top icon
Αγώνες

F1: Ανεξάρτητος προμηθευτής KERS το 2011;

Παρά το γεγονός ότι πολλές ομάδες αντιτίθενται στην επαναφορά του KERS το 2011, υπάρχουν αρκετές πιέσεις να επανέλθει το σύστημα στην F1, όπως επιθυμεί και ο πρόεδρος της FIA, Jean Todt.

Παρά το γεγονός ότι πολλές ομάδες αντιτίθενται στην επαναφορά του KERS το 2011, προτιμώντας να περιμένουν δυο χρόνια επιπλέον χρόνια για να συνδυαστεί η επιστροφή του, με την έλευση της καινούργιας γενιάς κινητήρων το 2013, υπάρχουν αρκετές πιέσεις να επανέλθει το σύστημα του χρόνου, όπως επιθυμεί και ο πρόεδρος της FIA, Jean Todt.
 
O σύνδεσμος των ομάδων, η FOTA, εξετάζει το ενδεχόμενο να δεχθεί προσφορά από εξωτερικό προμηθευτή για την παροχή KERS σε ομάδες που δεν έχουν τη δυνατότητα να αναπτύξουν το δικό τους σύστημα ανάκτησης κινητικής ενέργειας. H Renault και η Ferrari έχουν καθοδηγήσει τις προσπάθειες επαναφοράς του συστήματος στη Formula 1 την επόμενη σεζόν, δεδομένου ότι οι αντίστοιχες αυτοκινητοβιομηχανίες θα επωφελούνται και από τη μεταφορά τεχνογνωσίας. Οι δυο αυτές ομάδες ισχυρίζονται ότι μπορούν να παράγουν, σε συνδυασμό με τη Magneti Marelli, ένα σύστημα KERS με κόστος κάτω του ενός εκατομμυρίου ευρώ ανά σεζόν, σε όποια ομάδα επιθυμεί να αναπτύξει πελατειακή σχέση μαζί τους.
 
Η Williams, στην οποία πλέον ανήκει η πλειονότητα των μετοχών της Williams Hybrid Power που ειδικεύεται στα υβριδικά συστήματα, υποστηρίζει τη στάση των Ferrari και Renault. Εντούτοις, υπάρχουν αρκετές ομάδες που προτιμούν να περιμένουν μέχρι το 2013 για την επαναφορά του KERS στη Formula 1, χρονιά κατά την οποία θα παρουσιαστούν οι κινητήρες καινούργιων προδιαγραφών, οι οποίοι, σύμφωνα με τις μέχρι στιγμής πληροφορίες, αναμένεται να έχουν χωρητικότητα 1,5-1,6 λίτρων, 4κύλινδροι εν σειρά turbo, με απόδοση 670 ίππων και τεχνολογία ανακύκλωσης της θερμότητας που παράγεται από τη λειτουργία τους.
 
Η μεγαλύτερη ανησυχία των αντιτιθέμενων ομάδων είναι το κόστος που θα συνεπάγεται για τις ίδιες η επαναφορά του KERS. Η αντίστασή τους όμως ενδέχεται να καμφθεί από την επίσημη πρόταση της βρετανικής εταιρίας μηχανολογίας Flybrid προς την FOTA, για να προμηθεύσει το 2011 με το σύστημα KERS που έχει εξελίξει, οποιαδήποτε ομάδα το επιθυμεί.
 
Η Flybrid Systems ιδρύθηκε το 2007 από δυο πρώην μηχανολόγους του τμήματος κινητήρων της Renault: τους Jon Hilton και Doug Cross. H εταιρία εξέλιξε το 2008 για λογαριασμό της Honda ένα σύστημα KERS που χρησιμοποιεί, αντί μπαταριών, για την αποθήκευση της συλλεγόμενης από το φρενάρισμα ενέργειας, έναν μαγνητικά φορτισμένο στροφέα, ο οποίος είναι κατασκευασμένος από ανθρακονήματα και ατσάλι, ζυγίζει πέντε κιλά και  μπορεί να αναπτύξει έως και 65.000 σ.α.λ. εντός του κενού αέρος στο οποίο βρίσκεται. Το KERS της Flybrid ζυγίζει 24 κιλά και συνδέεται στο κινητήριο σύνολο μέσω CVT (συνεχώς μεταβαλλόμενη μετάδοση) εξελιγμένου από την Torotrak, ενώ τα γρανάζια και τα σύσπαστα κίνησης έχει εξελίξει η Xtrac, που προμηθεύει με τα κιβώτιά της φέτος τις καινούργιες ομάδες (Lotus, Virgin, HRT).
 
Το KERS της Flybrid δε χρησιμοποιήθηκε ποτέ από την ομάδα της Honda, η οποία μετά την αποχώρηση της ιαπωνικής εταιρίας μετονομάστηκε σε Brawn (νυν Mercedes). Ωστόσο, η τεχνογνωσία που απέκτησε η Flybrid, της επέτρεψε να επεκταθεί και στην αγορά συμβατικών αυτοκινήτων, με την Jaguar να αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους πελάτες της.
 
Σύμφωνα με τις πληροφορίες, η πρόταση της Flybrid είναι αρκετά ελκυστική οικονομικά για να αξιολογείται σοβαρά ως επιλογή για την επόμενη σεζόν και η FOTA αναμένεται να συζητήσει το συγκεκριμένο θέμα στη συνεδρίασή της αυτό το σαββατοκύριακο στη Βαρκελώνη, στα πλαίσια του Ισπανικού GP. Εκτιμάται ότι η Flybrid έχει τη δυνατότητα να προμηθεύσει με το KERS της ολόκληρο το grid, εφόσον η FOTA κρίνει ότι αυτή είναι η καλύτερη λύση, συνεπώς δεν υπάρχουν περιορισμοί ως προς το πόσες ομάδες μπορούν να βασιστούν στη βρετανική εταιρία για την παροχή του συστήματος το 2011.
 
Την ίδια στιγμή, ο πρόεδρος της FIA, Jean Todt, δήλωσε ότι ασκεί πίεση για να επιστρέψει το KERS το ταχύτερο δυνατό, έτσι ώστε η Formula 1 να αποτελεί πρεσβευτή καινούργιων τεχνολογιών.
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ