X
Αγώνες

F1: Jerez-O Schumacher επικεφαλής

O Michael Schumacher, με την Mercedes, σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο της δεύτερης ημέρας δοκιμών στη Jerez, όπου 11 ομάδες εξερευνούν τις δυνατότητες των καινούργιων μονοθεσίων τους.

O Michael Schumacher, με την Mercedes, σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο της δεύτερης ημέρας δοκιμών στη Jerez, στη νότια Ισπανία, όπου 11 από τις 12 ομάδες εξερευνούν τις δυνατότητες των καινούργιων μονοθεσίων τους.
Ο Γερμανός σημείωσε την ταχύτερη επίδοσή του στο ξεκίνημα ενός stint 10 γύρων, δηλαδή με αρκετά μεγάλο φορτίο καυσίμου. Αλλά αυτό δε σημαίνει ότι η Mercedes βρήκε τη λύση των προβλημάτων της. Ο Schumacher μπορεί να έκανε τον ταχύτερο γύρο, αλλά πήρε πολλή ώρα να σταθεροποιηθούν οι χρόνοι του και όταν συνέβη αυτό, ο Γερμανός είχε κατά ένα δευτερόλεπτο πιο αργό ρυθμό από αυτόν του Mark Webber σε παρόμοια stint.
O Felipe Massa, με τη Ferrari, ήταν ο μοναδικός οδηγός πέραν του Schumacher που κατέβηκα κάτω από το 1:21 σήμερα, σημειώνοντας τη δεύτερη επίδοση της διαδικασίας. Το πρωί, ο Βραζιλιάνος σταματούσε τα χρονόμετρα στο 1:21 στο ξεκίνημα stint που αποτελούνταν από 8 γύρους, κατά τα οποία σύγκρινε τις διαφορετικές γόμες ελαστικών της Pirelli. Στα μεγαλύτερα stint που έκανε ο Massa το απόγευμα, ο ρυθμός του κυμαινόταν σε υψηλά επίπεδα (1:26 – 1:28). Ο οδηγός της Ferrari συμπλήρωσε, όπως και εχθές, τους περισσότερους γύρους στην πίστα (116). Ο Massa δήλωσε ότι τα φετινά ελαστικά αποτελούν μεγάλη αλλαγή σε σχέση με πέρυσι αναφέροντας: «Όταν βάζεις καινούργια ελαστικά, είναι σημαντικό να κάνεις και έναν καλό χρόνο. Αυτός είναι ο βασικός στόχος από τώρα, μέχρι τον πρώτο αγώνα».

Ο Jenson Button, που στην πρώτη του επαφή με την καινούργια McLaren, σημείωσε τον 3ο χρόνο της ημέρας, πέρασε το πρωί διενεργώντας ελέγχους συστημάτων και βελτιστοποιώντας τη θέση οδήγησης. Δε σημείωσε ποτέ stint μεγαλύτερο των 6 γύρων. Ο Βρετανός δήλωσε ότι η ομάδα έπρεπε να κάνει μια μεγάλη αλλαγή το μεσημέρι (στην επίσημη ανακοίνωση αναφέρεται ότι η McLaren έλυσε το μονοθέσιο), η οποία κόστισε 2 ώρες. Το απόγευμα, ο Button κατάφερε να κάνει τα πρώτα εξερευνητικά βήματα όσον αφορά τις δυνατότητες στησίματος του καινούργιου μονοθεσίου. Ο Button αναφέρθηκε στις δηλώσεις του στα ελαστικά της Pirelli καθώς και τα καινούργια συστήματα (KERS, κινούμενη πίσω αεροτομή) που θα έχει στη διάθεσή του φέτος: «Υπάρχουν μεγάλες διαφορές μεταξύ των γομών όσον αφορά τους χρόνους στο γύρο, άλλα και τη διάρκεια ζωής, τη φθορά. Ξέρω ότι τα μαλακά αλλάζουν πολύ, αλλά τα υπόλοιπα ελαστικά παραμένουν πάνω-κάτω στο ίδιο επίπεδο. Άκουσα ότι κάποιοι βρίσκουν ένα δευτερόλεπτο από τα μαλακά στα πολύ μαλακά ελαστικά, μισό δευτερόλεπτο από τα μαλακά στα μέσα, και άλλο μισό δευτερόλεπτο από τα μέσα στα σκληρά. Υπάρχει μεγάλη διαφορά μεταξύ των ελαστικών, οπότε αν δε χρησιμοποιήσεις ένα και το μεταχειριστείς την επόμενη ημέρα, βλέπεις μεγάλη διαφορά στο ρυθμό και την ανταγωνιστικότητα. Χρησιμοποίησα και την πίσω αεροτομή μερικές φορές, όχι σε αγωνιστικές συνθήκες, απλά για να διασφαλίσω ότι δουλεύει. Η επιπλέον ισχύς που λαμβάνεις, είναι σα να πατάς το κουμπί του KERS. Με το KERS, αισθάνομαι ήδη “σα να είμαι σπίτι μου”, αλλά είμαι σίγουρος ότι η πίσω αεροτομή θα πάρει πιο πολύ».
Ο Jaime Alguersuari, με την Toro Rosso, σημείωσε την 4η ταχύτερη επίδοση σήμερα. Ο Ισπανός είχε μια έξοδο από την πίστα το πρωί, αλλά το μεσημέρι έκανε δυο εντυπωσιακά stint 10 γύρων, όπου οι χρόνοι του ξεκίνησαν από τα 1:21 και διατηρήθηκαν στα 1:22 μέχρι το τέλος. Στο ξεκίνημα ενός εξ’ αυτών των δυο stint σημείωσε ο Ισπανός τον ταχύτερο χρόνο του.
Ο Mark Webber, που κατετάγη 5ος με την Red Bull, για μια ακόμη φορά δεν παρήγαγε κάποιο γρήγορο χρόνο. Η καλύτερη επίδοση του Αυστραλού ήρθε σε ένα stint 3 μόλις γύρων, αλλά ήταν μονάχα μερικά δέκατα ταχύτερη από τον καλύτερο γύρο του σε ένα μεγαλύτερο stint. Αυτό που εντυπωσίασε όμως ήταν το stint 19 γύρων του Webber, στο οποίο οι χρόνοι του κυμαίνονταν σταθερά στο 1:24, κάτι που κανείς άλλος δεν κατάφερε να κάνει για τόση ώρα.

Για του λόγου το αληθές, ιδού οι χρόνοι του Webber σε εκείνο το stint: 25.3, 25.4, 25.1, 24.8, 24.8, 24.4, 24.5, 24.9, 28.5, 24.3, 24.2, 24.0, 24.4, 24.2, 25.4, 25.0, 25.3, 25.9, 26.7. Σε μια μικρότερη ακολουθία γύρων, ο Αυστραλός σημείωσε τους εξής χρόνους: 24.3, 23.8, 23.6, 23.6, 23.4, 23.5, 23.5, 23.5, 24.1, 28.2, 23.6, 23.9, οι οποίοι δεν ήταν ιδιαίτερα εντυπωσιακοί (λόγω φορτίου καυσίμου;) όσο άλλων οδηγών, όπως του Alguersuari (21.2, 21.6, 22.3, 21.9, 22.3, 23.5, 22.5, 22.4, 22.9, 23.2) και του Massa (22.2, 21.9, 22.4, 22.7, 22.7, 22.5, 22.5, 22.7). Oι χρόνοι του Schumacher έπεφταν αισθητά ακόμα και στους 10 γύρους (20.3, 21.3, 22.0, 22.6, 22.9, 23.8, 24.2, 24.2, 24.1, 24.6), όπως συνέβαινε και στα μεγαλύτερα stint του Γερμανού, όπου οι χρόνοι του είναι αρκετά πιο αργοί από αυτούς του Webber μέχρι το τέλος (24.9, 23.4, 33.6, 23.6, 23.6, 23.9, 24.1, 24.1, 24.1, 24.2, 24.3, 24.9, 24.7, 25.3, 25.6, 26.4, 26.5, 26.3, 27.6). Σε πολύ υψηλότερα επίπεδα κυμάνθηκαν τα μεγάλα stint του Massa (26.2, 26.1, 26.4, 26.9, 26.5, 26.8, 27.0, 27.0, 27.2, 27.4, 28.2, 28.7, 29.3). Αυτές οι συγκρίσεις δε θα πρέπει να θεωρούνται αξιόπιστα κριτήρια αξιολόγησης των μονοθεσίων, καθώς μονάχα οι ομάδες γνωρίζουν τα φορτία καυσίμου που φέρει το μονοθέσιό τους κάθε φορά, ενώ δεν υπάρχει τρόπος διαχωρισμού της γόμας ελαστικών που χρησιμοποιεί ο κάθε οδηγός την εκάστοτε στιγμή, εφόσον η Pirelli δεν έχει τοποθετήσει διακριτικά.
Ο Adrian Sutil χαρακτήρισε τη σημερινή του ημέρα με την Force India VJM04 ως shakedown (παρά το ότι δοκίμασε και τις τέσσερις γόμες ελαστικών της Pirelli), ελέγχοντας αν όλα λειτουργούν σωστά. Το μονοθέσιο παρουσίασε τα ίδια προβλήματα υπερθέρμανσης του πατώματος με εχθές, αλλά η ομάδα δε μπορεί να κατασκευάσει μια μόνιμη λύση εάν δεν επιστρέψει στο εργοστάσιό της. Ο Γερμανός περιμένει τώρα την έλευση του KERS της Mercedes και της κινούμενης πίσω αεροτομής της ομάδας στο επόμενο τεστ, στη Βαρκελώνη. O Sutil δήλωσε ότι δεν είναι ευχαριστημένος από τη μέση γόμα, η οποία ανέφερε ότι είναι πολύ πιο σκληρή από πέρυσι, αλλά διαρκεί λιγότερο. «Είναι πολύ αργή στους πρώτους γύρους και η φθορά ξεκινάει πολύ νωρίς. Ακόμα και έπειτα από 5-6 γύρους, η φθορά αρχίζει ξανά και περίμενα πολύ περισσότερα. Τα ελαστικά προσδίδουν πολλή υπερστροφή και παρέχουν λίγη πρόσφυση, οπότε είναι πολύ εύκολο να κάνεις λάθη» δήλωσε ο Sutil.
Στην 7η θέση βρέθηκε ο Μεξικανός οδηγός της Sauber, Sergio Perez, o οποίο όμως είχε ένα ατύχημα το απόγευμα, στο οποίο κατέστρεψε το εμπρός μέρος του ελβετικού μονοθεσίου. Ο Perez παραδέχθηκε ότι επρόκειτο για δικό του λάθος, και εξήγησε ότι έχασε το πίσω μέρος της C30 ενώ χρησιμοποιούσε σκληρά ελαστικά. Το μονοθέσιο κατέληξε στις μπαριέρες, ωστόσο οι ζημιές θα επισκευαστούν κατά τη διάρκεια της νύχτας. «Απλά έδωσα το μέγιστο σήμερα και έτυχε να έχω ατύχημα», κατέληξε ο Μεξικανός.

Σήμερα, η Virgin χρησιμοποίησε την κινούμενη πίσω αεροτομή της για πρώτη φορά, και ο Timo Glock κατάφερε να συμπληρώσει περισσότερα χιλιόμετρα από εχθές. Ωστόσο, η σημαντικότερη είδηση που αφορά την ομάδα, είναι το γεγονός ότι ο πρώην διευθυντής μηχανολογίας της Renault, Pat Symonds, θα αναλάβει συμβουλευτικό ρόλο στη Virgin. O Symonds είχε παραιτηθεί από τη Renault το 2009, έπειτα από την αποκάλυψη του σκανδάλου του στημένου αγώνα στη Σιγκαπούρη το 2008. Έκτοτε, λειτουργεί τη δική του εταιρία μηχανολογίας, η οποία ονομάζεται Neutrino Dynamics. Η FIA έχει τιμωρήσει τον Symonds για τη συμμετοχή του στο σκάνδαλο, και ο Βρετανός δεν έχει το δικαίωμα να είναι μόνιμος υπάλληλος κάποιας ομάδας μέχρι το 2013. Έχει όμως τη δυνατότητα να ενεργήσει ως σύμβουλος.
Ο Vitaly Petrov δεν παρήγαγε κάτι σπουδαίο πίσω από το τιμόνι της Renault, περιοριζόμενος σε μικρά stint. H ομάδα δοκίμασε για πρώτη φορά σήμερα τη σκληρή γόμα ελαστικών, ενώ βελτιστοποίησε το KERS και τη συνεργασία του με το σύστημα πέδησης. Ο Petrov τόνισε: «Είναι η πρώτη φορά που χρησιμοποιώ KERS, oπότε, περάσαμε πολλή ώρα εργαζόμενοι σε αυτό τον τομέα. Ήταν πολύ δύσκολο να βρω το κατάλληλο set-up. Mε το KERS, είναι πολύ διαφορετικά από πέρυσι. Όταν πατάς τα φρένα, ο πίσω άξονας μπλοκάρει αμέσως». Ο Ρώσος απέδωσε τις δυο εξόδους από την πίστα, που είχε εχθές και σήμερα, στις δυσκολίες που αντιμετώπιζε όταν παρέμβαινε το KERS στη διαδικασία πέδησης. Ωστόσο, μια διαρροή νερού στην R31 ήταν αυτή που εμπόδισε τη Renault να πραγματοποιήσει την προσομοίωση αγώνα που ήθελε. Αύριο, πίσω από το τιμόνι της Renault θα βρεθεί ο Nick Heidfeld, ενώ την Κυριακή θα την οδηγήσει ο Bruno Senna.

Ακόμα μια κακή ημέρα είχε η Williams, η οποία τουλάχιστον κατάφερε να κάνει περισσότερα πράγματα από εχθές. Η ομάδα έχασε 3,5 ώρες σήμερα, όταν προέκυψε προειδοποιητική ένδειξη από τις μπαταρίες του KERS. Η Williams αναγκάστηκε να λύσει το μονοθέσιο για να διαπιστώσει αν επρόκειτο για βλάβη αισθητήρα και όντως έτσι συνέβαινε. Η διαδικασία πήρε τόση πολλή ώρα, λόγω των μέτρων ασφάλειας που έπρεπε να τηρήσει η ομάδα, επειδή το KERS λειτουργεί με ρεύμα υψηλής τάσης. Ο Pastor Maldonado έκανε το πρωί ένα άτσαλο πέρασμα από τα ψηλά kerbs του chicane, χωρίς να τραυματίσει το μονοθέσιό του. Έπειτα από την πολύωρη διακοπή για τον έλεγχο του KERS, ο Βενεζουελανός επέστρεψε στην πίστα, αλλά μέσα σε δυο γύρους έχασε τον έλεγχο της Williams στη γρήγορη αριστερή 4η στροφή, προκαλώντας ζημιές στην πίσω ανάρτηση και αμφότερες τις αεροτομές.
Στην τελευταία θέση κατετάγη ο Jarno Trulli με την Lotus. H ομάδα επέλυσε τα προβλήματα που αντιμετώπισε εχθές, ωστόσο, μια μηχανική βλάβη στο εμπρός μέρος της Τ128 έληξε την ημέρα πρόωρα για τον Ιταλό οδηγό. Η Lotus περίμενε να παραλάβει μερικά εξαρτήματα σήμερα το βράδυ που θα της επιτρέψουν να λύσει τα προβλήματα και να συνεχίσει τις δοκιμές.
Η μοναδική ομάδα που δεν είναι παρούσα στη Jerez, είναι η HRT, η οποία όμως επιβεβαίωσε ότι το καινούργιο μονοθέσιό της, η F111 πέρασε τα υποχρεωτικά crash test της FIA. Eπίσης, έγινε γνωστό ότι η ισπανική ομάδα θα χρησιμοποιεί το περυσινό κιβώτιο της Williams. Η HRT θα βρίσκεται στη Monza την επόμενη εβδομάδα, συμμετέχοντας στην κινηματογράφηση διαφημιστικού υλικού για την Pirelli.
Φ.Λ.
fab@4troxoi.gr
Χειμερινές δοκιμές εξέλιξης, 11/02/2011. Πίστα: Jerez (4.428 μ.)
Α/A
Οδηγός
Ομάδα-Κινητήρας
Μον.
Χρόνος
Διαφ.
Γύρ.
1
Michael Schumacher
Mercedes
MGP W02
1:20.352
112
2
Felipe Massa
Ferrari
F150th Italia
1:20.413
0.061
116
3
Jenson Button
McLaren-Mercedes
MP4-26
1:21.009
0.657
69
4
Jaime Alguersuari
Toro Rosso-Ferrari
STR6
1:21.214
0.862
72
5
Mark Webber
Red Bull-Renault
RB7
1:21.613
1.261
113
6
Adrian Sutil
Force India-Mercedes
VJM04
1:21.780
1.428
73
7
Sergio Perez
Sauber-Ferrari
C30
1:21.857
1.505
56
8
Timo Glock
Virgin-Cosworth
MVR-02
1:22.208
1.856
57
9
Vitaly Petrov
Renault
R31
1:22.493
2.141
65
10
Pastor Maldonado
Williams-Cosworth
FW33
1:22.591
2.239
38
11
Jarno Trulli
Lotus-Renault
T128
1:23.216
2.864
40

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!