To 47o Ράλλυ Ντακάρ έχει στο πρόγραμμά του έναν «πρόλογο» και 12 ειδικές διαδρομές από τις 3 ως τις 17 Ιανουαρίου 2025, μεταξύ των οποίων μια 48ωρη χρονομέτρηση, έναν μαραθώνιο και μια σκληρή δοκιμασία πριν το τέλος του αγώνα.
Στις 3 Ιανουαρίου, με τη διαδικασία του «prologue», ξεκινά η 47η έκδοση του Dakar, η οποία φέρνει το διασημότερο rally-raid στον κόσμο στη Σαουδική Αραβία, για έκτη συνεχόμενη φορά. Στη συνέχεια, 12 ειδικές διαδρομές θα διεξαχθούν μεταξύ 4 και 17 Ιανουαρίου, ανάμεσα στις οποίες η 48ωρη χρονομέτρηση, μια μαραθώνια διαδρομή και η κορυφαία δοκιμασία, πριν ο αγώνας ολοκληρωθεί στο Shubaytah.
Η διαδρομή του Ράλλυ Ντακάρ ξεκινά από την Bisha εκτείνεται για τα αυτοκίνητα σε 7.753 χιλιόμετρα, περιλαμβανομένων 5.145 χιλιομέτρων ειδικών διαδρομών (7.712 για τις μοτοσικλέτες και 7.790 για τα φορτηγά). Για πρώτη φορά, πέντε στάδια θα πραγματοποιηθούν σε ξεχωριστές διαδρομές για τα οχήματα της FIM και της FIA, που αντιστοιχούν στο 45% της χρονομετρημένης απόστασης. Οι πρωταθλητές του W2RC Ross Branch και Nasser Al Attiyah απολαμβάνουν την πρώτη θέση στις λίστες εκκίνησης της FIM και της FIA, οι οποίες περιλαμβάνουν συνολικά 340 συμμετοχές.
Στο περιθώριο του κύριου αγώνα, στο Dakar Classic, θα αναμετρηθούν 76 αυτοκίνητα και 19 φορτηγά μιας άλλης εποχής, ενώ στο Mission 1000 Challenge θα δοκιμαστούν πέντε οχήματα εξοπλισμένα με τεχνολογία αιχμής στο ίδιο έδαφος με το ράλλυ.
Οι πρώτες δύο ημέρες του Ντακάρ 2025 θα αποτελέσουν το εφαλτήριο για μια ολόκληρη νέα γενιά Σαουδαράβων οδηγών που θα επιλεγούν στο πλαίσιο του προγράμματος «Saudi Next Gen», η οποία θα δώσει ένα εισιτήριο για τον αγώνα του 2026 στο πλήρωμα με τις καλύτερες επιδόσεις.
Το 2024 οι συμμετέχοντες στο Ράλλυ Ντακάρ ανακάλυψαν την 48ωρη χρονομέτρηση, ένα εγχείρημα που εκτείνεται σε δύο ημέρες, κατά τις οποίες οι συμμετέχοντες πρέπει να σβήσουν τις μηχανές τους μόλις δύσει ο ήλιος και να περάσουν τη νύχτα σε χώρους ανάπαυσης στη μέση του πουθενά (ή σχεδόν στο πουθενά) στην έρημο της Σαουδικής Αραβίας. Αυτή η πρόκληση επιστρέφει το 2025 με μεγαλύτερη έμφαση στα χαρακτηριστικά που την κάνουν να ξεχωρίζει: Ακόμη μεγαλύτερη χιλιομετρική απόσταση (958 χλμ. για τον αγώνα της FIM και 917 χλμ. για τον αγώνα της FIA), ποικίλο «μωσαϊκό» από εδάφη κατά τη διάρκεια αυτών των δύο ημερών και, κυρίως, το γεγονός ότι θα έρθει μόλις την τρίτη ημέρα των αγώνων. Ο συμπατριώτης μας Βασίλης Μπούντρος θα είναι και πάλι παρών στον αγώνα των μοτοσικλετών, τον οποίο ολοκλήρωσε με επιτυχία το 2023, με τoν αριθμό 69 στην Husqvarna 450 Rally Replica.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
ΩΡΑΡΙΑ
Aπό τα τέλη της δεκαετίας του ’70 μέχρι σήμερα το Ράλλυ Ντακάρ έχει καθιερωθεί ως ένας μοναδικός αγώνας, που δίκαια θεωρείται ως το καλύτερο rally-raid στον κόσμο. Φυσικά, είναι ένας αγώνας που όλοι θέλουν να κερδίσουν. Στον αγώνα των αυτοκινήτων η Toyota, η Ford και η φιλόδοξη Dacia (πρωτοεμφανιζόμενη με το Sunrider) είναι οι εταιρείες που θα διεκδικήσουν τη νίκη, σύμφωνα με τα προγνωστικά. «Πρώτο βιολί» στα Ford Ranger θα είναι λογικά ο Carlos Sainz o πρεσβύτερος, που κέρδισε τον αγώνα του 2024 με την Audi. O Sebastien Loeb που ψάχνει την πρώτη του νίκη σε Ράλλυ Ντακάρ και ο Νasser Al-Attiyah, που θέλει να αυξήσει τις δικές του επιτυχίες, είναι τα μεγαλύτερα ονόματα στα Sunriders της Dacia. H Τοyota έχει τρεις νίκες στον αγώνα (2019,2022,2023 με το Hilux), οι άλλοι δύο φετινοί διεκδικητές θα αναζητήσουν φέτος την πρώτη τους νίκη. Στον αγώνα των αυτοκινήτων πολυνίκης είναι ο Stephane Peterhansel με 8 νίκες και τον ακολουθεί ο Nasser Al-Attiyah με 5, ενώ ο Carlos Sainz o πρεσβύτερος έχει 4. Δεν αποκλείεται φυσικά τα προγνωστικά αυτά να μην επαληθευτούν, καθώς το Ράλλυ Ντακάρ παραμένει ένας απρόβλεπτος και περιπετειώδης αγώνας.
Ο αγώνας θα έχει μόλις και μετά βίας χρόνο να πάρει μια ανάσα, πριν χρειαστεί να βρει τη σωστή ισορροπία μεταξύ ταχύτητας και προσοχής στη μαραθώνια διαδρομή που οδηγεί στην ημέρα ανάπαυσης, η οποία θα πραγματοποιηθεί στις 10 Ιανουαρίου στο Hail. Δεν θα λείψουν οι δυσκολίες κατά τη δεύτερη εβδομάδα, οπότε όποιος προσπαθήσει να προβλέψει την τελική έκβαση του αγώνα με βάση την κατάσταση που επικρατεί στα μισά της διαδρομής, θα στηριχθεί σε κάτι περισσότερο από προαισθήματα.
Το δεύτερο μισό του ράλλυ περιλαμβάνει τις περισσότερες ειδικές που διεξάγονται σε ξεχωριστές διαδρομές για τις κατηγορίες μοτοσικλετών και αυτοκινήτων. Η ύπαρξη παράλληλων διαδρομών θα αναγκάσει τους συνοδηγούς να πλοηγηθούν χωρίς τη βοήθεια των ιχνών που αφήνουν οι μοτοσικλέτες, ενώ θα παρέχει αρκετό χρόνο στα αυτοκίνητα να βγουν στο τερέν μόλις ο ήλιος ξεπροβάλλει στον ορίζοντα. Αυτό μειώνει την πιθανότητα να χρειαστεί να οδηγήσουν κάποιοι στους αμμόλοφους μετά το σούρουπο.
Το πρόγραμμα «Saudi Next Gen» έχει σχεδιαστεί για να δώσει στα εκκολαπτόμενα ταλέντα την πρώτη τους γεύση από το Ντακάρ. Πέντε πληρώματα θα λάβουν προσκλήσεις, με τον νικητή της επιλογής να κερδίζει ένα εισιτήριο για το Rallye du Maroc τον Οκτώβριο του 2025 και ένα άλλο για το Dakar του 2026.
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ ΤΟΥ ΡΑΛΛΥ ΝΤΑΚΑΡ 2025