Στις 21 Μαρτίου 1960 ο Ayrton Senna da Silva είδε για πρώτη φορά το φως του ήλιου. Τα επόμενα 34 χρόνια, θα μεσουρανούσε στον κόσμο των αγώνων, κερδίζοντας θέση στο πάνθεον των πρωταθλητών.
Πολύ λίγοι οδηγοί θα μπορούσαν να πλησιάσουν το επίπεδο του μεγάλου Βραζιλιάνου Ayrton Senna, που από τις παιδικές ακόμη κατηγορίες είχε κάνει αισθητή την παρουσία του στο αυτοκινητιστικό περιβάλλον. Όταν έφτασε στην Ευρώπη, ο Frank Williams του έδωσε μία ευκαιρία να οδηγήσει ένα μονοθέσιο της ομάδας του, χωρίς όμως να τον επιλέξει για την ομάδα του.
Το πρώτο μεγάλο σημάδι του τι ήταν ο Senna ήρθε στο βρεγμένο Μονακό το 1984, στην πιο απαιτητική χάραξη του Πρωταθλήματος, την οποία απαντούσε για πρώτη φορά. Με την ταπεινή σε όλα Toleman πλησίαζε -με ρυθμό 3 δλ. στο γύρο μερικές φορές- τον επικεφαλής, Prost με τη McLaren ( το καλύτερο μονοθέσιο εκείνης της χρονιάς), όταν ο αλυτάρχης διέκοψε πρόωρα τον αγώνα και χάρισε τη νίκη στον Γάλλο.
Εξαιτίας αυτού, ήταν αναμενόμενο ότι η πρώτη του νίκη θα ερχόταν σε βρεγμένη πίστα. Το 1985 η βροχή «έπνιξε» το Εστορίλ, και ο Senna απλά τερμάτισε ένα ολόκληρο λεπτό μπροστά από οποιονδήποτε άλλον!
Στα χρόνια με τη McLaren πέτυχε τα μεγαλύτερα επιτεύγματά του (3 πρωταθλήματα, 35 νίκες, 49 pole positions), αλλά είχε και τη μεγαλύτερη κόντρα του. Ο Alain Prost υπήρξε άσπονδος εχθρός του, ήθελε όσο τίποτα στον κόσμο να τον κερδίσει και να κατακτήσει την κορυφή.
Το κατάφερε, παρά τα ιδιαίτερα αμφιλεγόμενα συμβάντα στη Suzuka το 1989 και το 1990, και ανάγκασε τον Γάλλο να αλλάξει ομάδα, γιατί δεν άντεχε άλλο τη συνύπαρξη μαζί του.
Η πίστη του στον Θεό τον έκανε να πιστεύει περισσότερο και στον ίδιο του τον εαυτό, αν και προς το τέλος της καριέρας του είχε αναγνωρίσει πως δεν ήταν άτρωτος, και πως θα έπρεπε να είναι πλέον πιο προσεκτικός στην πίστα. Οι παράτολμες κινήσεις του, οι ριψοκίνδυνες τακτικές του και το αίσθημα ότι μπορεί να κινηθεί μόνιμα και σταθερά στο όριο, ήταν χαρακτηριστικά του Senna– χαρακτηριστικά που τον κατέστησαν ιδιαίτερα αγαπητό στον κόσμο, και -πιο σημαντικό- τον καθιέρωσαν στο πάνθεον των οδηγών.
Την Πρωτομαγιά του 1994, ο Ayrton Senna θα έχανε τη ζωή του στην Imola, στη στροφή Tamburello. Ο χαμός του, αν και αιφνίδιος, κατάφερε να δώσει ζωή σε πολλούς άλλους οδηγούς για τα επόμενα χρόνια, αφού στάθηκε η αφορμή για τη βελτίωση της ασφάλειας του σπορ, τόσο στο κομμάτι των μονοθέσιων, όσο και σε αυτό των σιρκουί.
Στις ημέρες μας, η κληρονομιά του συνεχίζεται με το Ινστιτούτο Senna, που φροντίζει για την εκπαίδευση χιλιάδων παιδιών στη Βραζιλία, που δεν έχουν τη δυνατότητα να μορφωθούν. 64 χρόνια από τη γέννηση του ανθρώπου που άλλαξε την F1 και τη χώρα του σε τόσα πολλά επίπεδα, και διαμόρφωσε μία ξεχωριστή σελίδα στην ιστορία του μηχανοκίνητου αθλητισμού.