Ο Πασχάλης Χατζημάρκος μας μίλησε για το ξεκίνημα του στους αγώνες, πως νιώθει που πλέον είναι πρωταθλητής αναβάσεων αλλά και για τις νέες προκλήσεις που αφορούν τους αγώνες ράλλυ.
Με καταγωγή από την Νιγρίτα Σερρών ο Πασχάλης Χατζημάρκος μπήκε στον αγωνιστικό χάρτη των ελληνικών αγώνων πριν από μερικά χρόνια και απέδειξε πως αποτελεί μια ξεχωριστή περίπτωση αγωνιζόμενου. Με το οδηγικό του ταλέντο πίσω από το τιμόνι του Mitsubishi Lancer EVO IX και με το χαμόγελο μόνιμα ζωγραφισμένο στα χείλη, ειδικότερα όταν πραγματοποιεί την ζωντανή επικοινωνία με τους φίλους του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ώστε να τους ενημερώσει για την προσπάθεια του όταν λαμβάνει μέρος σε κάποιον αγώνα, αποδεικνύει περίτρανα πως ο ελληνικός μηχανοκίνητος αθλητισμός χρειάζεται νέα πρόσωπα τα οποία μπορούν να φέρουν το άθλημα στο προσκήνιο.
Η απόφαση του να αναμετρηθεί με το καλημέρα με τα μεγαλύτερα ονόματα στον χώρο των αναβάσεων στην δημοφιλέστερη κατηγορία της Formula Saloon στην αρχή έφερε ερωτηματικά ωστόσο στη συνέχεια με τις επιδόσεις του, έδειξε πως μπορεί να αποτελέσει τον «φονέα γιγάντων». Σαν να μην έφτανε αυτό αποφάσισε να δοκιμάσει τις δυνατότητες του στους αγώνες ράλλυ με αποκορύφωμα την επιτυχημένη συμμετοχή του στο φετινό Ράλλυ Ακρόπολις.
Πριν από μερικές ημέρες ο Πασχάλης Χατζημάρκος κατάφερε να στεφθεί πρωταθλητής στη Formula Saloon, έχοντας στο μυαλό μας όλα αυτά δεν χάσαμε την ευκαιρία να συνομιλήσουμε με τον χαμογελαστό Πασχάλη Χατζημάρκο ώστε να τον γνωρίσουμε καλύτερα.
Η συνέντευξή μας μπορεί να χωριστεί σε 3 ενότητες: Στα πρώτα βήματα του Πασχάλη Χατζημάρκου στον χώρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Στην αγωνιστική του δράση στον χώρο των αναβάσεων και το νέο του ξεκίνημα στους αγώνες ράλλυ, προτού καταλήξουμε στο παρόν και στα μελλοντικά του σχέδια.
Τα πρώτα βήματα στον χώρο του Μηχανοκίνητου Αθλητισμού
Πως ξεκίνησε η ενασχόληση σου με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό;> Ουσιαστικά προέκυψε από την αγάπη μου για το αυτοκίνητο και για την γρήγορη οδήγηση. Η αλήθεια είναι πως δεν είχα καμία σχέση με τους αγώνες, καθώς ούτε είχα ασχοληθεί με το kart σε μικρή ηλικία αλλά ούτε κάποιο συγγενικό μου πρόσωπο είχε κάποια ενασχόληση με το συγκεκριμένο άθλημα. Το μόνο ερέθισμα αν θέλετε ήταν ένας παιδικός μου φίλος ο οποίος είχε πατέρα αγωνιζόμενο και με έχει πάει στα 16 μου χρόνια να παρακολουθήσω μια ανάβαση. Ο φίλος μου ήταν αυτός που με προέτρεψε να λάβω μέρος όταν συμπλήρωσα τα 18 μου έτη σε κάποιες δεξιοτεχνίες. Τότε έχοντας το δικό μου αυτοκίνητο αποφάσισα να το δοκιμάσω. Από εκείνη την στιγμή κατάλαβα πως είχε μπει για τα καλά το μικρόβιο των αγώνων μέσα μου.
Κάνεις την εμφάνιση σου στους αγώνες μετά από πολλά χρόνια γιατί συνέβη αυτό;> Λόγω επαγγελματικών υποχρεώσεων μέχρι τα 27 μου δεν είχα καμία εμπλοκή με το σπορ καθώς δεν είχα καθόλου χρόνο. Ξεκίνησα ουσιαστικά την εμπλοκή μου το 2016 όταν και έλαβα μέρος στην Ανάβαση Νιγρίτας με ένα Citroen C2.
Ποια ήταν τα συναισθήματα σου όταν πήρες εκκίνηση την πρώτη φορά είναι κάτι που ακόμη και σήμερα το θυμάσαι; > Φυσικά, δεν νομίζω ότι κάποιος αγωνιζόμενος ξεχνάει την πρώτη του συμμετοχή. Λίγα δευτερόλεπτα πριν πάρω εκκίνηση, είπα στον εαυτό μου πως τώρα θα αποδείξω αν μπορώ να πάω πραγματικά γρήγορα. Το λέω αυτό γιατί ουσιαστικά δεν γνώριζα αν μπορώ να κινηθώ γρήγορα με ένα πραγματικό αγωνιστικό όχημα. Μέχρι εκείνη την στιγμή το μόνο που κάναμε ήταν να παίρνουμε αυτοκίνητα «βόλτας» και να τα πηγαίνουμε στο όριο, φυσικά αυτό ήταν λάθος καθώς ουσιαστικά δεν υπήρχε κάποιο κέρδος όσον αφορά την οδηγικήμας εξέλιξη. Στην ουσία ο πρώτος μου αγώνας ήταν ένα τεστ για το αν μπορώ να είμαι γρήγορος πίσω από το τιμόνι ενός αγωνιστικού.
Πόσο δύσκολο ήταν για εσένα ουσιαστικά να ξεκινήσεις σε «μεγάλη» ηλικία και χωρίς καμία αγωνιστική επαφή. Είναι όντως δύσκολο να ξεκινήσει κάποιος χωρίς να έχει κάποια εμπειρία;> Η αλήθεια είναι πως εμένα με ωφέλησε το γεγονός αυτό καθώς ήμουν περισσότερο ώριμος και γνώριζα τι ήθελα να κάνω όταν πήρα την απόφαση να ασχοληθώ σοβαρά με τους αγώνες. Κοιτάξτε φυσικά δεν είναι εύκολο να ξεκινήσει κάποιος το συγκεκριμένο άθλημα και με το καλημέρα να πετύχει ανταγωνιστικά αποτελέσματα ή να δείξει την ταχύτητα του, ωστόσο κάθε περίπτωση οδηγού είναι ξεχωριστή.
Αντιμετώπισες δυσκολίες στα πρώτα σου βήματα στον χώρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού;> Είμαι τυχερός διότι μου ήρθαν εύκολα τα πράγματα στους αγώνες. Είχα την τύχη να έχω δίπλα μου σωστούς ανθρώπους οι οποίοι με συμβούλευσαν και πήραμε τις κατάλληλες αποφάσεις. Για παράδειγμα ο μηχανικός μου, Παύλος Βουλγαρόγλου είναι ένας άνθρωπος στον οποίο οφείλω πολλά,όπως και στον Παναγιώτη Χαλάτση ο οποίος είναι μαζί μου τα δύο τελευταία χρόνια και με έχει βοηθήσει ώστε να βελτιώσω τις οδηγικές μου ικανότητες.
Οι αναβάσεις, οι νέες αγωνιστικές προκλήσεις και η κατάκτηση του φετινού τίτλου στη κατηγορία Formula Saloon
Αλήθεια γιατί αναβάσεις και όχι κάποια άλλη μορφή αγώνων στα πρώτα στάδια της αγωνιστικής σου διαδρομής;> Επέλεξα να ασχοληθώ με τους αγώνες αναβάσεων λόγω του ελάχιστου χρόνου που διαθέτω καθώς η επαγγελματική μου δραστηριότητα δεν μου επιτρέπει κάτι διαφορετικό. Όπως γνωρίζετε οι αγώνες ράλλυ απαιτούν αρκετό χρόνο, καθώς χρειάζεται να γίνουν αναγνωρίσεις των ειδικών διαδρομών καιπολλές δοκιμές ώστε να είσαι προετοιμασμένος κατάλληλα, επιπρόσθετα ακόμη ένα πρόβλημα για εμένα ήταν η εύρεση συνοδηγού για να μπορέσω να πάρω μέρος σε αγώνες ράλλυ, οπότε καταλαβαίνετε ότι αναπόφευκτα δεν μπορούσα να διαλέξω κάτι διαφορετικό.
Συνήθως οι αγωνιζόμενοι που κάνουν τα πρώτα τους βήματα στους αγώνες αναβάσεων επιλέγουν να ξεκινήσουν από τις μικρές κατηγορίες, εσύ επέλεξες να πας κατευθείαν «στα βαθιά», πως προέκυψε η συγκεκριμένη απόφαση;> Αυτό συνέβη ύστερα από την παρότρυνση του μηχανικού μου Παύλου Βουλγαρόγλου. Το 2019 με ένα Mitsubishi EVO IX το οποίο δεν είχε παρά ένα roll-cage αποφασίσαμε να συμμετέχουμε στην Ανάβαση Βλάστης. Εκεί πετύχαμε ένα σπουδαίο αποτέλεσμα καθώς καταφέραμε να σημειώσουμε τον ίδιο χρόνο με τον teammate μας Κωνσταντίνο Λαζαρίδη, ο οποίος είχε ένα ίδιο αγωνιστικό με εμάς αλλά σαφώς πιο εξελιγμένο. Αυτό μας έδωσε την κατάλληλη ώθηση ώστε να ασχοληθούμε σοβαρά από εκείνο το σημείο και έπειτα με τους αγώνες αναβάσεων. Την επόμενη χρονιά ταλαιπωρηθήκαμε στους πρώτους αγώνες μέχρι να βρούμε το σωστό στήσιμο με αποτέλεσμα να έχουμε αρκετές κακές στιγμές ωστόσο δεν το βάλαμε κάτω και με την βοήθεια όλης της ομάδας κάνουμε το Mitsubishiανταγωνιστικό.
Από νωρίς βρέθηκες στο προσκήνιο καθώς όλοι μιλούσαν για έναν οδηγό με ένα πολύ γρήγορο αγωνιστικό αυτοκίνητο που ήρθε να μπει ανάμεσα στα «μεγάλα ονόματα» των αναβάσεων, πως το διαχειρίστηκες;> Η αλήθεια είναι πως εμένα δεν με ενδιαφέρει το τι λέει ο κάθε ένας. Εγώ αποφάσισα να ασχοληθώ με τους αγώνες γιατί είναι το χόμπι μου και το διασκεδάζω, κοιτάω μόνο στο πως θα βελτιωθώ οδηγικά και πως θα καταφέρω να εξελιχθώ. Δεν έχω στο μυαλό μου να κερδίσω τον Α’ ή τον Β΄οδηγό, φυσικά θέλω να τερματίζω στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου αλλά δεν έχω να χωρίσω με κανέναν τίποτα. Αντιθέτως έχω πολύ καλές σχέσεις με όλους τους συναθλητές μου, για παράδειγμα έχω βρεθεί πολλές φορές στο φορτηγό του Μάριου Ηλιόπουλου και έχουμε συνομιλήσει όπως έχουμε πιεί ένα ποτήρι κρασί με τον Τάκη Σολδάτο. Οι αγώνες θα έπρεπε να δίνουν χαρά όχι αντιπαλότητα κατά την γνώμη μου.
Οι επιτυχίες δεν άρχισαν να έρθουν και μαζί με τις νίκες, ήρθε η φετινή κατάκτηση του τίτλου στη Formula Saloon με έναν αγώνα να απομένει για να ολοκληρωθεί το πρωτάθλημα, πως το βιώνεις όλο αυτό;> Δεν το έχω συνειδητοποιήσει για να πω την αλήθεια, ωστόσο κάποιες στιγμές σκέφτομαι τις συζητήσεις που είχαμε ως ομάδα στις αρχές, που λέγαμε πως θα καταφέρουμε να κερδίσουμε αγωνιστικά τα οποία η αξία τους υπερβαίνει το μισό εκατομμύριο ευρώ. Δεν σας κρύβω πως θέλαμε να αποδείξουμε σε όλους αυτούς που λέγανε, πως με το Mitsubishi δεν θα μπορούσαμε να κερδίσουμε. Αυτό εμένα προσωπικά με πείσμωσε και ήθελα να αποδείξω πως μπορώ με την συγκεκριμένη «καρότσα» να πάρω αποτελέσματα καθώς το αυτοκίνητο είχε πολλές δυνατότητες.Τελικά μετά από δύο χρόνια πολλών κόπων και σκληρής δουλειάς αναδειχθήκαμε πρωταθλητές.Φυσικά θα ήθελα να έχουμε περισσότερο συναγωνισμό γιατί όπως γνωρίζετε φέτος ο Σολδάτος δεν αγωνίστηκε και ο Ηλιόπουλος δεν πήρε μέρος σε όλους τους αγώνες. Η δική μου άποψη είναι πως πρέπει να υπάρχεισυναγωνισμός καθώς έτσι γινόμαστε καλύτεροι σε όλους τους τομείς.
Παράλληλα με τις αναβάσεις, αποφάσισες να ασχοληθείς και με τους αγώνες ράλλυ, πως προέκυψε αυτό;> Την σπίθα άναψε και πάλι ο μηχανικός μου Παύλος Βουλγαρόγλου. Το 2020 μου πρότεινε να λάβω μέρος στο Ράλλυ ΔΕΘ έτσι και έγινε. Με συνοδηγό τον Γιάννη Σαρητσόγλουέκανα το ντεμπούτο μου στους αγώνες ράλλυ με ένα Mitsubishi Lancer EVO X. Όπως γνωρίζετε ο αγώνας δεν κύλησε ομαλά για εμάς καθώς μετά από ένα ατύχημα που είχαμε, το αγωνιστικό μας καταστράφηκε λόγω πυρκαγιάς. Η αλήθεια είναι πως ήμουν πολύ άπειρος τότε και δεν είχα κάποιον άνθρωπο να με συμβουλέψει στο να ακούω τον συνοδηγό και να διαβάζω σωστά τον δρόμο. Έπειτα από αυτό το σοκ γιατί ήταν πραγματικά δύσκολο για εμένα, γνώρισα τον Παναγιώτη Χαλάτση ο οποίος μου είπε πως για να απολαύσω τα ράλλυ θα πρέπει να ασχοληθώ με το χώμα. Αποφασίσαμε να πάμε στο χώμα αυτή τη φορά και συγκεκριμένα στο Rally Start Line, και εκεί είχαμε πρόβλημα καθώςμέσα στην ειδική διαδρομή ξεκόλλησε το τιμόνι του Mitsubishi Lancer EVO IX, καταφέραμε να το φέρουμε πίσω στο service park και συνεχίσαμε τον αγώνα μας αφού το επισκεύασαν οι μηχανικοί μας. Παρά τις ατυχίες κατάλαβα πως αν θες να απολαύσεις οδήγηση το χώμα είναι μονόδρομος.
Το πλάνο για το Ράλλυ Ακρόπολις και η γνωριμία με τον Μάριο Τσαούσογλου πως προέκυψε; > Μετά τον χωμάτινο αγώνα μας είπα στον Παναγιώτη Χαλάτση πως θέλω να τρέξω στο Ράλλυ Ακρόπολις. Φυσικά αυτός μου έλεγε πως είμαι τρελός και πως πρώτα θα πάμε ως θεατές και μετά βλέπουμε. Δεν σας κρύβω πως οι «τσακωμοί» μας ήταν απολαυστικοί όταν πήγαμε ως θεατές στο Ράλλυ Ακρόπολις. Όταν είδα από κοντά αυτό το θέαμα είπα θέλω να γίνω κομμάτι του. Όσον αφορά την γνωριμία μου με τον Μάριο θέλω να σας πω πως ήταν καθοριστική για τη συνέχεια, είναι αυτό που λέμε ο κατάλληλος άνθρωπος την κατάλληλη στιγμή. Από το πρώτο λεπτό που γνωριστήκαμε καταλάβαμε πως έχουμε χημεία και πως μπορούμε να λάβουμε μέρος στους αγώνες.
Έλαβες μέρος στο Ράλλυ Ακρόπολις με ένα αυτοκίνητο Rally4 με συνοδηγό τον Μάριο Τσαούσογλου, πως ήταν η συγκεκριμένη εμπειρία;> Η εμπειρία ήταν πρωτόγνωρη και συγκλονιστική, το να λαμβάνεις μέρος στον εθνικό σου αγώνα είναι κάτι το μοναδικό, επιπρόσθετα το να βλέπεις τον κόσμο να σε χειροκροτεί αποτελεί την μεγαλύτερη διάκριση. Απολαύσαμε το Peugeot Rally 4 σε όλες τις ειδικές διαδρομές και μας χάρισε την νίκη στη κατηγορία μας, δεν μπορούμε να ζητήσουμε κάτι άλλο.
Πόσο σημαντική είναι για εσένα η συνεργασία με τον Μάριο Τσαούσογλου; Ποιο θεωρείς πως είναι το πιο δυνατό του σημείο;> Ο Μάριος είναι ένας άνθρωπος που κοσμεί το άθλημα μας, είμαι ιδιαίτερα χαρούμενος που βρίσκεται δίπλα μου, με έχει βοηθήσει πάρα πολύ με την εμπειρία του και με τις συμβουλές του. Ταιριάζουμε τρομερά σαν χαρακτήρες και διασκεδάζουμε κάθε φορά που είμαστε μαζί. Το δυνατό του σημείο είναι το χιούμορ του, η ευστροφία του και ο τρόπος που διαχειρίζεται τις δύσκολες καταστάσεις.
Αλήθεια πόσο εύκολο για σένα είναι να ακούς τον συνοδηγό σου μιας και έχεις συνηθίσει να οδηγείς μόνος σου;> Κοιτάξτε πλέον δεν έχω θέμα, έχω διαχωρίσει τους αγώνες αναβάσεων με τους αγώνες ράλλυ. Εξάλλου αν δεν ακούσω τον συνοδηγό μου, μάλλον δεν θα έχει καλή κατάληξη ο αγώνας μας. Στην προκειμένη περίπτωση μπορώ να σας πω με μεγάλη σιγουριά πως τον Μάριο μπορώ να τον εμπιστευτώ τυφλά.
Επόμενη πρόκληση για εσένα πριν λίγο διάστημα ο θεσμός Motorsport Games στην Γαλλία, πόσο διαφορετική και πρωτόγνωρη ήταν αυτή η εμπειρία;> Δεν μπορώ να σας το μεταφέρω με λίγες λέξεις, ήταν μια ξεχωριστή εμπειρία σε όλους τους τομείς. Η οργάνωση ήταν εκπληκτική, ο αγώνας και οι ειδικές διαδρομές ήταν προσεγμένες, η ασφάλεια ήταν σε κορυφαίο επίπεδο, ο συναγωνισμός υψηλός, ήταν αυτό που θέλει να ζήσει κάθε αγωνιζόμενος.
Πως κρίνεις τα δικά σας αποτελέσματα σε σχέση με τον ανταγωνισμό αλλά και γενικότερα όλης της Ελληνικής συμμετοχής;> Κοιτάξτε εμείς είχαμε ένα θέμα με την ομάδα μας, δεν προετοίμασαν το αγωνιστικό Peugeot Rally 4 όπως είχαμε ζητήσει και για αυτό την πρώτη ημέρα αντιμετωπίσαμε τρομερές δυσκολίες και είμασταν μακριά από τονανταγωνισμό. Όταν λύθηκε το πρόβλημα συνεχώς βελτιώναμε τον ρυθμό μας και δείξαμε πως είμαστε ανταγωνιστικοί. Φυσικά είμασταν στεναχωρημένοι από την αντιμετώπιση της ομάδας μας αλλά κρατήσαμε τα θετικά. Όσον αφορά την υπόλοιπη αποστολή έχω να πω, πως όλοι πάλεψαν και πέτυχαν σπουδαία αποτελέσματα αν κρίνουμε και από την κατάσταση που επικρατεί στο άθλημα μας στην χώρα μας.
Μπορεί να υπάρξει στο μέλλον κάποια διάκριση Έλληνα αγωνιζόμενου στο εξωτερικό και πως μπορεί κάποιος κατά την άποψη σου να κάνει το επόμενο βήμα;> Νομίζω πως όλοι γνωρίζουν την απάντηση σε αυτό το ερώτημα. Σαφώς και δεν μπορεί να υπάρξει καθώς δεν γίνεται χωρίς καμία στήριξη ένας αγωνιζόμενος να διαπρέψει. Μην ξεχνάμε χορηγίες δεν υπάρχουν. Τα έξοδα είναι τεράστια, αν δεν βοηθήσει η ίδια η Ομοσπονδία όπως γίνεται σε άλλα κράτη, αυτό δεν θα αλλάξει ποτέ.
Ακόμη ένα ξεχωριστό σημείο του χαρακτήρα σου είναι και ο τρόπος που επικοινωνείς με τον κόσμο, πως προέκυψε η συγκεκριμένη διαδικασία;> Αυτό ξεκίνησε από το Ράλλυ Ακρόπολις, το έκανα στην αρχή για πλάκα και για κάποιους φίλους μου που ήταν μακριά και δεν μπορούσαν να ζήσουν τον παλμό του αγώνα. Τελικά αυτό αγαπήθηκε από τον κόσμο και μου αρέσει και εμένα. Είναι ένας τρόπος να επικοινωνήσω με όλους όσους αγαπούν το motosport.
Μέσα από αυτές τις ζωντανές επικοινωνίες σου, ο κόσμος βρήκε τον «ήρωα» του, καθώς νιώθει μια αμεσότητα, είναι σαν να σε γνωρίζει, έχει συμβεί κάποια ωραία ιστορία; > Η αλήθεια είναι ότι εγώ τα κοινωνικά μέσα τα έχω μόνο για τους αγώνες, δεν είμαι διάσημος ούτε κάνω κάτι ξεχωριστό, ωστόσο όταν βλέπω ανθρώπους να με χειροκροτούν τους οφείλω τον σεβασμό μου και το ευχαριστώ μου.Τώρα για αυτό που με ρώτησες για το αν υπάρχει κάποια ιστορία ναι υπάρχει. Στον τελευταίο αγώνα στην Ψάθα, ένα παιδάκι ήρθε με τον πατέρα του από την Κρήτη καθώς το παιδάκι είχε αφίσα στο δωμάτιο του το αυτοκίνητο μου και ήθελε να με γνωρίσει.Τι πιο τιμητικό και πιο αληθινό από αυτό. Ήταν μία συγκλονιστική στιγμή, βγάλαμε φωτογραφίες και ζήσαμε αυτό που όντως πρέπει να προσφέρει το άθλημα μας, χαρά!
Τα επόμενα σχέδια, οι επερχόμενοι στόχοι και το αδιέξοδο που έχει προκύψει στους ελληνικές αγώνες
Ερχόμαστε στο σήμερα, ποια είναι τα πλάνα του Πασχάλη Χατζημάρκου για το 2023;> Τα πλάνα μου είναι ξεκάθαρα, το κεφάλαιο αναβάσεις για εμένα έκλεισε καθώς θέλω να αφοσιωθώ στους αγώνες ράλλυ. Μπορεί να κάνω κάποιους μεμονωμένους αγώνες αναβάσεων απλά για διασκέδαση. Μπορώ όμως να σας πω με σιγουριά πως θα είμαστε στο Ράλλυ Βοιωτίας στις 27 Νοεμβρίου, διότι θέλουμε να δοκιμάσουμε ένα αγωνιστικό κατηγορίας Rally 2. Τώρα για την επόμενη χρονιά υπάρχουν πολλά ερωτηματικά, μπορεί να ακολουθήσουμε το Ιταλικό πρωτάθλημα αλλά και το Ελληνικό πρωτάθλημα εφόσον διεξαχθεί. Φυσικά το Ράλλυ Ακρόπολις είναι στα σχέδια μας, τώρα με τι αγωνιστικό αυτό δεν μπορώ να σας το αποκαλύψω.
Υπάρχουν στόχοι οι οποίοι θες να κατακτήσεις τα επόμενα χρόνια;> Στόχους έχω φυσικά αλλά προτιμώ να είμαι προσγειωμένος και να πηγαίνω βήμα βήμα γιατί ακόμη είμαι στα αρχικά βήματα της διαδρομής μου στους αγώνες ράλλυ.
Δεν μπορώ να μην σε ρωτήσω και για την κατάσταση που έχει επέλθει το ελληνικό Motorsport, ποια είναι η άποψη σου;> Νομίζω ότι επικρατεί ας μου επιτραπεί η λέξη, «ένα μπάχαλο». Η ομοσπονδία μας δεν βοηθά τους οδηγούς και το άθλημα μας βρίσκεται σε ένα τέλμα. Οι αγώνες ακυρώνονται ο ένας μετά τον άλλον και λύση από ότι φαίνεται δεν υπάρχει στον ορίζοντα. Επιπρόσθετα υπάρχει και μία αποχή λόγω μίας κίνησης των αγωνιζόμενων. Εγώ δεν θα κρίνω αν είναι σωστή ή όχι, ωστόσο θα πω μόνο πως και οι δύο πλευρές πρέπει να βρουν μια λύση ώστε να βγούμε από αυτό το αδιέξοδο σύντομα.
Φαντάζομαι διάβασες την ανακοίνωση της ΟΜΑΕ για τους αγώνες Ράλλυ, πιστεύεις ότι είναι μια λύση ανάγκης ή θα προκύψει κάτι διαφορετικό;> Δεν μπορώ να γνωρίζω τι θα γίνει, ωστόσο μου φαίνεται πολύ περίεργο να αναδειχθεί κάποιος πρωταθλητής έχοντας πάρει μέρος σε τρεις αγώνες. Όσον αφορά την μείωση των χιλιομέτρων αυτή ουσιαστικά δεν θα επιφέρει μεγάλο οικονομικό κέρδος στους αγωνιζόμενους. Εμείς θέλουμε να γίνονται αγώνες σε όλη την Ελλάδα και να μπορούμε να πραγματοποιούμε όσο το δυνατόν περισσότερα αγωνιστικά χιλιόμετρα ειδικών διαδρομών.
Μπορεί να αλλάξει η παρούσα κατάσταση και αν ναι πως οι αγωνιζόμενοι μπορούν να βοηθήσουν σε αυτό;> Η κατάσταση μπορεί να ανατραπεί εφόσον ξεκινήσουν οι αγώνες διότι μόνο τότε θα βρεθούν λύσεις στις παθογένειες που μας απασχολούν. Ένας φίλοςμου αγωνιζόμενος μου είπε πως το οικοδόμημα που χτίσαμε όλα αυτά τα χρόνια διαλύθηκε και πως για να ξαναδημιουργηθεί θα χρειαστούν πολλά χρόνια. Οπότε πιστεύω ότι ο μόνος τρόπος για να πάμε μπροστά είναι να σταματήσουν οι φωνές και η επιθετικότητα και να υπάρξει ουσιαστικός διάλογος από όλους. Δεν μπορούμε να βγαίνουμε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και να κατηγορούμε τους πάντες και τα πάντα. Υπάρχουν θεσμοί και όργανα και εκεί πρέπει να απευθυνθούμε. Πρέπει να το καταλάβουμε πως πρέπει να υπάρχει μια ιεραρχία.
Ολοκληρώνοντας την κουβέντας μας ζητήσαμε από τον Πασχάλη Χατζημάρκο να γράψει τον επίλογο.> Δεν θα πω κάτι πρωτότυπο, θα ευχηθώ σε όλους να είναι υγιείς και να μην σταματούν να χαμογελούν,ειδικότερα για το άθλημα του μηχανοκίνητου αθλητισμού θα ευχηθώ με την βοήθεια και της πολιτείας να μπουν οι σωστές βάσεις ώστε να αποτελέσει ένα κομμάτι μάθησης ώστε να καταλάβουν όλοι πως η οδηγική παιδεία μπορεί να προκύψει και μέσα από το άθλημα μας._ 4Τ.
Φωτογραφίες: Πασχάλης Χατζημάρκος, IDPapas