X
Αγώνες

F1: Aπό τα paddock της Μελβούρνης

Βρισκόμαστε στην τελική ευθεία. Τα paddock του Albert Park έσφυζαν από ζωή την Πέμπτη, κλασική ημέρα συνεντεύξεων δηλώσεων για τα GP, από τις οποίες προέκυψαν πολλές ενδιαφέρουσες ειδήσεις.

Βρισκόμαστε στην τελική ευθεία. Τα paddock του Albert Park έσφυζαν από ζωή την Πέμπτη, κλασική ημέρα συνεντεύξεων δηλώσεων για τα GP, από τις οποίες προέκυψαν πολλές ενδιαφέρουσες ειδήσεις.
Preview GP Αυστραλίας
Οι αλλαγές κανονισμών για το 2011
Μερικές προβλέψεις για την καινούργια σεζόν
Πρόγραμμα τριημέρου & τηλεοπτικές μεταδόσεις
Παρασκευή
Ελεύθερες δοκιμές 1: 03:30 (Conn-X TV Sport 3 – 03:15)
Ελεύθερες δοκιμές 2: 07:30 (Conn-X TV Sport 3 – 07:15)
Σάββατο
Ελεύθερες δοκιμές 3: 05:00 (Conn-X TV Sport 3 – 04:45)
Κατατακτήριες δοκιμές: 08:00 (Conn-X TV Sport 3 – 07:30)
Για όσους θέλουν να παρακολουθήσουν τις κατατακτήριες -ή και τις ελεύθερες- δοκιμές σε live streaming, μέσω διαδικτύου, μπορούν να ανατρέξουν σε ιστοσελίδες όπως οι ακόλουθες:
www.soccertvlive.net
www.tvkorner.info
www.p2pstation.net
Κυριακή
Αγώνας: 09:00 (Alpha – 07:30, Conn-X TV Sport 3 – 08:30)
(O Alpha θα δείξει τον αγώνα και σε μαγνητοσκόπηση, στις 15:00)
Προσοχή: Μην ξεχάσετε την αλλαγή ώρας σε θερινή, τα ξημερώματα της Κυριακής, που σημαίνει ότι στις 03:00, θα πρέπει να ρυθμίσετε τα ρολόγια σας μια ώρα μπροστά, ώστε να δείχνουν 04:00.
Ορίστηκε επίσημα η ζώνη χρήσης της πίσω αεροτομής
Η FIA επέκτεινε τη ζώνη στην οποία οι οδηγοί (που έχουν το δικαίωμα) θα μπορούν να χρησιμοποιούν την κινητή πίσω αεροτομή κατά τη διάρκεια του αγώνα. Η μέτρηση της διαφοράς μεταξύ των μονοθεσίων θα γίνεται στη ζώνη φρεναρίσματος της στροφής 14, και όσοι οδηγοί βρίσκονται εντός 1 δλ. από τον προπορευόμενό τους εκεί, θα έχουν τη δυνατότητα να ενεργοποιήσουν το σύστημα ανύψωσης του flap της πίσω αεροτομής πριν τη στροφή 16, την τελευταία του Albert Park (867 μ. πριν την 1η στροφή της πίστας). Με αυτό τον τρόπο, οι οδηγοί θα μπορούν να κάνουν χρήση του συστήματος μόλις βρουν αρκετή πρόσφυση στην έξοδο της στροφής 16.
Αγωνοδίκες
Ο 46χρονος Βρετανός νικητής 3 Grand Prix, Johnny Herbert, που αγωνίστηκε στη Formula 1 μεταξύ 1989 και 2000, θα αποτελέσει τον παλαίμαχο οδηγό που θα πλαισιώσει τα υπόλοιπα τρία μέλη της επιτροπής αγωνοδικών για το GP Αυστραλίας.
Λιγότερο σημαντικές οι κατατακτήριες δοκιμές
Ο Nico Rosberg πιστεύει ότι η εξαιρετικά μεγάλη σημασία που είχε έως πέρυσι η απόδοση στις κατατακτήριες δοκιμές, όσον αφορά το τελικό αποτέλεσμα των GP, θα μειωθεί δραματικά φέτος, δεδομένου ότι οι αγώνες θα είναι πολύ πιο απρόβλεπτοι, με περισσότερα pit stop και την πίσω αεροτομή να διευκολύνει τα προσπεράσματα. Το ίδιο πιστεύει και ο αγωνιστικός διευθυντής της Ferrari, Stefano Domenicali, o οποίος προσέθεσε ότι η επιλογή της σωστής στρατηγικής θα είναι κρίσιμη για την κατάκτηση της νίκης. Ο Rosberg προβλέπει ότι είναι πολύ πιθανό οδηγοί και μηχανικοί να προτιμούν κατά τη διαδικασία καθορισμού του στησίματος του μονοθεσίου για το σαββατοκύριακο, να θυσιάσουν λίγη απόδοση στις κατατακτήριες δοκιμές, προς όφελος της συμπεριφοράς του οχήματος στον αγώνα. Ο Rosberg προειδοποίησε όμως (όπως και ο Jarno Trulli), ότι δε θα πρέπει να υπάρχουν υπερβολικά πολλά pit stop, που ενδεχομένως να κάνουν δύσκολο για τους θεατές να κατανοήσουν τι ακριβώς συμβαίνει στην πίστα.
Κρίσιμο το τελευταίο stint
O Jenson Button προβλέπει ότι θα υπάρχουν τόσα πολλά προσπεράσματα στο τελευταίο stint των αγώνων, που θα αποτελέσει σοκ για όλους. Ο Βρετανός πιστεύει ότι το GP Αυστραλίας θα κριθεί στην τελευταία στροφή, επειδή οι ομάδες δεν έχουν κατανοήσει πλήρως τη συμπεριφορά των ελαστικών της Pirelli. O Button πιστεύει ότι η ικανότητα διατήρησης των ελαστικών σε καλή κατάσταση στο τελευταίο stint του αγώνα θα είναι υψίστης σημασίας για την τελική έκβαση του αποτελέσματος. «Στα 2-3 πρώτα stint δε θα είναι τόσο σημαντικό, γιατί το σημαντικό, όπως όλοι ξέρουν, είναι να σταματήσεις ένα γύρο πριν απ’ όλους τους υπόλοιπους. Εάν το κάνεις αυτό θα τους προσπεράσεις, γιατί θα τοποθετήσεις καινούργια ελαστικά και θα πας τρία δευτερόλεπτα στο γύρο ταχύτερα. Το βασικό θα είναι ποιος θα είναι αρκετά θαρραλέος να σταματήσει νωρίτερα, γιατί μπορεί να νομίζεις ότι έχεις ανακτήσει πολύ έδαφος έπειτα από το πρώτο pitstop, αλλά μπορεί να το χάσεις όλο ξανά στο τελευταίο pitstop ή το τελευταίο stint. Πρόκειται περί επίδειξη ισορροπίας, και θα πάρει μερικούς αγώνες να βρούμε ποια είναι η καλύτερη στρατηγική».
O Brawn θα αποχωρήσει από το ΔΣ της MercedesGP
Mε την Daimler και την Aabar να έχουν αγοράσει όλες τις μετοχές της Mercedes GP, ο Ross Brawn θα αποχωρήσει από το διοικητικό συμβούλιο της ομάδας (όπως ορίζεται από τη νομοθεσία) εντός των επόμενων εβδομάδων, έτσι ώστε να επικεντρωθεί αποκλειστικά στη διεύθυνσή της. Ο Brawn θα παραβρίσκεται στις συνεδριάσεις του ΔΣ της Mercedes GP, δηλώνοντας ότι από λειτουργικής πλευράς, τα πράγματα θα παραμείνουν σχεδόν τα ίδια με πέρυσι. Ο Βρετανός δήλωσε ότι θα συνεχίσει για όσο του το επιτρέπει η φυσική του κατάσταση, αλλά επανέλαβε ότι η Mercedes θα είναι η τελευταία ομάδα του στη Formula 1.
Ο Newey απέρριψε τη Ferrari
To ΒBC αποκάλυψε ότι η Ferrari προσέγγισε πέρυσι τον Adrian Newey, επικεφαλής τεχνικό στέλεχος της Red Bull, για το ενδεχόμενο να προσχωρήσει στο τεχνικό τμήμα του Maranello, αν και ο αγωνιστικός διευθυντής της Ferrari, Stefano Domenicali, το διέψευσε σε συνέντευξή του στην ιταλική εφημερίδα La Gazzetta dello Sport. Ο Newey είναι ο μοναδικός τεχνικός διευθυντής στην ιστορία της F1 που έχει κατακτήσει πρωταθλήματα με τρεις διαφορετικές ομάδες και θεωρείται ο καλύτερος του είδους του στο grid. H προσέγγιση της Ferrari δεν επεκτάθηκε πέραν μερικών τηλεφωνημάτων και δεν έφτασε καν στη διαπραγμάτευση απολαβών, καθώς ο Newey ξεκαθάρισε ότι δεν ενδιαφέρεται να μετακομίσει στην Ιταλία. Ο Newey, του οποίου οι απολαβές από τη Red Bull υπολογίζονται στα 10 εκατομμύρια δολάρια ετησίως, εκτιμάται ότι υπέγραψε φέτος τριετή ανανέωση του συμβολαίου του με την ομάδα του Milton Keynes.
Ο Ecclestone επιτίθεται στον Todt
Αναβρασμός αναμένεται στην πολιτική αρένα του σπορ, καθώς ο διαχειριστής των εμπορικών δικαιωμάτων του σπορ, Bernie Ecclestone, εξαπέλυσε επίθεση εναντίον του προέδρου της FIA, Jean Todt. O Ecclestone έχει τονίσει την ισχυρή αντίθεσή του στους 4κύλινδρους turbo κινητήρες 1.600 κ. εκ. που θέλει να επιβάλει η FIA για το 2013. Ο 80χρονος δισεκατομμυριούχος, που πιστεύει ότι οι δυο σημαντικότεροι λόγοι για τους οποίους ο κόσμος παρακολουθεί F1 είναι η Ferrari και ο ήχος των μονοθεσίων, δήλωσε για τον τύπο κινητήρα του 2013: «Δεν το χρειαζόμαστε, και αν είναι τόσο σημαντικό, είναι ένα πράγμα που θα πρέπει να εφαρμοστεί σε αγώνες τουρισμού. Τα υπόλοιπα είναι κόλπα δημοσίων σχέσεων, δεν έχουν τίποτα να κάνουν με τον κόσμο της Formula 1. Αυτές οι αλλαγές θα είναι κοστίσουν πολύ στο σπορ. Είμαι σίγουρος ότι οι διοργανωτές θα χάσουν μεγάλο μέρος του κοινού και είμαι αρκετά σίγουρος ότι θα χάσουμε τηλεθεατές». Ο Todt αρκέστηκε να απαντήσει ότι η μείωση του θορύβου που παράγουν τα μονοθέσια είναι απλά επίπτωση της εξέλιξης και η F1 θα πρέπει να ακολουθεί τα βήματα της κοινωνίας. Ο Γάλλος υποσχέθηκε μια ακόμη πιο φιλική προς το περιβάλλον F1 στο μέλλον, με περισσότερες σχετικές τεχνολογίες. Ωστόσο, ο Ecclestone επιτέθηκε ξανά σήμερα στον Todt, δηλώνοντας ότι είναι ο Max (Mosley, προκάτοχος της προεδρίας της FIA) των φτωχών. «Ταξιδεύει ανά τον κόσμο κάνοντας αυτό που ο Max απέφευγε, φιλώντας μωρά και σφίγγοντας χέρια. Πιθανότατα είναι καλό για τη FIA, αλλά δεν το χρειαζόμαστε στη Formula 1. Εμείς θα πρέπει να γράφουμε τους κανονισμούς μαζί με τις ομάδες. Οι ομάδες πρέπει να αγωνιστούν και έχουν επενδύσει μεγάλα ποσά. Και η δική μας επένδυση είναι μεγάλη. Εμείς πρέπει να γράφουμε τους κανονισμούς και να τους δίνουμε στη FIA, η οποία θα πρέπει να διασφαλίζει ότι ακολουθούνται. Θα έπρεπε να είναι σαν την αστυνομία, η οποία δε γράφει τους νόμους, λέγοντας ότι πρέπει να πηγαίνεις με 30 μίλια την ώρα. Η FIA είναι ένα αστείο». Είναι προφανές πλέον, ότι ο άξονας κυριαρχίας του σπορ που υπήρχε μεταξύ Ecclestone και Mosley, οι οποίοι εφάρμοζαν την τακτική «διαίρει και βασίλευε» επί των ομάδων δεν υφίσταται πλέον, με την εκλογή του Todt στην προεδρία της FIA. Ο Ecclestone προσπαθεί να προσελκύσει τις ομάδες με το μέρος του στο συγκεκριμένο ζήτημα και φήμες λένε ότι πολλοί κατασκευαστές κινητήρων θέλουν να διατηρήσουν τους V8 πέραν του 2013. Ωστόσο, ο Ecclestone θα βρεθεί αντιμέτωπος με τις ομάδες στις διαπραγματεύσεις για την καινούργια Συνθήκη Ομονοίας που θα τεθεί σε ισχύ το 2013. Περιμένουμε εξελίξεις…
Fast facts
– Τα ελαστικά της Pirelli ζυγίζουν 2 κιλά λιγότερο από αυτά της Bridgestone, σύμφωνα με κάποιες πηγές.
– Η Ferrari ισχυρίζεται ότι τα μονοθέσιά της θα εκκινήσουν με 10 λίτρα λιγότερα καύσιμα το GP Αυστραλίας, σε σύγκριση με πέρυσι.
-Οι οδηγοί θα συζητήσουν στη συνάντησή τους την Παρασκευή ποια είναι η αρμόζουσα αντίδρασή τους στις καταστροφές που υπέστη η Ιαπωνία, και πως μπορούν να βοηθήσουν.
-Ο Rubens Barrichello είναι ο μοναδικός οδηγός που έχει συμμετάσχει και στους 15 αγώνες που έχουν πραγματοποιηθεί στο Albert Park.
– H πιο επιτυχημένη ομάδα στο Albert Park είναι η McLaren, με 5 νίκες σε 15 αγώνες.
– Σε 11 από τους 15 αγώνες του Albert Park, μια ομάδα έχει κλειδώσει την πρώτη σειρά εκκίνησης. Σε 8 από τις 11 αυτές περιπτώσεις, ο οδηγός που ήταν στην pole κατέκτησε και τον παγκόσμιο τίτλο εκείνη τη χρονιά.
– Τέσσερις οδηγοί θα κάνουν το ντεμπούτο τους στην F1 αυτό το σαββατοκύριακο: οι Pastor Maldonado, Paul Di Resta, Sergio Perez, Jerome DAmbrosio.
– Λόγω ενός προβλήματος με τον πύργο ελέγχου του αεροδρομίου του Μπουένος Άιρες, η άφιξη του Rubens Barrichello στην Αυστραλία καθυστέρησε σημαντικά, αφού ο Βραζιλιάνος έφτασε μόλις την Πέμπτη το πρωί στη Μελβούρνη.
Φ.Λ.
fab@4troxoi.gr
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!