X
Αγώνες

Nίκος Κερερές – Ήρθε για να μείνει

Αποφασισμένος να εκτεθεί στις εκλογές της ΟΜΑΕ ο άνθρωπος «Acropolis Rally», και προσπαθούμε να τον ανακρίνουμε.

Ένας σύγχρονος μάνατζερ, ο Νίκος Κερερές, ευαίσθητος και συνεπής, αποδεικνύεται και λάτρης του ρίσκου, αν αναλογιστεί κανείς την απόφασή του να διεκδικήσει τη θέση του Προέδρου της Ομοσπονδίας Μηχανοκίνητου Αθλητισμού στις εκλογές που θα προκηρυχθούν μέχρι τα τέλη του έτους.

ΑΠOΔΟΣΗ: ΣΤΡΑΤΗΣ ΧΑΤΖΗΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΘΑΝΟΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ

Τι όνειρο είδατε;
Είδα όνειρο, όχι όμως με την έννοια μιας ανεκπλήρωτης και αλλοπρόσαλλης ιστορίας, αλλά με την έννοια του οράματος. Με απασχολούν ερωτήματα που κι εσείς σκέφτεστε, όπως το γιατί μείναμε πίσω, γιατί επαναπαυθήκαμε στις δάφνες της δεκαετίας του παρελθόντος. Τι κάνουμε σήμερα; Γιατί δε μιλάμε για το μέλλον; Είδα όνειρο πως το ελληνικό motorsport πορεύεται με αυτοπεποίθηση στον κόσμο που έρχεται, χωρίς έριδες, με παρουσία στο παγκόσμιο στερέωμα και πως οι Έλληνες αθλητές τα καταφέρνουν στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

Η γνώση σας για το χώρο;
Είμαι φίλος του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Τον υπηρέτησα για περισσότερα από τρία χρόνια ως Εκτελεστικός Διευθυντής της Motorsport Greece και ως υπεύθυνος της ομάδας που διεκδίκησε και έφερε τον εθνικό μας αγώνα πίσω στο WRC. Είδα από πρώτο χέρι τις αδυναμίες και τα προβλήματα της Ομοσπονδίας. Δε σας κρύβω ότι στενοχωρήθηκα. Υπάρχει ένα διαμάντι θαμμένο.

Η γνώμη σας για τη λειτουργία της Ομοσπονδίας;
Δυστυχώς, και στην Ομοσπονδία υπάρχει εμποτισμένο το χαρακτηριστικό μας γνώρισμα. Αρτηριοσκλήρυνση και δυσκαμψία των μηχανισμών και των διαδικασιών, συγκέντρωση της ευθύνης σε λίγα πρόσωπα. Όλα αυτά οδηγούν σε αδυναμία λήψης αποφάσεων και σε μη διοίκηση, η οποία εν μέρει είναι χειρότερη από την κακή διοίκηση. Από την άλλη, υπάρχει μια καχυποψία μεταξύ των ανθρώπων του χώρου. Πρέπει να κάνουμε όλοι μαζί μια υπέρβαση και μια νέα συμφωνία. Να ξεκινήσουμε ενωμένοι και με ισότιμη αντιμετώπιση να χτίσουμε από την αρχή αυτό που μας αρέσει και αγαπάμε. Αυτό χωρίς κανόνες δε γίνεται. Οι κανόνες, όπως και η τήρησή τους, είναι υπόθεση όλων. Από την πρώτη στιγμή της ενασχόλησής μου με το χώρο έμαθα τα πάντα για τους πάντες. Κάθε κακή πληροφορία ήρθε και με βρήκε. Δε στάθηκα σε αυτό. Γνώρισα τους ανθρώπους του motorsport με τα δικά μου μάτια. Και σε αυτή την προσπάθεια καλώ να με εμπιστευθούν οι άνθρωποι του χώρου, διότι είμαι βέβαιος και διότι κι εκείνοι πρέπει να είναι βέβαιοι πως θα τους υπηρετήσω με αποτέλεσμα, με δικαιοσύνη και με όραμα.

Αντιλαμβάνεστε ότι πρόκειται για κοκτέιλ όπου το συναίσθημα διαχειρίζεται την επαγγελματική προσέγγιση. Λύνεται αυτή η άσκηση;
Μα αυτό είναι ένα στοιχείο μοναδικότητας. Αποδείξαμε ότι μπορούμε να το κάνουμε με το Ράλλυ Ακρόπολις. Ξέρετε, δεν είναι άλλοι οι άνθρωποι που διοργανώνουν το Ράλλυ Ακρόπολις και άλλοι εκείνοι που διοργανώνουν έναν αγώνα πρωταθλήματος. Είναι οι ίδιοι άνθρωποι. Και βέβαια, είναι η ηγεσία που δείχνει το δρόμο. Εκείνο που χρειάζεται είναι εξωστρέφεια, επαγγελματισμός και κανόνες, που δεν είναι εκεί για να μας βασανίζουν. Είναι εκεί για να μας πουν πώς θα το κάνουμε σωστά, και στο θέμα των κανόνων δεν κάνω εκπτώσεις.

Υπάρχουν δυνατότητες εξέλιξης;
Αυτός είναι ο λόγος που αποφάσισα να διεκδικήσω την προεδρία της Ομοσπονδίας. Πρέπει να ξεφύγουμε από τη λογική της διαχείρισης και να προχωρήσουμε σε μια προσέγγιση εξέλιξης. Πρέπει να αφήσουμε οριστικά πίσω μας τη λογική «μικρό μικρό τ’ αλώνι μου για να ’ναι όλο δικό μου».

Σημαντική για τη διαχείρηση των αγώνων η ΕΠΑ. Θα δεσμευθείτε για τον Πρόεδρό της;
Δε θα δεσμευτώ. Ζητώ τη στήριξη των σωματείων για να κάνουμε ουσιαστικές αλλαγές. Η ΕΠΑ θα λειτουργήσει με ένα διαφορετικό μοντέλο. Θα γεφυρώσουμε το χάσμα από τα διεθνή πρότυπα, χωρίς να διαταράξουμε την εσωτερική κατάσταση. Δεν μπορεί να αποφασίζεται αιφνιδίως η αλλαγή κανονισμών -ακόμα και αν αυτό το ορίζει η FIA- αγνοώντας ότι αυτή η εναρμόνιση πιθανόν να συνεπάγεται κόστη για τους αγωνιζόμενους. Δεσμεύομαι ότι θα λειτουργεί ένα όργανο όπου θα συμμετέχουν όλες οι ενδιαφερόμενες πλευρές: αγωνιζόμενοι και στελέχη που θα εργάζονται και για την επικαιροποίηση των κανονισμών. Το αποτέλεσμα θα είναι κοινώς αποδεκτοί κανονισμοί και η διατύπωσή τους δε θα επιδέχεται ερμηνείες.

Θα υποστηρίξετε υποψήφια μέλη του ΔΣ, ώστε να συνεργαστείτε με ανθρώπους που εμπιστεύεστε;
Σαφώς. Η ομάδα που θα εκλεγεί είναι κομβικής σημασίας για την επιτυχία του εγχειρήματος. Τα όργανα θα συνεδριάζουν σε τακτά χρονικά διαστήματα και το διοικητικό συμβούλιο θα είναι το κυρίαρχο όργανο διοίκησης. Ωστόσο, δε θα «χρεωθώ» πουθενά και σε κανέναν. Δεν πρόκειται την επόμενη ημέρα να επιτρέψω τη διχόνοια, τις έριδες και το διχασμό. Απευθυνόμενος στα σωματεία, τους λέω πως: το μέλλον είναι εδώ και είναι στα χέρια τους. Η μιζέρια δεν είναι ένα ντετερμινιστικό δεδομένο, ούτε μια αναστρέψιμη επιλογή.

Γνωρίζετε τις ανάγκες των σωματείων και τα προβλήματά τους;
Γνωρίζω πολλά και είμαι έτοιμος να ακούσω και άλλα και να δουλέψουμε για να βρούμε λύσεις. Πρέπει να ξεφύγουμε από τη λογική του «πόσους αγώνες θα μου δώσεις;». Είναι σε λάθος βάση. Θέλουμε σωματεία με δραστηριότητα. Τα σωματεία είναι η ραχοκοκαλιά της Ομοσπονδίας. Πρέπει να δουλέψουμε στο πώς θα εξασφαλιστεί και κεντρικά η οικονομική τους βιωσιμότητα. Δε θέλουμε ένα σωματείο να καλείται να διοργανώσει αγώνα με πενιχρά μέσα και με επαιτεία στην τοπική κοινωνία για να συγκεντρώσει ένα ποσό, ούτε να βασίζεται στην είσπραξη των συμμετοχών. Είναι σημαντικό να σταματήσουν τα σωματεία να «απλώνουν το χέρι» για να καλύψουν τα βασικά τους έξοδα.

Σε τι βάθος χρόνου η «αλλαγή»;
Από την πρώτη ημέρα θα εργαστώ πάνω σε αυτόν το στόχο και ο διάλογος με τα σωματεία θα είναι συνεχής και συχνός. Όχι μόνο στο πλαίσιο των συνελεύσεων και των καταστατικών επιταγών της Ομοσπονδίας.

Ποιο μοντέλο διοίκησης θα ακολουθήσετε;
Θέλω να είμαι ο ίδιος πάνω από τη διοίκηση και να έχω άποψη από τα μικρά και τα απλά, μέχρι τα μεγάλα και τα σημαντικά. Τώρα, εάν αυτό περνάει μέσα από την πρόσληψη στελεχών, δε θα διστάσω. Το σημαντικό είναι να φέρουμε αποτέλεσμα, και αν αυτό απαιτεί τη δαπάνη πόρων, το μόνο που θα με απασχολήσει είναι εάν πιάνει τόπο το κάθε ευρώ που δαπανάται.

Η ΟΜΑΕ δε χρηματοδοτείται από τη Γ.Γ. Αθλητισμού. Η γνώμη σας;
Σε ό,τι αφορά τη χρηματοδότηση της Ομοσπονδίας από την πολιτεία, ήταν η Ομοσπονδία που απέρριψε τη χρηματοδότηση – για ένα γινάτι. Δε θα συνεχιστεί μια παράλογη εμμονή. Η ΟΜΑΕ κάθε χρόνο χάνει σημαντικούς πόρους, που δεν της περισσεύουν, με αποτέλεσμα να πορεύεται σημειωτόν. Σημαντικό να μοχλεύσουμε πόρους και από τον ιδιωτικό τομέα. Είναι κρίσιμο η Ομοσπονδία να γίνει εξωστρεφής και εύρωστη οικονομικά.

Μπορεί να αλλάξει το πλαίσιο της συνεργασίας με την πολιτεία;
Πιστεύω πως το 2021 κάναμε μια μικρή -που δεν ήταν και τόσο μικρή τελικά- επανάσταση. Το λέω αυτό γιατί ήταν η πρώτη φορά που το Ράλλυ Ακρόπολις εξασφάλισε χορηγία από τον Ελληνικό Οργανισμό Τουρισμού. Πείσαμε τότε τον ΕΟΤ ότι η χώρα θα προβληθεί μέσα από τον εθνικό μας αγώνα. Με αυτή την αφετηρία, σας λέω πως πρέπει να διευρύνουμε τη συνεργασία μας με την πολιτεία σε μια σειρά από τομείς. Από τις αθλητικές υποδομές και τις πίστες αγώνων έως τους αγώνες, είναι απολύτως απαραίτητος ένας δίαυλος επικοινωνίας με την κυβέρνηση και την πολιτεία γενικότερα. Το έχει ανάγκη αυτό η Ομοσπονδία για να λύνει μικρά και μεγάλα προβλήματα. Επιπλέον, μου προξενεί μεγάλη εντύπωση που η Ομοσπονδία δεν αξιοποιεί χρηματοδοτικά εργαλεία από την Ευρώπη, το Ταμείο Ανάκαμψης κτλ. προς όφελός της, των υποδομών της, των αγωνιζομένων κ.ο.κ.

Οι ανάγκες των αθλητών είναι γνωστές. Υπάρχει πλάνο εξέλιξής τους;
Γνωρίζω και γνωρίζετε πως το motorsport είναι μια πολύ δαπανηρή υπόθεση για τους συμμετέχοντες. Θέλω να είμαι ειλικρινής. Καμία ομοσπονδία δεν μπορεί να αναλάβει την οικονομική υποστήριξη μεμονωμένα των αθλητών. Μπορούμε να λύσουμε επιμέρους προβλήματα, μπορούμε να δούμε πώς θα διευκολύνουμε την πρόσβαση σε ιδιωτική χρηματοδότηση, αλλά δε βλέπω προοπτική χρηματοδότησης της αγωνιστικής προετοιμασίας και δραστηριότητας μεμονωμένα κάποιων αθλητών. Είναι κάτι που με απασχολεί πολύ. Θα μπορούσαμε να εξετάσουμε το ενδεχόμενο ενός θεσμού αναδόχου αθλητή με συγκεκριμένες και πολύ υψηλές επιδόσεις και σε πολύ μικρή ηλικία για τα πρώτα του βήματα. Θα εξαρτηθεί από τα οικονομικά της Ομοσπονδίας και τη δυνατότητα ιδιωτικής χρηματοδότησης από την αγορά.

Με γεγονός ότι προβολή δεν υπάρχει, πώς έχετε σκεφτεί τη στρατηγική της επικοινωνίας;
Το λέω με λύπη πως στους ελληνικούς αγώνες βλέπω δύο αντίθετους κόσμους, έναν κόσμο με αγάπη γι’ αυτό που κάνει, αλλά με μεγάλο ερασιτεχνισμό. Δε δικάζω κανέναν. Αλλά είναι ένας ανατροφοδοτούμενος κύκλος. Όσο περισσότερο επενδύεις στην εξωστρέφεια και σε μια ποιοτική εικόνα, τόσο περισσότερο μπορείς να διεκδικείς πόρους, έσοδα και χορηγίες για τα σωματεία και την Ομοσπονδία. Σήμερα βλέπουμε αγώνες που οι διοργανωτές περιμένουν να «βγουν οικονομικά» από τις συμμετοχές. Αυτό θα αλλάξει. Στοχεύουμε σε ενιαία εικόνα, εξωστρέφεια των πρωταθλημάτων και των αγώνων, τηλεοπτικές μεταδόσεις -όπου αυτό είναι εφικτό-, επαγγελματισμό στη διοργάνωση, έσοδα για τα σωματεία.

Γνωρίζετε ότι είμαστε χώρος με υψηλό μ.ό. ηλικίας και με μηδενική διάθεση εμπλοκής νέων; Ξεπερνιέται;
Το γνωρίζω. Η εμπειρία είναι μεγάλο πλεονέκτημα. Αυτοί οι άνθρωποι με τον υψηλό μέσο όρο ηλικίας, όπως λέτε, έχουν μεγάλη αγάπη και μεράκι για τους αγώνες και τεράστια εμπειρία. Αυτή την εμπειρία και την αγάπη τους θέλω να μεταδώσουμε στους νέους που θα εμπλέξουμε στους αγώνες. Σαφώς και ξεπερνιέται αυτό το πρόβλημα. Είδατε ότι ως Εκτελεστικός Διευθυντής της Motorsport Greece επέμεινα πάρα πολύ στο να εμπλέξουμε νέους ανθρώπους, και σε μεγάλο βαθμό το καταφέραμε. Όμως αυτή η προσπάθεια είναι μαραθώνιος, και όχι κατοστάρι. Με βεβαιότητα σας λέω πως θα εργαστούμε για να κάνουμε το ελληνικό motorsport φιλόξενο για τους νέους._ Απόδοση: Σ. Χ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!