιχειρηματίες από τη Νότια Αφρική (Nightsbridge Investments) που συνεργάζονται με επενδυτές από το Αμπού Ντάμπι (Royal Group) προσπαθούν να αναβιώσουν την ιδέα επιστροφής της F1 στη χώρα για πρώτη φορά από το 1993. Αυτό τον καιρό αξιολογείται μια πρόταση για την κατασκευή πίστας κοντά στο αεροδρόμιο του Durban. Η κοινοπραξία που βρίσκεται πίσω από την προσπάθεια αυτή, θέλει να εξασφαλίσει 10ετή συμφωνία με τη FOM. Σε αντάλλαγμα για την κατασκευή της πίστας, που θα κοστίσει περίπου 230 εκατομμύρια ευρώ, η κοινοπραξία Nightsbridge Investments/Royal Group ζητάει από την τοπική αρχή να υποστηρίξει το εγχείρημα, πληρώνοντας αυτή τα 41 εκατομμύρια ευρώ που ζητάει ετησίως η FOM και παραχωρώντας με λίζινγκ τη γη όπου θα κατασκευαστεί η πίστα. Η τοπική αυτοδιοίκηση δεν έχει πειστεί όμως ακόμα και παρότρυνε την κοινοπραξία να απευθυνθεί στην κυβέρνηση της Νότιας Αφρικής. Η χάραξη της πίστας βασίζεται σε αυτήν που προοριζόταν για το Gauteng, πριν η προσπάθεια αυτή καταρρεύσει.
 
Μάχη με το χρόνο για το GP HΠΑ
Μάχη με το χρόνο δίνουν οι διοργανωτές του GP ΗΠΑ στο Austin του Τέξας, καθώς θέλουν να ξεκινήσουν το Δεκέμβριο τις ανασκαφές στην τοποθεσία όπου θα κατασκευαστεί η πίστα, αλλά δεν έχουν ακόμα στα χέρια τους την άδεια έναρξης εργασιών. Η κυβέρνηση της πολιτείας του Τέξας έχει ακόμα πολλά ερωτήματα για τον τρόπο με τον οποίο θα διαχειριστεί το εγχείρημα η διοργανώτρια εταιρία, Full Throttle και της έστειλε ένα τετρασέλιδο έγγραφο, στο οποίο εκφράζονται διάφορα ερωτήματα όσον αφορά τη διαχείριση του κυκλοφοριακού, περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης, πλημμύρας και περιβαλλοντικά ζητήματα. Πάντως, ο πρωτεργάτης του εγχειρήματος, Tavo Hellmund, πιστεύει ότι ο Μεξικανός οδηγός Sergio Perez, που εξασφάλισε μια θέση στη Sauber για το 2011, θα αυξήσει σημαντικά την προσέλευση στο Grand Prix του Austin, καθώς η πολιτεία του Τέξας συνορεύει με το Μεξικό.
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ