X
Αγώνες

F1: Jerez-O Heidfeld αμέσως στην κορυφή

Στο ντεμπούτο του πίσω από το τιμόνι της Renault, ο Nick Heidfeld σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο της ημέρας στην τρίτη ημέρα του τεστ της Jerez. O Heidfeld είναι το φαβορί για τη θέση του Kubica.

Στο ντεμπούτο του πίσω από το τιμόνι της Renault, ο Nick Heidfeld σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο της ημέρας στην τρίτη ημέρα του τεστ της Jerez. Η Renault αξιολογούσε το Γερμανό για να δει αν θα του δώσει το cockpit του τραυματία Robert Kubica.
Παράλληλα, στην Ιταλία, ο Kubica υποβλήθηκε σε ακόμα μια χειρουργική επέμβαση εχθές, διάρκειας 9 ωρών. Οι γιατροί περιέθαλψαν τα κατάγματα στο δεξιό ώμο του Πολωνού καθώς και στο οστό του βραχίωνα, στο οποίο είχε τοποθετηθεί μεταλλική πλάκα πριν από οκτώ χρόνια, λόγω ενός αυτοκινητικού ατυχήματος στο οποίο είχε βρεθεί ο Kubica. Τοποθετήθηκε μια μεγαλύτερη πλάκα στο χέρι του, η οποία καλύπτει αμφότερα τα κατάγματα, μαζί με μοσχεύματα οστού. Επίσης, οι γιατροί περιέθαλψαν τον αστράγαλο και το γόνατο. Οι γιατροί δεν έχουν φροντίσει τον αγκώνα του Kubica, επειδή αυτή η επέμβαση απαιτεί την τοποθέτηση του ασθενούς μπρούμυτα, κάτι που προς το παρόν οι γιατροί προτιμούν να μην κάνουν με τον Kubica, λόγω της κατάστασής του. Συνεπώς, ο Πολωνός θα χρειαστεί να υποβληθεί σε άλλη μια επέμβαση. O Kubica θα παραμείνει και σήμερα στην εντατική μονάδα. Στην πρώτη του συνέντευξη έπειτα από το ατύχημα, ο Πολωνός δήλωσε ότι θέλει να επιστρέψει στη Formula 1 πριν το τέλος της φετινής σεζόν και πιστεύει ότι αυτό το ατύχημα (όπως και αυτό στον Καναδά το 2007), θα τον κάνει ακόμα πιο δυνατό πιλότο.
Πίσω στην πίστα της Jerez, όπου η θερμοκρασία της ασφάλτου ξεπέρασε και πάλι τους 30ο, χαροποιώντας τις ομάδες που είχαν την ευκαιρία να συλλέξουν έγκυρα δεδομένα για τη λειτουργία των ελαστικών της Pirelli, o Nick Heidfeld σημείωσε την ταχύτερη επίδοση της ημέρας το απόγευμα, στο ξεκίνημα ενός stint 8 γύρων, δηλαδή με κάμποσα καύσιμα. Ο χρόνος του Γερμανού ήταν μόλις 1/100 του δλ. πιο αργός από αυτόν που σημείωσε εχθές ο Michael Schumacher με την Mercedes και την πολύ μαλακή γόμα. To πιθανότερο είναι ότι και ο σημερινός χρόνος του Heidfeld σημειώθηκε με μαλακά ελαστικά, δεδομένης της πτώσης απόδοσης 2 δλ. που ακολούθησε τον πρώτο του γύρο. Εντούτοις, έπειτα από τη σημερινή του εμφάνιση θα είναι δύσκολο να μην εξασφαλίσει το cockpit της Renault ο 33χρονος Γερμανός.
Η Renault, που δοκίμαζε ένα καινούργιο πάτωμα σήμερα, αντιμετώπισε μερικά τεχνικά προβλήματα το μεσημέρι, αλλά κατάφερε να τα επιλύσει αρκετά γρήγορα. Ο Heidfeld τόνισε ότι απαιτείται αρκετός χρόνος για έναν οδηγό να προσαρμοστεί σε μια άγνωστη προς τον ίδιο ομάδα και ένα καινούργιο μονοθέσιο. Ωστόσο, ο Heidfeld πρόλαβε να εμβαθύνει στην εξέλιξη της R31. Αύριο, τη Renault αναμένεται να οδηγήσει o ένας εκ των δυο δοκιμαστών της, ο Bruno Senna.
Στη δεύτερη θέση, 132 χιλστ. πίσω από τον Heidfeld, βρέθηκε ο Fernando Alonso, του οποίου οι οπαδοί είχαν κατακλύσει την πίστα της Jerez. Για τρίτη συνεχόμενη ημέρα, η Ferrari κάλυψε τα περισσότερα χιλιόμετρα από οποιοδήποτε άλλο μονοθέσιο. Ο Ισπανός έκανε πολλά μεγάλα stint με βαρύ φορτίο καυσίμου το απόγευμα. Το πιο εντυπωσιακό stint του Alonso, ήταν ένα διάρκειας 19 γύρων, κατά το οποίο στο 3ο πέρασμα σταμάτησε τα χρονόμετρα 1:25.4 και ο ρυθμός του έπεσε στον 17ο γύρο στο 1:26.6. Μέσα σε 14 γύρους, η πτώση απόδοσης του Alonso ήταν 1,2 δλ.

Ο ταχύτερος της χθεσινής ημέρας, Michael Schumacher, σημείωσε σήμερα την 3η ταχύτερη επίδοση με την Mercedes. To πρωί, ο Γερμανός έκανε αρκετούς γύρους στα χαμηλά 1:21 (σε stint μικρής διάρκειας) και το απόγευμα επικεντρώθηκε σε μεγαλύτερες ακολουθίες γύρων. Η Mercedes παρουσίασε βελτιωμένη εικόνα σήμερα. Π.χ, ο Schumacher σε ένα stint 18 γύρων παρέμεινε εντός 1,3 δλ. από την καλύτερη επίδοσή του στους πρώτους 13 γύρους, πριν ο ρυθμός του πέσει 0,5 δλ. στους επόμενους 5.
Ιδού οι χρόνοι από δυο παρόμοιας διάρκειας stint που πραγματοποίησαν παράλληλα στην πίστα οι Alonso και Schumacher λαμβάνοντας πάντοτε υπʼ όψη το γεγονός ότι το φορτίο καυσίμου, καθώς και τα ελαστικά των δυο μονοθεσίων ενδέχεται να διέφεραν σημαντικά. Alonso: 26.3, 26.3, 26.4, 26.3, 26.5, 26.4, 26.9, 26.8, 26.7, 30.0, 27.1, 27.4, 27.6, 27.8, 28.9. Schumacher: 26.5, 26.5, 27.2, 27.3, 27.2, 27.2, 27.4, 27.4, 27.5, 27.8, 28.2, 28.5, 28.6, 32.3. Ο Ισπανός κατάφερε να παραμείνει στο 1:26 για 9 γύρους, ενώ ο Schumacher έπεσε στο 1:27 έπειτα από μόλις δυο γύρους.
Ο Schumacher παραδέχθηκε ότι στο στρατόπεδο της Mercedes υπάρχει κάποια ανησυχία για την απόδοση του καινούργιου μονοθεσίου, προσθέτοντας ότι θα είναι δύσκολο για την ομάδα να κατακτήσει νίκες από το ξεκίνημα της καινούργιας σεζόν. Ο Γερμανός συμπλήρωσε ότι ο παράγοντας ελαστικά θα είναι ακόμα πιο σημαντικός φέτος. O Schumacher ήταν ο μοναδικός οδηγός, πέραν του Alonso, που συμπλήρωσε τριψήφιο αριθμό γύρων σήμερα, παρά το γεγονός ότι το πρόγραμμα που είχε για το απόγευμα δεν ολοκληρώθηκε, λόγω των πολυάριθμων διακοπών της διαδικασίας.
Στην 4η θέση βρέθηκε ο Lewis Hamilton με την καινούργια McLaren. H βρετανική ομάδα έχασε πολύ χρόνο στο μέσο της ημέρας, αφού δεν είχε μαζί της στη Jerez τα κατάλληλα ανταλλακτικά και αναγκάστηκε να καταφύγει προσωρινές λύσης. Η McLaren θα παραλάβει σήμερα το βράδυ τα κατάλληλα εξαρτήματα από το εργοστάσιό της στο Woking της Αγγλίας. Το απόγευμα, ο Hamilton, που συμπλήρωσε μονάχα 36 γύρους, έβγαινε στην πίστα για μια γρήγορη προσπάθεια και επέστρεφε στα pits κατευθείαν. Σε έναν από αυτούς τους γύρους σημείωσε την επίδοση που τον έφερε στην 4η θέση της κατάταξης.
Ο Kamui Kobayashi με τη Sauber κατετάγη 5ος, παρά το γεγονός ότι προκάλεσε τις δυο πρώτες κόκκινες σημαίες της ημέρας. Ο Ιάπωνας είχε μια έξοδο από την πίστα το πρωί, ενώ αργά το απόγευμα πάρκαρε την C30 δίπλα στο chicane της Jerez, λόγω προβλήματος του κινητήρα της Ferrari.

H Red Bull δεν έκανε πολλά μεγάλα stint σήμερα, που πίσω από το τιμόνι της RB7 βρισκόταν ο Sebastian Vettel. Ο Γερμανός επικεντρώθηκε σε μικρά stint 5 γύρων. Το απόγευμα έκανε ένα stint πάνω από 15 γύρους, στο οποίο ο ρυθμός του κυμαινόταν στα μεσαία 1:23. Σε αυτό το stint, στον 4ο γύρο του, ο Γερμανός σταμάτησε τα χρονόμετρα στο 1:22.8 και 11 γύρους αργότερα στο 1:23.4, επιδεικνύοντας παρόμοια σταθερότητα με τη Ferrari. Ο Παγκόσμιος πρωταθλητής της περυσινής χρονιάς, δήλωσε ότι η χρήση της κινούμενης πίσω αεροτομής γίνεται πιο δύσκολη με φθαρμένα ελαστικά. Ωστόσο, κρίνει ότι το KERS είναι ακόμα πιο δύσκολο στη χρήση του από την κινούμενη αεροτομή.
Πίσω από την Red Bull βρέθηκε το μονοθέσιο της άλλης ομάδας της αυστριακής εταιρίας, αυτό της Toro Rosso, με τον Sebastien Buemi στο τιμόνι. Ο Ελβετός δεν έκανε ποτέ stint μεγαλύτερο από 6 γύρους. Επίσης, ο Buemi προκάλεσε την τελική κόκκινη σημαία της ημέρας, όταν πάρκαρε την STR6 λίγα λεπτά πριν τη λήξη της διαδικασίας.
Στην 8η θέση βρέθηκε ο Heikki Kovalainen με την Lotus, ο οποίος σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο της ημέρας του στα τελευταία λεπτά. Η Τ128 παρουσίασε ένα πρόβλημα με τις εξατμίσεις της, αλλά η Lotus κατάφερε να πραγματοποιήσει το μεγαλύτερο μέρος του προγράμματός της. Εντέλει, ο KarunChandhok που ευελπιστεί να εξασφαλίσει τη θέση του δοκιμαστή της Lotus, δε θα δοκιμάσει τελικά την Τ128 στη Jerez, καθώς σήμερα αναχώρησε για την Αγγλία.

Ο Rubens Barrichello κατετάγη πίσω από τον Kovalainen, με την Williams να αντιμετωπίζει ξανά προβλήματα με το σύστημα απαγωγής θερμότητας του KERS της το μεσημέρι. Οι μηχανικοί της ομάδας του Grove αναγκάστηκαν να αφαιρέσουν μερικά εξαρτήματα για να διασφαλίσουν ότι το μονοθέσιο ήταν ασφαλές, διαδικασία που κόστισε περίπου τρεις ώρες.
Την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσε ο Paul Di Resta, που οδήγησε για πρώτη φορά την καινούργια Force India VJM04. O Σκοτσέζος είχε παραπονεθεί για τη συμπεριφορά των φρένων του μονοθεσίου (είχε δυσκολίες να αναπτύξει την κατάλληλη θερμοκρασία με συγκεκριμένα setup) και προκάλεσε τη μία από τις τέσσερις σημερινές κόκκινες σημαίες, αφού είχε μια έξοδο μισή ώρα πριν τη λήξη της διαδικασίας, επειδή μπλόκαρε τον πίσω άξονα. Αύριο η ομάδα θα χρησιμοποιήσει για πρώτη φορά την κινούμενη πίσω αεροτομή.
Η Virgin επικεντρώθηκε σε μεγάλα stint (19 γύρων), με τον Jerome DAmbrosio να οδηγεί για πρώτη φορά την MVR-02.
Φ.Λ.
fab@4troxoi.gr
Χειμερινές δοκιμές εξέλιξης, 12/02/2011. Πίστα: Jerez (4.428 μ.)
Α/A
Οδηγός
Ομάδα-Κινητήρας
Μον.
Χρόνος
Διαφ.
Γύρoi
1
Nick Heidfeld
Renault
R31
1:20.361
86
2
Fernando Alonso
Ferrari
F150th Italia
1:20.493
0.132
131
3
Michael Schumacher
Mercedes
MGP W02
1:21.054
0.693
114
4
Lewis Hamilton
McLaren-Mercedes
MP4-26
1:21.099
0.738
36
5
Kamui Kobayashi
Sauber-Ferrari
C30
1:21.242
0.881
84
6
Sebastian Vettel
Red Bull-Renault
RB7
1:21.574
1.213
98
7
Sebastien Buemi
Toro Rosso-Ferrari
STR6
1:21.681
1.320
92
8
Heikki Kovalainen
Lotus-Renault
T128
1:21.711
1.350
61
9
Rubens Barrichello
Williams-Cosworth
FW33
1:22.227
1.866
99
10
Paul Di Resta
Force India-Mercedes
VJM04
1:22.945
2.584
64
11
Jerome D’Ambrosio
Virgin-Cosworth
MVR-02
1:25.471
5.110
72

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!