X
Αγώνες

F1: Jerez-O Barrichello «κλείνει» ταχύτερος

O Rubens Barrichello σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο του τετραήμερου τεστ στην Jerez, ολοκληρώνοντας με τον καλύτερο τρόπο την εβδομάδα για την ομάδα της Williams στη νότια Ισπανία.

O Rubens Barrichello σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο του τετραήμερου τεστ στην Jerez, ολοκληρώνοντας με τον καλύτερο τρόπο την εβδομάδα για την ομάδα της Williams στη νότια Ισπανία. Ήταν η πρώτη φορά φέτος που έβρεξε σε τεστ δοκιμών εξέλιξης, ωστόσο οι ομάδες δεν πρόλαβαν να κάνουν πολλούς γύρους με τα ελαστικά βροχής της Pirelli (καθώς δεν έχουν βρει ακόμα ευκαιρία να τα δοκιμάσουν), αφού οι ουρανοί άνοιξαν μονάχα στα τελευταία 15 λεπτά της διαδικασίας. Οι θερμοκρασίες που επικρατούσαν στη Jerez σήμερα ήταν αρκετά πιο χαμηλές από τις προηγούμενες ημέρες, ενώ έπνεε και αρκετά δυνατός άνεμος, ο οποίος επηρέαζε την αεροδυναμική συμπεριφορά των μονοθεσίων.
Ο Barrichello ήταν ο μοναδικός που κατάφερε να κατέβει κάτω από το 1:20 αυτό το τετραήμερο στη Jerez, ωστόσο, το γεγονός αυτό απλά αποδεικνύει ότι οι κορυφαίες ομάδες δεν έχουν αποκαλύψει ακόμα τις πλήρεις δυνατότητές τους. Αυτό είναι λογικό, καθώς εξερευνούν τις δυνατότητες set-up των καινούργιων μονοθεσίων τους και αυτό γίνεται καλύτερα με υψηλά φορτία καυσίμου. Ένα καλό στήσιμο με γεμάτα ρεζερβουάρ, θα είναι καλό και χωρίς πολλά καύσιμα, ενώ το αντίθετο δεν ισχύει σχεδόν ποτέ.
Ο χρόνος του Barrichello σημειώθηκε στον πρώτο γύρο ενός εντυπωσιακού stint το πρωί, αποτελούμενου από 8 περάσματα. Ο τρόπος με τον οποίο έπεσε ο ρυθμός του Βραζιλιάνου συνιστά ότι δε χρησιμοποιούσε τα πολύ μαλακά ελαστικά της Pirelli. O Barrichello σημείωσε και το μεγαλύτερο stint που έχουμε δει μέχρι στιγμής στις φετινές χειμερινές δοκιμές, κάνοντας 25 γύρους. Ωστόσο, αργά το απόγευμα ο Βραζιλιάνος αναγκάστηκε να παρκάρει την FW33 στην πίστα, λόγω μιας διαρροής υδραυλικών που παρουσιάστηκε. Εντούτοις, η ομάδα ανακοίνωσε ότι δεν είχε σημαντικές βλάβες στη Jerez. Σήμερα, η Williams δε χρησιμοποιούσε KERS.



Ο Kamui Kobayashi με τη Sauber σημείωσε τον δεύτερο ταχύτερο χρόνο της ημέρας. Ο Ιάπωνας είχε μια έξοδο από την πίστα το πρωί, ενώ το απόγευμα η C30 παρουσίασε ένα πρόβλημα στο σύνολο κινητήρα/μετάδοσης.
Στην 3η θέση κατετάγη ο Fernando Alonso με τη Ferrari, η οποία και πάλι (όπως και όλες τις υπόλοιπες μέρες του τεστ στη Jerez), κατέγραψε τους περισσότερους γύρους (115). Ο Ισπανός πραγματοποίησε τρία stint πολλών γύρων (16-20) με το ρυθμό του να πέφτει περίπου 2 δλ. από την αρχή έως το τέλος τους.
Ο Sebastien Buemi συνέχισε τις πολύ καλές χειμερινές εμφανίσεις της Toro Rosso, σημειώνοντας τον 4ο καλύτερο χρόνο της ημέρας.
Σήμερα ήταν η πρώτη φορά έπειτα από 25 χρόνια, που ένας οδηγός με το επίθετο Senna, βρέθηκε πίσω από το τιμόνι μιας μαύρης/χρυσής Lotus Renault, αφού ο δοκιμαστής της ομάδας του Enstone, Bruno Senna οδήγησε για πρώτη φορά την R31. O Senna δεν διεκδικεί το cockpit της Renault που άφησε κενό έπειτα από τον τραυματισμό του ο Robert Kubica, καθώς η ομάδα ψάχνει για έναν πιο έμπειρο οδηγό. Σήμερα, ο βασικός στόχος του Βραζιλιάνου ήταν για να γράψει μερικά χιλιόμετρα. Ο Senna σημείωσε την 5η ταχύτερη επίδοση. Αντιμετώπισε ένα μικρό μηχανικό πρόβλημα το οποίο κόστισε λίγο χρόνο, ενώ υπέπεσε και σε ένα λάθος, διαγράφοντας ένα τετ-α-κέ, χωρίς περαιτέρω συνέπειες. Η Renault δοκίμαζε σήμερα ένα καινούργιο ψυγείο κιβωτίου στην R31. Aξίζει να αναφερθεί ότι κατά τη διάρκεια του τετραήμερου τεστ στη Jerez, τα μονοθέσια των Renault και RedBull σημείωναν τις υψηλότερες ταχύτητες στην έξοδο της γρήγορης στροφής 4. Το γεγονός αυτό ίσως υποδεικνύει ότι τα δυο αυτά μονοθέσια έχουν την καλύτερη αεροδυναμική απόδοση στο φετινό grid. Αλλά αυτό είναι μονάχα μια εικασία.



Στην 6η θέση κατετάγη ο Heikki Kovalainen με την Lotus, η οποία παρουσίασε αρκετά προβλήματα σήμερα, με το πιο σημαντικό να είναι μια διαρροή νερού.
Ο Nico Rosberg δεν κατάφερε να επαναλάβει τους χρόνους του Michael Schumacher (που τον είχαν φέρει στην κορυφή προχθές), αντιμετωπίζοντας και πάλι προβλήματα αξιοπιστίας με το μονοθέσιο της Mercedes. Έπειτα από μια «εγκατάλειψη» στην πίστα, η ομάδα επέλεξε να αντικαταστήσει προληπτικά τον κινητήρα της MGP W02, διαδικασία η οποία κόστισε περίπου 4 ώρες… Συνεπώς, ο Rosberg πρόλαβε να γράψει μονάχα 45 γύρους σήμερα.
Μακριά από εντυπωσιακούς χρόνους παρέμεινε η Red Bull, η οποία κρύβει επιμελώς τις δυνατότητες της RB7, όσο καλύτερα μπορεί. Ο Sebastian Vettel σημείωσε την 8η επίδοση της ημέρας το πρωί, πριν επικεντρωθεί σε μεγάλα stint. H Red Bull δοκίμαζε σήμερα μερικά αεροδυναμικά βοηθήματα, καθώς και καινούργια εξαρτήματα ανάρτησης.
Ούτε η McLaren κυνηγούσε τους χρόνους σήμερα, ωστόσο ο Jenson Button δεν κατάφερε να βρει ένα καλό ζύγισμα για την ΜΡ4-26, ίσως και λόγω των ισχυρών ανέμων που έπνεαν στη Jerez. H McLaren έχασε πολύ ώρα σήμερα, λόγω αστοχίας ενός «εσωτερικού εξαρτήματος» όπως ανέφερε η επίσημη ανακοίνωση της ομάδας. Αξίζει να αναφερθεί ότι η McLaren δοκίμαζε στη Jerez δυο σχεδιασμούς εξατμίσεων. Ο βασικός είναι αυτός που είχαμε περιγράψει στην πρώτη ημέρα του τεστ, ενώ στον άλλο, οι εξατμίσεις φαίνεται να καμπυλώνουν προς το εσωτερικό του πίσω μέρους της MP4-26. Ωστόσο κανείς δεν έχει ανακαλύψει ακόμα τις απολήξεις τους σε αυτή την έκδοση… Eπίσης, η McLaren έχει δημιουργήσει κεκλεισμένα κανάλια αέρα κάτω από τα ψυγεία της ΜΡ4-26, περίπου όπως συμβαίνει και με την φετινή Toro Rosso, όπου ωστόσο, τα εν λόγω κανάλια είναι ανοιχτά, χωρίς να καλύπτονται στο εξωτερικό τους άκρο.


H δεύτερη έκδοση σχεδιασμού εξατμίσεων της McLaren, στην οποία οι… πάντες ακόμη ψάχνουν τις απολήξεις! Ωστόσο, είναι σχεδόν δεδομένο ότι σε αμφότερες τις εκδόσεις της ΜΡ4-26, οι εξατμίσεις βρίσκονται στο πίσω μέρος και όχι μπροστά, όπως συμβαίνει π.χ. με τη Renault.


Στην έκδοση της παρουσίασης, καθώς και στην πρώτη ημέρα δοκιμών στη Jerez, η McLaren διατηρούσε ανοιχτό το κανάλι που έχει δημιουργήσει κάτω από τα ψυγεία της ΜΡ4-26. Εντούτοις, τις τελευταίες ημέρες, το κενό που σημειώνεται με το κίτρινο βέλος στη φωτογραφία, έχει καλυφθεί, δημιουργώντας ένα κλειστό κανάλι κάτω από τα ψυγεία του βρετανικού μονοθεσίου.
Σήμερα δόθηκε και η πρώτη ευκαιρία σύγκρισης χρόνων των τριών κορυφαίων πέρυσι ομάδων (Red Bull, McLaren και Ferrari), αφού ο Jenson Button πραγματοποίησε για πρώτη φορά stint μεγάλης διάρκειας. Συγκρίνοντας ένα stint 16 γύρων του Alonso με ένα stint 13 γύρων του Vettel (λαμβάνοντας πάντοτε υπ’ όψη ότι η σύγκριση μπορεί να είναι ανακριβής, λόγω των συνήθων αγνώστων παραγόντων, το φορτίο καυσίμου και τη γόμα ελαστικών), φαίνεται ότι η Red Bull έχει τη δυνατότητα να σημειώσει καλύτερους χρόνους στους πρώτους γύρους ζωής των ελαστικών της, πριν η φθορά των Pirelli μειώσει το ρυθμό της. Vettel: 26.4, 23.1, 22.2, 22.6, 23.0, 23.0, 28.5, 23.3, 24.6, 23.7, 23.5, 23.9, 34.1, Alonso: 23.1, 23.1, 23.1, 24.2, 25.1, 23.7, 23.3, 23.7, 24.1, 24.2, 24.2, 24.3, 24.8, 25.2, 25.3, 25.5. Στη σύγκριση των χρόνων από δυο stint 20 και 19 γύρων που πραγματοποίησαν οι Alonso και Button αντίστοιχα, η McLaren ξεκινάει με καλύτερους χρόνους, αλλά στη συνέχεια ο ρυθμός της μειώνεται πολύ περισσότερο απ’ ότι αυτός της Ferrari, ίσως επειδή η βρετανική ομάδα δεν έχει προλάβει ακόμα να ξεκλειδώσει, μέσω του setup, τις δυνατότητες των ελαστικών της Pirelli, καθώς το τεστ της Jerez ήταν το πρώτο για την MP4-26. Alonso: 25.0, 25.0, 25.0, 25.2, 24.9, 25.6, 25.7, 25.7, 25.8, 26.0, 26.0, 26.1, 26.1, 26.5, 26.6, 26.8, 27.7, 27.2, 27.7, Button: 24.5, 24.9, 24.9, 25.0, 24.9, 25.1, 25.3, 25.7, 25.7, 25.3, 25.5, 25.5, 25.7, 25.8, 25.8, 26.0, 28.6, 28.5, 29.7.
Tη δεκάδα συμπλήρωσε ο Jerome D’Ambrosio με την Virgin, o οποίος ωστόσο, έχασε αρκετό χρόνο λόγω ενός προβλήματος με τον κινητήρα της Cosworth στην MVR-02. O τεχνικός διευθυντής της Virgin, Nick Wirth, δήλωσε ότι η ομάδα έχει ξεπεράσει τα προβλήματα υδραυλικών που αντιμετώπιζε καθ’ όλη τη διάρκεια της περυσινής σεζόν.



Στην τελευταία θέση βρέθηκε ο Paul Di Resta με την Force India. O Σκοτσέζος είχε μια έξοδο από την πίστα λόγω προβλήματος στην εμπρός αριστερή ανάρτηση της VJM04, μισή ώρα πριν τη λήξη της διαδικασίας. Η Force India διενέργησε μερικούς αρχικούς ελέγχους όσον αφορά τη λειτουργία της κινούμενης πίσω αεροτομής σε αναγνωριστικούς γύρους, αλλά θα την χρησιμοποιήσει κανονικά στο τεστ της Βαρκελώνης.
Η Jerez είναι μια πίστα που φθείρει πολύ τα ελαστικά (ιδίως τα πίσω) και υπό κανονικές συνθήκες, η Pirelli δε θα έφερνε ποτέ την πολύ μαλακή της γόμα εκεί. Εντούτοις, για τις ανάγκες των δοκιμών εξέλιξης συνέβη και αυτό. Η Pirelli έχει αναφέρει ότι έχει σχεδιάσει ελαστικά με διάρκεια ζωής 100-110 χλμ. (περίπου το 1/3 ενός αγώνα), κάτι που θα υποχρεώσει τις ομάδες να διεξάγουν τουλάχιστον 2 pit stop σε κάθε αγώνα. Η ιταλική εταιρία, εκτιμάει ότι η διαφορά στο χρόνο γύρου μεταξύ της πολύ μαλακής γόμας και των σκληρών ελαστικών κυμαίνεται γύρω στα 3 δλ. Επίσης, ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Paul Hembery, επιβεβαίωσε ότι αν οι οδηγοί προστατεύσουν τα ελαστικά στους 3-4 πρώτους γύρους ζωής τους, τότε αυτά διαρκούν πολύ περισσότερο. Επίσης, η Pirellli ανακοίνωσε ότι θα πραγματοποιήσει μερικές τροποποιήσεις στην πολύ μαλακή και τη μαλακή της γόμα, μέχρι το επόμενο τετραήμερο τεστ στη Βαρκελώνη, που θα ξεκινήσει την Παρασκευή, 18/2.
Φ.Λ.
fab@4troxoi.gr
Χειμερινές δοκιμές εξέλιξης, 13/02/2011. Πίστα: Jerez (4.428 μ.)
Α/A
Οδηγός
Ομάδα-Κινητήρας
Μονοθέσιο
Xρόνος
Διαφ.
Μ.Ω.Τ.
Γύρ.
1
Rubens Barrichello
Williams-Cosworth
FW33
1:19.832
199.724
103
2
Kamui Kobayashi
Sauber-Ferrari
C30
1:20.601
0.769
197.819
86
3
Fernando Alonso
Ferrari
F150th Italia
1:21.074
1.242
196.665
115
4
Sebastien Buemi
Toro Rosso-Ferrari
STR6
1:21.213
1.381
196.328
90
5
Bruno Senna
Renault
R31
1:21.400
1.568
195.877
68
6
Heikki Kovalainen
Lotus-Renault
T128
1:21.632
1.800
195.320
43
7
Nico Rosberg
Mercedes
MGP W02
1:22.103
2.271
194.200
45
8
Sebastian Vettel
Red Bull-Renault
RB7
1:22.222
2.390
193.919
90
9
Jenson Button
McLaren-Mercedes
MP4-26
1:22.278
2.446
193.787
70
10
Jerome D’Ambrosio
Virgin-Cosworth
MVR-02
1:22.985
3.153
192.136
44
11
Paul Di Resta
Force India-Mercedes
VJM04
1:23.111
3.279
191.845
99

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!