X
Αγώνες

ERC: Στο νήμα ο Kubica!

Ο Robert Kubica σημείωσε την πρώτη του νίκη σε αγώνα του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ράλλυ, στον εναρκτήριο αγώνα της χρονιάς, όντας και η σημαντικότερη της καριέρας του, τουλάχιστον μέχρι σήμερα.

Η αυλαία του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ράλλυ άνοιξε με την τέλεση του Janner Rallye, πρώτου γύρου του θεσμού, που πραγματοποιήθηκε στην Αυστρία. Μεγάλος νικητής του αγώνα, και μάλιστα μετά από συγκλονιστική εξέλιξη, αναδείχθηκε ο Robert Kubica στην πρώτη του με το Ford Fiesta RRC. Ο πρώην πιλότος της F1, έδωσε σπουδαία μάχη μέχρι την τελευταία ειδική του αγώνα με τον Vaclan Pech που οδηγούσε ένα Mini JCW RRC. Ο Kubica, που νωρίτερα είχε δεχθεί ποινή δέκα δευτερολέπτων για πρόωρη εκκίνηση,βρισκόταν 11,8 δλ. πίσω από τον Τσέχο πριν την εκκίνηση της τελευταίας ε.δ. μήκους 25 χιλιομέτρων. Εκεί, ο Pech προτίμησε να χρησιμοποιήσει αποκλειστικά σλικ ελαστικά, κάτι που αποδείχθηκε εντελώς λάθος. Η βροχή και η λάσπη που υπήρχε στο οδόστρωμα, είχε σαν αποτέλεσμα να μην έχει πρόσφυση, σε αντίθεση με τον Kubica ο οποίος τοποθετώντας διαγώνια χειμερινά και με καρφιά ελαστικά, έκανε με διαφορά τον ταχύτερο χρόνο επικρατώντας και στον αγώνα. Αναμφίβολα, ο Πολωνός ήταν άκρως ανταγωνιστικός κερδίζοντας οκτώ ειδικές διαδρομές, και έδειξε έτοιμος για τον εναρκτήριο αγώνα της χρονιάς του WRC στο Μόντε Κάρλο. Μάλιστα, η διαφορά του θα ήταν μεγαλύτερη αν δεν είχε εκτός από την ποινή των δέκα δλ. και ένα κλαταρισμένο ελαστικό την πρώτη ημέρα.

Ο Kubica κατέκτησε και το βραβείο Colin McRae, το οποίο και απονέμεται σε κάθε γύρο του WRC στον οδηγό που ξεχωρίζει, το οποίο και του παρέδωσε ο δύο φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής Marcus Gronholm. Σημειώστε, ότι ο Φινλανδός ήταν σχολιαστής του αγώνα για λογαριασμό του καναλιού του Eurosport. Ο Kubica, σαφώς ικανοποιημένος, δήλωσε στο τέλος του αγώνα: “Σίγουρα, είναι πολύ όμορφο το γεγονός ότι είμαστε εδώ ως νικητές του αγώνα, αλλά ο στόχος μας ήταν να αποκτήσουμε όσο το δυνατόν μεγαλύτερη εμπειρία εν όψει Μόντε Κάρλο. Πέρσι έλαβα μέρος σε 4 αγώνες του ERC, αλλά ήμουν αρκετά άτυχος, ενώ έκανα κάποια λάθη από τη στιγμή που ακόμα ήμουν σε διαδικασία εκμάθησης. Φέτος, ήμουν λίγο πιο τυχερός αλλά οι συνθήκες ήταν πολύ δύσκολες και ήταν ένα από τα πιο δύσκολα Σαββατοκύριακα στην καριέρα μου στον μηχανοκίνητο αθλητισμό”!

Ο Vaclan Pech, που την Κυριακή πέρασε στην κορυφή εκμεταλλεύομενος τόσο το κλαταρισμένο ελαστικό του Kubica, όσο και ένα πρόβλημα στα φρένα, δεν κατάφερε στο τέλος να επικρατήσει επί του Πολωνού αντίπαλου του: “¨Η τελευταία ειδική ήταν πολύ δύσκολη, με πολύ χώμα και λάσπη στο δρόμο. Προσπαθήσαμε να πάμε γρήγορα, αλλά δεν θέλαμε να καταστρέψουμε το αυτοκίνητο. Σίγουρα, απογοητεύτηκα που δεν κερδίσαμε, αλλά έκανα ότι καλύτερο μπορούσα και ήταν μία πολύ καλή μάχη.” Την πρώτη τριάδα συμπλήρωσε ο έντεκα(!) φορές Πρωταθλητής Αυστρίας Raimund Baumschlager, ο οποίος και οδηγούσε ένα Skoda Fabia S2000 προετοιμασμένο από τη δική του ομάδα. Ο Αυστριακός οδηγός, ο οποίος και το 2014 θα προσπαθήσει να σπάσει το δικό του ρεκόρ αναφορικά με το εθνικό Πρωτάθλημα της πατρίδας του, δέχθηκε επίσης ποινή δέκα δευτερολέπτων για jump start, ενώ προβλήματα με το στήσιμο του αυτοκινήτου δεν του επέτρεψαν να βρεθεί στο κυνήγι των πρώτων θέσεων στην αρχή του αγώνα.

Τέταρτος γενικής και πρώτος στην κατηγορία Παραγωγής, τερμάτισε ο Beppo Harrach με Mitsubishi Lancer EVO IX προδιαγραφών R4, κερδίζοντας μάλιστα τις εντυπώσεις. Ο Jaromir Tarabus με το Skoda Fabia S2000 ακολούθησε πέμπτος, την ώρα που ο Andreas Aigner με το Peugeot 207 S2000 συμπλήρωσε την πρώτη εξάδα. Ο περσινός Πρωταθλητής της κατηγορίας Παραγωγής στο ERC και πρώην εργοστασιακός οδηγός της Skoda Red Bull το 2006, δυσκολεύτηκε στην πρώτη του με το 207 S2000 και σίγουρα όλοι περιμένουν περισσότερα από τον ίδιο στην συνέχεια. Στους άτυχους του αγώνα, πρέπει να συμπεριλάβουμε τον Kajetan Kajetanowic, που με το Ford Fiesta R5 είχε κλέψει αρχικά τις εντυπώσεις, όντας επικεφαλής του αγώνα, μέχρι τη στιγμή που εγκατέλειψε μετά από έξοδο. Ο επόμενος γύρος του θεσμού είναι προγραμματισμένος για τις 31 Ιανουαρίου – 2 Φεβρουαρίου, στις ειδικές της Λετονίας, οι οποίες θα διεξαχθούν σε αντίστοιχες με το Ράλλυ Αυστρίας συνθήκες._Π.Τ.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!