top icon
Eλληνικοί αγώνες

Ράλλυ Παλάδιο, η ιστορία ενός αγώνα θεσμού

Υπάρχουν αρκετοί αγώνες που κατά καιρούς έχουν αφήσει το στίγμα τους, στον ελληνικό μηχανοκίνητο αθλητισμό, το Ράλλυ Παλάδιο μπορεί επάξια να θεωρηθεί ένας από αυτούς.

Μπορεί το 41ο Seajets Ράλλυ Παλάδιο να διεξάγεται το προσεχές Σαββατοκύριακο 11 Δεκεμβρίου, εμείς όμως κάνουμε μια αναδρομή στην ιστορία του αγώνα.

Το Ράλλυ Παλάδιο διανύει αισίως την 4η δεκαετία του ως διοργάνωση και αυτό κάθε άλλο παρά επιτυχία μπορεί να θεωρηθεί για έναν αγώνα που μας έχει χαρίσει μοναδικές στιγμές.

Μεγάλα ονόματα των αγώνων, έχουν βρεθεί στις ιστορικές ασφάλτινες ειδικές διαδρομές προσφέροντας πλούσιο θέαμα και συγκηνίσεις στους πολυάριθμους θεατές που πάντα έσπευαν να δουν από κοντά τους ατρόμητους οδηγούς της κάθε εποχής.

Η Ιστορία

Όλα ξεκίνησαν το 1972, όταν η λέσχη ΠΑΛΑΣ αποφασίζει να διοργανώσει το 1ο Ράλλυ Παλάδιο, σε ασφάλτινες ειδικές διαδρομές. Από την πρώτη στιγμή του, ο αγώνας προσελκύει αρκετές συμμετοχές κάτι που αυξάνει διαρκώς το θέαμα και τον συναγωνισμό.

Το Ράλλυ Παλάδιο, κατά κανόνα έκλεινε την αγωνιστική χρονιά κάθε χρόνου και ήταν ο αγώνας που όλοι περίμεναν, είτε ήταν πρωταθληματικός είτε όχι.

Εκείνο που έκανε τη διαφορά σε σχέση με τους υπόλοιπους αγώνες ήταν το στοιχείο της περιπέτειας που σε συνδυασμό με τις θρυλικές ε.δ., όπως ο Διόνυσος, ο Μαραθώνας, ο Άγιος Στέφανος, πρόσφερε τα μέγιστα στη δημοφιλία του αγώνα.

Με το βλέμμα στις καιρικές συνθήκες

Αναμφίβολα, ένας παράγοντας που πάντα έπαιζε σημαντικό ρόλο στο Ράλλυ Παλάδιο, ήταν τα παιχνίδια του καιρού. Πολλές φορές υπήρχαν ε.δ. που σε κάποιο κομμάτι τους ήταν στεγνές και σε κάποιο άλλο βρεγμένες. Ομηρικές μάχες έχουν δoθεί σε βρόχινες συνθήκες ενώ τα πληρώματα έχουν βρεθεί αντιμέτωπα και με χιόνι.

Το κλίμα της περιοχής έδινε μια ξεχωριστή ταυτότητα στον αγώνα, ενώ παράλληλα οι αγωνιζόμενοι έπρεπε να προσαρμόσουν την οδήγηση τους καθώς το Ράλλυ Παλάδιο, περιελάμβανε και νυχτερινά περάσματα από τις ασφάλτινες ειδικές διαδρομές.

Στιγμές οδηγικής πανδαισίας

Στη λίστα συμμετοχών του Ράλλυ Παλάδιο, έχουν βρεθεί αγωνιζόμενοι που έχουν γράψει την δική τους ιστορία στον μηχανοκίνητο χώρο. “Ιαβέρης”, “Στρατισίνο”, Γκάλλο, Λεωνίδας Κύρκος, Άρης Βωβός, Παναγιώτης Χατζητσοπάνης, Σάκης Ευσταθίου, Γιώργος Καϊτατζής και τόσοι άλλοι έχουν καταφέρει με τις εμφανίσεις τους, να γιγαντώσουν την ιστορία του αγώνα.

Επιπρόσθετα ο αγώνας αποτελούσε φυτώριο για τους νέους οδηγούς οι οποίοι ήθελαν να δοκιμάσουν τις δυνατότητες τους και γιατί όχι να παλέψουν με συνδυασμούς με μεγαλύτερη εμπειρία από αυτούς.

Από τις σημαντικότερες στιγμές του Ράλλυ Παλάδιο, αποτέλεσε ο θεσμός του Ενιαίου. Ανέκαθεν οι ε.δ. του αγώνα σε συνδυασμό με τις αρκετές συμμετοχές, αποτελούσαν δέλεαρ για τους προτεμφανιζόμενους. Ίσως η σπουδαιότερη στιγμή για τον θεσμό του Ενιαίου στο Ράλλυ Παλάδιο, αποτελεί η διοργάνωση του 1977.

Ο αγώνας συγκέντρωσε 110 συμμετοχές με τις περισσότερες να είναι από νέους οδηγούς που ανυπομονούσαν να βρεθούν αντιμέτωποι με το χρονόμετρο και με τα όρια τους. Το αυτοκίνητο που οδηγούσαν στο Ενιαίο εκείνης της χρονιάς ήταν το Autobianchi Abarth και στο 5ο Ράλλυ Παλάδιο τα πληρώματα είχαν να αντιμετωπίσουν 13 ε.δ. με μήκος 360 χιλιόμετρα.

Η λίστα των νικητών

Στη λίστα των νικητών θα δούμε ονόματα τα οποία θα μας ταξιδέψουν σε παλαιότερες στιγμές των ελληνικών αγώνων και όχι άδικα. Ενώ φτάνοντας στο σήμερα θα δούμε ταχύτατους συνδυασμούς να φιγουράρουν στη λίστα των νικητών.

1972: 1ο Ράλλυ Παλάδιο: Ε. Γκάλλο-Μ. Αποστολίδης BMW 1600 Ti

1973: 2ο Ράλλυ Παλάδιο: Ε. Γκάλλο-Γ. Βασιλειάδης BMW 2002 Ti

1975: 3ο Ράλλυ Παλάδιο: Δ. Δαλαΐνας- “Ιαβέρης” Porsche Carrera

1976: 4ο Ράλλυ Παλάδιο: «Λεωνίδας»-κ. Φερτάκης Porsche 2.4

1977: 5ο Ράλλυ Παλάδιο: Ε. Μαντζάκος-Κ. Γυφτάκης Alfa Romeo 2000

1978: 6ο Ράλλυ Παλάδιο: N.Μακρυγιάννης-Γ.Αλβανός Renault Alpine A110

1979: 7ο Ράλλυ Παλάδιο: “Παύλος”-“Σόμιτ” Ford Escort 2000

1980: 8ο Ράλλυ Παλάδιο: “Στρατισίνο”-Τ. Τζάννες Ford Escort 2000

1981: 9ο Ράλλυ Παλάδιο: “Ιαβέρης”-Α. Αρκέντης Ford Escort 2000

1982: 10ο Ράλλυ Παλάδιο: Π. Μοσχούτης-«Σίλεφ» Fiat 131 Abarth

1984: 11ο Ράλλυ Παλάδιο: “Στρατισίνο”Κ. Φερτάκης Nissan 240 RS

1985: 12ο Ράλλυ Παλάδιο: Λ. Κύρκος- Κ. Φερτάκης Opel Manta 400

1987: 13ο Ράλλυ Παλάδιο: Λ. Κύρκος- Κ. Φερτάκης Ford Sierra

1989: 14ο Ράλλυ Παλάδιο: Λ. Κύρκος- Κ. Φερτάκης Ford Sierra Cosworth

1991: 15ο Ράλλυ Παλάδιο: Ματαιώθηκε λόγω κακοκαιρίας

1993: 16ο Ράλλυ Παλάδιο: Π. Μοσχούτης-K. Φερτάκης Mazda 323 GR

1995: 17ο Ράλλυ Παλάδιο: Λ. ΚύρκοςΙ. Κωνσταντακάτος Ford Escort Cosworth

1996: 18ο Ράλλυ Παλάδιο: Λ. ΚύρκοςΙ. Κωνσταντακάτος Ford Escort Cosworth

1997: 19ο Ράλλυ Παλάδιο: Γ. Καϊτατζής-Τ.Γουσέπης Ford Escort Cosworth

1999: 20ο Ράλλυ Παλάδιο: Π. Χατζητσοπάνης-Μ. Καλογερόπουλος Ford Escort Cosworth

2000: 21ο Ράλλυ Παλάδιο: Θ. Ευσταθίου-Α. Τζιτζικαλάκης Renault Clio Kit Car

2001: 22ο Ράλλυ Παλάδιο: Α. Βωβός-“ΕΛ-ΕΜ” Ford Focus WRC

2002: 23ο Ράλλυ Παλάδιο: Α. Βωβός-“ΕΛ-ΕΜ” Peugeot 206 WRC

2003: 24ο Ράλλυ Παλάδιο: Α. Βωβός-“ΕΛ-ΕΜ” Peugeot 206 WRC

2004: 25ο Ράλλυ Παλάδιο: Λάμπρος Κύρκος-Α.Γαρυφαλλής Ford Escort WRC

2005: 26ο Ράλλυ Παλάδιο: Ά. Βωβός-“ΕΛ-ΕΜ” Subaru Impreza WRC

2006: 27ο Ράλλυ Παλάδιο: Α. Βωβός-“ΕΛ-ΕΜ” Mitsubishi Lancer EVO IX

2007: 28ο Ράλλυ Παλάδιο: Λεωνίδας Κύρκος-Ι. Σταυρόπουλος Ford Escort WRC

2008: 29ο Ράλλυ Παλάδιο: Β. Κυρίτσης-Κ. Πολίτης Mitsubishi Lancer EVO IX

2009: 30ο Ράλλυ Παλάδιο: Μ. Ευθυμίου-Χ. Μανωλόπουλος Ford Escort WRC

2010: 31ο Ράλλυ Παλάδιο: Μ. Ευθυμίου-Χ. Μανωλόπουλος Ford Escort WRC

2011: 32ο Ράλλυ Παλάδιο: Τ.ΚαΪτατζής-Κ. Δενδρινός Mitsubishi Lancer EVO IX

2012: 33ο Ράλλυ Παλάδιο: Ξ. Νικολόπουλος-Α. Τσιάπας Mitsubishi Lancer EVO VI

2013: 34ο Ράλλυ Παλάδιο: Ξ. Νικολόπουλος-Α. Τσιάπας Mitsubishi Lancer EVO VI

2014: 35ο Ράλλυ Παλάδιο: Ν. Ζάχος-Η. Παναγιωτούνης Mitsubishi Lancer EVO IX

2015: 36ο Ράλλυ Παλάδιο: Ν. Ζάχος-Η. Παναγιωτούνης Mitsubishi Lancer EVO VI

2016: 37ο Ράλλυ Παλάδιο: Ξ. Νικολόπουλος-Α. Τσιάπας Mitsubishi Lancer EVO VI

2017: 38ο Ράλλυ Παλάδιο: Β. Αναδιώτης-Μ. Μακρινός Renault Clio RS

2018: 39ο Ράλλυ Παλάδιο: Χ. Αυγερόπουλος-Τ. Γιαβάσης Peugeot 106 S16

2019: 40ο Ράλλυ Παλάδιο: Λ. Αλυγιζάκης-Μ. Χατζηδάκης Mitsubishi Lancer EVO IX

Ενδιαφέροντα στατιστικά στοιχεία

Νίκες οδηγών

Λεωνίδας Κύρκος: 6 (1985 Opel Manta 400, 1987 Ford Sierra, 1989 Ford Sierra Cosworth, 1995 Ford Escort Cosworth, 1996 Ford Escort Cosworth, 2007 Ford Escort WRC)

Άρης Βωβός: 5 (2001 Ford Focus WRC, 2002 Peugeot 206 WRC, 2003 Peugeot 206 WRC, 2005 Subaru Impreza WRC, 2006 Mitsubishi Lancer EVO IX)

Παύλος Μοσχούτης: 3 (1982 Fiat 131 Abarth, 1993 Mazda 323 GR, 1979 Ford Escort 2000)

Ξενοφών Νικολόπουλος: 3 (2012 Mitsubishi Lancer EVO VI, 2013 Mitsubishi Lancer EVO VI, 2016 Mitsubishi Lancer EVO VI)

Νίκες συνοδηγών

Κώστας Φερτάκης: 6 (1976, 1984, 1985, 1987, 1989, 1993)

“ΕΛ-ΕΜ”: 5 (2001, 2002, 2003, 2005, 2006)

Αλέξανδρος Τσιάπας: 3 (2012, 2013, 2016)

Περισσότερες εκκινήσεις

Ιωάννης Χιονίδης: 19

Ιωάννης Καλαϊτζιάν: 18

Βαγγέλης Σιώτης: 17

Νικητές ειδικών διαδρομών

Λεωνίδας Κύρκος: 48

Άρης Βωβός: 34

Ξενοφών Νικολόπουλος: 21

Το Σάββατο τα σπουδαία

Το Σάββατο 11 Δεκεμβρίου, τα 32 πληρώματα που θα βρεθούν στην αφετηρία θα δώσουν τη δική τους παράσταση στον τελευταίο γύρο του θεσμού του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ράλλυ με φόντο τους τίτλους._ Γ. Τ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

  • Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

    ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ