top icon
Αγώνες

F1: Διπλά συρματόσχοινα σε κάθε τροχό από το 2011

Τα συρματόσχοινα που είναι υπεύθυνα για να διατηρούν τους τροχούς συνδεδεμένους με το μονοθέσιο σε περίπτωση ατυχήματος θα διπλασιαστούν από το 2011, σε μια προσπάθεια αύξησης των επιπέδων ασφάλειας.

Τα συρματόσχοινα που είναι υπεύθυνα για να διατηρούν τους τροχούς συνδεδεμένους με το μονοθέσιο σε περίπτωση ατυχήματος θα διπλασιαστούν από το 2011, σε μια προσπάθεια αύξησης των επιπέδων ασφάλειας.
 
Αυτή η αλλαγή κανονισμού είναι αποτέλεσμα πιέσεων προς τη FIA να αυξήσει την αποτελεσματικότητα των συρματόσχοινων έπειτα από αρκετά ατυχήματα με ανεπιθύμητες αποκολλήσεις τροχών από τα μονοθέσια. Στις κατατακτήριες δοκιμές του Γερμανικού GP, ένας από τους τροχούς της Force India του Vitantonio Liuzzi αποκολλήθηκε στο ατύχημα του Ιταλού και ο Timo Glock τον απέφυγε την τελευταία στιγμή.
 
Στις ελεύθερες δοκιμές του GP Κίνας, o Sebastien Buemi έχασε και τους δυο εμπρός τροχούς της Toro Rosso του, όταν κατέρρευσε η ανάρτηση. Παρά το γεγονός ότι δεν υπήρξε κάποιος τραυματισμός σε κανένα από τα δυο συμβάντα, ο διευθυντής μηχανολογίας της McLaren, Paddy Lowe, δήλωσε ότι ήταν αναγκαία μια βελτίωση στους κανονισμούς που αφορούν το συγκεκριμένο θέμα, ιδίως μετά το περυσινό περιστατικό στο Brands Hatch, όπου ο Henry Surtees έχασε τη ζωή του σε έναν αγών Formula 2, όταν ένας αποκολλημένος τροχός από άλλο μονοθέσιο τον χτύπησε στο κεφάλι…
 
Ο Lowe δήλωσε ότι οι αποκολλήσεις τροχών από μονοθέσια είναι πιο συχνές από το επίπεδο στο οποίο σκόπευε να τους περιορίσει αυτός ο κανονισμός όταν θεσμοθετήθηκε. «Λειτουργούν, αλλά δεν είναι αρκετά αξιόπιστα. Έχουμε συμφωνήσει να κάνουμε κάτι για την επόμενη χρονιά –έχει δημοσιευτεί στους κανονισμούς. Θα παρουσιάσουμε ένα δεύτερο συρματόσχοινο σε κάθε τροχό» αποκάλυψε ο Βρετανός τεχνικός.
 
Ο Lowe εξήγησε το σκεπτικό πίσω από αυτή την κίνηση: «Αντί να προσπαθήσουμε να κάνουμε το κάθε συρματόσχοινο 100% αξιόπιστο, αυτό που βρήκαμε, είναι ότι όταν δεν λειτουργούν, έχουν κοπεί για κάποιο λόγο που οφείλεται στη φύση του ατυχήματος. Αυτό που σκεφτόμαστε, είναι ότι αν υπάρχουν δυο σε κάθε τροχό, που θα λειτουργούν ανεξάρτητα, τότε βελτιώνονται δραστικά οι πιθανότητες να επιβιώσει το ένα ή και τα δυο».
 
Τα συρματόσχοινα έγιναν υποχρεωτικά στα μονοθέσια το 1999, έπειτα από την καραμπόλα πολλών μονοθεσίων στην εκκίνηση του GP Βελγίου το 1998, όπου πολλοί τροχοί έφυγαν ανεξέλεγκτοι προς κάθε κατεύθυνση. Παρά τη διάμετρο 8 χιλιοστών και την αντοχή 50kN που είναι υποχρεωτικό να έχουν τα συρματόσχοινα, υπάρχουν εδώ και χρόνια ανησυχίες ότι δε λειτουργούν αποτελεσματικά σε όλων των ειδών ατυχήματα.
Φ.Λ.
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ