Ο Γιάννης Τσινάβος πάει Λαμία, όπου συναντάει ανθρώπους-κοσμήματα που έχουν κάνει τη διαφορά στο Ράλλυ Ακρόπολις για την πρωτεύουσά του, και όχι μόνο…
Αμέσως αφού ανακοινώθηκε πως η Λαμία θα είναι το επίκεντρο του Ράλλυ Ακρόπολις, το οποίο θα διεξαχθεί στις 9-12 Σεπτεμβρίου, και πριν πέσει η σκόνη, βρίσκεσαι με το Peugeot 3008 με πορεία προς Λαμία. Μονόδρομος για να συνομιλήσεις με τους ανθρώπους, κομμάτι της ιστορίας του αγώνα.
Ειδική άσκηση να «απεικονίσεις» μέσα σε μερικές γραμμές τις σκέψεις και τα συναισθήματα ανθρώπων όπως είναι η Ιωάννα Ανδρικοπούλου, που μίλησε και για τον αείμνηστο πατέρα της Γιάννη Ανδρικόπουλο, ο Τάσος Γεμενής, ο Χρυσόστομος Καρέλλης, ο Πανουργιάς Πανουργιάς, ο Χρήστος Πανουργιάς, ο Γιώργος Πολυζώης και οι Σωτήρης και Παναγιώτης Χατζητσοπάνης. Τιμής ένεκεν και για διαφορετικούς λόγους η άποψη-σχόλιο του Γιώργου Κυρίτση της υποδοχής -και όχι μόνο-, και του Νίκου Μανώλη της ραχοκοκαλιάς. Ο Νίκος Μανώλης σε πολλούς ρόλους, τους οποίους διαχειρίζεται με ένα σπάνιο τακτ, παράδειγμα προς μίμηση. Απαντήσεις με τιμονιές ακριβείας, λοιπόν, από τους συνομιλητές μας, και απολαύστε τους.
Μαρούσι-Λαμία, μία ειδική διαδρομή δρόμος…
Φεύγοντας από τα γραφεία του περιοδικού στο Μαρούσι, παίρνεις τη δική σου εκκίνηση χωρίς άγχος για το χρόνο, έχοντας σύμμαχο το γαλλικό «λιοντάρι» που σε ταξιδεύει με άνεση και ασφάλεια με τερματισμό την πόλη της Λαμίας, εκεί που όλα πλέον κινούνται σε ρυθμούς WRC· ακόμα και οι χώροι του ΟΤΕ στην είσοδο της πόλης μετατράπηκαν σε έργα τέχνης με εικόνες από αγωνιστικά αυτοκίνητα, χάρη στην έμπνευση της Λαμιώτισσας Αγάπης Ηλιοπούλου.
Σε ρυθμούς WRC και εμείς, για να συνομιλήσουμε με αυτές τις σπουδαίες προσωπικότητες της Λαμίας, που διαθέτει και το αγωνιστικό της σπίτι, όπως το Αθλητικό Σωματείο της, το κοσμηματοπωλείο της ΑΛΑ Λαμίας.
Η παλιά φρουρά
Απέναντί μας η Ιωάννα, η οποία έχει το δύσκολο έργο να μας μεταφέρει μνήμες από τον αείμνηστο πατέρα της, Γιάννη Ανδρικόπουλο. Η Ιωάννα ξεκινά με φόρα, όπως οδηγούσε ο μπαμπάς της· ιδιαίτερα φιλόξενοι άνθρωποι, και δεν ήταν τυχαίο που η γαλλική ομάδα της Peugeot γευμάτισε στο πατρικό τους, στους Κομποτάδες. Αδυναμία του πατέρα και παππού Γιάννη ο Marcus Gronholm, ο ψηλός Φινλανδός. Τους άρεσε γιατί «είχε χιούμορ και μιλούσε πολύ».
Ρωτάμε την Ιωάννα γιατί δε συμμετείχε στο ΡΑ ο Γιάννης Ανδρικόπουλος. Η απάντηση αφοπλιστική: «Ήθελε να το ζει σαν θεατής και να προσφέρει με κάθε άλλο τρόπο στον αγώνα. Επιπρόσθετα, του άρεσε να μας πηγαίνει να παρακολουθούμε τον αγώνα, καθώς πίστευε πως το ΡΑ ήταν ένα μαγικό ταξίδι και για τον θεατή. Φυσικά, φαντάζομαι πως μέσα του μπορεί να ήθελε να συμμετέχει, αλλά αυτό το γνώριζε μόνο ο ίδιος».
Λίγο πριν αναχωρήσουμε, κάνουμε μια τελευταία ερώτηση· ποια ήταν η στιγμή που έχει χαραχθεί στη μνήμη σου σε σχέση με τον Γιάννη Ανδρικόπουλο και το ΡΑ; Απαντά με τα λόγια του όταν επιστρέφαμε από τις ειδικές διαδρομές. «Να προσέχετε μετά τον αγώνα, γιατί όλοι νομίζουν πως είναι ο McRae!»
Αναχωρούμε από την Ι.Α. με την υπόσχεση πως θα επανέλθουμε, και κατευθυνόμαστε για να συναντήσουμε τον Τάσο Γεμενή. Σημαντική μορφή των αγώνων, ένας σπουδαίος άνθρωπος. Μας υποδέχεται με χαμόγελο και εγκαρδιότητα. Δεν αργούμε να καταλάβουμε ότι τα συναισθήματα για την επιστροφή του ΡΑ είναι έντονα και για τον ίδιο. «Μακάρι να μπορούσα να είμαι εκεί» μας λέει, «στη ράμπα κάτω από την Ακρόπολη, μαζί με τον φίλο και συνοδηγό μου Γιάννη Κέπετζη».
Τον ρωτάμε τι είναι το ΡΑ για τον Τάσο Γεμενή. «Ένα ταξίδι που δεν ξέρεις τι να περιμένεις», μας αναφέρει και γελά. «Τα έχει όλα, άγχος, κούραση, χαρά, λύπη, αδρεναλίνη, περιπέτεια, αλλά έχει και κάτι που δε θα βρεις πουθενά, σου μαθαίνει τι σημαίνει ξεπερνώ τα όρια και τις αντοχές μου. Αν σκεφτείτε πως κάποτε ο αγώνας περνούσε σε όλη την Ελλάδα, καταλαβαίνετε τη δυσκολία του εγχειρήματος. Με την πάροδο των ετών ο αγώνας έγινε μικρότερος, αλλά δεν έχασε ποτέ το χαρακτήρα του. Εμείς στην αρχή δε γνωρίζαμε και πολλά – πηγαίναμε για την περιπέτεια, αργότερα ήρθαν και οι επιτυχίες και, σε συνδυασμό με το ότι κατανοούσαμε τι χρειάζεται πλέον ο αγώνας, μας άρεσε όλο και περισσότερο».
Βλέπουμε μία σελίδα από ένα ΡΑ, ενός τεύχους των 4Τροχών σε ένα κάδρο. Τον ρωτάμε, γιατί αυτή η σελίδα; «Διότι αυτό ήταν οι “θεοί”, και εμείς κλέβαμε λίγο από τη δόξα τους».
Πριν φύγουμε για την επόμενη ε.δ. μας, δεν μπορούμε να μη ρωτήσουμε αν θα έκανε ένα τελευταίο ΡΑ ο Τάσος Γεμενής. «Χορηγούς ψάχνω», και γελά…
Διαβάστε ακόμη: Ράλλυ Ακρόπολις Λαμία IN-OUT
Συνέχεια με έναν ακόμα Mr Ράλλυ Ακρόπολις, τον Χρήστο Πανουργιά. Μας υποδέχεται με την εγκαρδιότητα που τον διακρίνει. «Να σου φτιάξω φραπέ, Γιάννη», η καλύτερη πάσα.
Με τον Κώστα Φερτάκη και τους άλλους σημαντικούς συνοδηγούς σας, τι ήταν το ΡΑ; «Ένα ταξίδι που δε θέλαμε να τελειώσει. Αν είχαμε χρόνο, θα μπορούσαμε να μιλάμε για ώρες. Το σημαντικότερο, εμείς περάσαμε καλά, γνωρίσαμε νέους τόπους, κάναμε φιλίες και φυσικά κάναμε αυτό που μας άρεσε. Δεν τρέχαμε για να κερδίσουμε, δεν το είχαμε σαν αυτοσκοπό. Πάντα ήθελα να τερματίζω, βέβαια με τον “Φέρτακα” είχαμε ένα θέμα. Του άρεσε το “πάτα” και “πάτα”. Φυσικά και ήθελα να αγωνιζόμαστε σβέλτα, αλλά πάντα ήθελα τον τερματισμό».
Έχουμε ακούσει για τα κατορθώματα του Χρήστου Πανουργιά με το Renault 18. Ήταν ένα αυτοκίνητο που σας έδωσε μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση; «Ναι, το συγκεκριμένο αυτοκίνητο ήταν γερό και άντεχε στην καταπόνηση, σε συνδυασμό με την ταχύτητά του και τη μεθοδική μας οδήγηση μπήκε στην καρδιά μας και είναι αυτό που μας έκανε περισσότερο γνωστούς. Σήμερα να ευχηθώ σε όλους να απολαύσουν τον αγώνα, είτε είναι αγωνιζόμενοι είτε θεατές, μαζί μας στο βουνό, να χαρούμε την επιστροφή στο WRC».
Με αυτήν τη φράση μπήκαμε στο «3008» στο δρόμο για τον Σωτήρη Χατζητσοπάνη. Τον τρίτο αυτής της παρέας-φωτιά, που ενέπνεε νεότερους σε πανελλήνιο επίπεδο. Ο Σωτήρης μάς περίμενε στο γραφείο του, φορτωμένο με φωτογραφίες και Κύπελλα από εκατοντάδες αγώνες. Να φτιάξουμε καφέ, και ό,τι έχεις ακούσει ξετυλίγονται σε μια στιγμή!
«Επιστροφή στη βάση του», σχολιάζει με περηφάνια, και καταλαβαίνεις τη σημασία που έχει ο αγώνας για την ευρύτερη περιοχή. «Είναι γιορτή αυτός ο αγώνας, είναι το όνειρο κάθε αγωνιζόμενου να βρεθεί στην “ιερή” ράμπα και, ακόμη περισσότερο, στον τερματισμό. Θυμάμαι εποχές να τρέχουμε σε όλη την Ελλάδα νύχτα μέρα – τότε ήταν αλλιώς. Βέβαια, είμαι τυχερός που κατάφερα να τρέξω και σε νεότερες εκδοχές, οπότε έχω άποψη και για τα δύο. Είναι σημαντικό για όλους το ΡΑ, και ευελπιστώ ότι θα κάνουμε και ως οργάνωση ό,τι καλύτερο και θα πάρουμε άριστα, όπως άλλωστε το έχουμε αποδείξει και στο παρελθόν».
Πατέρας και γιος μοιράζεστε το ίδιο αποτέλεσμα, και οι δύο έχετε αντίστοιχη καλύτερη επίδοση. Ποια είναι όμως η κορυφαία ανάμνηση; «Δε χρειάζεται να σκεφτώ, όταν συμμετείχαμε και οι δύο ως διαφορετικά πληρώματα. Τεράστια χαρά και συγκίνηση».
Αλήθεια, γιατί πατέρας και γιος δεν έτρεξαν ποτέ ως πλήρωμα; «Εάν υπήρχε αγωνιστικό με δύο τιμόνια θα είχε γίνει», μας είπε χαριτολογώντας.
Η ευχή του για τον εθνικό μας αγώνα: «Να γίνει ένας επιτυχημένος αγώνας, να δούμε πολλές συμμετοχές και πολύ και πειθαρχημένο κόσμο στις ειδικές διαδρομές!»
Οι σωματοφύλακες
Στη διαδρομή Λαμία-Αγία Μαρίνα προσπαθείς να αφομοιώσεις και να αναλύσεις όσα άκουσες σχετικά με το Ράλλυ Ακρόπολις. Πριν προλάβεις να σκεφτείς, σε προλαβαίνει ο δικός μας, της ΑΛΑΛ και του 4Τ, ο Πανουργιάς Πανουργιάς: «Καπελώθηκες, σε περίμενα».
Δεν το κρύβουμε, φίλοι από παλιά, αλλά αυτήν τη φορά θα μιλήσουμε για την επιστροφή του ΡΑ στη Φθιώτιδα.
Πώς νιώθεις; «Είναι σαν την επιστροφή της βασίλισσας, και πού αλλού παρά στο θρόνο της, που είναι η Ρούμελη! Είμαι πολύ χαρούμενος και ταυτόχρονα περήφανος που οι προσπάθειες των τοπικών αρχών και παραγόντων κατάφεραν να γίνει το όνειρό μας πραγματικότητα».
Θα είναι διαφορετικό από πλευράς οργάνωσης το φετινό ΡΑ; «Ο αγώνας πλέον έχει πάρει μια καθαρά επαγγελματική μορφή, ενώ έχει προσαρμοστεί και στην εποχή της πανδημίας. Έχει πολύ μεγάλη σημασία να μην κάνουμε τα λάθη του παρελθόντος».
Τώρα πάμε σε κάτι που ενδιαφέρει όλους τους λάτρεις του μηχανοκίνητου αθλητισμού, οι οποίοι θέλουν να μάθουν, θα τρέξει ο Πανουργιάς Πανουργιάς στο φετινό ΡΑ; «Η συμμετοχή μας δεν έχει αποφασιστεί ακόμη, αφού θα πρέπει να γίνει με τη συνεργασία με κάποιον χορηγό, αλλά δεν το κρύβω ότι έχω απογοητευτεί πολύ από τον κόσμο του σπορ, και για αυτό και έχω απομακρυνθεί από την ενεργό δράση. Το 2018 σε ευρωπαϊκό επίπεδο ανεβήκαμε στα ψηλά σκαλιά του αγώνα, κάτι που μας ικανοποίησε ιδιαίτερα. Αν δεν αγωνιστώ, εύχομαι να απολαύσουμε τη γιορτή και το υπερθέαμα που λέγεται ΡΑ στο WRC».
Η συνέχεια ανήκει στον Γιώργο Πολυζώη, στον πλέον βραβευμένο ενεργό Έλληνα συνοδηγό, από τους καλύτερους στην Ευρώπη, όπως σχολιάζουν πολύπειροι του χώρου. Τεράστια η εμπειρία του και, όντας και ιδιαίτερα περιγραφικός με σεμνό λόγο χωρίς υπερβολές, ανυπομονούμε.
Πώς νιώθεις που επιστρέφει ο αγώνας, και μάλιστα στη Λαμία, στην περιοχή μας; «Προσωπικά, και λόγω της καταγωγής μου, με ευχαριστεί ιδιαίτερα που θα φιλοξενηθεί στη γενέτειρά μου, τη Λαμία. Παρ’ όλα αυτά, τα αισθήματά μου θα ήταν ίδια, ακόμη και αν γινόταν σε οποιαδήποτε πόλη της Ελλάδας. Βέβαια, δεν μπορώ να μην αναφερθώ στον τρόπο που η ευρύτερη περιοχή της Κεντρικής Ελλάδας το αγκάλιασε, όπως το είχε αγκαλιάσει και στο παρελθόν».
Είναι ένα όνειρο η συμμετοχή σε ένα ΡΑ για έναν αγωνιζόμενο; «Δεν μπορεί να μην είναι όνειρο η συμμετοχή. Το συναίσθημα είναι μοναδικό, το περιβάλλον ιδανικό και, ακόμη περισσότερο, το ανέβασμα στη ράμπα του τερματισμού είναι άθλος. Είναι κρίμα που οι οικονομικές συνθήκες δεν επιτρέπουν σε όλους τους Έλληνες αγωνιζόμενους να δοκιμάσουν τις δυνάμεις και τις αντοχές τους».
Είναι σχετικά νωρίς, αλλά θα σε ρωτήσουμε: θα λάβεις μέρος;
«Δεν το γνωρίζω αυτήν τη στιγμή, αλλά το μόνο σίγουρο είναι ότι θα το ήθελα πάρα πολύ. Θα το επιδιώξω, αν και οι οικονομικές συνθήκες είναι πρωτόγνωρα δύσκολες. Διαφορετικά θα είμαι εκεί, ακόμη και σαν θεατής, για να τους θαυμάσω όλους».
Θα είναι ένας διαφορετικός αγώνας κατά την άποψη σου;
«Είναι βέβαιο ότι θα είναι ένας διαφορετικός αγώνας σε σχέση με αυτά που έχουμε ζήσει. Πλησιάζει πολύ, σε κάποια σημεία, κυρίως οργανωτικά και σε παγκόσμια προβολή, την F1. Οι κανονισμοί είναι διαφορετικοί, τα αυτοκίνητα ασύλληπτα γρήγορα και αξιόπιστα, ενώ οι οδηγοί βρίσκονται σε μόνιμο ρυθμό 10/10. Για τους Έλληνες που δεν έχουμε επαφή με το WRC από το 2013, θα είναι εμφανής και απότομη η εξέλιξη του συνολικού πακέτου, με αστρονομικές ταχύτητες και αγωνιστικές γραμμές και περάσματα που δε φανταζόμαστε».
Τι θα ευχηθεί ο Γιώργος Πολυζώης για τον αγώνα;
«Πρέπει ο καθένας με τον τρόπο του και από τη θέση του, όποια και αν είναι αυτή, να στηρίξει τον αγώνα μας. Ας προσέξουμε την κάθε λεπτομέρεια και ας προσπαθήσουμε να πετύχουμε, σαν λαός πλέον, την καλύτερη διοργάνωση. Είμαι βέβαιος ότι οι οργανωτές γνωρίζουν πολύ καλά πώς θα πετύχουν αυτήν τη διάκριση. Παράκληση για τους θεατές να προσέξουν ιδιαίτερα για την ασφάλειά τους και για τον αγώνα! Ας ελπίσουμε ότι μέχρι τότε δε θα έχουμε περιορισμούς λόγω Covid-19 και θα καταφέρουμε να πλημμυρίσουμε τα βουνά».
Μετά την πολύ όμορφη κουβέντα μας με τον Γιώργο Πολυζώη, η σκυτάλη στον Χρυσόστομο Καρέλλη. Πλησιάζουμε με το Peugeot 3008 και, αντί για καλημέρα: «Πώς σου φαίνεται;» «Εξαιρετικό!». Αλλά δεν ήρθαμε για να μιλήσουμε για το γαλλικό αυτοκίνητο που μας συντροφεύει στην Τέλεια Διαδρομή.
Στο γραφείο του, λοιπόν, με το χαμόγελο που τον χαρακτηρίζει και υπό πίεση και, πριν προλάβουμε να ρωτήσουμε, ανηφορίζει για την Παύλιανη. «Φυσικά και θα κάνω τα πάντα για να βρίσκομαι στη ράμπα της εκκίνησης. Είναι όνειρο η επιστροφή του ΡΑ στο WRC, και θέλω να το ζήσω. Γνωρίζω πως οι οικονομικές συνθήκες είναι δύσκολες, αλλά για εμάς είναι ακόμα μία πρόκληση. Δεν το κρύβω πως ανυπομονώ περισσότερο από κάθε άλλη χρονιά».
Επιβραδύνουμε πριν από το flying στον τερματισμό, και τον ρωτάμε τι πιστεύει πως άλλαξε φέτος. «Όλα! Είναι η πρώτη φορά που δουλέψαμε όλοι μαζί σαν σύνολο και καταφέραμε να έχουμε τον αγώνα ξανά στην Ελλάδα».
Νιώθεις περήφανος για την περιοχή σου και για όσους βοήθησαν για να έρθει ο αγώνας στη Φθιώτιδα; «Αυτό θέλω να το ακούσουν όλοι, μακάρι αυτό που έγινε με αφορμή το ΡΑ να είναι η αρχή για κάθε κοινό αγώνα. Πρέπει να καταλάβουν όλοι πως ενωμένοι σαν γροθιά μπορούμε να πετύχουμε το καλό για τον τόπο μας».
Πιεζόμενοι από το χρόνο, τον ρωτάμε τι εύχεται για το ΡΑ. «Να πάνε όλα καλά και να γεμίζουν τα βουνά χαμόγελα, καθώς είναι μια ευκαιρία να απολαύσουμε μοναδικό θέαμα στις δύσκολες εποχές που διανύουμε».
Κοιτάμε το ρολόι και σκεφτόμαστε ότι επιβάλλεται να συνομιλήσουμε και με τον οδηγό Πρωταθλητή Ελλάδος. Ο Παναγιώτης Χατζητσοπάνης, ο Πάνος μας, που μας περιμένει όπως πάντα ευγενής και ήρεμος, δεν αργεί να πάρει θέση στα πηδάλια. «Πάμε», σχολιάζει, «Σαν έτοιμοι από καιρό», του απαντάμε.
Επιστροφή του ΡΑ, πόσο σου έχει λείψει; «Η αλήθεια είναι ότι δεν το είχα συνειδητοποιήσει, αλλά το τελευταίο διάστημα νιώθω όπως την πρώτη φορά που οδήγησα αγωνιστικό. Είναι και η αποχή μεγάλη, και αυτό το κάνει ακόμη πιο έντονο».
Τι έχει αλλάξει στον Παναγιώτη όλο αυτό το διάστημα με την αποχή του από τους αγώνες; «Η προσμονή και η δίψα να βρεθώ και πάλι στη ράμπα της εκκίνησης. Δε σας κρύβω πως θέλω να ζήσω στιγμές όπως στο Ζάππειο, με χιλιάδες κόσμο να ζητωκραυγάζει».
Γνωρίζουμε πως διανύουμε μια δύσκολη περίοδο οικονομικά, αλλά πληροφορούμαστε πως πολλοί Έλληνες αγωνιζόμενοι θα βρεθούμε με κορυφαία αυτοκίνητα. Θα είσαι ένας από αυτούς; «Μπορώ να σας απαντήσω πως υπάρχουν κάποιες σκέψεις, αλλά τίποτα δεν είναι δεδομένο. Θα προσπαθήσω να δώσω το “παρών”, πρώτον γιατί θέλω να το ζήσω ξανά, και για το αν θα είμαι ανταγωνιστικός δεν το ξέρω».
Ράλλυ Ακρόπολις, τότε ή τώρα; «Τώρα, γιατί είναι σαν να ξεκινάμε το πρώτο μας».
Πριν σε αποχαιρετήσουμε, εκτιμάς ότι θα έχουμε ένα χρυσό Ράλλυ Ακρόπολις; «Φυσικά και το πιστεύω, ήρθε η στιγμή να δείξουμε σε όλους το τι είμαστε ικανοί να κάνουμε, και ευελπιστώ όλοι να βάλουν το δικό τους λιθαράκι και να προσφέρουν τα μέγιστα στον εθνικό μας αγώνα!»
Ράλλυ Ακρόπολις = Φιλοξενία
Τελευταία στάση πριν από την επιστροφή, το ξενοδοχείο «Αθηνά». Εκεί μας περίμενε ο ιδιοκτήτης, Γιώργος Κυρίτσης, αγωνιζόμενος, μέλος του ΔΣ της ΑΛΑ Λαμίας και ένας άνθρωπος που βρίσκεται στο χώρο των αγώνων πολλά χρόνια με πλούσια προσφορά. Στη διάθεσή μας ώστε να απαντήσει σε κάθε ερώτημα σχετικά με τη φιλοξενία στην πόλη-επίκεντρο του Ράλλυ Ακρόπολις.
Ο αγώνας μας έχει τη φήμη του για τις ε.δ., αλλά και για την ελληνική φιλοξενία. Εσείς ως επαγγελματίας τι γνώμη έχετε; «Ως λαός είμαστε φιλόξενοι, και το δείχνουμε με κάθε τρόπο. Στην ιστορία του αγώνα όλοι είχαν να πουν έναν καλό λόγο για τη φιλοξενία, σε όποιο μέρος και αν διοργανώθηκε. Θέλω να τονίσω πως το ίδιο θα γίνει και φέτος, με άψογη παροχή υπηρεσιών προς κάθε κατεύθυνση».
Ακούγεται πως δεν υπάρχουν επαρκείς ξενοδοχειακές μονάδες στην περιοχή και πως θα προκύψουν προβλήματα. Εσείς τι έχετε να πείτε για αυτό; «Η περιοχή θα προσπαθήσει με κάθε τρόπο να εξυπηρετήσει τις ανάγκες όλων κατά τη διάρκεια του αγώνα, και είναι λυπηρό το γεγονός πως κάποιοι θέλουν να μετριάσουν τη χαρά όλων μας».
Είστε κοντά στο χώρο και έχετε άποψη για όσα συμβαίνουν. Τι πιστεύετε πως πρέπει να αλλάξει στη φετινή διοργάνωση; «Πρέπει να γίνουμε όλοι περισσότερο επαγγελματίες, ώστε να ατενίσουμε το μέλλον με μεγαλύτερη αισιοδοξία και να μην αντιμετωπίσουμε τα προβλήματα του παρελθόντος».
Με την ευκαιρία, τι περιμένετε να δείτε στο ΡΑ του 2021; «Άψογη διοργάνωση σε όλα τα επίπεδα και να ξαναδούμε μοναδικές εικόνες στην περιοχή, ενώ, αναφορικά με τον κλάδο μας, μην έχετε καμία αμφιβολία πως θα μείνουν όλοι ευχαριστημένοι».
Διαβάστε εδώ όσα μας είπε ο Δήμαρχος Λαμιέων κ. Ευθύμιος Καραΐσκος -και ο ομόλογός του στο Λουτράκι κ. Γιώργος Γκιώνης- για το Ράλλυ Ακρόπολις, λίγες ημέρες πριν από τη λήψη της απόφασης για το επίκεντρο του αγώνα στη Λαμία.
Final cut
Τελευταία μας συνάντηση, όπως όταν ξεφυλλίζεις το περιοδικό μας από το τέλος προς την αρχή. Με τον Νίκο Μανώλη, λοιπόν, Πρόεδρο του Αθλητικού Σωματείου της ΑΛΑ Λαμίας και Αλυτάρχη του ERC ΡΑ από το 2015 έως 2018. Μας υποδέχτηκε στα γραφεία του Σωματείου, διευκρινίζοντας πως θα μιλήσει ως φίλαθλος του ΡΑ! Γνέφουμε καταφατικά και χαμογελάμε.
Τι συναισθήματα έχει ο Νίκος Μανώλης για το ΡΑ και την επιστροφή του στην Φθιώτιδα; «Πρόκειται για τεράστιο επίτευγμα που έχουμε και πάλι το ΡΑ στο ΠΠΡ. Φυσικά, και λόγω εντοπιότητας χαίρομαι που θα γίνει στην περιοχή μας, αλλά και σε άλλη να είχε διοργανωθεί, θα με συναντούσατε σε κάποιο βουνό με το Discovery!» (σ.σ.: φανατικός λάτρης της Land Rover).
Δεν μπορούμε να μη ρωτήσουμε, θα έχει το ΡΑ εμβληματικές ε.δ.; «Δεν είναι μυστικό και το γνωρίζουν όλοι, φυσικά και θα έχει, άλλωστε η σελίδα του WRC, στη σχετική ψηφοφορία, έχει συμπεριλάβει ε.δ. του ΡΑ».
Τα σημεία που πρέπει να προσέξουμε για να έχουμε έναν επιτυχημένο αγώνα; «Φέτος είναι διαφορετικά τα πράγματα, πρέπει συλλογικά και ο καθένας ατομικά να πάρει την ευθύνη και να βάλει “πλάτη”, ώστε να γίνει το ΡΑ, “χρυσό” – και να το εξηγήσω. Δεν τίθεται θέμα πως η οργανωτική επιτροπή θα σταθεί στο ύψος των περιστάσεων, αλλά θα πρέπει όλοι εμείς οι Έλληνες, που αγαπάμε το ΡΑ, να το στηρίξουμε με κάθε τρόπο και να το προβάλουμε σωστά».
Η τοπική κοινωνία σε συνεργασία με την ΑΛΑ Λαμίας είναι εδώ και χρόνια ένα. Πόσο βοηθά το ΡΑ όλο αυτό, μιας και θα διεξαχθεί στην ευρύτερη περιοχή; «Φυσικά και βοηθά, καθώς υπάρχει μια αγαστή συνεργασία προς όλες τις κατευθύνσεις. Ξέρετε, είναι πολύ σημαντικό να έχουν συστρατευθεί όλοι για ένα σκοπό, γιατί στο τέλος όλοι θα βγουν νικητές».
Κλείνοντας, πιστεύεις πως με την ευκαιρία του ΡΑ μπορούν να αλλάξουν όσα συμβαίνουν στο χώρο; «Να σας πω, στις 26 Μαρτίου, σε αντίστοιχη ερώτηση, απάντησα πως πρόκειται για παλιγγενεσία όχι μόνο του ΡΑ, αλλά και του χώρου γενικότερα, καθώς μέσα από αυτό θα αναβαθμιστούμε σε πολλά πράγματα. Προσωπικά θα είμαι δίπλα στον αγώνα, όπου και αν χρειαστεί, γιατί είναι καθήκον μου, όπως και όλων των Ελλήνων. Να ευχηθούμε σε όλους να έχουμε τον τέλειο αγώνα».
Τερματισμός…
Στο δρόμο της επιστροφής, προσπαθήσαμε να βάλουμε σε τάξη όσα ακούσαμε και ζήσαμε. Έντονα συναισθήματα και ιστορίες που μερικές γραμμές δε φτάνουν να αποτυπώσουν την πραγματικότητα. Μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα αυτοί οι ξεχωριστοί άνθρωποι κατάφεραν να μεταδώσουν μερικά μόνο κεφάλαια από ό,τι έχουν ζήσει και, κυρίως, ό,τι πρεσβεύει το Ράλλυ Ακρόπολις στη ζωή τους και στην κοινωνία της Λαμίας.
Ελπίζουμε να ξαναζήσουμε ανάλογες στιγμές και τους επόμενους μήνες, ώστε να μυηθούν και οι νεότερες γενιές μέσα από το μύθο «Ράλλυ Ακρόπολις»._ Γ. Τ.