X
Αγώνες

F1 2020: Οχτώ πράγματα που μπορούμε να περιμένουμε από τη νέα χρονιά

Το 2019 μας αποχαιρετά σε μερικές ώρες, και το 2020 έρχεται γοργό, για να μας χαρίσει ακόμα μία σεζόν γεμάτη δράση. Αυτά είναι τα οχτώ πράγματα που μπορούμε να περιμένουμε από τη νέα αγωνιστική σεζόν της Formula 1.

Και οι οχτώ «προβλέψεις» βασίζονται αποκλειστικά στην κατάσταση ως είχε φέτος, και στις ενδείξεις που υπάρχουν ήδη για το 2020. Αυτό σημαίνει πως το περιθώριο λάθους είναι υπαρκτό, αλλά είναι όσο πιο μικρό γίνεται.

1.Η Mercedes θα συνεχίσει στον ίδιο ρυθμό

Ποτέ δεν μπορεί κάποιος να προβλέψει με ακρίβεια την έκβαση ενός πρωταθλήματος πριν καν αυτό ξεκινήσει. Αλλά, μία από τις μεγάλες σταθερές της Formula 1 αυτήν την 6ετία (και ένας από τους λόγους που την κατηγορούν για μονοτονία) είναι η σταθερά κυρίαρχη Mercedes.

Με τους κανονισμούς (και τα ελαστικά) να παραμένουν ίδια και για το 2020, η W11 ενδεχομένως να είναι και πάλι το ορόσημο για τον ανταγωνισμό.

Αυτό, σε συνδυασμό με τη στασιμότητα στην εξέλιξη των μονοθέσιων του ’20 ενόψει των ριζικών αλλαγών του ’21 (βλ. παρακάτω) μπορεί να οδηγήσει σε μία συνέχιση του status quo – τουλάχιστον σε ό,τι αφορά την μάχη του πρωταθλήματος.

2. Η Ferrari θα αξιολογήσει από νωρίς τον Vettel και θα πάρει τις αποφάσεις της

Η πολυετής συνεργασία της Ferrari με τον Charles Leclerc, που θα δει τον Μονεγάσκο να φορά τα κόκκινα μέχρι και το τέλος του 2024, σημαίνει πως οι Ιταλοί επενδύουν στον ίδιο μακροπρόθεσμα. Δεν είναι συχνό φαινόμενο μία ομάδα του βεληνεκούς της Scuderia να δεσμεύει (και να δεσμεύεται) για τόσο μεγάλο διάστημα.

Αντιθέτως, ο Sebastian Vettel βρίσκεται «υπό εξέταση». Ρεπορτάζ εξ Ιταλίας αναφέρει πως η ομάδα πρόκειται να λάβει υπόψη της τους πρώτους 7 αγώνες της χρονιάς που έρχεται, και βάσει αυτών θα αποφασίσει για το μέλλον της με τον Γερμανό πρωταθλητή. Φυσικά, και ο ίδιος θα έχει λόγο στο τι θα κάνει μετά το 2020, όμως η παρουσία του στο Μαρανέλο μετά το τωρινό του συμβόλαιο ενδεχομένως να κριθεί πριν φτάσει το καλοκαίρι.

Έχουμε δει, πάντως, πως ο Vettel λειτουργεί καλύτερα σε πιεστικές καταστάσεις. Έχει την ψυχραιμία, κι ίσως το κίνητρο, να αποδώσει καλύτερα όταν το διακύβευμα είναι μεγάλο. Αρκεί να μπορέσει να ξεπεράσει τον σκόπελο που ο ίδιος έχει θέσει στον εαυτό του.

3. Η Red Bull θα (προσπαθήσει να) παλέψει για τον τίτλο με τον Verstappen

Είναι σαφές πως η Red Bull βγαίνει από ένα 2019 που πήγε πολύ καλύτερα από όσο κι οι ίδιοι περίμεναν. Η νεότευκτη συνεργασία με τη Honda διένυσε μία άκρως θετική πρώτη σεζόν, με 3 νίκες και 11 συνολικά βάθρα (τα 2 με την Toro Rosso), όμως είναι δεδομένο ότι ο Max Verstappen θα κοιτάξει υψηλότερα – το δήλωσε:

«Ελπίζω να παλέψουμε για τον τίτλο. Αυτός είναι ο στόχος.»

Το γεγονός ότι η Mercedes χαίρει αυτού του σημαντικού προβαδίσματος κλείνοντας με νίκη το 2019, ενόψει ενός -όπως γνωρίζουμε- πανομοιότυπου σε κανονισμούς και πλαίσιο 2020, αποθαρρύνει κάθε πιθανό διεκδικητή του τίτλου.

Αλλά, αν υπάρχει μία ομάδα που μπορεί να κάνει τους Γερμανούς να «αγχωθούν», αυτή είναι η Red Bull.

Ο επαγγελματισμός, η σαφής διάκριση των ρόλων, και η μενταλιτέ του ίδιου Verstappen που μοιάζει να έχει εισάγει τη σοβαρότητα στο όλο ρεπερτόριό του, καθιστούν το συνδυασμό εξ Αυστρίας μία άκρως υπολογίσιμη απειλή.

4. Η McLaren θα χτίσει πάνω στην επιτυχία του 2019

Αν δεν ήταν τόσο κυρίαρχη η Mercedes, ο άτυπος τίτλος της «ομάδας της χρονιάς» θα έπρεπε δικαιωματικά να δοθεί στη McLaren.

Σχεδόν «αθόρυβα», το Woking έμαθε από τα λάθη του παρελθόντος, και ξεκίνησε με λευκό χαρτί το 2019, έχοντας τους Sainz και Norris σε μονίμως δαιμωνιώδη κατάσταση, και τον Andreas Seidl να κατευθύνει μία ομάδα που δεν άφησε κανέναν να την αμφισβητήσει στο midfield.

Το 2020 θα είναι μία ακόμα ευκαιρία των Βρετανών να επαναλάβουν τα κατορθώματα της χρονιάς που πέρασε, έχοντας πλέον ως σταθερό στόχο το βάθρο.

Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, πως η ομάδα στοχεύει σε πλήρη αλλαγή του σχεδιασμού του μονοθέσιού της για τη νέα σεζόν, της MCL36, συνεχίζοντας στο μοτίβο «μαθαίνω από τα λάθη μου και γίνομαι καλύτερος». Μπορούμε να ευχαριστήσουμε τον Seidl για αυτό.

5. Η Renault θα πάρει το πρώτο της βάθρο

Ενδεχομένως αυτή η πρόβλεψη να γίνεται απαράλλακτη από το 2016 και μετά, όμως είναι σαφές ότι για το 2020 υπάρχουν οι ενδείξεις.

Μέσα στο 2019, η Renault είχε τις ευκαιρίες της για την τριάδα, με μεγαλύτερη εξ αυτών στον αγώνα της Γερμανίας, προτού ο Nico Hulkenberg καταλήξει (όπως και πολλοί ακόμα) στις μπαριέρες.

Η σταθερότητα στο κανονιστικό πλαίσιο ενόψει 2020 δύναται να αποτελέσει μία πρώτης τάξεως ευκαιρία για το εργοστάσιο του Enstone, πιθανότατα με τον Daniel Ricciardo, να πάρει την θέση της έστω και στο τρίτο σκαλί του βάθρου.

Δεν ήταν τόσο κακή όσο έδειξε η βαθμολογική της διαφορά από τη McLaren, και σε έναν χαοτικό αγώνα, χρειάζεται μόνο το σωστό timing για να γίνει το «θαύμα» – ασχέτως αν δεν θα έπρεπε να λογίζεται ως τέτοιο.

6. Η Sauber θα πρέπει να αποδείξει ότι αξίζει να μείνει στο σπορ η χορηγία της Alfa Romeo

Η συγχώνευση PSA-FCA δύναται να έχει σημαντικό αντίκτυπο και στη Formula 1, για τη μεριά του FCA, προφανώς.

Η Alfa Romeo βρίσκεται στο σπορ ως χορηγός επωνυμίας της Sauber. Άλλωστε, το επίσημο όνομα της ομάδας στην άδειά της είναι Sauber Motorsport AG. Επομένως, οι Ελβετοί συνεχίζουν να δρουν ως είχαν και πριν την έλευση των Ιταλών το 2018, με τη διαφορά ότι έχουν μεγαλύτερη ρευστότητα και άμεση βοήθεια στον τεχνικό τομέα (κυρίως της μονάδας ισχύος) από τη Ferrari.

Η απόδοση της C38, όμως, δεν ήταν η ενδεδειγμένη μέσα στο 2019, παρά το εξαιρετικό (τηρουμένων των αναλογιών) 2018. Παρά το δυνατό ξεκίνημα του Kimi Raikkonen και την ανάκαμψη του Antonio Giovinazzi μετά το μέσο της χρονιάς, το ίδιο το μονοθέσιο στερείτο σταθερότητας και κάθε αγώνας ήταν κάτι το τελείως διαφορετικό.

Παράλληλα, ο CEO του συγχωνευμένου ομίλου, Carlos Tavares, έχει δείξει την πρόθεσή του να προωθήσει την Peugeot στο motorsport, επαναφέροντάς την στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής, αρχής γενομένης από το 2022.

Η Sauber θα πρέπει να αποδείξει ότι μπορεί αγωνιστικά να δικαιούται την αρωγή (χρηματική και μη) του PSA-FCA, αλλιώς θα πρέπει να βρει τον δρόμο της από το 2021 και μετά.

7. Η Haas θα παραμείνει άκρως δυσλειτουργική

Το δίδυμο Grosjean-Magnussen θα παραμείνει απαράλλακτο και το 2020, κι αυτό αναπόφευκτα θα δημιουργήσει νέους τριγμούς, πάνω από τους ήδη υπάρχοντες.

Η Haas διένυσε την πρώτη πραγματικά κακή χρονιά της στην ολιγόχρονη πορεία της στην F1, έχοντας κάνει τεράστια λάθη στον σχεδιαστικό τομέα, ενώ παράλληλα έχασε και τη βασική χορηγό της, τη Rich Energy, προτού καν συμπληρωθεί το πρώτο μισό του πρωταθλήματος.

Το μεγαλύτερο αγκάθι της, όμως, είναι το οδηγικό της δίδυμο. Είναι σαφές ότι κανείς εκ των δύο δεν είναι σε θέση να οδηγήσει πια στη Formula 1. Ο μεν Grosjean στερείται ψυχραιμίας και κινήτρου, ο δε Magnussen δεν τα διέθετε ποτέ, και πλέον έχει χάσει και το όποιο μομέντουμ είχε από τα χρόνια με τη McLaren και τη Renault.

Φυσικά, ένα καλό μονοθέσιο μπορεί να «μακιγιάρει» αυτές τις αδυναμίες, αλλά όχι για πολύ. Ενδεχομένως ο Guenther Steiner να πήρε τη λάθος απόφαση.

8. Όλες οι ομάδες θα κοιτάξουν το 2021 αμέσως μετά την θερινή ανάπαυλα

Όπως έχει καταστεί ήδη σαφές, το 2020 θα είναι η συνέχεια του 2019 και ο προάγγελος για τις ραγδαίες αλλαγές του 2021.

Αυτό απαλλάσσει τις ομάδες από το βάρος της σημαντικής εξέλιξης των μονοθέσιών τους κατά τη διάρκεια της χρονιάς, και αναπόφευκτα θα εστιάσουν στα νέας γενιάς αυτοκίνητα, όσο έχουν ακόμα το δικαίωμα πλήρους χρήσης του CFD και της αεροδυναμικής σήραγγας.

Ενδεχομένως η κατάσταση να παραμείνει ως έχει ακόμα και μετά το καλοκαιρινό διάλειμμα, όταν και εκτιμάται πως οι εργασίες ενόψει ’21 θα φτάσουν στο απόγειό τους.

Το 2020 μπαίνει σε λίγες ώρες, κι αυτό σημαίνει πως μία νέα χρονιά, γεμάτη γκάζι και δράση, μας περιμένει. Ανεξαρτήτως πρωταθλητή, νικητών, αποτελεσμάτων, οι αγώνες είναι όμορφοι. Είναι η έκφραση μίας συνύπαρξης τόσο μοναδικής όσο και επικίνδυνης: της συνύπαρξης ανάμεσα σε άνθρωπο και μηχανή. Κι αυτό θα συναρπάζει πάντα και για πάντα._Δ.Μ.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!