Η νέα σεζόν του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Αντοχής ξεκινά την Πρωτομαγιά, με μία νέα κατηγορία, ενδιαφέρουσες συμμετοχές, κι ένα γεμάτο πρόγραμμα για τους λάτρεις του endurance.
Νέα κατηγορία, ανανεωμένες προσδοκίες
Η μεγάλη αλλαγή ενόψει της νέας σεζόν είναι -το δίχως άλλο- η εισαγωγή της κατηγορίας Le Mans Hypercar, που έρχεται να αντικαταστήσει τα Le Mans Prototype 1.
Τα τεχνολογικά τέρατα της τελευταίας 8ετίας (τουλάχιστον στην πιο πρόσφατη εκδοχή τους) έπρεπε να δώσουν την θέση τους σε ένα πακέτο πιο ελκυστικό σε νέους κατασκευαστές, αλλά και στο κοινό, που είχε χάσει εν πολλοίς το ενδιαφέρον του για το πρωτάθλημα.
Τα LMH μπορεί να είναι πρωτότυπα οχήματα, που ο εκάστοτε κατασκευαστής μπορεί να σχεδιάσει κι εξελίξει αποκλειστικά για χρήση στην πίστα, αλλά και αυτοκίνητα βασισμένα σε επιβατικά οχήματα (κατά το μοντέλο των GT1 τη δεκαετία του ’90), με την εταιρεία να υποχρεούται να κατασκευάσει 20 μονάδες σε βάθος διετίας για να πάρει την ομολογκασιόν.
Μέχρι στιγμής, στην LMH κατηγορία έχουν δεσμευτεί οι Toyota και Scuderia Cameron Glickenhaus για το 2021, και από το 2022 η Peugeot και η ByKolles. Φυσικά, το 2023 αναμένεται κι η επιστροφή της Ferrari στην κορυφαία κατηγορία των αγώνων αντοχής.
Στα τεχνικά, τα LMH θα είναι υβριδικά αγωνιστικά αυτοκίνητα βάρους 1030 κιλών, με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης να βρίσκεται στο πίσω μέρος και τον ηλεκτροκίνητηρα στον εμπρός άξονα. Η ισχύς του ICE θα φτάνει τους 680 ίππους, με τον ηλεκτρικό κινητήρα να αποδίδει το ανώτερο 272 ίππους (203 kW). Το Balance of Performance, δηλαδή το σύστημα εκείνο που έρχεται να εξισορροπήσει την απόδοση των εκάστοτε αυτοκινήτων είτε με περιορισμούς στην ιπποδύναμη, είτε με προσθήκη έρματος, θα τεθεί σε ισχύ και στα LMH, στα πρότυπα της κατηγορίας GTE.
Τα Le Mans Hypercars δύνανται να αναζωογονήσουν τον θεσμό, να προσφέρουν πολύτιμο ρευστό και μάτια στο WEC, που με την αποχώρηση της Audi πρώτα και της Porsche αργότερα, έχασε μεγάλο μέρος της αίγλης του, όσο η Toyota κέρδιζε -δίχως αντίπαλο- τον ανταγωνισμό και τα πρωταθλήματα.
Ναι, και πάλι φαίνεται πως θα έχει το πλεονέκτημα με την GR010 έναντι της SCG 007 (ας μην ξεχνάμε, η Glickenhaus είναι ένας ιδιώτης, και μάλιστα αμφιβόλου ποιότητας και αξιοπιστίας), αλλά η προσεχής έλευση των Peugeot και Ferrari θα προσφέρει ξανά θέαμα στο endurance, για πρώτη φορά μετά το 2016.
Στις υπόλοιπες κατηγορίες (LMP2, GTE Pro και Am) δεν έχουν προκύψει αλλαγές, πέραν της αναμενόμενης μείωσης της ιπποδύναμης των κινητήριων συνόλων της δεύτερης τη τάξει κατηγορίας κατά 40 ίππους, ώστε να διατηρηθεί η διαφορά επιδόσεων και ταχυτήτας με τη μεγάλη κατηγορία.
Το πρόγραμμα
Η πανδημία του κορωνοϊου δεν άφησε ανεπηρέαστο ούτε το WEC, που ήδη έχει προχωρήσει σε δύο σημαντικές αλλαγές στο πρόγραμμα του φετινού πρωταθλήματος.
Το αρχικό καλεντάρι ήθελε το Σέμπρινγκ να ανοίγει τη σεζόν με τα 1000 μίλια του. Λόγω της Covid-19, όμως, το Πορτιμάο κλήθηκε να πάρει την θέση του, προγραμματισμένο για τις 4 Απριλίου.
Σύντομα πάρθηκε η απόφαση η πρεμιέρα να μετατεθεί για την Πρωτομαγιά στο Σπα, και πάλι για υγειονομικούς λόγους.
Έπειτα, η 89η έκδοση του 24ωρου αγώνα στο Le Mans θα διεξαχθεί για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά όχι τον Ιούνιο, αλλά τον Αύγουστο, στις 21-22 του μήνα.
Αναλυτικά το πρόγραμμα:
1 | 6 Ώρες του Spa-Francorchamps | Circuit de Spa-Francorchamps | Spa, Βέλγιο | 1 Μαΐου |
---|---|---|---|---|
2 | 8 Ώρες of Πορτιμάο | Algarve International Circuit | Πορτιμάο, Πορτογαλία | 13 Ιουνίου |
3 | 6 Ώρες της Μόντσα | Autodromo Nazionale di Monza | Μόντσα, Ιταλία | 18 Ιουλίου |
4 | 24 Ώρες του Le Mans | Circuit de la Sarthe | Le Mans, Γαλλία | 21–22 Αυγούστου |
5 | 6 Ώρες του Fuji | Fuji Speedway | Oyama, Ιαπωνία | 26 Σεπτεμβρίου |
6 | 8 Ώρες του Μπαχρέιν | Bahrain International Circuit | Sakhir, Μπαχρέιν | 20 Νοεμβρίου |
Ομάδες κι οδηγοί: Παλιοί και νέοι, όλοι εδώ!
Η φετινή σεζόν αποτελείται ως συνήθως από ελάχιστες συμμετοχές στην κορυφαία κατηγορία, περισσότερες στην LMP2 και πλειάδα πληρωμάτων στα GTE.
Στην LMH, η Toyota θα συμμετάσχει με δύο πληρώματα, όπως έκανε τα τελευταία δύο χρόνια, όπως και η SCG. Μαζί τους θα κατέβει στη μεγάλη κατηγορία και η Alpine, με το «γερασμένο» LMP1 πλέον, έχοντας στόχο να προετοιμαστεί για την είσοδο στο κανονιστικό πλαίσιο των Hypercar στο άμεσο μέλλον.
Στην LMP2, ομάδες όπως η United Autosports, η JOTA και η DragonSpeed USA παραμένουν στον θεσμό, ενώ ευχάριστη προσθήκη είναι αυτή του πλήρως γυναικείου πληρώματος της Richard Mille Racing, που πλέον θα συμμετάσχει σε όλη τη διάρκεια της σεζόν, όχι μόνο στις 24 ώρες του Le Mans.
Στα GTE, η Aston Martin έχει αποσύρει την εργοστασιακή συμμετοχή της, όμως παραμένουν οι Porsche και Ferrari, ενώ θα επιστρέφει κι η Corvette με την C8.R στο Le Mans.
Η πλήρης entry list:
# | Ομάδα | Αυτοκίνητο | Οδηγοί |
Hypercar – 5 Αυτοκίνητα |
|||
7 | Toyota Gazoo Racing | Toyota GR010 Hybrid | Mike Conway
Kamui Kobayashi Jose Maria Lopez |
8 | Toyota Gazoo Racing | Toyota GR010 Hybrid | Sebastien Buemi Kazuki NakajimaBrendon Hartley |
36 | Alpine Elf Matmut | Alpine A480-Gibson | Andre Negrao Nicolas Lapierre Matthieu Vaxiviere |
708 | Glickenhaus Racing | Glickenhaus 007 LMH | Gustavo Menezes
Ryan Briscoe Romain Dumas Pipo Derani Olivier Pla Richard Westbrook Franck Mailleux |
709 | Glickenhaus Racing | Glickenhaus 007 LMH | |
LMP2 – 11 Αυτοκίνητα |
|||
1 | Richard Mille Racing |
Oreca 07-Gibson | Sophia Floersch
Tatiana Calderon Beitske Visser |
20 | High Class Racing |
Oreca 07-Gibson | Dennis Andersen
Jan Magnussen Anders Fjordbach |
21 | DragonSpeed USA |
Oreca 07-Gibson | Ben Hanley
Henrik Hedman Juan Pablo Montoya |
22 | United Autosports | Oreca 07-Gibson | Phil Hanson
Filipe Albuquerque Fabio Scherer |
28 | JOTA | Oreca 07-Gibson | Stoffel Vandoorne
Sean Gelael Tom Blomqvist |
29 | Racing Team Nederland | Oreca 07-Gibson | Giedo van der Garde
Job van Uitert Frits van Eerd |
31 | Team WRT | Oreca 07-Gibson | Robin Frijns
Charles Milesi Ferdinand Habsburg |
34 | Inter Europol Competition | Ligier JS P217-Gibson | Jakub Smiechowski Renger van der Zande Alex Brundle |
38 | JOTA | Oreca 07-Gibson | Roberto Gonzalez
Antonio Felix da Costa Anthony Davidson |
44 | ARC Bratislava | Ligir JS P217-Gibson | Miro Konopka
Θα ανακοινωθεί Θα ανακοινωθεί |
70 | Realteam Racing | Oreca 07-Gibson | Loic Duval
Norman Nato Esteban Garcia |
GTE Pro – 4 Αυτοκίνητα |
|||
51 | AF Corse | Ferrari 488 GTE | James Calado
Alessandro Pier Guidi |
52 | AF Corse | Ferrari 488 GTE | Miguel Molina
Daniel Serra |
91 | Porsche GT Team | Porsche 911 RSR-19 | Gianmaria Bruni Richard Lietz |
92 | Porsche GT Team | Porsche 911 RSR-19 | Neel Jani
Kevin Estre |
GTE Am – 13 Αυτοκίνητα |
|||
33 | TF Sport |
Aston Martin Vantage | Ben Keating Felipe FragaDylan Pereira |
46 | Team Project 1 |
Porsche 911 RSR-19 | Jorg Bergmeister Θα ανακοινωθείΘα ανακοινωθεί |
47 | Cetilar Racing |
Ferrari 488 GTE | Roberto Lacorte
TBA TBA |
54 | AF Corse | Ferrari 488 GTE | Giancarlo Fisichella
Francesco Castellacci Thomas Flohr |
56 | Team Project 1 | Porsche 911 RSR-19 | Matteo Cairoli
Egidio Perfetti Θα ανακοινωθεί |
60 | Iron Lynx |
Ferrari 488 GTE | Claudio Schiavoni Andrea PicciniMatteo Cressoni |
77 | Dempsey-Proton Racing |
Porsche 911 RSR-19 | Christian Ried
Θα ανακοινωθεί Θα ανακοινωθεί |
83 | AF Corse | Ferrari 488 GTE | Francois Perrodo
Nicklas Nielsen Alessio Rovera |
85 | Iron Lynx | Ferrari 488 GTE | Rahel Frey
Manuela Gostner Michelle Gatting |
86 | GR Racing |
Porsche 911 RSR-19 | Michael Wainwright
Ben Barker Θα ανακοινωθεί |
88 | Dempsey-Proton Racing | Porsche 911 RSR-19 | Julien Andlauer
Θα ανακοινωθεί Θα ανακοινωθεί |
98 | Aston Martin Racing |
Aston Martin Vantage | Paul Dalla Lana
Θα ανακοινωθεί Θα ανακοινωθεί |
777 | D’station Racing | Aston Martin Vantage | Satoshi Hoshino
Tomonobu Fujii Andrew Watson |
Σε αριθμούς:
- Οδηγοί από 28 εθνικότητες
- 6 χώρες στο πρόγραμμα
- 139 οδηγοί
Οι 4ΤΡΟΧΟΙ θα καλύψουν το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής μέσα από 4troxoi.gr, καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς.