Ο Σωτήρης Σκαλτσάς κλείνει τον πρώτο κύκλο των συνεντεύξεων σχετικά με το Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις.
Ο Σωτήρης Σκαλτσάς απαντά με τη σειρά του στις ερωτήσεις μας σχετικά με την συμμετοχή του στο Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις.
Σωτήρης Σκαλτσάς
Συμμετέχετε στο Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις.
Σωστά, και έχω μεγάλη χαρά που το κατάφερα, αφού θα οδηγήσω στο ράλλυ με το οποίο είμαι ερωτευμένος από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου!
Ο συνοδηγός σου, η ομάδα σου;
Συνοδηγός μου θα είναι ο Κώστας Σούκουλης. Από τους κορυφαίους σήμερα, ενώ μας συνδέουν και αγώνες. Η ομάδα προετοιμασίας είναι αυτή του Χρήστου Οικονόμου στη Θεσσαλονίκη. Μαζί του, εξαιρετικοί συνεργάτες. Αγκάλιασαν το project με μεράκι και εξέλιξαν το αυτοκίνητό μας για την περίσταση. Στον αγώνα θα είναι και ο Μανώλης Κατσαρέλιας, με εφ’ όλης της ύλης εμπειρία. Όλοι τους νοικοκύρηδες. Ό,τι μας ταιριάζει.
Με τι αυτοκίνητο θα λάβεις μέρος;
Με VW Golf GTI 1800 16V, ουσιαστικά εξελιγμένο από την αρχή. Ένα εργαλείο για Αναβάσεις, σήμερα προετοιμασμένο για χωμάτινο ΡΑ της παλιάς εποχής, με ό,τι σημαίνει αυτό.
Οι προδιαγραφές του…
Ο κινητήρας είναι 1.800 κ.εκ. με απόδοση 150 ίππους, το κιβώτιο 5 σχέσεων, συνδυάζεται με διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης. Τα πάντα από τη VW Motorsport. Η ανάρτηση είναι της JamSport του Μιχάλη Κιρλαγκίτση. Το αμάξωμα έχει επιμεληθεί ο Χρήστος Οικονόμου. Τα ελαστικά μας είναι της Pirelli 175/70/15 Κ4 εμπρός-Κ6 πίσω, σε 15άρες ζάντες αλουμινίου. Το συνολικό βάρος είναι 1.000 κιλά.
Σωτήρη, τι όνειρο είδες; Τι σου έκανε «κλικ» και επιστρέφεις, και μάλιστα με καλό αυτοκίνητο σε έναν αγώνα με ιστορία;
Η επιστροφή του ΙΡΑ έπειτα από τόσα χρόνια είναι από μόνο του ένα δυνατό κάλεσμα, που συναρπάζει και ως σκέψη. Εκτός αυτού, ήθελα να κάνω ένα δώρο στον εαυτό μου, και ήταν μονόδρομος το προσθιοκίνητο ιστορικό «αγρίμι».
Πήγατε δοκιμές;
Φυσικά, με τον Κώστα Σούκουλη κάναμε μια βόλτα όλες τις ειδικές διαδρομές, ώστε να έχουμε ολοκληρωμένη εικόνα του αγώνα και να σχεδιάσουμε τη στρατηγική μας.
Η σχεδίαση του αγώνα;
Εξαιρετική!
Οι Καρούτες νύχτα;
Η κατηφόρα στις Καρούτες είναι φαντασίωση, έπαιξε μεγάλο ρόλο στο να αποφασίσει κάποιος να δηλώσει συμμετοχή στο ΙΡΑ. Η νύχτα δίνει υπεραξία και όσοι το ζήσουν θα έχουν να λένε. Καλή διασκέδαση και στους θεατές Σάββατο βράδυ. Ο συνδυασμός φώτα και σκόνη με ακούσματα κινητήρων εποχής ξεπερνάει τις γεύσεις στα φιλόξενα μπαράκια σε Ιτέα και Γαλαξίδι. Γενικότερα, θα δώσουμε ζωή στη Φωκίδα, και εδώ οι ελληνικοί αγώνες έχουν σημαντικό ρόλο και ιερό σκοπό.
Έχεις γνώση για το συναγωνισμό;
Μαθαίνω ότι θα συμμετέχουν έμπειροι οδηγοί με καλά προετοιμασμένα αυτοκίνητα. Σημαντικό ότι πρόκειται για αγώνα όπου έχει ρόλο και η τακτική, και μας αρέσει.
Περί της αποχής των αγωνιζομένων σε Αναβάσεις και ράλλυ, ένα σχόλιο.
Με σεβασμό προς τους αθλητές, θεωρώ ότι ο λόγος για τον οποίο δραστηριοποιήθηκε η αποχή δεν ήταν οι κουβέρτες και η κατηγορία Ε, αλλά μια προσπάθεια καθαίρεσης του προέδρου της Ομοσπονδίας και των συνεργατών του.
Η οργάνωση των αγώνων;
Άψογη, για τα δεδομένα της εποχής.
Πρώτος αγώνας σου;
Ράλλυ Σπύρος Λούης το 1984.
Τελευταίος αγώνας σου;
Ολυμπιακό Ράλλυ το 2003.
Αριθμός συνοδηγών;
Είναι τριάντα και τους ευχαριστώ όλους!
Τελευταίος αγώνας με τον Κώστα Σούκουλη;
Το Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις του 2002 με Ford Escort ΜΚ2.
Πες μας ένα ανέκδοτο, ένα «παρατράγουδο» από το παρελθόν…
Ωραία ιστορία που αφορά το κλίμα που επικρατούσε τότε μεταξύ μας (ίσως βοηθήσει τους αθλητές αυτής της εποχής). Το 1998 ο φίλος μου Δημήτρης Βαζάκας έχει εγκαταλείψει σε κάποια ειδική διαδρομή στην Κόρινθο και εγώ φτάνω με λάστιχο – δε με άφησε να λυθώ, το άλλαξε εκείνος!
Θα συνεχίσεις μετά το ΙΡΑ;
Το θέλω πολύ.
Καλή διασκέδαση, Σώτερ και Κώστα!_ 4Τ