X
Αγώνες

F1: Βαρκελώνη-O Vettel ξεκινάει ταχύτερος

O Sebastian Vettel απέσπασε την τον… διακοσμητικό τίτλο της ταχύτερης επίδοσης της ημέρας από τον Fernando Alonso στα τελευταία λεπτά της πιο αινιγματικής ημέρας των δοκιμών εξέλιξης.

O Sebastian Vettel απέσπασε την τον… διακοσμητικό τίτλο της ταχύτερης επίδοσης της ημέρας από τον Fernando Alonso στα τελευταία λεπτά της πιο αινιγματικής ημέρας των φετινών χειμερινών δοκιμών εξέλιξης.
Έπειτα από την βαριά βροχή της Πέμπτης, η πίστα της Καταλονίας, στο Μοντμελό, ένα χωριό έξω από τη Βαρκελώνη, χρειάστηκε μέχρι το μεσημέρι μέχρι να στεγνώσει, στην εναρκτήρια ημέρα του τρίτου τεστ χειμερινών δοκιμών εξέλιξης για το 2011. Αυτό έδωσε στις ομάδες την πρώτη ευκαιρία να δοκιμάσουν τα ενδιάμεσα ελαστικά της Pirelli.
Οι καλύτεροι χρόνοι των περισσότερων οδηγών σημειώθηκαν σε μικρά εξερευνητικά stint το μεσημέρι, καθώς η πίστα βρισκόταν στο μεταίχμιο για τη χρήση σλικ ελαστικών. Ο χρόνος του Alonso σε αυτή τη φάση της ημέρας (1:25.485), έδειχνε ικανός να παραμείνει ο κορυφαίος μέχρι το τέλος της διαδικασίας, ωστόσο ο Vettel κατάφερε να κινηθεί 1 δλ. ταχύτερα στο τέλος της ημέρας, συμπληρώνοντας όμως μονάχα 37 γύρους. Ο Γερμανός πρωταθλητής είχε δυο εξόδους από την πίστα όταν δοκίμαζε τα ενδιάμεσα ελαστικά και η Red Bull προτίμησε να λύσει προληπτικά το μονοθέσιο για να ελέγξει αν υπήρχαν προβλήματα. Ο Vettel δήλωσε ότι «τίποτα δεν έσπασε» ωστόσο χάθηκε πολύς χρόνος για την πρωταθλήτρια ομάδα. Ο Γερμανός χρησιμοποιούσε πιθανότατα τα πολύ μαλακά ελαστικά όταν σημείωσε τον καλύτερο χρόνο του (1:24.374), 9 λεπτά πριν το τέλος της διαδικασίας, καθώς οι χρόνοι του έπεσαν 1-2 δλ. στους υπόλοιπους 6 γύρους του συγκεκριμένου stint. Στις μικρού μήκους εξορμήσεις του στην πίστα πριν από αυτό το stint, ο ρυθμός του Vettel κυμαινόταν στο 1:26.
Ο Alonso, που εντέλει κατετάγη 2ος, πέρασε το απόγευμά του πραγματοποιώντας μεσαία και μεγάλα stint, από 8 έως 17 γύρους, με το ρυθμό του να ξεκινάει από τα 1:27 και να καταλήγει στα 1:29.
Στην τρίτη θέση βρέθηκε ο Jaime Alguersuari με την Toro Rosso, o οποίος προκάλεσε μια από τις κόκκινες σημαίες της ημέρας, όταν είχε μια έξοδο από την πίστα.
Tον 4ο χρόνο σημείωσε ο Kamui Kobayashi, o οποίος αντιμετώπισε προβλήματα με το μηχανικό σύνολο της Sauber (όπως και στην τελευταία ημέρα στη Jerez), ενώ προκάλεσε και μια κόκκινη σημαία όταν εξάντλησε εκούσια τα αποθέματα καυσίμου στο ρεζερβουάρ του μονοθεσίου του.
Ο Jenson Button κατέληξε στην 5η θέση της κατάταξης με την McLaren, η οποία επέλεξε και πάλι να… κινηθεί κάτω από τα ραντάρ, διεξάγοντας μια ήσυχη ημέρα, κατά την οποία είχε τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσει κανονικά (σα σε αγωνιστικές συνθήκες) την κινούμενη πίσω αεροτομή. Κάποιοι πιστεύουν ότι η καινούργια ΜΡ4-26 είναι υπερβολικά φιλόδοξη και πρωτοποριακή, παρουσιάζοντας αρκετά προβλήματα. Υπενθυμίζουμε ότι η ομάδα διαθέτει δυο διαφορετικούς σχεδιασμούς εξατμίσεων και ακόμα ψάχνουμε τις απολήξεις στη μια εκ των δυο.
Ο Paul di Resta δε βγήκε στην πίστα με την Force India παρά μονάχα στις τελευταίες ώρες της ημέρας, καθώς μερικά ανταλλακτικά έφτασαν στην πίστα καθυστερημένα. Πιθανότατα, η ομάδα ανασχεδίασε το αμάξωμα γύρω από τις απολήξεις των εξατμίσεων, καθώς είχε υπερεκτιμήσει τις δυνατότητες του θερμομονωτικού υλικού που είχε χρησιμοποιήσει.
Ήταν άλλη μια ημέρα προβλημάτων για τη Williams, καθώς ο Rubens Barrichello προκάλεσε μια από τις κόκκινες σημαίες της ημέρας λίγο πριν την –υποχρεωτική στην πίστα της Καταλονίας- μεσημεριανή διακοπή, λόγω ενός προβλήματος στον κινητήρα της Cosworth, τον οποίο η ομάδα αντικατέστησε προληπτικά, χάνοντας αρκετό χρόνο. Ο Barrichello, που κατετάγη 7ος, ήταν από τους πρώτους που κατέβασε τους χρόνους του αισθητά καθώς η πίστα στέγνωνε και χρησιμοποίησε μονάχα τη μέση γόμα ελαστικών της Pirelli. H ιταλική εταιρία έχει φέρει στην πίστα της Καταλονίας τροποποιημένες εκδόσεις της μαλακής και της πολύ μαλακής γόμας, βελτιώνοντας τη μακροβιότητα και τη σταθερότητά τους.
Την 8η επίδοση της ημέρας σημείωσε ο Michael Schumacher, ο οποίος πέρασε το απόγευμά του πραγματοποιώντας προσομοίωση αγώνα για την Mercedes, καλύπτοντας την προβλεπόμενη απόσταση (307 χλμ.), με διακοπές μονάχα για κανονικά pit stop. O ρυθμός του ξεκινούσε από το 1:29-1:30 ανεβαίνοντας 2-3 δλ. κατά τη διάρκεια των stint διάρκειας 13-15 γύρων.
Ο Γερμανός οδηγός δήλωσε για τους στόχους της Mercedes το 2011 «ευελπιστούμε να βρεθούμε, με αυτό το μονοθέσιο, στο βάθρο και, ίσως, εάν τα πράγματα πάνε καλά, να νικήσουμε αγώνα αυτή τη χρονιά. Αυτό είναι πιθανότατα το μέγιστο για το οποίο μπορούμε να κάνουμε λόγο, αλλά είναι πολύ δύσκολο να κρίνουμε την απόδοσή μας αυτή τη στιγμή εναντίον των άλλων, γιατί προφανώς θα βελτιώσουμε το μονοθέσιο λίγο παραπάνω μέχρι τον αγώνα του Μπαχρέιν. Αλλά το πόσο, σε σύγκριση με τους άλλους, αυτό είναι το ερωτηματικό».
Παράλληλα, η Mercedes προσέλαβε τον Bob Bell για τεχνικό διευθυντή. Ο 53χρονος Βρετανός πρώην διευθύνων σύμβουλος της Renault, θα αναλάβει τα καινούργια του καθήκοντα στη γερμανική ομάδα από 1η Απριλίου, καλύπτοντας ένα κενό πόστο στην ομάδα του Brackley, από την αποχώρηση του Jorg Zander στο μέσο του 2009. Ο Bell έχει γράψει καριέρα τριών δεκαετιών στη Formula 1, εργαζόμενος σε ομάδες όπως η McLaren (1982-1996) και η Jordan (1999-2000), πριν μεταβεί στην Benetton όταν αυτή αγοράστηκε (και εν συνεχεία μετονομάστηκε) μαζί με τον Mike Gascoyne, τον οποίο αντικατέστησε το 2004. Έφυγε από τη γαλλική ομάδα τον προηγούμενο Οκτώβριο, όντας ένα από τα λίγα υψηλόβαθμα στελέχη που είχε απομείνει έπειτα από το σκάνδαλο στη Σιγαπούρη το 2008.
Δυο από τις «νεαρές» ομάδες έγραψαν πολλούς γύρους σήμερα, με τον Narain Karthikeyan (που οδηγούσε την περυσινή HRT) και τον Jerome D’Ambrosio (Virgin) να συμπληρώνουν 116 γύρους. O Βέλγος οδηγός της Virgin πραγματοποίησε προσομοίωση αγώνα.
Η πιο σημαντική είδηση σε αυτά τα στρατόπεδα, είναι το γεγονός ότι ο Vitantonio Liuzzi θα δοκιμάσει αύριο την HRT στη Βαρκελώνη. Ο Ιταλός έχει απομείνει χωρίς αγωνιστικό cockpit έπειτα από την αντικατάστασή του στη Force India και ο διευθυντής της Hispania, Colin Kolles, δήλωσε ότι ο 30χρονος είναι ισχυρός υποψήφιος για το δεύτερο cockpit της ομάδας, το μοναδικό στο grid το οποίο παραμένει κενό ακόμα.
Μεταξύ της HRT και της Virgin κατετάγη ο Heikki Kovalainen με τη Lotus, o οποίος δεν κατάφερε να ολοκληρώσει το πρόγραμμα της ημέρας λόγω ενός προβλήματος λίπανσης στο κιβώτιο της Red Bull που χρησιμοποιεί η ομάδα του Hingham.
H Renault είχε πολύ κακή ημέρα σήμερα. Ο Nick Heidfeld έκανε μονάχα έναν χρονομετρημένο γύρω καθώς δοκίμαζε το καινούργιο σύστημα φωτεινού σηματοδότη στα pit stop, με το οποίο η ομάδα σκοπεύει να αντικαταστήσει τον σηματωρό της από τον πρώτο αγώνα της σεζόν. Το πρόγραμμα της ημέρας προέβλεπε ότι ο Vitaly Petrov θα οδηγούσε το απόγευμα, ωστόσο ένα πρόβλημα με το KERS της Renault, σήμαινε ότι ο Ρώσος πρόλαβε μονάχα τα τελευταία 40 λεπτά της διαδικασίας. Η Renault είναι αισιόδοξη ότι δεν πρόκειται να αντιμετωπίσει το περίπλοκο πρόβλημα με το KERS ξανά, και αποφάσισε ότι θα δώσει λίγο περισσότερο χρόνο με το μονοθέσιο στον Petrov αύριο το πρωί.
Στον τομέα των ελαστικών, αρκετοί οδηγοί παραδέχθηκαν ότι τους εξέπληξε η συμπεριφορά του ενδιάμεσου τύπου της Pirelli, τον οποίο οι ομάδες δοκίμασαν σήμερα για πρώτη φορά. Ο Alguersuari δήλωσε: «Η πίστα δεν ήταν εντελώς βρεγμένη, ήταν αρκετά νωπή και στέγνωνε. Ήμασταν αρκετά γρήγοροι, ικανοί να κάνουμε γύρου στο 1:40 με αρκετή συνοχή. Το ελαστικό δε φθειρόταν καθόλου». Ο Kobayashi είχε να προσθέσει: «Έχει πολύ λιγότερη πρόσφυση, αλλά η συνοχή ήταν καλύτερη με την Pirelli, αυτό φαίνεται να είναι εντάξει. Είναι πολύ δύσκολο να κρίνουμε που πρέπει να είμαστε με τα ελαστικά βροχής ή τα ενδιάμεσα. Νομίζω ότι η γόμα είναι πολύ σκληρή». Ο Alguersuari προσπάθησε να βρει το σημείο μετάβασης στα σλικ, αλλά τελικά έκανε την αλλαγή πολύ νωρίς: «Δοκιμάσαμε τα σλικ στο βρεγμένο και στις νωπές συνθήκες και δε λειτουργούσαν. Χρειάστηκε να πάμε πίσω στο γκαράζ και να περιμένουμε λίγο περισσότερη ώρα και να αποδώσουμε τον ίδιο χρόνο με τα σλικ».
Επιπλέον, ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Paul Hembery, σχολίασε: «Εάν μπορούσαμε να έχουμε μια πολύ καλή προσομοίωση. Θα μας άρεσε να έχουμε μια δυνατή βροχή και έπειτα μια πίστα που στεγνώνει. Αυτό θα ήταν ιδανικό για τις ομάδες, γιατί θα μπορούσαν να ξεκινήσουν με τα ελαστικά βροχής και να περάσουν από τις φάσεις από τα ενδιάμεσα, μέχρι να φτάσουν στα σλικ».
Ο Hembery πιστεύει επίσης ότι τα σλικ ελαστικά της Pirelli έχουν την κατάλληλη διάρκεια ζωής (περίπου 100 χλμ.), διότι αν άντεχαν 35 γύρους, τότε θα μιλάγαμε αποκλειστικά για στρατηγικές ενός pit stop στους αγώνες. Ωστόσο, ο Βρετανός επεκτάθηκε και σε άλλους τομείς που μελετάει η ιταλική εταιρία: «Αυτό που θέλουμε να κατανοήσουμε καλύτερα, είναι στην εφαρμογή περισσότερης γόμας στην άσφαλτο. Θέλουμε επίσης να αποφύγουμε να έχουμε μια βρώμικη πίστα, όπου οι οδηγοί δε μπορούν να βγουν από την αγωνιστική γραμμή χωρίς να μαζέψουν κομματάκια ελαστικού».
Φ.Λ.
fab@4troxoi.gr
Χειμερινές δοκιμές εξέλιξης, 18/02/2011. Πίστα Καταλονίας (4.655 μ.)
Α/Α
Οδηγός
Ομάδα-Κινητήρας
Μονοθέσιο
Xρόνος
Διαφ.
Μ.Ω.Τ.
Γύρ.
1
Sebastian Vettel
Red Bull-Renault
RB7
1:24.374
198.616
37
2
Fernando Alonso
Ferrari
F150th Italia
1:25.485
1.111
196.034
101
3
Jaime Alguersuari
Toro Rosso-Ferrari
STR6
1:25.638
1.264
195.684
57
4
Kamui Kobayashi
Sauber-Ferrari
C30
1:25.641
1.267
195.677
78
5
Jenson Button
McLaren-Mercedes
MP4-26
1:26.365
1.991
194.037
77
6
Paul Di Resta
Force India-Mercedes
VJM04
1:26.575
2.201
193.566
26
7
Rubens Barrichello
Williams-Cosworth
FW33
1:26.912
2.538
192.816
52
8
Michael Schumacher
Mercedes
W02
1:27.512
3.138
191.494
90
9
Narain Karthikeyan
HRT-Cosworth
F110 *
1:28.393
4.019
189.585
116
10
Heikki Kovalainen
Lotus-Renault
T128
1:30.065
5.691
186.066
54
11
Jerome D’Ambrosio
Virgin-Cosworth
MVR-02
1:30.950
6.576
184.255
116
12
Vitaly Petrov
Renault
R31
1:35.174
10.800
176.078
20
13
Nick Heidfeld
Renault
R31
1:44.324
19.950
160.634
27
* Περυσινό μονοθέσιο
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!