top icon
Αγώνες

Brave New World!

Η Formula 1 αποκτά νέο πρόσωπο φέτος και αυτό αναμένεται να συνοδευθεί από πολυάριθμες εκπλήξεις! Διαβάστε τις κυριότερες αλλαγές…

Η Formula 1 αποκτά νέο πρόσωπο φέτος και αυτό αναμένεται να συνοδευθεί από πολυάριθμες εκπλήξεις! Διαβάστε τις κυριότερες αλλαγές…

Από ατμοσφαιρικούς V8 κινητήρες 2,4 λίτρων περνάμε σε turbo V6 1.600 κ. εκ. Την πτώση σε ισχύ (περίπου 150 ίππους) αναλαμβάνει να αναπληρώσει το σύστημα ανάκτησης ενέργειας (ERS) το οποίο έχει δεκαπλάσια ισχύ από το περυσινό KERS (160 ίπποι για 33,3 δλ. στο γύρο). Λόγω της αύξησης ισχύος του ERS, επιβλήθηκε περιορισμός στην ποσότητα καυσίμου που επιτρέπεται να χρησιμοποιηθεί για τον αγώνα (100 κιλά) το οποίο αντιστοιχεί περίπου στα 2/3 της ποσότητας που κατανάλωναν πέρυσι τα μονοθέσια.

>Το ERS αποτελείται από δύο συστήματα, το ERSK (ανάκτηση κινητικής ενέργειας, το παλιό KERS) και το ERSH (ανάκτηση θερμικής ενέργειας), τα οποία είναι συνδεδεμένα με την υποχρεωτικά τοποθετημένη κάτω από το ρεζερβουάρ μπαταρία, που ζυγίζει από μόνη της όσο ολόκληρο το KERS πέρυσι (20-25 κιλά). Δυο ηλεκτροκινητήρες (MGU) αναλαμβάνουν τη συλλογή και την απόδοση της ανακτημένης ενέργειας. Ο MGUK είναι συνδεδεμένος στο στροφαλοφόρο του V6, ενώ ο MGUH (που επιτρέπεται να φτάνει τις 125.000 σ.α.λ.) είναι συνδεδεμένος στον άξονα της τουρμπίνας που τίθεται σε κίνηση από τα καυσαέρια.

Λόγω των δραστικών αλλαγών στους κανονισμούς που αφορούν τις κινητήριες μονάδες, η απόδοση των ομάδων εξαρτάται άμεσα από τον προμηθευτή που διαθέτουν. Οι εργοστασιακές ομάδες (Ferrari, Mercedes) διαθέτουν θεωρητικά πλεονέκτημα επειδή έχουν εξελίξει πλαίσιο και κινητήριο σύνολο παράλληλα. Η Mercedes φαίνεται να έχει τον καλύτερα προετοιμασμένο κινητήρα, ενώ η Ferrari βρίσκεται στη μέση. Η Renault αντιμετώπισε σημαντικά προβλήματα στις χειμερινές δοκιμές εξέλιξης και αναμένεται να δυσκολευτεί στην αρχή της σεζόν.

Για να διαχειριστούν καλύτερα την υπερδιπλάσια ροπή που έχουν τη δυνατότητα να παράγουν οι φετινοί κινητήρες, τα μονοθέσια διαθέτουν κιβώτια 8 σχέσεων, τα οποία φέτος θα πρέπει να διαρκούν 6 αγωνιστικά σαββατοκύριακα και η κλιμάκωσή τους επιτρέπεται να τροποποιηθεί μονάχα μια φορά εντός της σεζόν, εφόσον η ομάδα έχει κάνει λανθασμένες επιλογές. Οι κατά πολύ υψηλότερες τιμές ροπής θα κάνουν τα φετινά μονοθέσια πιο δύσκολα στο χειρισμό και αναμένεται να δούμε πολύ περισσότερες φάσεις με ανάποδο τιμόνι. Ωστόσο, στους αγώνες θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο η στρατηγική και ο τρόπος προσέγγισης, καθώς η εξοικονόμηση καυσίμου θα είναι ζωτικής σημασίας.

Οι δύσμορφες απολήξεις στα ρύγχη των φετινών μονοθεσίων οφείλονται στη διατύπωση των κανονισμών. H FIA είχε στόχο να μειώσει την απόσταση του ρύγχους από το έδαφος για να βελτιώσει την ασφάλεια των οδηγών σε περίπτωση εμβολισμού από το πλάι, αλλά οι ομάδες οδηγήθηκαν σε ακραίες ερμηνείες για να αντλήσουν το μέγιστο αεροδυναμικό πλεονέκτημα.

Η Mercedes δείχνει να είναι το φαβορί πριν ξεκινήσει η φετινή σεζόν, αν και οι άνθρωποι της ομάδας προσπαθούν να το αρνηθούν. Υπήρχαν προβλήματα αξιοπιστίας κατά τη διάρκεια του χειμώνα οπότε υπάρχουν ανησυχίες εντός της ομάδας από την οποία απουσιάζει πλέον ο Ross Brawn. Ο γερμανικός κινητήρας είναι ο κορυφαίος και αυτό επέτρεψε στη Williams να πραγματοποιήσει πολύ καλή χειμερινή προετοιμασία, δημιουργώντας υψηλές προσδοκίες για τη φετινή σεζόν ενώ και η Force India δείχνει δυνατή.

Η Red Bull είχε έναν εφιαλτικό χειμώνα και το πιο πιθανό είναι ότι δε θα έχει τη δυνατότητα να διεκδικήσει τη νίκη στους πρώτους αγώνες της σεζόν, μέχρι να επιλύσει τα προβλήματα απαγωγής θερμότητας καθώς και λειτουργίας του λογισμικού του κινητήριου συνόλου της Renault. H παντοδυναμία της Red Bull που έχει σαρώσει τους τίτλους τα τελευταία τέσσερα χρόνια κινδυνεύει να τερματιστεί φέτος. Αν και η ομάδα τα τελευταία χρόνια είναι η καλύτερη στο ρυθμό εξέλιξης του μονοθεσίου, οι βελτιώσεις που πρέπει να κάνει τώρα δεν αφορούν τον αεροδυναμικό τομέα, που ήταν το δυνατό της σημείο όλα αυτά τα χρόνια.

Η Ferrari αποτελεί το ερωτηματικό της χειμερινής σεζόν, αλλά το πιθανότερο είναι ότι η F14 T δε μπορεί να ανταγωνιστεί τις Mercedes ακόμα. Οι φήμες λένε ότι ο ιταλικός V6… διψάει αρκετά όσον αφορά την κατανάλωση καυσίμου, ενώ ενδέχεται να μπει στο στόχαστρο άλλων ομάδων λόγω πιθανών παρατυπιών στο σχεδιασμό του περιβλήματος της τουρμπίνας. Το οδηγικό δίδυμο της Scuderia είναι πιθανότατα το καλύτερο του grid, είναι όμως και το γηραιότερο και ενδέχεται να αποδειχθεί… εκρηκτικό, δεδομένων των ήδη τεταμένων από πέρυσι σχέσεων του Fernando Alonso με την ομάδα.

Στη McLaren, το μεγάλο αφεντικό, o Ron Dennis ανέλαβε ξανά εκτελεστικό ρόλο όσον αφορά την ομάδα, αφού έπειτα από 24 χρόνια θητείας σε αυτήν, ο Martin Whitmarsh είδε την πόρτα της εξόδου. Ο Dennis πιστεύει ότι ο άνθρωπος που αποτελούσε επί πολλά χρόνια το δεξί του χέρι είχε καταπιαστεί με πολλά πράγματα πέραν της ομάδας (όπως η FOTA, η οποία αποτελεί παρελθόν πλέον) και αυτό την έβλαψε, για αυτό και επενέβη. Το ρόλο του αγωνιστικού διευθυντή ανέλαβε ο Ερίκ Μπουγιέ (από τη Lotus), ενώ περιμένουμε να ακούσουμε ποιος θα οριστεί CEO της ομάδας. Από το μονοθέσιο απουσιάζει βασικός σπόνσορας, αφού ο Dennis δεν ήταν πρόθυμος να δεχθεί τις χαμηλές (λόγω των κακών περυσινών αποτελεσμάτων) προσφορές που του έγιναν. Η ΜΡ4-29 δεν είναι το ταχύτερο μονοθέσιο του grid και η επικείμενη λήξη της συνεργασίας με την Mercedes (ενόψει της έλευσης της Honda το 2015) σύντομα θα… στερέψει τη ροή πληροφοριών από το γερμανικό στρατόπεδο προς την ομάδα στα απολύτως απαραίτητα. Τον Jenson Button θα πλαισιώσει φέτος ο 21 ετών Δανός Kevin Magnussen, στον οποίο η ομάδα έχει εναποθέσει υψηλές προσδοκίες.

Η Lotus αναμένεται να αντιμετωπίσει ένα δύσκολο ξεκίνημα στη σεζόν. Στόχος της ομάδας είναι να τερματίσει αγώνες, αφού δεν έχει καταφέρει να συμπληρώσει ικανοποιητικό αριθμό γύρων σε καμία από τις ημέρες χειμερινών δοκιμών στις οποίες συμμετείχε. Η οικονομική της κατάσταση δε φαίνεται καλή και έχει σημειωθεί σημαντική απώλεια προσωπικού (κάποιοι λένε ότι 70 από τα 500 άτομα έχουν αποχωρήσει τον τελευταίο καιρό). Το μονοθέσιο διαθέτει ξεχωριστό σχεδιασμό, με το διπλό ρύγχος να αποτελεί το κύριο χαρακτηριστικό του.

Είναι εμφανές ότι οι ομάδες δεν είναι απολύτως προετοιμασμένες για την έναρξη της σεζόν και βρίσκονται ακόμα στο στάδιο ανακάλυψης των δυνατοτήτων των καινούργιων συνόλων. Υπάρχει πολύ μεγάλο περιθώριο βελτίωσης της απόδοσης κυρίως στον τομέα του λογισμικού και προβλέπεται ότι η ταχύτητα των μονοθεσίων από την αρχή μέχρι το τέλος της σεζόν θα βελτιωθεί έως και 4-5 δλ. στο γύρο (!), ενώ της προηγούμενες σεζόν η τιμή αυτή δεν ξεπερνούσε το 1,5 δλ. Λόγω των καινούργιων κινητήρων, τα μονοθέσια πιάνουν ήδη πολύ υψηλότερες τελικές ταχύτητες στις ευθείες. Στην ευθεία του Μπαχρέιν, ο Αλόνσο ήταν 27 χλμ. ταχύτερος από την περυσινή υψηλότερη τελική ταχύτητα!

Η αξιοπιστία των κινητήρων θα είναι πολύ σημαντική καθώς οι ομάδες έχουν στη διάθεσή τους για όλη τη διάρκεια της σεζόν 5 αντίτυπα των έξι στοιχείων που αποτελούν το κινητήριο σύνολο: 1) κινητήρας εσωτερικής καύσης, 2) ηλεκτροκινητήρας κινητικής ενέργειας, 3) ηλεκτροκινητήρας θερμικής ενέργειας, 4) μπαταρία ERS, 5) σύνολο τουρμπίνας – συμπιεστή και 6) ηλεκτρονικά ελέγχου. Οι ομάδες μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα πέντε αντίτυπα των έξι μερών με όποιο συνδυασμό επιθυμούν, ωστόσο, αν κάποιος οδηγός αναγκαστεί να χρησιμοποιήσει έκτο εξάρτημα, ξεκινάνε οι ποινές στη σειρά εκκίνησης…

Στο τελευταίο Grand Prix (Άμπου Ντάμπι) της σεζόν απονέμονται διπλοί βαθμοί!

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ