Η Red Bull κατέθεσε αγωγή εναντίον του πρώην επικεφαλής αεροδυναμικής της, Dan Fallows, για να αποτρέψει τη μετάβασή του στην Aston Martin κατά τη φετινή χρονιά.
Τον Ιούνιο του 2021, ανακοινώθηκε (από τη Red Bull) ότι η Aston Martin προσέλαβε τον Dan Fallows ως τεχνικό διευθυντή. Ωστόσο, οι ιθύνοντες της Red Bull είχαν κάνει σαφές ότι δύσκολα ο Fallows θα βρισκόταν σε άλλη ομάδα πριν το καλοκαίρι του 2023.
Το συμβόλαιο του Fallows με τη Red Bull λήγει στο τέλος του 2022 και ορίζει ότι πριν ο αεροδυναμιστής (που στην αυστριακή ομάδα διήυθυνε ένα τμήμα στο οποίο 100 άτομα αναφέρονταν σε αυτόν) έχει το δικαίωμα να προσχωρήσει σε αντίπαλη ομάδα, θα πρέπει να περάσει έξι μήνες χωρίς να εργάζεται, όπως συμβαίνει με τα συμβόλαια πολλών τεχνικών της Formula 1.
Στο τέλος της περασμένης χρονιάς, ο διευθυντής της Aston Martin, Otmar Szafnauer, δήλωσε αισιόδοξος ότι ο Fallows θα προσχωρήσει στην ομάδα του στις αρχές της φετινής σεζόν. Ωστόσο, αυτό φαίνεται αρκετά δύσκολο πλέον, δεδομένης της αγωγής της Red Bull εναντίον του Fallows.
Η Red Bull δε θέλει να επιτρέψει στον Fallows να προσχωρήσει στην Aston Martin φέτος, όπως ο ίδιος επιθυμεί, για να μη μεταφέρει μυστικά της αρχικής εξέλιξης του αυστριακού μονοθεσίου για το 2022 στην αντίπαλη ομάδα.
Η ομάδα συνηγόρων της Red Bull απευθύνθηκε στο Ανώτατο Δικαστήριο της Αγγλίας και της Ουαλίας και η αρχική ακρόαση της υπόθεσης πραγματοποιήθηκε στις 17 Δεκεμβρίου. Σε αυτήν, το Δικαστήριο δικαίωσε τη θέση της Red Bull.
Η υπεράσπιση του Fallows επεσήμανε παρόμοιες περιπτώσεις στο παρελθόν με μέλη του προσωπικού της Red Bull, τα οποία αποδεσμεύτηκαν από τις συμβάσεις τους νωρίτερα από το προβλεπόμενο.
Ο συνήγορος του Fallows ζήτησε να παρουσιαστούν στο δικαστήριο οι επικοινωνίες μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου μεταξύ του διευθυντή της Red Bull, Christian Horner και άλλων πρώην μελών της ομάδας, στα οποία επετράπη να αποχωρήσουν πριν τη λήξη του συμβολαίου τους.
Εντούτοις, ο δικαστής Linden απέρριψε το αίτημα, αναφέροντας ότι κάθε περίσταση είναι διαφορετική και οι εργαζόμενοι αυτοί βρίσκονταν σε πιο χαμηλές θέσεις στην ιεραρχία της ομάδας.
Τα δικαστικά έγγραφα αναφέρουν ότι στις αρχές Αυγούστου του 2021, ο Fallows απομακρύνθηκε από τις δραστηριότητες της Formula 1 και τοποθετήθηκε στο τμήμα αυτοκινήτων παραγωγής της Red Bull Technologies, το οποίο συνεργάζεται με την Aston Martin στην εξέλιξη της Valkyrie. Το συμβόλαιό του επέτρεπε τέτοιες μεταθέσεις.
Ο Fallows ήταν δυσαρεστημένος με την εξέλιξη αυτή και υπέβαλε καταγγελία, ωστόσο, οι ισχυρισμοί του απορρίφθηκαν και ο ίδιος δεν άσκησε έφεση. Ένα μήνα αργότερα, ο Fallows υπέβαλε την παραίτησή του στη Red Bull, η οποία δεν έγινε αποδεκτή.
Η Red Bull ζήτησε από το δικαστήριο να αναγνωρίσει ότι ο εναγόμενος δεν απολύθηκε, αλλά παραιτήθηκε, με συνέπεια η σύμβασή του και οι όροι της να εξακολουθούν να ισχύουν.
Ο Fallows ανέφερε ότι δεν είναι ευχαριστημένος από τον τρόπο με τον οποίο τον μεταχειρίστηκε η Red Bull, ουσιαστικά υποβιβάζοντάς τον. Με βάση αυτό, ο Fallows ισχυρίζεται ότι οι όροι του συμβολαίου του δεν είναι εφαρμόσιμοι, καθώς περιορίστηκαν οι επαγγελματικές του δραστηριότητες.
Η υπόθεση θα επανέλθει στην αίθουσα των δικαστηρίων για ακρόαση και την ανακοίνωση της τελικής απόφασης μεταξύ 25 και 28 Ιανουαρίου, αλλά η αρχική απόφαση απορρίπτει τους ισχυρισμούς του Fallows.
Αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που η Fallows βρίσκεται στο επίκεντρο νομικών υποθέσεων. Το 2014, είχε συμφωνήσει να προσχωρήσει στη McLaren, αλλά η Red Bull κατάφερε να τον διατηρήσει στους κόλπους της, προσφέροντάς του αύξηση απολαβών.
Η McLaren προσέφυγε στα δικαστήρια, αλλά οι δύο ομάδες ήρθαν σε συμβιβασμό, με τη Red Bull να συμφωνεί -σύμφωνα με τις πληροφορίες- να μειώσει την περίοδο που θα έπρεπε να περάσει χωρίς να εργάζεται ένας άλλος αεροδυναμιστής που είχε πάρει μεταγραφή για το Woking, ο (γεννημένος στην Αγγλία με ρίζες από την Κύπρο) Πίτερ Προδρόμου._Φ.Λ.