Ο Zak Brown, CEO της McLaren, πιστεύει ότι η έρευνα της FIA όσον αφορά τα γεγονότα του περυσινού GP Αμπού Ντάμπι θα πρέπει να είναι ξεκάθαρη στα ευρήματά της.
Ο Zak Brown έχει ήδη κάνει ξεκάθαρο ότι θέλει να δει αλλαγές στη Formula 1 πριν την έναρξη της επόμενης σεζόν, ώστε να διευθετηθούν διάφορα ζητήματα του σπορ.
Παρότι τα περισσότερα βλέμματα επικεντρώνονται στα ευρήματα της έρευνας της FIA για το Αμπού Ντάμπι, ο Brown θέλει να δει αλλαγές και σε άλλους τομείς, του οποίους έχει επισημάνει και ο γράφων.
Τα αποτελέσματα της έρευνας της FIA θα ανακοινωθούν στις 18 Μαρτίου, δηλαδή την Παρασκευή πριν το GP Μπαχρέιν, ωστόσο θα έχουν γίνει γνωστά εντός του Φεβρουαρίου στην Επιτροπή της F1, στην οποία συμμετέχουν και οι διευθυντές των ομάδων, για να περάσουν έγκριση.
Ήδη στην ανακοίνωση αυτή, η FIA άφησε υπονοούμενα ότι θα πραγματοποιηθούν αλλαγές στο τμήμα μονοθεσίων, με πολλούς να θεωρούν δεδομένη την απομάκρυνση του Michael Masi και αντίστοιχες φήμες να κυκλοφορούν και για τον τεχνικό διευθυντή του τμήματος, Νικόλα Τομπάζη.
Ο Zak Brown δήλωσε σχετικά με το Αμπού Ντάμπι: «Νομίζω ότι με όλες τις διαμάχες στον αθλητισμό, με τον καιρό, μόλις ξεκινήσει η επόμενη σεζόν, οι πληγές αρχίζουν να επουλώνονται».
«Αλλά νομίζω ότι η FIA πρέπει να βγει με μια ανακοίνωση που να λέει ορίστε τι συνέβη. Ορίστε πως και γιατί πιστεύουμε ότι συνέβη. Ορίστε τι ήταν σωστό, τι ήταν λάθος, και ό,τι πρόκειται να βγει στην αναφορά, και στη συνέχεια να δείξει ότι έχει λάβει μέτρα για να διασφαλίσει ότι δεν θα συμβεί ξανά».
Ωστόσο, θα πρέπει να είμαστε ρεαλιστές εδώ. Η FIA θα κάνει ανάλυση των πράξεων των ίδιων της των υπαλλήλων. Δεν πρόκειται να βγει και να πει ανοιχτά ότι έγιναν λάθη.
Το πιθανότερο είναι ότι θα παραδεχθεί πως κάποιες διαδικασίες μπορούν να βελτιωθούν και θα παρουσιάσει τις αλλαγές που πιστεύει ότι θα διευθετήσουν τα ζητήματα που έχουν προκύψει.
Δύσκολα θα δούμε τη διαφάνεια που αναζητά ο Zak Brown. Πάντως ο Αμερικανός δεν πιστεύει ότι υπήρχε πρόθεση στις αποφάσεις της διεύθυνσης αγώνων στο Αμπού Ντάμπι: «Δε νομίζω ότι αυτή ήταν μια κακόβουλη απόφαση. Έτσι, για όσους μπορεί να έχουν την άποψη ότι το σπορ είναι διεφθαρμένο κ.λπ. δεν συμφωνώ με αυτό».
«Νομίζω ότι θα μπορούσε να έχει ληφθεί μια διαφορετική απόφαση; Ναι, πιθανότατα. Αλλά θέλω να περιμένω να δω τα συμπεράσματα της FIA».
«Νομίζω ότι όλοι έχουμε δει στον αθλητισμό στο παρελθόν αποφάσεις διαιτητών με τις οποίες ο κόσμος διαφωνεί. Μερικές φορές έχουν δίκιο, μερικές φορές έχουν άδικο. Γίνεται αρκετά συναρπαστικό. Αλλά μετά ξεκινάει η σεζόν και σύντομα γίνεται ένα πράγμα που, ενώ δεν ξεχνάς ποτέ, αποτελεί παρελθόν».
«Υποθέτω ότι θα καταλήξουν σε ένα συμπέρασμα που καθορίζει τον τρόπο με τον οποίο θα λαμβάνονται καλύτερα οι αποφάσεις στο μέλλον. Και αυτό είναι που με ανησυχεί περισσότερο, διότι το αποτέλεσμα του Αμπού Ντάμπι δεν μας επηρέασε. Με απασχολεί περισσότερο καθώς προχωράμε μπροστά».
«(Κοιτάξτε) τις ποινές των οδηγών. Ο Lando (Norris) ήταν ένα συμβάν μακριά από το να χάσει την (αγωνιστική) άδειά του (πέρυσι), κάτι που ήταν τρελό, γιατί δεν μπορώ να σκεφτώ καμία φορά που ο Lando οδήγησε επικίνδυνα».
«Γράψαμε στη FIA και την F1 επτά αγώνες πριν την ολοκλήρωση της σεζόν και είπαμε ότι ο Lando είναι ένα σπρώξιμο -χωρίς να τον αγγίξει- του Perez εκτός πίστας μακριά από την απώλεια της άδειάς του», καθώς αν κάποιος οδηγός συγκεντρώσει 12 πόντους ποινής, απαγορεύεται η συμμετοχή σε ένα Grand Prix.
«Για μένα, οι βαθμοί στο δίπλωμα πρέπει να αφορούν την επικίνδυνη οδήγηση, όχι τα αγωνιστικά περιστατικά. Οπότε με ενδιαφέρει περισσότερο να ξεκαθαρίσουν όλα αυτά, επειδή αγωνιζόμασταν και ανησυχούσαμε για τον Lando».
«Ενώ όλοι, όπως καταλαβαίνω, είναι επικεντρωμένοι σα λέιζερ στο Αμπού Ντάμπι, εγώ κοιτάζω τα τελευταία δύο χρόνια και λέω ότι πρέπει να τα ξεκαθαρίσουμε όλα αυτά».
Τα αποτελέσματα της έρευνας της FIA και οι αλλαγές που θα εφαρμοστούν έχουν αρκετά μεγάλη σημασία ώστε να διασφαλίσουν σε οδηγούς, ομάδες και -κυρίως- οπαδούς του σπορ ότι υπάρχει αξιοπιστία και ότι τα φαινόμενα όπως αυτό του Αμπού Ντάμπι -αλλά και του Βελγίου- δεν πρόκειται να επαναληφθούν._Φ.Λ.