Οι ιθύνοντες της Ferrari πιστεύουν ότι θα ήταν αφελές να υποθέσουν πως θα είναι εύκολο να φτάσουν τις δύο ομάδες που πάλεψαν για τον τίτλο το 2021, παρά την αλλαγή τεχνικών κανονισμών της Formula 1.
H φετινή σεζόν θα σηματοδοτήσει την εφαρμογή νέων τεχνικών κανονισμών στη Formula 1, αναγκάζοντας τα τεχνικά τμήματα των ομάδων να ακολουθήσουν διαφορετική αεροδυναμική φιλοσοφία και να διαχειριστούν την παρουσίαση των νέων ελαστικών με ζάντες 18 ιντσών.
Οι συνθήκες αυτές αποτελούν μια ευκαιρία για όλες τις ομάδες να κάνουν ένα μεγάλο βήμα προόδου, με τη Ferrari ειδικότερα να θέλει να επιστρέψει στη διεκδίκηση νικών, μετά από δύο χρόνια… ξηρασίας επιτυχιών σε Grand Prix.
Η βαρύτητας των νέων κανονισμών ώθησε τη Ferrari να αναστείλει την εξέλιξη του μονοθεσίου του 2021 στις αρχές της περασμένης σεζόν, παρά τη στενή μάχη που έδωσε με τη McLaren για την 3η θέση στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών.
Παρά την έλλειψη αεροδυναμικών αναβαθμίσεων, η Ferrari κέρδισε τη μάχη με την McLaren για την 3η θέση, με τη βοήθεια του καινούργιου υβριδικού συστήματος του Maranello, που παρουσιάστηκε στο GP Ρωσίας.
Mercedes και η Red Bull βρέθηκαν πέρυσι σε μια σκληρή μάχη για την κατάκτηση των Πρωταθλημάτων Οδηγών και Κατασκευαστών, που κρίθηκε στον τελευταίο αγώνα της σεζόν, στο Άμπου Ντάμπι.
Αλλά ο αγωνιστικός διευθυντής της Ferrari, ο Γάλλος Laurent Mekies, δήλωσε ότι παρά την ανάγκη των Mercedes και Red Bull να επικεντρωθούν στα μονοθέσια του 2021 λόγω της μάχης για τον τίτλο, δεν περιμένει ότι αυτό θα έχει μεγάλο αντίκτυπο στις προοπτικές τους για φέτος: «Είμαι σίγουρος ότι έπρεπε να εξελίξουν το περυσινό μονοθέσιο».
«Ωστόσο, και στις δύο περιπτώσεις πρόκειται για απίστευτους οργανισμούς και αρκεί να κοιτάξει κανείς τα αποτελέσματα για να το διαπιστώσει. Ως εκ τούτου, δεν θα υποτιμούσα ούτε για ένα δευτερόλεπτο την ικανότητά τους να παράγουν ένα σπουδαίο αυτοκίνητο το 2022».
«Ναι, έπρεπε να ξοδέψουν περισσότερο για το 2021, αλλά αν κοιτάξετε τα αποτελέσματα που παρήγαγαν τα τελευταία 10 χρόνια, θα πρέπει να είσαι πολύ αφελής για να πιστεύεις ότι θα είναι εύκολο να καλύψεις τη διαφορά».
«Διότι, τελικά, πρέπει ακόμα να μειώσουμε τη διαφορά. Ακόμα και εμείς, κοιτάμε τα νούμερα των αυτοκινήτων του 2022 σε σύγκριση με το που βρισκόμαστε».
«Αν είμαστε Χ αριθμό δεκάτων του δευτερολέπτου πιο αργοί από αυτούς, τότε πρέπει να καλύψουμε αυτή τη διαφορά συν την προϋπάρχουσα διαφορά. Οπότε δε θα ανησυχούσα πολύ για εκείνους».
«Ξεκαθαρίσαμε ότι από πολύ νωρίς πήραμε την απόφαση να επικεντρωθούμε στο 2022. Ελπίζαμε εκείνη τη στιγμή -αρκετά νωρίς στη σεζόν- επειδή βρισκόμαστασν αρκετά μακριά από τη McLaren, για να πιστεύουμε ότι θα μπορούσαμε να παλέψουμε τελικά για την τρίτη θέση.
«Αλλά είχαμε επιλέξει να μην κάνουμε κανένα συμβιβασμό για το 2022. Η μόνη εξέλιξη που είχαμε το δεύτερο μισό της χρονιάς, ήταν το υβριδικό σύστημα, το οποίο και πάλι είναι κάτι που θα χρησιμοποιήσουμε για την επόμενη σεζόν».
Καινοτομίες
Η Ferrari έχει αναφέρει ότι το αυτοκίνητό της για φέτος θα διαθέτει «πολλές καινοτομίες», συμπεριλαμβανομένης μιας μονάδας ισχύος που θα «διαφέρει σημαντικά» από αυτή που χρησιμοποιούσε μέχρι πέρυσι.
O διευθυντής της Scuderia, Mattia Binotto, δήλωσε: «Αρχικά, η πρόθεσή μας να χρησιμοποιήσουμε αυτή τη μονάδα ισχύος, την οποία εξελίσσουμε για το 2022, στους τελευταίους αγώνες της σεζόν, για παράδειγμα στους τρεις τελευταίους αγώνες».
Ωστόσο, η παρουσίαση του καινούργιου υβριδικού συστήματος ήταν, σύμφωνα με τον Binotto, «ένα μεγάλο βήμα στη μονάδα ισχύος. Γιατί αν το συγκρίνετε με το παρελθόν, το 2020 η μονάδα ισχύος ήταν η μεγάλη μας αδυναμία και βρισκόμασταν πολύ πίσω. Αν δείτε πού βρισκόμαστε σήμερα, τότε οι εξελίξεις είναι προφανείς».
«Το γεγονός ότι καταφέραμε να το κάνουμε αυτό, οκτώ αγώνες πριν από το τέλος, ήταν ένα μεγάλο επίτευγμα της ομάδας, η οποία αισθάνθηκε την πίεση, δουλεύοντας όσο πιο σκληρά μπορούσε, για να παρουσιάσει τον κινητήρα όσο το δυνατόν νωρίτερα».
«Αν κοιτάξουμε το αυτοκίνητο και τη μονάδα ισχύος του 2022, πιστέψτε με, υπάρχουν πολλές καινοτομίες. Νομίζω ότι ο τρόπος με τον οποίο ολόκληρη η ομάδα μηχανικών αντιμετώπισε τον νέο σχεδιασμό και τους κανονισμούς του 2022, που αποτελούν μια μεγάλη ασυνέχεια, ήταν σίγουρα με πιο ανοιχτό μυαλό απ’ ό,τι πριν».
«Εγώ ο ίδιος μπορώ να το μετρήσω κοιτάζοντας το αυτοκίνητο, τον τρόπο με τον οποίο εξελίσσεται, και σίγουρα με το πόσες καινοτομίες έχουμε παρουσιάσει σε αυτό».
«Όσον αφορά τη μονάδα ισχύος, διαφέρει σημαντικά από την τρέχουσα, εκτός από το υβριδικό σύστημα. Όσον αφορά το υβριδικό σύστημα, το παρουσιάσαμε το 2021, καθώς προβλέψαμε τους κανονισμούς κανόνες του 2022».
«Θα υπάρξουν κάποιες αλλαγές στο υβριδικό σύστημα για το 2022, πρώτα για τους κανονισμούς, επειδή απαιτούνται περισσότεροι αισθητήρες από τη FIA σε όλα τα συστήματα για καλύτερη αστυνόμευση. Αλλά το συνολικό σύστημα είναι πολύ παρόμοιο με αυτό που έχουμε και με αυτό που χρησιμοποιήσαμε στο τέλος της σεζόν».
«Αλλά τα υπόλοιπα, ειδικά στον κινητήρα εσωτερικής καύσης, πρέπει να πω ότι είναι πολύ διαφορετικά. Έχουμε ένα νέο καύσιμο, το οποίο είναι το 10% αιθανόλη, που κατά κάποιο τρόπο άλλαξε πολύ την ανάφλεξη».
«Όλοι μας χάνουμε πάνω-κάτω 20 ίππους, πράγμα που σημαίνει ότι κατά κάποιο τρόπο η ίδια η ανάφλεξη έχει αλλάξει αρκετά. Έτσι, υπήρχαν πολλές ευκαιρίες στην εξέλιξη της μονάδας ισχύος και την αλλάξαμε αρκετά».
Σύμφωνα με αναφορές στον ιταλικό Τύπο, η Shell, προμηθευτής καυσίμων της Ferrari, έχει καταφέρει να ανακτήσει τη χαμένη ιπποδύναμη στο σχεδιασμό των καυσίμων για το 2022.
Όσον αφορά το πλαίσιο, ο Binotto δήλωσε: «Νομίζω ότι ο τρόπος με τον οποίο προσεγγίσαμε την πρόκληση ήταν πραγματικά ανοιχτόμυαλος».
«Όταν εξετάζαμε την ιδέα του αυτοκινήτου, το τι ήταν δυνατό ή όχι, δεν ήταν μόνο οι εξωτερικές μορφές, αλλά ό,τι θα μπορούσαμε να κάνουμε κάτω από το αμάξωμα, όσον αφορά τη διάταξη, το σχεδιασμό της ανάρτησης, την πλήρη αρχιτεκτονική, συμπεριλαμβανομένης και της μονάδας ισχύος».
«Νομίζω ότι η ομάδα παρουσίασε σημαντικές καινοτομίες και ο συνολικός σχεδιασμός που ολοκληρώνουμε τώρα είναι αρκετά διαφορετικός από το εγχείρημα του 2021».
Η Ferrari αναμένεται να παρουσιάσει το καινούργιο της μονοθέσιο μεταξύ 16 και 18 Φεβρουαρίου. Σύμφωνα με τις πληροφορίες, το νέο μοντέλο έχει ήδη περάσει τα υποχρεωτικά crash test της FIA. Φέτος, η Ferrari εορτάζει τα 75 χρόνια από την ίδρυσή της και για το λόγο αυτό παρουσίασε ένα ειδικό λογότυπο.
Επίσης, πέραν της επιστροφής της ισπανικής τράπεζας Santander ως σπόνσορα, η ιταλική ομάδα εξασφάλισε χορηγία και από την ελβετική εταιρεία κρυπτονομίσματος Velas Network AG, η οποία θα αποτελεί βασικό σπόνσορα της Scuderia στο Πρωτάθλημα Esports.
Διαχείριση οδηγών
Σχετικά με τη διαχείριση του οδηγικού διδύμου της Scuderia, ο Binotto δήλωσε ότι δε θα ευνοήσει κάποιον από τους δύο: «Όσον αφορά τους οδηγούς, όπως λέμε συχνά, η πίστα είναι αυτή που θα το υποδείξει».
«Η προτεραιότητα είναι πάντα η ομάδα, αλλά χωρίς αμφιβολία, αν μπορέσουν να διεκδικήσουν μια σημαντική θέση στο Πρωτάθλημα, τα γεγονότα θα υποδείξουν ποιος είναι μπροστά».
«Μερικές φορές δεν έχει να κάνει μόνο με το ταλέντο και την ικανότητα του οδηγού. Ένας οδηγός μπορεί να είναι πολύ άτυχος και να έχει ζημιές, προβλήματα αξιοπιστίας ή ατυχήματα».
«Για αυτό το λόγο δεν πιστεύω ότι σε αυτή τη φάση υπάρχει η ανάγκη να έχουμε Νο. 1 και Νο. 2 οδηγού. Απλά θα το συζητήσουμε όσον αφορά τις θέσεις στην πίστα όταν θα έρθει η ώρα».
Η Ferrari θα συνομιλήσει με τον Carlos Sainz κατά τη διάρκεια του χειμώνα για την ανανέωση του συμβολαίου του Ισπανού, που λήγει στο τέλος της φετινής χρονιάς. Παράλληλα, ο Binotto δήλωσε για τον Leclerc: «Για τον Charles μπορώ να πω ότι είμαι πολύ χαρούμενος για την πρόοδο που τον είδα να κάνει αυτή τη σεζόν».
«Νομίζω ότι ήταν πάντα γρήγορος στις κατατακτήριες δοκιμές, ακόμη και στο τελευταίο μέρος της σεζόν, όταν ο Carlos τον πίεζε περισσότερο. Αλλά δεν μπορούμε να ξεχάσουμε τις δύο εγκαταλείψεις στο Μονακό και τη Βουδαπέστη, που έκαναν τη διαφορά. Σε αυτές τις περιπτώσεις ήταν άτυχος».
«Χωρίς αυτές τις εγκαταλείψεις είναι δύσκολο να πούμε πού θα είχε καταλήξει, αλλά ίσως λείπουν τουλάχιστον 40 βαθμοί από την τελική συγκομιδή του, με τους οποίους θα ήταν πολύ πιο μπροστά στο πρωτάθλημα».
«Ο Charles έμαθε πολλά στον αγώνα σχετικά με το πως να διαχειρίζεται τα ελαστικά και κατάφερε να προσαρμόσει τον ρυθμό του αγώνα στις εκάστοτε συνθήκες. Δεν μπορώ παρά να είμαι χαρούμενος με την πρόοδο που έχει σημειώσει»._Φ.Λ.