X
Αγώνες

F1 & Pirelli: H στατιστική του 2014

Η Pirelli έδωσε στη δημοσιότητα ορισμένα πολύ ενδιαφέροντα στατιστικά στοιχεία, για την αγωνιστική χρονιά που μας πέρασε, τα οποία χρήζουν ιδιαίτερης προσοχής.

Η Pirelli έδωσε στη δημοσιότητα ορισμένα πολύ ενδιαφέροντα στατιστικά στοιχεία, για την αγωνιστική χρονιά που μας πέρασε, τα οποία χρήζουν ιδιαίτερης προσοχής.

 

Όπως εξηγεί ο Paul Hembery, ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli: «Κάθε χρόνο, δημοσιεύουμε τους αριθμούς που διαμορφώνουν την ιστορία της σεζόν μας στη Formula 1. Πέρσι, αντιμετωπίσαμε τη μεγαλύτερη πρόκληση από τότε που ξεκίνησε η εμπλοκή μας στο σπορ, λόγω μιας εντελώς νέας γενιάς μονοθεσίων με διαφορετικά χαρακτηριστικά από πριν. Παρόλα αυτά, πετύχαμε όλους τους στόχους μας όπως να συμβάλλουμε στη διεξαγωγή συναρπαστικών αγώνων, στις άφθονες ευκαιρίες προσπέρασης, στις ποικίλες επιλογές στρατηγικών και σε ένα μέσο όρο δύο pit stops ανά μονοθέσιο σε κάθε grand prix, παρά τους πολλούς άγνωστους παράγοντες για όλους. Τα φετινά ελαστικά θα είναι εξελιγμένες εκδόσεις των ελαστικών του 2014, και ένα μόνο θα είναι εντελώς νέο: το supersoft, το οποίο έχει φρέσκια πίσω δομή και γόμα.

Ας απολαύσουμε μία ανασκόπηση της σεζόν του 2014, από την πλευρά των ελαστικών

 

ΕΛΑΣΤΙΚΑ

Συνολικός αριθμός ελαστικών το 2014: 38.168

Από αυτά, 32.772 ήταν για αγώνες και 5.396 για δοκιμές

Από αυτά τα 38.168 ελαστικά, 26.364 ήταν slick και 11.804 ελαστικά βροχής Συνολικός αριθμός ελαστικών που πραγματικά χρησιμοποιήθηκαν σε αγώνες: 20.028: από αυτά 17.844 ήταν slick και 2.184 ελαστικά βροχής

Συνολικός αριθμός ελαστικών που ανακυκλώθηκαν: όλα

 

PIT STOPS

Συνολικός αριθμός pit stops: 817 (από αυτά, 5 ήταν ποινές drivethrough και 3 ήταν ποινές stop & go). Μέσος όρος 43 ανά αγώνα και 2.02 ανά πιλότο/αγώνα

Ο υψηλότερος αριθμός pit stops σε έναν αγώνα: 79 στο Ιαπωνικό Grand Prix

Ο χαμηλότερος αριθμός pit stops σε έναν αγώνα: 23 στο Ιταλικό και το Ρωσικό Grand Prix

 

ΠΡΟΣΠΕΡΑΣΕΙΣ

Συνολικός αριθμός προσπεράσεων: 636–μέσος όρος 33 ανά αγώνα

Ο υψηλότερος αριθμός προσπεράσεων σε στεγνό αγώνα: 65 στο Γερμανικό

Ο υψηλότερος αριθμός προσπεράσεων σε βρεγμένο αγώνα: 49 στο Ουγγρικό (όλοι ξεκίνησαν με Intermediate, μετά άλλαξαν σε slick)

Ο χαμηλότερος αριθμός προσπεράσεων σε ένα στεγνό αγώνα: 7 στο Μονακό

 

Κριτήρια προσπέρασης: κάθε αλλαγή θέσης κατά τη διάρκεια του αγώνα (εξαιρείται ο πρώτος γύρος) μέχρι τη γραμμή τερματισμού. Εξαιρούνται οι προσπεράσεις πιλότων που βρίσκονται ένα γύρο πίσω (lapping), οι προσπεράσεις ανάκτησης γύρου λόγω εισόδου του αυτοκινήτου ασφαλείας (unlapping) και οι προσπεράσεις οδηγών που αντιμετωπίζουν μηχανικές βλάβες (π.χ.: όλες οι προσπεράσεις του Rosberg στο Abu Dhabi).

 

ΠΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΑΓΩΝΕΣ

Ο μεγαλύτερος αγώνας της χρονιάς: Σιγκαπούρη, 2 ώρες, 0 λεπτά, 04.795 δευτερόλεπτα

Ο μικρότερος αγώνας της χρονιάς: Ιταλία, 1 ώρα, 19 λεπτά, 10.236 δευτερόλεπτα

 

Υψηλότερος αριθμός kms σε κάθε γόμα Pirelli:

Hard – Bottas (3,544 km)

Medium – Hamilton (8,230 km)

Soft – Gutierrez (7,011 km)

Supersoft – Perez (2,846 km)

Intermediate – Hamilton (1,142 km)

Wet – Hamilton (469 km)

 

Υψηλότερη ταχύτητα που πέτυχε ελαστικό P Zero Formula One το 2014: 362,1 kph (Daniel Ricciardo στο Ιταλικό Grand Prix)

Υψηλότερος αριθμός ταχύτερων γύρων: 16 Nico Rosberg (5 σε αγώνες και 11 σε κατατακτήριες δοκιμές)

Υψηλότερος συνολικός αριθμός γύρων στην πρώτη θέση με ελαστικά Pirelli: 495 (Lewis Hamilton)

Αριθμός αγώνων στον οποίο καταρρίφθηκε το ρεκόρ της pole position: 1 (Nico Rosberg στο Grand Prix Βραζιλίας)

Αριθμός αγώνων στον οποίο καταρρίφθηκε το ρεκόρ ταχύτερου γύρου: κανένας

 

Η PIRELLI ΣΤΗ FORMULA 1 (ΑΠΟ ΤΟ 1950)

Αγώνες: 280

Νίκες: 121

Pole positions: 124

Πόντιουμ: 370

Ταχύτεροι γύροι: 128

Τίτλοι οδηγών: 9

Τίτλοι ομάδων: 4

 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

Συνολικός αριθμός οδηγών οι οποίοι χρησιμοποιούν ελαστικά Pirelli Formula 1 από το 2010: 96 (συμπεριλαμβανομένων τρίτων και νεαρών οδηγών) Συνολικός αριθμός χιλιομέτρων που καλύφθηκαν με όλες τις γόμες P Zero το 2014 (αγώνες και δοκιμές): 339.213 (εξαιρούνται τα πρωτότυπα που χρησιμοποιήθηκαν σε δοκιμές)

Ανά γόμα: Hard 46.098 Medium 120,969 Soft 116.717 Supersoft 34.422 Intermediate 15.690 Wet 5.317

Απόσταση που καλύφθηκε σε δοκιμές (εξαιρούνται τα Σαββατοκύριακα GP) το 2014: 69.171 kms

Απόσταση που καλύφθηκε σε αγώνες (GP) το 2014: 106.216 kms

Αριθμός ταχύτερων γύρων (σε κατατακτήριες δοκιμές και αγώνες) από τον παγκόσμιο πρωταθλητή: 14 (7 σε αγώνες και 7 σε κατατακτήριες δοκιμές)

Η πιο αργή νικηφόρα μέση ταχύτητα (σε στεγνό αγώνα) ελαστικού P Zero F1: 142.801 kph (Nico Rosberg, Monaco GP)

Η χαμηλότερη θερμοκρασία πίστας στην οποία αγωνίστηκαν τα ελαστικά Pirelli: 19 C0 στο Κινεζικό Grand Prix.

Η χαμηλότερη θερμοκρασία πίστας που καταγράφηκε με τα μονοθέσια F1 στην πίστα κατά τη διάρκεια ενός αγωνιστικού Σαββατοκύριακου ήταν επίσης στην Κίνα: 15 C0

Η υψηλότερη θερμοκρασία πίστας στην οποία αγωνίστηκαν τα ελαστικά Pirelli: 49 C0 στο Grand Prix Βραζιλίας. Η υψηλότερη θερμοκρασία πίστας που καταγράφηκε με τα μονοθέσια F1 στην πίστα κατά τη διάρκεια ενός αγωνιστικού Σαββατοκύριακου ήταν επίσης στη Βραζιλία: 57 C0

Η χαμηλότερη θερμοκρασία περιβάλλοντος στην οποία αγωνίστηκαν τα ελαστικά Pirelli: 17 C0 στο Βελγικό Grand Prix. Η χαμηλότερη θερμοκρασία περιβάλλοντος που καταγράφηκε με τα μονοθέσια F1 στην πίστα κατά τη διάρκεια ενός αγωνιστικού Σαββατοκύριακου ήταν επίσης στο Βέλγιο: 12 C0)

Η υψηλότερη θερμοκρασία περιβάλλοντος στην οποία αγωνίστηκαν τα ελαστικά Pirelli: 35 C0 στο Grand Prix Μαλαισίας. Η υψηλότερη περιβάλλοντος που καταγράφηκε με τα μονοθέσια F1 στην πίστα κατά τη διάρκεια ενός αγωνιστικού Σαββατοκύριακου ήταν στη Γερμανία: 37 C0)

 

 

 

 

 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!