Eν μέσω πολλών φημών όσον αφορά την τύχη της ομάδας της Campos, η τελευταία είδηση από τον ισπανικό Τύπο αναφέρει ότι την ομάδα θα αγοράσει η Volkswagen.
Eν μέσω πολλών φημών όσον αφορά την τύχη της ομάδας της Campos, η τελευταία είδηση από τον ισπανικό Τύπο αναφέρει ότι την ομάδα θα αγοράσει η Volkswagen και θα την μετονομάσει πριν την έναρξη της σεζόν καθώς επίσης και ότι ο παλαίμαχος οδηγός Adrian Campos απομακρύνθηκε ήδη από τη διοίκησή της.
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. H FIA αποσαφήνισε τα πρωτύτερα σχόλια του προέδρου της, Jean Todt και ανακοίνωσε ότι οποιαδήποτε ομάδα δεν καταφέρει να συμμετάσχει σε κάποιο από τους αγώνες του πρωταθλήματος θα παραβαίνει τους κανονισμούς της Formula 1.
Μόλις τριάντα ημέρες πριν την έναρξη του πρωταθλήματος, ο Bernie Ecclestone, καθώς και ο Jean Todt, είχαν αναφέρει ότι η καινούργια Συνθήκη Ομονοίας, επιτρέπει στις ομάδες να χάσουν τρία Grand Prix κατά τη διάρκεια της σεζόν (ένας όρος που είχε δημιουργηθεί για την ομάδα της Super Aguri). Οι αποκαλύψεις αυτές, έπειτα από την εμμονή του Ecclestone στην άποψη ότι οι Campos και US F1 δε θα καταφέρουν να παρευρεθούν στο Grand Prix του Μπαχρέιν και ίσως κάνουν το ντεμπούτο τους στη Formula 1 στον 4ο αγώνα της σεζόν, στην Κίνα.
Η FIA όμως διέψευσε τους ισχυρισμούς αυτούς, αφού η επίσημη ανακοίνωσή της αναφέρει ότι μη συμμετοχή σε έστω και ένα Grand Prix αποτελεί παράβαση τόσο των κανονισμών της Formula 1 όσο και των όρων της Συνθήκης Ομονοίας.
Όπως ίσχυε και στο παρελθόν, οποιαδήποτε ομάδα αποτύχει να συμμετάσχει έστω και σε ένα Grand Prix της σεζόν, πέραν της περιπτώσεως ανωτέρας δύναμης, κινδυνεύει με αποκλεισμό από το πρωτάθλημα της Formula 1.
Την ίδια στιγμή, η Stefan GP, η ομάδα από τη Σερβία, που δεν έχει εξασφαλίσει θέση στο grid αλλά έχει αποστείλει εξοπλισμό στους πρώτους προορισμούς της σεζόν (Μπαχρέιν και Μαλαισία), ο οποίος καλύπτει τις ανάγκες της ομάδας για τα τέσσερα πρώτα Grand Prix.
Eντούτοις, ο Todt δήλωσε ότι αν κάποια ομάδα δεν καταφέρει να συμμετάσχει στο φετινό πρωτάθλημα, δεν είναι δεδομένο ότι κάποια άλλη θα πάρει αυτομάτως τη θέση της. Το ζήτημα βρίσκεται στα χέρια της FIA, σύμφωνα με το Γάλλο πρόεδρό της.
Ο ιδιοκτήτης της Stefan GP, Zoran Stefanovic, δήλωσε ότι δεν αποζητάει ειδική μεταχείριση, ωστόσο παραθέτει το ερώτημα, γιατί η ομάδα του δεν είναι αρκετά καλή να συμμετάσχει στο πρωτάθλημα της Formula 1, εφόσον διαθέτει όλα τα απαραίτητα στοιχεία, ενώ μερικές άλλες αντιμετωπίζουν προβλήματα; Ο Stefanovic απλά ζητάει, ότι αν κάποια θέση μείνει κενή, θα πρέπει να συμπληρωθεί από μια ομάδα που έχει τη δυνατότητα να αγωνιστεί άμεσα. Αν δε συμβεί αυτό, για τον Stefanovic το σπορ έχει πρόβλημα, μια άποψη που ο ίδιος υποστηρίζει, αναφέροντας ότι η Formula 1 δε μπορεί να οργανώσει ικανοποιητικό αριθμό ομάδων.
Όπως αναγράφει η συμφωνία μεταξύ Campos και Dallara, η ισπανική εταιρία καταβάλλει ετησίως 14 εκατομμύρια ευρώ στην ιταλική εταιρία για το σχεδιασμό και την κατασκευή του μονοθεσίου της. Το Δεκέμβριο η Campos κατέβαλε 7 εκατομμύρια, ωστόσο η δεύτερη δόση (τεσσάρων εκατομμυρίων) είχε καθυστερήσει σημαντικά, με την Dallara να επεκτείνει συνεχώς τις προθεσμίες της. Η τελευταία είχε αναφερθεί ότι έληγε εχθές.
Η καθυστέρηση αυτή είχε ωθήσει μερικούς να πιστέψουν ότι η Dallara θα πουλήσει το μονοθέσιο σε άλλη ομάδα, είτε στη Stefan GP, δίνοντας την ευκαιρία στη σέρβικη ομάδα να “κλειδώσει” στο γκαράζ της την Campos, αφού δε θα διέθετε μονοθέσιο, ή στην US F1, καθώς η Type 1 της αμερικάνικης ομάδας έχει καθυστερήσει σημαντικά. Ωστόσο, ο ιδιοκτήτης της Campos, Adrian Campos, δήλωσε ότι στο συμβόλαιό του με τη Dallara, υπάρχει όρος που απαγορεύει στην ιταλική εταιρία να πουλήσει αλλού τα πνευματικά δικαιώματα του μονοθεσίου που προετοίμασε για την ισπανική ομάδα. Σύμφωνα με τις δηλώσεις του γενικού διευθυντή της, Andrea Pontremoli, η Dallara όντως βρίσκεται σε συνομιλίες με άλλη ομάδα, τη Stefan GP, αλλά αυτές αφορούν την εξέλιξη του μονοθεσίου που έχει αποκτήσει η σέρβικη ομάδα από την Toyota.
Eίχε αναφερθεί ότι ο Νοτιοαφρικανός επιχειρηματίας και ιδιοκτήτης του πρωταθλήματος A1GP θα επένδυε στην Campos, ωστόσο δεν υπάρχει κάποια καινούργια είδηση επί αυτού, με τον Campos να αρνείται να σχολιάσει. Σύμφωνα με τις πληροφορίες, ο Campos υπέγραψε συμφωνία με τον Teixeira, έτσι ώστε να διατηρηθεί ο ίδιος επικεφαλής της ομάδας και το προσωπικό απαράλλακτο, ωστόσο τα χρήματα που είχε υποσχεθεί ο Νοτιοαφρικανός δεν έφτασαν ποτέ!
Στον ισπανικό Τύπο εμφανίστηκε σήμερα η είδηση ότι η Campos σώθηκε και θα παρευρεθεί μάλιστα στο Μπαχρέιν. Σύμφωνα με το δημοσίευμα, ο Bernie Ecclestone ήρθε σε συμφωνία με το μεγαλομέτοχο και πρόεδρο της Campos, Jose Ramon Carabante, έτσι ώστε ο Adrian Campos να απομακρυνθεί από τη διοίκηση και η ομάδα να μετονομαστεί, καθώς θα πουληθεί στην αυτοκινητοβιομηχανία της Volkswagen το 2011!
Η ομάδα θα αλλάξει το όνομά της ενόψει της φετινής σεζόν, ενώ ο Carabante κατέβαλλε έξι εκατομμύρια ευρώ στη Dallara, “ξεκλειδώνοντας” το μονοθέσιο της ομάδας. Οι εγκαταστάσεις της ομάδας θα παραμείνουν φέτος στην Adrian της Alzira (Βαλένθια) πριν μεταφερθούν του χρόνου στη Γερμανία.
Σύμφωνα με άλλες πηγές, ο Teixeira έχει υπογράψει συμφωνία με την Campos που του επιτρέπει να λάβει τον έλεγχο της ομάδας, μόλις εξασφαλιστούν με 100% σιγουριά η θέση στο grid του 2010 και το μονοθέσιο της Dallara.
Ο Bruno Senna είναι ο μόνος σίγουρος οδηγός της ομάδας, που έχει 120 άτομα προσωπικό. Αναφέρεται ότι ο Ρουμονός/Γερμανός πρώην διευθυντής της Midland/Spyker/Force India, Colin Kolles θα αναλάβει τη διοίκηση της τέως γνωστής ως Campos ομάδας. Eντούτοις, σύμφωνα με τις πληροφορίες, ο Kolles (ο οποίος είναι διαυθυντής ομάδων της Audi -που ανήκει στον όμιλο της Volkswagen- στο Le Mans και το DTM), είχε υπογράψει μέσω της συμβουλευτικής εταιρίας KODEWA που του ανήκει τριετή συμφωνία με την Stefan GP. O ίδιος ο Kolles διέψευσε ότι εργάζεται στην Campos και αρνήθηκε ότι έχει οποιαδήποτε επαφή με την ισπανική ομάδα.
Παράλληλα, στη Stefan δεν εργάζεται τελικά ο πρώην αγωνιστικός διευθυντής της McLaren, Dave Ryan, παρά τις ανάλογες αναφορές που είχαν προκύψει. Αντιθέτως, μάνατζερ της ομάδας της Stefan GP είναι ο Phil Adey, που εργαζόταν από το 2007 μέχρι πέρυσι στην Toyota και πριν από αυτό για 15 χρόνια ως αεροδυναμιστής στη McLaren. Επίσης, στη Stefan GP εργάζεται και ο πρώην επικεφαλής σχεδιαστής της McLaren, Mike Coughlan, που βρέθηκε στο επίκεντρο του σκανδάλου κατασκοπείας το 2007. Οδηγός της Stefan GP, που θα ξεκινήσει δοκιμές με το μονοθέσιό της (αυτό που εξέλισσε για φέτος η Toyota συμπεριλαμβανομένου κινητήρα και κιβωτίου) στις 25 Φεβρουαρίου στο Portimao της Πορτογαλίας, είναι ο Kazuki Nakajima.
Αν οι αναφορές του ισπανικού Τύπου ισχύουν, τότε η Stefan GP θα πρέπει να περιμένει από την US F1 να μην παραστεί στο Μπαχρέιν για να έχει κάποια πιθανότητα να συμμετάσχει στο φετινό πρωτάθλημα. Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, η US F1 έχει καθυστερήσει 6 μήνες μια πληρωμή στον προμηθευτή κινητήρων της, την Cosworth. Το ποσό αναφέρεται ότι έχει ανέλθει στα 2,5 εκατομμύρια ευρώ.
O αγωνιστικός διευθυντής της US F1, Peter Windsor, παραδέχθηκε ότι η υπήρξε κάποια καθυστέρηση στη δημιουργία του μονοθεσίου της, καθώς προέκυψε και ένας σπόνσορας ο οποίος δεν τήρησε τις οφειλές του. Η πιθανότητα μη συμμετοχής της US F1, θα εκθέσει και τον Αμερικανό πρόεδρο της Γερουσίας της FIA, Nick Craw, ο οποίος είχε επισκεφθεί τις εγκαταστάσεις της ομάδας στο Charlotte της Bόρειας Καρολίνας στα τέλη του 2009 και ήταν σίγουρος ότι η πρόοδος ήταν επαρκής.
Ο μοναδικός μέχρι στιγμής σίγουρος οδηγός της US F1, o Αργεντίνος Jose Maria Lopez, δήλωσε ότι το μόνο πράγμα που ενδέχεται να αποτρέψει την παρουσία της αμερικάνικης ομάδας στο Μπαχρέιν, είναι το επερχόμενο crash test του μονοθεσίου της, σε περίπτωση που αποτύχει. Πιθανότερος υποψήφιος team mate του Lopez είναι ο 23χρονος Ισπανός πρωταθλητής του Superleague Formula και τις δυο σεζόν διεξαγωγής του, Adrian Valles.
Παρά το γεγονός ότι αμφότερες Campos και US F1 επιμένουν ότι θα βρίσκονται στο Μπαχρέιν στις 14 Μαρτίου, το τοπίο δεν έχει ξεκαθαρίσει ακόμα και η Stefan GP φαίνεται έτοιμη να αρπάξει οποιαδήποτε ευκαιρία προκύψει.
Επιστρέφοντας στα νέα της FIA, o Jean Todt δήλωσε ότι θα παραμείνει στην προεδρία της μονάχα μια τετραετία. Παράλληλα, ο Γάλλος επιβεβαίωσε ότι θα προτείνει η FIA να εκδίδει ειδικές άδειες και για τους διευθυντές των ομάδων -όπως συμβαίνει με τους πιλότους- έτσι ώστε να έχει δικαιοδοσία επάνω τους, έπειτα από το σκάνδαλο του στησίματος του Grand Prix Σιγκαπούρης του 2009, από την ομάδα της Renault, τον επακόλουθο ισόβιο αποκλεισμό του πρώην διευθύνοντα συμβούλου της γαλλικής ομάδας, Flavio Briatore και τη νίκη του τελευταίου στα γαλλικά δικαστήρια, όπου υποστήριξε ότι η Διεθνής Ομοσπονδία Αυτοκινήτου δεν είχε το δικαίωμα να του επιβάλλει τέτοια ποινή.