Αν και δεν έχουμε μπει ακόμη στο 2020, όλα είναι έτοιμα για την εναρκτήρια χρονιά του νεοσύστατου Extreme E, θεσμού που θα διεξάγεται από το 2021 με ηλεκτρικά εκτός δρόμου οχήματα και περιλαμβάνει 5 αγώνες σε 4 ηπείρους…
H αυτοκίνηση έχει στραφεί προς την ηλεκτροκίνηση, οπότε ο εξηλεκτρισμός του μηχανοκίνητου αθλητισμού, φαντάζει ως λογική συνέχεια. Έχοντας ήδη στο ενεργητικό του την ίδρυση της Formula E, ο Ισπανός Alejandro Agag πήγε ένα βήμα παραπέρα, δημιουργώντας ένα αντίστοιχο πρωτάθλημα, για οχήματα εκτός δρόμου, το Extreme E.
Ο θεσμός θα περιλαμβάνει ηλεκτρικά οχήματα της κατηγορίας SUV, η οποία είναι η πλέον δημοφιλής των τελευταίων ετών στην παγκόσμια αγορά. Το πρωτάθλημα Extreme E έχει ήδη βρει διάσημους “υποστηρικτές”, μεταξύ των οποίων συγκαταλέγονται ο διάσημος μηχανικός της F1, Adrian Newey, ή ο 6 φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής Ράλλυ, Sebastien Ogier.
Στόχος του πρωταθλήματος είναι, σύμφωνα με τους δημιουργούς του, να επισημανθούν οι αλλαγές που έχουν προκληθεί από την κλιματική αλλαγή και την ανθρώπινη δραστηριότητα, σε “εξωτικές” και απομακρυσμένες περιοχές ανά την υφήλιο. Για αυτό το λόγο, το Extreme E έχει παγκόσμιο χαρακτήρα και περιλαμβάνει αγώνες σε ενδιαφέρουσες από περιβαλλοντικής άποψης τοποθεσίες, όπως ωκεανό, έρημο, βουνό, παγετώνα και τροπικό δάσος. Πριν από λίγες ημέρες, το ημερολόγιο της πρώτης σεζόν του θεσμού, που έχει προγραμματιστεί για το 2021, δόθηκε στη δημοσιότητα.
Το Extreme E θα πάρει βάπτισμα πυρός στην Αφρική, κοντά στο Dakar της Σενεγάλης, όπου οι οδηγοί θα αγωνιστούν στη Λίμνη Retba, ανάμεσα σε αλυκές, χώμα και βράχους. Η συνέχεια θα δοθεί σχεδόν δύο μήνες αργότερα στην έρημο Sharaan της Σαουδικής Αραβίας. Έπειτα, το “ηλεκτρικό καραβάνι” θα παραμείνει στην Ασία, ταξιδεύοντας στα Ιμαλάια και το Νεπάλ, προτού μετακομίσει στην παγωμένη Γροιλανδία. Ο επίλογος της πρώτης χρονιάς θα γραφτεί στη Βραζιλία και συγκεκριμένα στο τροπικό δάσος της Pará, στην καρδιά του Αμαζονίου.
Οι αγώνες θα έχουν διάρκεια τριών ημερών και θα διεξάγονται υπό μορφή head-to-head, σε ειδικά διαμορφωμένους χώρους, το μέγεθος των οποίων δε θα ξεπερνά τα 10 τετραγωνικά χιλιόμετρα. Παράλληλα, η μετάδοση των αγωνιστικών δραστηριοτήτων θα γίνεται ζωντανά. Επιπλέον, η οργανωτική επιτροπή του θεσμού θα βρίσκεται σε διαρκή συνεργασία με εξειδικευμένους οργανισμούς της κάθε περιοχής, ώστε να διασφαλιστούν η προστασία του περιβάλλοντος και η χρήση ορθών πολιτικών πρακτικών στο εγχείρημα.
Αξίζει να σημειώσουμε, πως το paddock του θεσμού θα είναι πλωτό, καθώς θα στεγάζεται στο πλοίο RMS St. Helena, που κατά τους περασμένους αιώνες μετέφερε γράμματα για το Βασίλειο της Βρετανίας.
Το προσωρινό πρόγραμμα της Extreme E Season 1 διαμορφώνεται ως εξής:
- Lac Rose, Dakar, Σενεγάλη (22-24 Ιανουαρίου 2021)
- Sharaan, Al-Ula, Σαουδική Αραβία (4-6 Μαρτίου 2021)
- Kali Gandaki Valley, Νεπάλ (6-8 Μαΐου 2021)
- Kangerlussuaq, Γροιλανδία (27-29 Αυγούστου 2021)
- Santarém, Βραζιλία (29-31 Οκτωβρίου 2021)
Μέχρι στιγμής, 4 ομάδες έχουν δηλώσει συμμετοχή στο θεσμό (Venturi, ABT, HWA, Veloce), ενώ στόχος είναι στην εκκίνηση να βρεθούν τουλάχιστον 10 ομάδες με ένα αυτοκίνητο η καθεμιά.
“Η ολοκλήρωση του πρώτου προγράμματος αποτελεί μια μεγάλη στιγμή για κάθε πρωτάθλημα και σήμερα, ζούμε αυτή τη στιγμή,” δήλωσε ο ιδρυτής και CEO του Extreme E, Alejandro Agag. “Δεν είχα ιδέα πώς θα ήταν αυτό το ταξίδι όταν το ξεκινήσαμε, μερικούς μήνες πριν. Έχω βρεθεί σε 5 από τις πιο όμορφες, εξωτικές περιοχές στον πλανήτη. Καθεμιά από τις οποίες αντιμετωπίζει προβλήματα σχετικά με την κλιματική αλλαγή και την ανθρώπινη δραστηριότητα. Ήταν μάθημα ζωής. Το γεγονός ότι έχουμε κλείσει και τις 5 τοποθεσίες αυτή τη στιγμή, ενώ το Extreme E ήταν κάτι ελάχιστα περισσότερο από μια απλή ιδέα τον περασμένο Ιανουάριο, αποτελεί ένα κατόρθωμα για το οποίο είμαι υπερήφανος.” _Ν.Δ.