X
Αγώνες

F1: Από τα paddock της Sepang

Όπως πάντοτε την Πέμπτη πριν από ένα Grand Prix, η δραστηριότητα στα paddock της Sepang ήταν φρενήρης και υπήρξαν αρκετές ειδήσεις από τη δεύτερη φετινή αγωνιστική συνάθροιση ομάδων και οδηγών, στη Μαλαισία.

Όπως πάντοτε την Πέμπτη πριν από ένα Grand Prix, η δραστηριότητα στα paddock της Sepang ήταν φρενήρης και υπήρξαν αρκετές ειδήσεις από τη δεύτερη φετινή αγωνιστική συνάθροιση ομάδων και οδηγών, στη Μαλαισία.
Tα προβλήματα τoυ Webber
O διευθυντής της Red Bull, Christian Horner, αποκάλυψε μερικές περεταίρω λεπτομέρειες όσον αφορά τα προβλήματα που αντιμετώπισε με το μονοθέσιό του ο Mark Webber στην Αυστραλία. Ο Βρετανός δήλωσε ότι ένας αποσβεστήρας («αμορτισέρ») είχε υποστεί ζημιά κατά τη διάρκεια του αγώνα. Ωστόσο, ο Horner επανέλαβε ότι ο Webber είχε επιλέξει διαφορετικό στήσιμο από τον Sebastian Vettel. Ο Webber πάντως δήλωσε ότι τα προβλήματα που αντιμετώπισε στις ελεύθερες δοκιμές του GP Αυστραλίας ήταν διαφορετικά από αυτά που συνάντησε κατά τη διάρκεια του αγώνα.
Εύκαμπτες αεροτομές
Ο Christian Horner δήλωσε ότι πρέπει να σταματήσει η παραφιλολογία ότι η Red Bull χρησιμοποιεί εύκαμπτη εμπρός αεροτομή. Υπάρχουν ενδείξεις, όπως αυτές στο παρακάτω βίντεο, οι οποίες κάνουν τις κατηγορίες των υπόλοιπων ομάδων (και κυρίως της McLaren) να στέκουν, ωστόσο, η Red Bull περνάει επιτυχώς τα πιο αυστηρά φέτος στατικά τεστ ακαμψίας της FIA. O Horner παρείχε μια απλοϊκή εξήγηση για την πολύ μικρή απόσταση της εμπρός αεροτομής της RB7 από το έδαφος, δηλώνοντας ότι η McLaren ρυθμίζει την ΜΡ4-26 με πολύ μικρή απόσταση από το έδαφος στο πίσω μέρος. Αντιθέτως, η Red Bull ρυθμίζει πολύ πιο ψηλά το πίσω μέρος της RB7 και έτσι βυθίζεται η εμπρός αεροτομή! Ο Horner κατέληξε: «Νομίζω ότι η εμπρός αεροτομή μας έχει δοκιμαστεί περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη στο pit lane και πληροί τους κανονισμούς. Δεν πρέπει να περάσουμε το τεστ ακαμψίας της McLaren, πρέπει να περάσουμε αυτό της FIA και είναι απόλυτα συμμορφωμένη με αυτό».


Eπιπλέον διακριτικά στα Pirelli
Έπειτα από το GP Αυστραλίας, όπου υπήρχαν παράπονα ότι τα διακριτικά μεταξύ των δυο γομών που χρησιμοποιήθηκαν δεν ήταν αρκετά ευδιάκριτα, η Pirelli αντέδρασε, τοποθετώντας μια κίτρινη ρίγα στους ώμους της μαλακής γόμας για τη Μαλαισία. Πρόκειται για μια ενδιάμεση λύση, μέχρι να προστεθεί περισσότερο χρώμα στο πλαϊνό των ελαστικών για τους ευρωπαϊκούς αγώνες, έτσι ώστε να διακρίνεται η απόχρωση και όχι το μαύρο κατά την περιστροφή.
DRS
Η FIA ανακοίνωσε ότι η χρήση της κινητής πίσω αεροτομής (DRS) κατά τη διάρκεια του αγώνα θα επιτρέπεται σε όλο σχεδόν το μήκος της ευθείας εκκίνησης/τερματισμού. Το σημείο όπου θα υπολογίζεται η απόσταση μεταξύ των μονοθεσίων (όπου ο οδηγός που ακολουθεί πρέπει να βρίσκεται εντός ενός δευτερολέπτου από τον προπορευόμενό του για να έχει το δικαίωμα να χρησιμοποιήσει το DRS, βρίσκεται 207 μέτρα πριν την τελευταία στροφή της Sepang (τη φουρκέτα που ενώνει τις δυο μεγάλες ευθείες). Μόλις 5 μ. έπειτα από τη στροφή αυτή (15), οι οδηγοί θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν το DRS μέχρι τα φρένα για την 1η στροφή.

10% επιπλέον καύσιμα
Αίσθηση έχει προκαλέσει η επίσημη ανακοίνωση της Renault Sport (της κατασκευάστριας κινητήρων που βασίζεται στο VIry-Chatillon της Γαλλίας και ανήκει εξ’ ολοκλήρου στην ομώνυμη αυτοκινητοβιομηχανία), ότι οι ομάδες που συνεργάζονται μαζί της (Red Bull, Renault, Lotus), είχαν τη δυνατότητα να καταναλώσουν 10% περισσότερα κάυσιμα, για να βοηθήσουν την απόδοση του συνόλου εξατμίσεων/διαχύτη, η απόδοση του οποίου εξαρτάται από τη συνεχή εξαγωγή καυσαερίων. 10% επιπλέον καύσιμα σημαίνει 15 κιλά περισσότερο βάρος στην εκκίνηση του αγώνα, κάτι που ισοδυναμεί με απώλεια χρόνου 0,6 δλ. στο γύρο στην πίστα της Μελβούρνης. Αξίζει να σημειωθεί ότι στην περίπτωση της ομάδας της Renault, λόγω της πρόσθιας τοποθέτησης των απολήξεων των εξατμίσεων, το μεγαλύτερο μήκος τους κοστίζει περίπου 2-3% σε απόδοση κινητήρα, δηλαδή περίπου 15-20 ίππους, οι οποίοι αναπληρώνονται από την επιπλέον αρνητική άντωση που παράγει το πάτωμα του μονοθεσίου με τη βοήθεια των καυσαερίων.
Αλλαγές στους ελέγχους της Sauber
Aφότου η Sauber ότι ένα κατασκευαστικό λάθος ευθυνόταν για την παρατυπία που της κόστισε 10 βαθμούς στην Αυστραλία, ανακοίνωσε ότι θα πραγματοποιήσει αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο ελέγχει τη νομιμότητα των μονοθεσίων της. Στη Μαλαισία, η Sauber μπορεί να ευνοηθεί από το γεγονός ότι το μονοθέσιο είναι πιο ευγενικό προς τα ελαστικά του από τα υπόλοιπα, καθώς και από το λείο οδηγικό στιλ του Sergio Perez. H Pirelli ανακοίνωσε ότι είχε διαπιστώσει από τις χειμερινές δοκιμές το πλεονέκτημα της Sauber σε αυτό τον τομέα. Στη Sepang, λόγω του μεγάλου μήκους του pit lane (420 μ.), η απώλεια εντός αυτού (χωρίς τη στάση στο box) υπολογίζεται στα 20 δλ.
Η HRT με αεροδυναμική σήραγγα της Mercedes
H HRT, η οποία στη Μαλαισία θα χρησιμοποιεί την καινούργια της αεροτομή, έκλεισε συμφωνία με την Mercedes για να χρησιμοποιεί τη δεύτερη αεροδυναμική σήραγγα του Brackley, την οποία η γερμανική ομάδα δε μπορεί να τη χρησιμοποιήσει λόγω της συμφωνίας περιορισμού εξόδων που έχει υπογράψει η FOTA. Στον ιταλικό Τύπο αναφέρθηκε ότι Κορεάτες επενδυτές ενδιαφέρονται να αγοράσουν μετοχές της HRT, αλλά ο Jose Ramon Carabante φαίνεται να έχει υπερβολικές απαιτήσεις…
Εκατομμύρια…
Εχθές δημοσιοποιήθηκαν τα φορολογικά στοιχεία που δήλωσε η Formula One Administration Ltd (FOA) για το 2010 και πολλοί έχουν υποψίες για την πολύ μικρή αύξηση που παρουσιάστηκε, παρά την προσθήκη δυο αγώνων στο πρωτάθλημα και την ετήσια αύξηση της τάξεως του 10% στα χρήματα που πληρώνουν οι διοργανωτές των Grand Prix. Για το 2011 πάντως, τα εμπορικά δικαιώματα της F1 μεταβιβάστηκαν σε μια καινούργια εταιρία που ονομάζεται Formula One World Championship Ltd (FOWC). Αυτή η εταιρία θα αναλάβει θεωρητικά όλες τις εμπορικές δραστηριότητες του σπορ για τα επόμενα 100 χρόνια. Η FOWC είναι αδερφή εταιρία της FOA και αμφότερες ανήκουν στη SLEC Holdings.
Aυτή, ανήκει στην Alpha Prema UK Ltd, που ανήκει στην Alpha D2 Ltd, η οποία ανήκει στην Delta 3 (Μ. Βρετανία) Ltd, η οποία ανήκει στην Delta 2 (Λουξεμβούργο), που ανήκει στην Alpha Topco Ltd (Jersey), η οποία ανήκει Delta Topco Ltd (Jersey). Το 63,3% αυτής ανήκει σε διάφορα κεφάλαια της CVC, το 15,3% στην LBI Group Inc (μια εταιρία της Lehman Brothers), 8,5% στην Bambino Trust (της οικογένειας Ecclestone), το 5,3% στον Bernie Ecclestone προσωπικά, το 3% στην JP Morgan Whitefriars Inc, το 0,7% στην Churchill Capital Ltd και το 3,6% σε διάφορα υψηλόβαθμα στελέχη και διευθυντές.
Πέρυσι, για κάποιο αδιευκρίνιστο λόγο, πολλές εταιρίες της πουλήθηκαν στη διευθύντρια της FOA, Sacha Woodward Hill, όπως η Petara Ltd, στην οποία ανήκουν οι μετοχές της Formula One Management (FOM), για μόλις 1.000 βρετανικές στερλίνες. Πριν από αυτή την πώληση, η Petara είχε αποπληρώσει μέρισμα 28,7 εκατομμυρίων δολαρίων και δεν είχε λειτουργία ή πόρους. Στη συνέχεια η Petara διαλύθηκε, αλλά είναι ενδιαφέρον να σημειωθεί ότι οι αρχές του Μονάχου ερευνούν τις πράξεις αυτής της εταιρίας στο σκάνδαλο διαφθοράς του Gerhard Gribkowsky (που κατηγορείται για υπεξαίρεση 50 εκατ. δολαρίων) κατά την πώληση της F1 στη CVC το 2006…
Αξίζει επίσης να αναφερθεί ότι η FOA πούλησε όλες τις μετοχές της στη θυγατρική FOM για 102 εκατ. δολάρια. Πούλησε την εταιρία που διαχειρίζεται την πίστα του Istanbul Park για 1 δολάριο, χάνοντας 11 εκατ. Η εταιρία πλήρωσε μέρισμα 1,5 εκατ. δολαρίων και συνέλλεξε από τα άδειες δικαιωμάτων που έδωσε στην Allsport Management και τις εταιρίες που κατέχουν τις μετοχές της 70 εκατ. δολάρια.
Ο τζίρος της F1 αυξήθηκε από τα 1.063 στα 1.082 εκατ. δολάρια (2% αύξηση) και τα έσοδα των ομάδων αυξήθηκαν από τα 544 στα 658 εκατ. δολάρια, λόγω των όρων της Συνθήκης Ομονοίας που υπογράφηκε το 2009, που προέβλεπε την καταβολή 30 εκατ. δολαρίων σε κάθε μια από τις τρεις καινούργιες ομάδες που έκαναν το ντεμπούτο τους το 2010. Συνεπώς, τα κέρδη της FOA έπεσαν από τα 420 στα 341 εκατ. δολάρια. Καθώς η FOWC θα αναλάβει από φέτος τη διαχείριση, οι λειτουργίες της FOA θα εκμηδενιστούν.
Αξίζει να αναφερθεί ότι υπό την προεδρία του Max Mosley, η FIA πούλησε το 2001 τα εμπορικά δικαιώματα της F1 για τον επόμενο αιώνα έναντι του πενιχρού ποσού των 360 εκατ. δολαρίων… Ο νυν πρόεδρος της FIA, Jean Todt, δήλωσε ότι η τεχνολογία έχει αλλάξει τα τελευταία χρόνια και ότι «η πρόοδος έχει ένα κόστος» και προειδοποιεί ότι «πρέπει να διασφαλίσω ότι η χρηματοδότηση της FIA είναι η σωστή». Αυτό σημαίνει ότι ο Todt θα ζητήσει περισσότερα χρήματα από τον Ecclestone, στις επερχόμενες διαπραγματεύσεις της καινούργιας Συνθήκης Ομονοίας (που θα τεθεί σε ισχύ από το 2013) και δικαιολογεί τις αιχμηρές πρόσφατες δηλώσεις του Ecclestone εναντίον του Γάλλου. Σε αυτές τις διαπραγματεύσεις, είναι σχεδόν σίγουρο ότι οι ομάδες θα απαιτήσουν το μερίδιό τους από τα κέρδη να αυξηθεί από το 50% στο 75%.
Οι απώλειες της CVC από την αγορά της F1 αυξήθηκαν στα 660 εκατ. δολάρια πέρυσι, καθώς όταν είχε γίνει η αγορά, είχε προβλεφθεί ότι το 2010, το σπορ θα παρήγαγε τζίρο ύψους 1,28 εκατ. δολαρίων και οι ομάδες θα έπαιρναν 622 εκατ. δολάρια. Ο Ecclestone έχει δηλώσει ότι το συνολικό δάνειο που έλαβε το 2006 η CVC, ύψους περίπου 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων, με εγγύηση τα μελλοντικά κέρδη της F1, θα καλυφθεί στα επόμενα δυο χρόνια. Ωστόσο το Reuters αναφέρει ότι η CVC εξετάζει το ενδεχόμενο πώλησης της F1.
To 2010, οι απολαβές του Ecclestone ως CEO της F1 αυξήθηκαν κατά 21%, στα 7,9 εκατομμύρια δολάρια. Πριν από λίγο καιρό, είχε αναφερθεί ότι η CVC είχε μιλήσει στον Stuart Rose, πρώην επικεφαλής της Marks & Spencer, να γίνει μη εκτελεστικό πρόεδρος της Delta Topco. Παρά το άρθρο των Times ότι το σχέδιο του ανεξάρτητου προέδρου (για την αύξηση της αξιοπιστίας της Delta Topco σε περίπτωση πώλησης) είχε εγκαταλειφθεί εδώ και εβδομάδες, ο Ecclestone δήλωσε ότι το ενδεχόμενο θα συζητηθεί σε ένα μια από τις συνεδριάσεις του διοικητικού συμβουλίου. Ωστόσο, ο ίδιος θα συνεχίσει να κάνει ό,τι κάνει μέχρι τώρα ως CEO της F1.

Φ.Λ.
fab@4troxoi.gr

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!