Η «Qatar Investment Authority», που κατέχει στο 17% των μετοχών του Ομίλου VW βρίσκεται σε συνομιλίες με τη μητρική εταιρεία και την Audi για να δει πώς θα μπορούσε να παράσχει βοήθεια στο πρόγραμμα εμπλοκής της δεύτερης στην F1.
Η «Qatar Investment Authority» (QIA), το Kρατικό Eπενδυτικό Tαμείο του Κατάρ, κατέχει στο 17% των μετοχών του ομίλου Volkswagen και βρίσκεται σε συνομιλίες με τη Vοlkswagen και την Audi για να εξετάσει πώς θα μπορούσε να παράσχει βοήθεια στο σχέδιο εμπλοκής στην F1 της γερμανικής εταιρείας, που επί του παρόντος έχει οριστεί να συμμετάσχει στα Grand Prix από το 2026. Πρόκειται για ένα σημαντικό θέμα, καθώς η QIA και ο όμιλος VW διαπραγματεύονται επί του παρόντος για την αγορά από την QIA μεγαλύτερου ποσοστού μετοχών της VW.
Μια ενδεχόμενη χρηματοδότηση ή μερική εξαγορά της εκκολαπτόμενης ομάδας Formula 1 της Audi θα μπορούσε να βοηθήσει πάρα πολύ, δεδομένων των δύσκολων οικονομικών προοπτικών που βιώνει ο Όμιλος, με αναμενόμενες απώλειες χιλιάδων θέσεων εργασίας, σύμφωνα με δημοσιεύματα. Aν οι συνομιλίες μεταξύ του QIA, της Volkswagen και της Audi είναι επιτυχείς, το Kρατικό Eπενδυτικό Tαμείο του Κατάρ θα αναλάβει τον έλεγχο ενός μεγαλύτερου μεριδίου στον Όμιλο VW, τη στιγμή που έχουν γίνει συζητήσεις και για το σχέδιο F1 της Audi.
Στο πλαίσιο των προετοιμασιών για την άφιξη της Audi το 2026, αναμένεται στις αρχές Ιανουαρίου 2025 να ολοκληρωθεί η εξαγορά του ομίλου «Sauber Motorsport», μεταφέροντας την πλήρη ιδιοκτησία στην Audi. Ωστόσο, από τη στιγμή που το project ανακοινώθηκε δημόσια στο Βελγικό Grand Prix του 2022, υπήρξαν και συνεχίζουν να υπάρχουν υπονοούμενα ότι η Audi θέλει να το σταματήσει πριν ένα μονοθέσιο με τέσσερις δακτυλίους φτάσει ποτέ στην εκκίνηση ενός Grand Prix.
Δεδομένων των ισχυρών σχέσεων μεταξύ της QIA και του Volkswagen Group, γίνεται κατανοητό ότι το σχέδιο της Audi για την F1 δεν κινδυνεύει και τα τρία μέρη θέλουν να συνεργαστούν για να το φέρουν σε ανταγωνιστική κατάσταση ενόψει του 2026.
Με την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία να υποφέρει από δύσκολους οικονομικούς καιρούς, υπάρχει αξιοπιστία στην ιδέα μιας νέας ομάδας F1 να συνεργαστεί με έναν ισχυρό εταίρο, καθώς το QIA αντιπροσωπεύει περίπου 475 δις δολάρια σε περιουσιακά στοιχεία. Το QIA κατέχει μετοχές του ομίλου VW εδώ και χρόνια και ως εκ τούτου θεωρείται ιδανικό για μια μεγαλύτερη συνεργασία, με το ενδεχόμενο να αναλάβει την πλειοψηφία της ομάδας Formula 1 της Audi στο μέλλον, κάτι που δεν μπορεί να αποκλειστεί.
Περισσότερες ειδήσεις αναμένονται τις επόμενες εβδομάδες και μήνες από την QIA σχετικά με τα σχέδιά της για την ομάδα Audi F1, με τον νέο επικεφαλής του έργου Mattia Binotto να συνεχίζει να εγκαθίσταται ως επικεφαλής τεχνικός και λειτουργικός διευθυντής της Sauber Motorsport. Ο Binotto πήρε πρόσφατα την απόφαση να μην διατηρήσει τους Valtteri Bottas και Zhou Guanyu για το 2025, φέρνοντας τον διεκδικητή του τίτλου της F2 και Βραζιλιάνο πρωτάρη Gabriel Bortoleto ως συνεργάτη του πολύπειρου Nico Hulkenberg, ο οποίος έρχεται από τη Haas. Στα μέσα του 2025, η ομάδα μπορεί επίσης να περιμένει τον Jonathan Wheatley να ενταχθεί ως team principal, έχοντάς τον αποσπάσει από τον μακροχρόνιο ρόλο του ως αθλητικός διευθυντής στη Red Bull.