top icon
Αγώνες

F1 – GP Αυστρίας: Στην πίστα των «Ταύρων»

Από το 2014 που επέστρεψε το Grand Prix Αυστρίας στην πίστα του Spielberg, επέστρεψε μαζί του και ένα κομμάτι μίας άλλης, πολύ διαφορετικής εποχής. 

Πολύπαθη πίστα, με το πρώτο GP να διεξάγεται εκεί το 1970, όταν ο Jochen Rindt με Lotus ήταν ο τοπικός ήρωας και έδειχνε πως κι οι Αυστριακοί ξέρουν να στρίβουν. Ωστόσο, στην πρεμιέρα, o Jacky Ickx με Ferrari θα ήταν αυτός που θα έβλεπε πρώτος την καρό σημαία.

Και γιατί πολύπαθη; Γιατί έχει αποχωρήσει και επιστρέψει στο σπορ τρεις φορές. Το 1987 η πίστα κρίθηκε πως δεν πληρούσε όλες τις προδιαγραφές για την ασφάλεια οδηγών και θεατών, μέχρι να επιστρέψει το 1997 με τη βοήθεια της A1, μιας εταιρείας τηλεπικοινωνιών της Αυστρίας, ώσπου και πάλι αποχώρησε το 2003. Πλέον, η RedBull ανέλαβε την ανακαίνισή της και την επιστροφή της στην F1, κάτι που επετεύχθη το 2014.

Δύσκολα θα δει κανείς δάση δίπλα σε μία πίστα. ΣτοRed Bull Ring (όπως ονομάζεται πλέον η πίστα) μπορεί να δει κανείς τα μονοθέσια να χάνονται στις κατηφόρες και μπροστά τους να ξεδιπλώνονται εκτάσεις πράσινου που πάνε το νου αλλού, σε εποχές που δεν ήταν λίγες οι πίστες που συνδύαζαν το φυσικό κάλλος με την ταχύτητα και τους ήχους των μοτέρ.

Κι αν η φυσιολατρεία δεν είναι το στοιχείο σας, το πάλαι ποτέ A1 Ring έχει χαρίσει στιγμές που δύσκολα θα ξεχαστούν. Από το comeback του Mika Hakkinen το 1999, όταν στον πρώτο γύρο έμεινε τελευταίος και τερμάτισε 3ος, τον τερματισμό των Ferrari το 2002, όταν ο Rubens Barichello άφησε για εκατοστά του δευτερολέπτου τον Michael Schumacher να περάσει για να πάρει τη νίκη μετά από εντολή της ομάδας, ως την καταστροφική για τον Nico Rosbergε παφή με τον Lewis Hamilton πέρυσι, στον τελευταίο γύρο.

Όντας η πίστα με τις λιγότερες στροφές (10) και τον λιγότερο χρόνο για την ολοκλήρωση ενός γύρου (μικρότερο κι από το Μονακό!), οι διαφορές αναμένεται να είναι μικρές. Σίγουρα, η Mercedes έχει το πάνω χέρι, ειδικά αν αναλογιστεί κανείς πως διατηρεί το απόλυτο από τότε που επέστρεψε ο αγώνας στο πρόγραμμα, όμως η Ferrari έχει αποδείξει πολλάκις πως είναι φέτος σε θέση να αμφισβητήσει την κυριαρχία των Γερμανών, ειδικά τώρα που ο Sebastian Vettel απέφυγε περαιτέρω τιμωρία για όσα έγιναν στο Μπακού.

Μάλιστα, το γεγονός ότι η Honda αποφάσισε να φέρει το τρίτο spec της μονάδος ισχύος της για τον εν λόγω αγώνα, αποδεικνύει περίτρανα την σημασία που έχει η ιπποδύναμη, με τις δύο μεγάλες ευθείες και τις γρήγορες καμπές να δίνουν τον δικό τους τόνο σε μία ιδιαίτερη, πολύ απαιτητική πίστα.

Τέλος, η Pirelli έχει διαθέσει τη μαλακή, την πολύ μαλακή και την ultra soft γόμα, κάτι που ίσως οδηγήσει για πρώτη φορά φέτος στην κατάρριψη του ρεκόρ γύρου στον αγώνα.

Παρασκευή 7 Ιουλίου
FP1: 11:00-12:30
FP2: 15:00-16:30

Σάββατο 8 Ιουλίου
FP3: 12:00-13:00
Q: 15:00-16:00

Κυριακή 9 Ιουλίου
Αγώνας: 15:00

Για τον αγώνα

Μήκος Πίστας: 4,318 χλμ

Γύροι: 71

Πρώτο GP: 1970

Περυσινός νικητής: Lewis Hamilton

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ