X
Αγώνες

F1: Τεστ της πίσω αεροτομής στην Αυστραλία;

Οι ομάδες της F1 ενδέχεται να έχουν την ευκαιρία να δοκιμάσουν την αποτελεσματικότητα των κανονισμών που αφορούν την κινητή πίσω αεροτομή στις ελεύθερες δοκιμές του GP Αυστραλίας.

Οι ομάδες της F1 ενδέχεται να έχουν την ευκαιρία να δοκιμάσουν την αποτελεσματικότητα των κανονισμών που αφορούν την κινητή πίσω αεροτομή στις ελεύθερες δοκιμές του GP Αυστραλίας, σύμφωνα με τον αλυτάρχη των αγώνων και έφορο ασφάλειας της FIA, Charlie Whiting.
H FIA θέλει να διασφαλίσει την επιτυχία του συστήματος και των κανονισμών που το συνοδεύουν στην πρώτη χρονιά παρουσίασής του στη Formula 1. H χρήση του συστήματος της κινητής πίσω αεροτομής είναι ελεύθερη στις ελεύθερες και τις κατατακτήριες δοκιμές, γεγονός το οποίο έχουν επικρίνει αρκετοί οδηγοί λόγω των πολλών ελέγχων που θα πρέπει να διαχειρίζονται στο τιμόνι, με την επιστροφή και του KERS στα φετινά μονοθέσια.
Πέραν αυτού όμως, ο Charlie Whiting δήλωσε ότι θα πραγματοποιηθούν συζητήσεις με τις ομάδες, για να εξεταστεί το ενδεχόμενο αφιέρωσης μέρους των ελεύθερων δοκιμών του GP Αυστραλίας που ανοίγει τη φετινή σεζόν, για την αξιολόγηση των κανονισμών που αφορούν τη χρήση της κινητής πίσω αεροτομής.
Σύμφωνα με τους κανονισμούς που θα ισχύουν για τα πρώτα Grand Prix, κατά τη διάρκεια των αγώνων, οι οδηγοί θα έχουν το δικαίωμα να χρησιμοποιήσουν την κινητή πίσω αεροτομή, μονάχα στην στα 600 μ. πριν τη ζώνη φρεναρίσματος της κεντρικής ευθείας της πίστας, και εφόσον βρίσκονται αρκετά κοντά (λιγότερο από 1 δλ. διαφορά) στο προπορευόμενο μονοθέσιο στη ζώνη φρεναρίσματος της στροφής που προηγείται της κεντρικής ευθείας. Εκεί, θα έχουν τοποθετηθεί συστήματα χρονομέτρησης για να διαπιστώνουν τη διαφορά μεταξύ των μονοθεσιών, και αναλόγως να ενεργοποιούν την επιλογή χρήσης του συστήματος στα μονοθέσια των οδηγών που το δικαιούνται, μέσω της ενιαίας ηλεκτρονικής μονάδας ελέγχου που χρησιμοποιούν όλα τα μονοθέσια του grid.
H FIA αναμένεται να καθορίσει αυτή την εβδομάδα ποια θα είναι η ακριβής ζώνη που θα μπορεί να χρησιμοποιήσει ο οδηγός την κινητή πίσω αεροτομή στην πίστα της Μελβούρνης και ο Whiting δήλωσε ότι την Πέμπτη πριν το τριήμερο του Grand Prix, θα συζητηθεί αν είναι αναγκαίο να αφιερωθεί ένα χρονικό διάστημα από τις ελεύθερες δοκιμές του τριημέρου για τη δοκιμή του πρωτοεμφανιζόμενου στη Formula 1 συστήματος. Το ζήτημα έχει συζητηθεί ξανά, αλλά δεν έχει ληφθεί κάποια απόφαση.
Ο Whiting είναι πεπεισμένος ότι το σύστημα της κινητής πίσω αεροτομής θα αυξήσει τη δράση στην πίστα και πιστεύει ότι οι τηλεθεατές δε θα μπερδευτούν από την παρουσίασή της, επιβεβαιώνοντας ότι θα υπάρχουν γραφικά στην τηλεοπτική μετάδοση των αγώνων, τα οποία θα ενημερώνουν ποιοι οδηγοί έχουν οπλισμένα τα συστήματά τους.
Επίσης, θα υπάρχουν λευκές γραμμές στην πίστα που θα υποδεικνύουν τη ζώνη χρονομέτρησης των αποστάσεων μεταξύ των μονοθεσίων στα φρένα της προηγούμενης στροφής, καθώς και τη ζώνη όπου θα επιτρέπεται η χρήση του συστήματος.
Φ.Λ.
fab@4troxoi.gr
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!