X
Αγώνες

F1: Απαγόρευση διπλών διαχυτών το 2011;

Οι ομάδες πλησιάζουν προς την απαγόρευση των διαχυτών δυο επιπέδων από τη σεζόν του 2011, σε μια προσπάθεια μείωσης της αεροδυναμικά παραγόμενης αρνητικής άντωσης που αναπτύσσουν τα μονοθέσια, έτσι ώστε να μειωθούν οι ταχύτητες.

Οι ομάδες πλησιάζουν προς την απαγόρευση των διαχυτών δυο επιπέδων από τη σεζόν του 2011, σε μια προσπάθεια μείωσης της αεροδυναμικά παραγόμενης αρνητικής άντωσης που αναπτύσσουν τα μονοθέσια, έτσι ώστε να μειωθούν οι ταχύτητες.

Η παρουσίαση διαχυτών δυο επιπέδων προκάλεσε διαμάχες στην αρχή της σεζόν του 2009, όταν τρεις ομάδες (Brawn, Williams, Toyota) υιοθέτησαν τη λύση από την αρχή της χρονιάς. Κάποιες ομάδες κατέθεσαν ένσταση και το ζήτημα οδηγήθηκε στο Διεθνές Εφετείο της FIA, όπου αποφασίστηκε ότι η χρήση διαχυτών δυο επιπέδων είναι απολύτως νόμιμη, σύμφωνα με τη διατύπωση των κανονισμών. Το γεγονός αυτό ανάγκασε τις υπόλοιπες ομάδες να μιμηθούν τις τρεις προαναφερθείσες, παρουσιάζοντας τις δικές τους εκδόσεις διπλού διαχύτη.

Εντούτοις, με τα επίπεδα αρνητικής άντωσης (και κατά συνέπεια τις ταχύτητες) να έχουν αυξηθεί σημαντικά από τότε και με το σχεδιασμό των διαχυτών να γίνεται ολοένα και πιο περίπλοκος, πηγές αναφέρουν ότι οι ομάδες κινούνται προς την απαγόρευση του σχεδιασμού δυο επιπέδων από τη σεζόν του 2011.

Σύμφωνα με τις προβλέψεις, τα επίπεδα αρνητικής άντωσης που θα παράγουν φέτος τα μονοθέσια, θα ξεπεράσουν μέχρι το μέσο της σεζόν αυτά που αναπτύσσονταν από τα μονοθέσια στο τέλος του 2008 για αυτό και οι ομάδες αποφάσισαν να δράσουν για να τα μειώσουν.

Οι τεχνικοί διευθυντές των ομάδων συζήτησαν τη μείωση των επιπέδων αρνητικής άντωσης σε μια πρόσφατη συνεδρίαση του τεχνικού επιτελείου της FOTA (του συνδέσμου των ομάδων) στα τέλη του περασμένου έτους και συμφώνησαν ότι οι διαχύτες δυο επιπέδων θα πρέπει να απαγορευθούν.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες, γίνονται προσπάθειες να βρεθεί η κατάλληλη διατύπωση των κανονισμών, η οποία θα αποτρέπει την εκμετάλλευση μικρών παράθυρων που θα επιτρέπουν στις ομάδες τη χρήση διαχυτών δυο επιπέδων, όπως συμβαίνει με τους ισχύοντες κανονισμούς.

Εφόσον βρεθεί η κατάλληλη διατύπωση, οι κανονισμοί θα προωθηθούν στο επίσημο Τεχνικό Επιτελείο της FIA για έγκριση και έπειτα από τις κατάλληλες διαδικασίες θα ενσωματωθούν στους τεχνικούς κανονισμούς του 2011.

Εκτιμάται ότι η απαγόρευση των διαχυτών δυο επιπέδων θα επιβραδύνει τα μονοθέσια κατά 1 περίπου δευτερόλεπτο στο γύρο.

Ο Mike Gasoyne, επικεφαλής τεχνικό στέλεχος της Lotus, παρά το ότι συμφωνεί με την απαγόρευση των διαχυτών δυο επιπέδων, δεν πιστεύει ότι θα βοηθήσει στη διευκόλυνση των προσπερασμάτων (όπως ήταν ο αρχικός στόχος όταν δημιουργούνταν οι κανονισμοί για το 2009).

Παρά το γεγονός ότι η πλειονότητα των ομάδων συμφωνεί με την απαγόρευση των διαχυτών δυο επιπέδων, υπάρχουν μερικές που δεν είναι ευχαριστημένες με την κατάσταση αυτή, διότι θα οδηγήσει στον ακριβό επανασχεδιασμό ολόκληρου του πίσω μέρους των μονοθεσίων για το 2011, συμπεριλαμβανομένου του κιβωτίου και της πίσω ανάρτησης.
Φ.Λ.
fab@4troxoi.gr

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!